Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ahdistaa tuo liikennekaariasia niin paljon, että itkettää ja on ihan toivoton olo

Superahdistunut
19.01.2017 |

Olen ihan tosissani.
Trafin sivuilla on laskuri, jossa voi laskea paljonko pitää alkaa omasta autosta maksamaan. Mulla on vanha ropponen, koska muuhunkaan ei ole varaa sillä olen pienipalkkaisessa työssä. Työmatkan takia on pakko olla auto, kun sinne ei muuten pääse.

Laskurin mukaan mun maksut ois ensi vuonna melkein kolme tuhatta! Mulla ei mitenkään ole tuohon varaa. Mun vuosituloista tuo on 15 prosenttia! Ei mitään järkeä. En pysty sitä maksamaan, en siis voi pitää autoa. Mutta millä mä saan kauppareissut hoidettua? Miten huolehdin lapset päivystykseen? Miten hoidan asiat, kun joukkoliikennettä ei täällä ole ja lähimmät virastot on lakkautettu samoin päivystys. Niihin on matkaa 40-80 kilometriä per suunta. Kauppa sentään on vielä 10 kilometrin päässä. Mutta ei sinnekään lähdetä lapsiperheen ruokia ostamaan ilman autoa.

Miten me selvitään ensi vuodesta alkaen? Mä oon niin ahdistunut, että tuntuu etten saa henkeä. Itkettää vain. Miten tää maa on voinut mennä tämmöiseksi? Mitä mä teen?? Miten tämmöinen voi olla mahdollista?

Kommentit (287)

Vierailija
121/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin köyhät ruostekasoilla ajajat autoilijat vaan se romuläjä sinne minne se kuuluu eli romuttamoon ja hop pyörän selkään! Kunto kasvaa ja löllömaha pienenee!

Vierailija
122/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla laskee kaikki kulut huomattavasti :) Ajan käytännössä 90% kaikki ajot kaupungissa. Hyvä uudistus.

Mulla laskisi 450€/v kiinteillä asiakasmaksuilla ja km-perusteisilla nousisi n. 100€/v, joten ihan sama kun töihin on kuitenkin pakko mennä omalla autolla.

Siis onko kaupungissa ajelu edullisempaa kuin maaseudulla?. Nyt on kyllä aika erikoista.

Missä väitän että ajan kaupungissa?

Siis tuo johon vastasit ajaa 90% kaupungissa ja kulut laskee. Siitä saa käsityksen, että kaupungissa ajelu tulee olemaan edullisempaa, mikä on mielestäni ihan käsittämätöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin saman tuloksen kuin ap, noin 3000 euroa. Uskomatonta, että hallituksessa kuvitellaan että vanha auto on oma valinta - ajellaan HUVIKSEEN vanhalla autolla. Ajan vanhalla, koska muuhun ei ole varaa ja ostaisin HETI uuden, jos olisi mahdollisuus. Käyn autolla töissä (87 km/suunta), vien lapset päivähoitoon (11 km päässä), käyn kaupassa 15 km jne.

Täytynee lopettaa työnteko, ei ole enää varaa.

Vierailija
124/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niin köyhä ettei autoa ole voinut pitää vuosiin, ihanaa kun joku leikkaus ei koskekaan itseä :)

Älä huoli, osuu tää suhunkin varmaan välillisesti.

Enpä usko, en tarvitse edes julkista liikennettä.

Totta ihmeessä osuu. Et vaan ole kyllin fiksu sitä huomaamaan.

Tämä onkin iso vika suomalaisissa . niukkuutta älyssä.

No ei osu vaikka kuinka jankkaat, jos ei sitten vedetä överiksi ja visioida miten tulee pyöräilijöille ja kävelijöille katumaksut. Ymmärrän kyllä että sinua pienituloista ja vanhalla koslalla ajavaa tympii koskaa juuri sinuun tämä osuu kipeimmin.

No osuuhan se jos yhteinen omaisuus ryövätään muutamalle tyypille. Miksi äänestitte noita?

Vierailija
125/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niin köyhä ettei autoa ole voinut pitää vuosiin, ihanaa kun joku leikkaus ei koskekaan itseä :)

Ruoka tulee lähikauppaankin ihan ilmaiseksi, eikä siitä tarvitse asiakkaan maksaa?

Lisäksi kaupunkiliikenne ilmaista ja lumet aurataan ilmaiseksi, hiekoitus ilmaiseksi.. Ei siis mitään haittaa vaikka hinnat nousee ja Suomi pysähtyy! Sano vielä, että me tienataan tällä!

Vierailija
126/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomatkaa, että Trafin laskelmissa on vain polttoaineVERO, ei polttoaineita. Autoilu on laskelmaa paljon kallimpaa, kun laskee vielä polttoaineet ja huollot päälle. Ei mulla ole varaa.

Vierailija
127/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän mahdettaisi ylipäätään valvoa viikko- / kuukausi- / vuosimaksujen maksamista? Eihän mitään verovouteja riitä mitenkään joka kylään vahtimaan jokaista autoa joka päivä, että onko niiltä juuri siltä päivältä bernerit maksettu.

Mitäs jos maksun maksaa vaikka viikoksi silloin kuin sattuu olemaan enemmän ajoa, ja muuten ajelee pummilla? Tuskin helposti kiinni jäisi. Ja mikä olisi rangaistus? Tuskin kummoinen voisi olla.

No onhan se häviävän pieni riski siinäkin, että jäisi kiinni polttoöljyllä ajelusta, mutta aika harva dieselautoilija haluaa sitä ottaa. Napsahtaa niin kovat korotetut verot maksuun, jos jää kiinni.

Vierailija
128/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vm. 2013 auto, ja kun ulkomuistista syötin tiedot Trafin laskuriin, sain tulokseksi kiinteällä asiakasmaksulla 555€/vuosi ja km-perusteisella maksulla 367€/vuosi. Laitoin päästöt vähän yläkanttiin, eli oikea lasku lienee pienempi.

En oikein tiedä mitä ajattelisin tästä tulevasta systeemistä, mutta autoveron poistoa kannatan varauksetta. Parasta kuitenkin olisi, että autoveron poisto korvattaisiin polttoaineveron nostolla. Eli se maksaisi joka ajaa paljon, ja se jonka auto kuluttaa paljon, eikä mitään kallista byrokratiaa tarvitaisi enää lisätä..

Laskuri on ihan kusetus, koska se laskee vertailussa eduksi, että ei joudu maksamaan auton hankintahinnassa autoveroa. Mutta eihän se hyödytä ptäkän vertaa meitä, jotka olemme jo hankintaveron maksaneet.

Minulle olisi tulossa 1200-1400 euron vuosimaksut, kun tuo sumutus jätetään huomioimatta, 2-litrainen bensa-auto, joka kuluttaa aika paljon mutta kilometrejä tulee alle 10000.

Vierailija
129/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vihervassujen propagandan uhri, valitettavasti!

Vierailija
130/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin kerran Vallilan verhot. Verhot olivat eri pituisia. Toinen 5cm. lyhyempi. Olivat valmistettu Virossa.

Vierailija
131/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla laskee kaikki kulut huomattavasti :) Ajan käytännössä 90% kaikki ajot kaupungissa. Hyvä uudistus.

Mikset käytä kaupungissa julkista liikennettä? Jopa me maalaiset kuljetaan kaupungissa metrolla.

Koska tarvitsen omaa autoa töissä ja vien lapsia aamulla hoitoon.

Eikä metro mene joka paikkaan.

Muuta metrolinjan varrelle, tollo. Niinhän te kaupunkilaiset meille maalaisillekin sanotte.

Vierailija
132/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helvetin vittua. Eihän tässä ole mitään järkeä. Autoilu maksaa nytki jo ihan helvetisti, ja tulevaisuudessa vieläkin enemmän. Siis millä helvetillä ihmiset käy töissä? Kaikki ei asu kävelymatkan päässä työpaikastaan, joillain on jopa omistusasunto jossain korvessa. Julkisilla ei todellakaan pääse joka paikkaan. Ja samaan aikaan pakotetaan ottamaan työpaikka jostain 80km päästä, tai muuten saat jäädä tuettomaksi ja parempi vaikka että kuolet pois. Pakotetaan autoilun maksuilla kaikki muuttamaan betonihelvettiin kaupunkien keskustaan (miten se olisi edes mahdollista?). Vittu tämä on perseestä. Seuraavaksi aletaan valvomaan kansalaisten liikkeitä seurantalaitteilla. Berner ja Sipilä ja kumppanit tekee bisnestä. Yhtiöitetään valtion tieverkot jotka on jo maksettu verorahoilla, ja aletaan maksattamaan tätä uudestaan kansalaisilla perimällä maksuja tienkäytöstä. Niillä ei ole kosketusta todelliseen suomalaisen elämään. 

Vierailija
133/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ominaispiirteet

Vierailija
134/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin kerran Vallilan verhot. Verhot olivat eri pituisia. Toinen 5cm. lyhyempi. Olivat valmistettu Virossa.

Siis silkkaa Berner-laatua.

Vierailija
135/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä helvetin vittua. Eihän tässä ole mitään järkeä. Autoilu maksaa nytki jo ihan helvetisti, ja tulevaisuudessa vieläkin enemmän. Siis millä helvetillä ihmiset käy töissä? Kaikki ei asu kävelymatkan päässä työpaikastaan, joillain on jopa omistusasunto jossain korvessa. Julkisilla ei todellakaan pääse joka paikkaan. Ja samaan aikaan pakotetaan ottamaan työpaikka jostain 80km päästä, tai muuten saat jäädä tuettomaksi ja parempi vaikka että kuolet pois. Pakotetaan autoilun maksuilla kaikki muuttamaan betonihelvettiin kaupunkien keskustaan (miten se olisi edes mahdollista?). Vittu tämä on perseestä. Seuraavaksi aletaan valvomaan kansalaisten liikkeitä seurantalaitteilla. Berner ja Sipilä ja kumppanit tekee bisnestä. Yhtiöitetään valtion tieverkot jotka on jo maksettu verorahoilla, ja aletaan maksattamaan tätä uudestaan kansalaisilla perimällä maksuja tienkäytöstä. Niillä ei ole kosketusta todelliseen suomalaisen elämään. 

Sipilä varasti syrjäkylien vanhusten viimeisetkin pennoset kavereidensa paskalaeilla. Luuletko että sillä on mitään estoja varastaa muilta köyhiltä?

Vierailija
136/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Berneriltä kysyttiin että miksi uuden tieyhtiön visioidaan tekevän maltillista voittoa, Berner sanoo että voittoa pitää tehdä sen takia että yritys voi investoida, mutta eihän investointi ole voittoa vaan yrityksen kulu :)

Voitto on se mikä jää kulujen jälkeen jaettavaksi omistajille. Eli Berner ei vastannut kysymykseen vaan näytteli tyhmää ja autoiluvihamiekinen toimittaja tyytyi tähän.

Berner kusetti tuttuun tyyliinsä. Suomessa ei yrittäjät investoi, vaan jakaa valtiontuetkin osingoiksi.

Vierailija
137/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa lähemmäs palveluita.

Olisikin ihan noin yksinkertaista. Täällä maaseudulla kun omistat talon, mihin se omaisuus laitetaan sitten? Kenen luulet ostavan näitä taloja täältä käyvällä hinnalla? Voihan sitä aina muuttaa, joo, mutta jos jo omiostuksissa oleva talo jätetään tyhjilleen sinne maalle, maksat siitä kuitenkin kiinteistöverot( satoja €/v, vakuutukset, peruslämmöt, jne. taajamaasumisen lisäksi.  Ei täältä kuule pääse minnekään muuttamaan tällä nykypolitiikalla (kohta siis omalla autollaankaan). Jumissa ollaan.

Vierailija
138/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa kaupunkiin älkääkä valittako. On tässä muutkin joutuneet tekemään ikäviä ratkaisuja. Se on oikeastaan ihan yks hailee onko maaseudulla asutusta ollenkaan.  

Vierailija
139/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helvetissä kepulaiset voivat hyväksyä autoilun kustannusten kasvattamisen noin paljon kun Kepun pyhä lehmä on auto ja useitakin, kun asutetaan koko Suomea omakotialueilla ja syrjäkylissä! Ei tuo esitys tule menemään läpi tuollaisenaan, koska muutkin puolueet ovat sen keskituloisen Volkkarikansan äänien varassa.

Vierailija
140/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi hienoa kun tuossa Bernerin ehdotuksessa on ihan lailla estetty, ettei yhtiötä voi myydä valtion ja maakuntien omistuksesta pois. Paitsi että heti seuraavaksi sanotaan, että ko. laki vaatii eduskunnan hyväksynnän myymiseen ja sehän (ainakin nykyisellä eduskuntakokoonpanolla) tarkoittaa, että yhtiö myydään heti kun vain mahdollista.

Nyt pitäisi äkkiä saada hallitus nurin ja Berner kumppaneineen pois vallan kahvasta, ennen kuin on liian myöhäistä! Seuraavaksi tuo akka varmaan siirtyy ympäristöministerin pallille ja myy ne pohjavedet ja muut luonnonvarat, joista niistäkin on ollut jo puhetta.

Höpönhöpöä ettei voi myydä. Juuri ennen joululomiaan eduskunta hyväksyi läpi käsiensä valtion kehitysyhtiö Vake Oy:n perustamisen. Sitten hallitus kiireesti väsäsi sille toimintaohjeen 29.12. Se antaa Sipilälle vapaat kädet huseerata Suomen kansan omistuksia lihoiksi ja sellaisiksi yhtiöiksi, joiden toiminnasta ja myynnistä ei enää eduskunnaltakaan kysellä. Mistähän moinen kiire... Herätys!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme