Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sateenkaarevia jotka olisivat IVF-hoidoissa nyt keväällä?

15.03.2006 |

Hei kaikille!

Olisikohan täällä ketään sateenkaariperheellistä tai sellaiseksi haluavaa, joka olisi nyt keväällä IVF-hoidoissa? Olisi kiva kuulla kokemuksia.

Itse aloitan ekan IVF:n huhti-toukokuun vaihteessa ja jännittää aika tavalla. Olen vähän kurkkinut tuonne lapsettomuus-listalle ja lukenut sieltä IVF:sta, mutta olisi kiva kuulla meikäläisten kokemuksia hoidoista. Tuolla Setan listoilla kun tuntuu olevan vähän tabuja nämä lapsettomuus-keskustelut, vaikka tiedän kyllä, että joukossamme on myös (oikeasti) lapsettomuudesta kärsiviä.

Meillä on nyt takana vuoden verran hoitoja, yhteensä seitsemän inssiä, joista kaksi tehtiin Puregonien avustuksella ja muut viisi luonnonkierrossa ilman lääkitystä. Mitään näkyvää syytä lapsettomuudelle ei ole, ulkoisesti kaikki on sujunut lääkärimme mukaan kuin oppikirjasta, mutta sitä toivottua tulosta ei vaan kuulu.

Tässä alkaa olla jo kaikki säästöt käytetty, kun Kelalta ei heru meikäläisille minkäänlaista tukea, mutta vielä uskaltauduimme lääkkeineen yli 2000 euroa maksaviin hoitoihin.

Olisi tosi kiva kuulla, jos täällä on muitakin IVF-hoidoissa olevia .

Kommentit (140)

Vierailija
121/140 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla, Tiuhtiainen, että siellä ollaan positiivisella mielellä. Eiköhän se plussa sieltä napsahda. Joko oot ekan testin tehnyt ;-)

Meillä oli ultra tänään ja oikein hyvältä näyttää. Ensi viikolla sitten nähdään miten alkioiden käy. Saattavat kasvatella niitä labrassa kolme vuorokautta, kun viimeksi siirto oli jo kahden päivän päästä punktiosta. Jännittävää.

Mä oon samaa mieltä Tiuhtiaisen kans tuosta suuresta hiljaisesta lukijakansasta tässä meidän pinossa. Saa tänne muutkin kirjoittaa, kun joka tapauksessa käytte lukemassa :-)

Ja nyt alkaa viikonlopun vietto, suunnitteilla olisi muutama mukava leffa Vinokinossa ja vieraiden kestitystä ja bileilyä. Mukavaa viikonloppua kaikille muillekin!

Vierailija
122/140 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktiosta selvinnyt Laureta, muistathan juoda paljon vettä ettei tule hyperiä!

Juu, meillä siis ollaan taas pieniin päin. Pitääköhän sitä viettää jo isäinpäivää sunnuntaina? Tykkäisköhän vaimo vai pahastuisi kortista? Hemmottelusta nyt ei kukaan voi olla pahana ainakaan... Villi ajatus, että ensi äitienpävää saisi ehkä viettää jo tanakasti mahan kanssa! Vaikka ei sitä oikein vielä uskallakaan iloita etukäteen. Työkaveri, joka on ystävä muutenkin, käski istua seuraavat viikot jalat ristissä ettei vaan tämäkin tule pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/140 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea plussasta! Nyt vaan suunnittelemaan vaimon hemmottelupäivää ;-)

Meidän punktion saaliista, kolmestatoista alkiosta, hedelmöittyi 12. Nyt jännätään miten siirrossa käy, saammeko haluamamme kaksi alkiota vaiko joudummeko tyytymään yhteen.

Vierailija
124/140 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tarkoitin tietenkin, että kolmestatoista munasolusta hedelmöittyi 12 (eikä alkiosta). Taitaa olla pää vielä kaikista lääkemömmöistä sekaisin...

Vierailija
125/140 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaksi alkiota siirretty ja ei muuta kuin piinailemaan taas.

Vierailija
126/140 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALJON ONNEA plussasta, kerrassaan hienoa!! Kyllä nyt täytyy olla niin, että kolmas kerta toden sanoo..

Suojelusta ja tsemppiä matkanne varrelle toivoo Ompputarha

Vierailija
127/140 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli jo pientä draaman poikasta, kun alkoi verenvuoto ja pikkukramppailu. Soitin paniikissa klinikalle, siellä kerrottiin että aamuisen verikokeen tulos oli taas yli 1100 eli tosi hyvä. Tänään vaikuttaisi siltä että kyseessä oli sittenkin väärä hälytys, että ehkä vain toinen alkioista tuli kesken kaiken pois sillä tänään en enää ole vuotanut. Ensi viikolla menen kyllä uudelleen verikokeeseen, pakko saada joku varmistus.

Mitä muuten teille kuuluu, Ompputarha?

Ja Laureta, ihan älyttömästi tsemppipeukutuksia tälläkin puolella että plussaat perässä ja että pikkuisi/ella on terävät hampaat joilla pureutua kiinni ja pysyä! bdbdbd

Vierailija
128/140 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnittelee lämpimästi tiuhtiaista vielä tätäkin kautta! Onnea ja tsemppiä myös Lauretalle, toivottavasti seuraat kohta perässä. Ainakin alkiosaalis oli hieno. Kaikille muillekin ketjulaisille tsemppiä!

Minä ainakin tunnustan käyneeni ihan yhtenään tsekkailemassa uutisianne keväästä lähtien (kun olin samoissa IVF-aikatauluissa), niin että melkoinen prosenttiosuus näistä hiljaisista hissukoista olen ehkä minä. Lisäksi seurasin tiiviisti tätä lakihommaa ja olin teidän kaikkien puolesta helpottunut että " lihaasyövien heteromiesten" rajoittamisen halu jäi vähemmistöön. En vaan ole kommentoinut aiemmin mitään kun oon itsekin tälläinen heterotavis :-)

Vierailija
129/140 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani puolestanne. Paljon voimahaleja jaksamiseen!

Vierailija
130/140 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin soittivat tänään Jorvista että he olivat keskustelleet hoitavan yksikön kesken että parempi nyt olisi kumminkin että käytetään ne kaksi jäljellä olevaa alkiota ja sitten vasta tutkitaan jos ei raskaus käynnisty. RAIVOSTUTTAA!!!!! Olisikohan heteroparille sanottu että kun teillä nyt vielä tota spermaa riittää niin yrittäkäähän vielä josko se sitten vaikka onnistuisi?? Aion tästä kyllä tapella, mutta ärsyttää.

Vierailija
131/140 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa tosi outoa meininkiä julkisella puolella. Taistele vaan vastaan. Ei kai siinä ole mitään järkeä " tuhlata" niitä viimeisiä alkioita ennen tutkimuksia, jos näyttää kuitenkin siltä, että on samanlainen vaara saada taas keskenmeno. Voimia kovasti sinulle!

Täällä mahassa kramppeja... Tosi epätoivoinen ja masentunut olo.

Vierailija
132/140 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olette Tiuhtiainen saaneet tappelunne terveydenhuollon kanssa hyvälle mallille. Olipahan nimittäin mahdollisimman epälooginen ajatus heiltä..

Voimia kaiken keskelle, olemme täällä vaimon kanssa seurailleet teidän pitkää taivaltanne (siis koko tämän ketjun tasapuolisesti) ja toivomme kovasti pieniä henkilöitä itse kuhunkin perheeseen..

Tää on niin tätä.

Sanoo,

zel

Vierailija
133/140 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulunodotusaikaa kaikille lukijoillemme :-)

Meidän tilanne on melkein ennallaan, odotellaan. Nyt kuitenkin onneksi odotetaan tutkimuksia, tammikuun puolen välin tienoilla tulee se 2 kk keskenmenosta jolloin tutkimukset voi käynnistää ja helmikuun lopulla on lääkärikäynti. Puhelimessa raivoaminen ja jatkotoimenpiteillä uhkailu siis kannatti, edetään niin nopeasti kuin vain mahdollista on. TOSIN kuulosti siltä ettei musta oteta kaikkia mahdollisia kokeita, esimerkiksi kilpirauhanen ja vasta-aineet taitaa jäädä ottamatta.

Nyt siis vain ihmetellään ajan kulumista, keskitytään ihan muihin asioihin ja toivotaan että tilanne selviää ennen lain voimaantuloa tai sitten toivotaan lottovoittoa uutta IVF varten.

Vierailija
134/140 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli heippa hei. Meillä oli IVF jo tuossa just ennen joulua, nyt on tässä kierrossa edessä PAS elikkäs pakastetun alkion siirto. Minä pyörin itse enemmän lapsettomuuspuolella kun täällä ei ole mitään kovin aktiivista keskustelua ja sit ei oikein osaa koko sydämestä iloita näistä " ekaa kertaa inssissä ja heti tultiin raskaaksi" -kertomuksista, vaikka kivaahan se heille tietysti on eikä millään tapaa minulta pois ja nyt taitaa olla syytä lopettaa tämä lause ennen kuin alkaa kuulostaa ihan katkeralta vanhalta ämmältä...

Meillä on hoitotaustaa vähän yli vuoden. Tehtiin kolme lääkeavusteista (yks clomeilla ja kaks piikiitelemällä) inssiä ja tosiaan ennen joulua se IVF.

Mutta missä klinikalla te oikein olette hoidoissa? Meillä ainakin Fertinovan kautta Kelasta kyllä korvataan samat kuin heteropareillekin lukuunottamatta siittiöiden käsittelyyn liittyviä asioita. Siis lääkkeet korvataan (omavastuu kun napsahtaa mukavasti yhdestä IVF:stä täyteen) ja hoidoistakin maksettiin vain omavastuu, muu meni suoraveloituksella Kelaan. Kallista se tietenkin on, mekin myytiin asunto ja muutettiin vuokralle ja siitä saatuja voittoja on piikitelty masunahkaan niin sanotusti.

Mulle saa laittaa sähköpostiakin jos haluat kysellä tarkemmin, tiuhtiainen@luukku.com.

Vierailija
135/140 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Me ollaan kanssa hoidoissa pitkän kaavan mukaan. Hoidot aloitettiin reilu vuosi sitten ja ensin tehtiin 4 inssiä luomukiertoon (en tiedä miksi ei otettu mitään tukihormoneja mukaan) sitten ivf josta yksi tuoresiirto, sitten kahden pas-alkion siirto. Tuloksena vaan negaa, negaa, negaa, negaa, negaa ja negaa. Viimeisin nega tuli tammikuussa jolloin päätimme että nyt pidetään tauko. Aloin olla aivan hajalla ja sitten se lakiehdotuskin tuli taas aktiivisesti käsittelyyn ja alkoi tuntua aivan liian ahdistavalta.

Nyt sitten kesän kieppeillä siirretään viimeiset kaksi pas-alkiota, jotka ei olleet ihan parhaita mahdollisia. Jotenkin yritän toivoa ja uskoa että tää valo ja rennompi meininki töissä jne auttais, ja saatais vihdoin raskaus alkamaan. Jos ei onnaa, niin suunnitelmissa on 2. ivf hoito syksyllä. Emme vaan tiedä, miten toi hh-laki vaikuttaa uuden hoidon tekemiseen, käytämme luovutettuja anonyymejä siittiöitä.

Olis kiva jos tästäkin näkökulmasta voitais kirjotella, oikein ei multa juttua irtoa tuolla rainbow-foorumilla kun kaikilla siellä kirjoittelevilla tuntuu alkavan raskaudet niin helposti. Ei pitäis, mutta kyllä olen tosi kateellinen ja kohta varmasti myös katkera näille " Voih, me suunniteltiin että jos näiden kahden kuun aikana tulis raskaaksi niin sitten menis äitiyspäivärahat optimisti.. ja sittenhän se meni niin! Niin siis varmaan käy kuin on tarkoitettu!! :)" tyypeille.

:(

Vierailija
136/140 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä olen käynyt kurkkimassa olisiko täällä ilmoittautunut muita IVF/PAS-laisia. Mulla on tällä hetkellä pää pilvissä ja jalat silti tanakasti maassa koska tiedän että tämä on vasta alkua. Plussasin nimittäin elämäni ensimmäisen kerran viime PAS:sta. Hurjaa... Mutta en vielä kyllä uskalla uskoa että kaikki on hyvin.

Voimahalit teille molemmille, toivon pikaista onnistumista!

Vierailija
137/140 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Me aloitettiin hedelmöityshoidot melkein puolitoista vuotta sitten. Vaimoni teki ensin neljä inseminaatiota ilman hormooneja, kaksi hormooneilla, yksi koeputkihedelmöitys ja yksi pakasetun alkion siirto. Siinä mentiin kauan aikamoista henkistä vuoristorataa, varsinkin vaimoni joka otti jokaisen negatiivisen raskaustestin yhä kovemmin. Hän tunsi ettei enää jaksa yrittää, ja lääkärikin sanoi ettei enää kannata. Mitään selitystä lapsettomuuteen lääkärikään ei löytänyt, niin oli se raskasta hyväksyä ettei lasta tule ainakaan hänen kautta.

Päätimme sitten että minä aloitan hoidot, ja toinen inseminaatio onnistui! Nyt odotamme pikku vauveliamme jonka pitäisi syntyä kesäkuun lopussa. Vaimoni lapsettomuus on varmastikin iänikuinen suru, mutta onneksi lapsi/lapsia voidaan saada muutenkin. Hän on muutaman kerran viimeisen puolen vuoden aikana pähkäillyt että yrittöisikö vielä kerran, mutta kuitenkin tullut siihen tulokseen ettei enää jaksa.

Ensimmäiset hoidot tehtiin Väestöliitossa, muut Fertinovassa. Fertinovaa voin kovasti suositella, siellä on ihana henkilökunta ja lämmin vastaanotto.

Tsemppiä teille!

Vierailija
138/140 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin eilen naistenklinikalla ja niinhän se oli että kohtu oli jo tyhjä. Nyt pitää sitten vaan itkeä tämä läpi ja miettiä jatkoa. Toivottavasti teillä muilla menee paremmin!

Vierailija
139/140 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen seurannut turinoitasi täällä ja lapsettomuuspuolella ja toivoin niin, että kaikki menisi hyvin. Ei ole reilua. :-(

Eipä tässä oikein mitään osaa sanoa. Takki varmasti siellä päässä melko tyhjänä. Tsemppiä ja onnea jatkoon, mitä ikinä päätätte tehdä (tietty täällä salaa toivon, että jatkoa seuraisi, koska uskon vakaasti, että jossain on joku odottelemassa, että pääsisi teidän perheeseen kasvamaan..).

Pahoillaan puolestanne,

-zel

Vierailija
140/140 |
26.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sitä jatkoa seuraa - ei tämä vauvakuume niin äkkiä laske :-/

Sitäpaitsi pamahti asiat taas vähän perspektiiviin tänään aamulla kun olin menossa Naistenklinikalle kontrolliverikokeeseen (oli onneksi laskenut hyvin hormoniarvot eli tuskin pitää lähteä tähystyksellä etsimään toista alkiota vatsan peitteistä tai jostain) niin samalla pysäkillä bussista jäi kalju nainen, joka yritti peittää päätään huivilla. Päättelin tyylistä ettei taida olla lesbinen kokeilu vaan todennäköisesti suuntana oli syöpäklinikka. Mietin siinä kävellessä että on nää lapsettomuushoidot kuitenkin aika erilaiset. Meillä jos oikein huonosti käy, elämä pysyy ennallaan mutta jos käy hyvin, on tuloksena jotain aivan fantastista. Syöpää vastaan taistellessa paras mahdollinen vaihtoehto olisi se että asiat palaa ennalleen.

Ymmärtääköhän tätä kukaan muu?