Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ahdistaa tuo liikennekaariasia niin paljon, että itkettää ja on ihan toivoton olo

Superahdistunut
19.01.2017 |

Olen ihan tosissani.
Trafin sivuilla on laskuri, jossa voi laskea paljonko pitää alkaa omasta autosta maksamaan. Mulla on vanha ropponen, koska muuhunkaan ei ole varaa sillä olen pienipalkkaisessa työssä. Työmatkan takia on pakko olla auto, kun sinne ei muuten pääse.

Laskurin mukaan mun maksut ois ensi vuonna melkein kolme tuhatta! Mulla ei mitenkään ole tuohon varaa. Mun vuosituloista tuo on 15 prosenttia! Ei mitään järkeä. En pysty sitä maksamaan, en siis voi pitää autoa. Mutta millä mä saan kauppareissut hoidettua? Miten huolehdin lapset päivystykseen? Miten hoidan asiat, kun joukkoliikennettä ei täällä ole ja lähimmät virastot on lakkautettu samoin päivystys. Niihin on matkaa 40-80 kilometriä per suunta. Kauppa sentään on vielä 10 kilometrin päässä. Mutta ei sinnekään lähdetä lapsiperheen ruokia ostamaan ilman autoa.

Miten me selvitään ensi vuodesta alkaen? Mä oon niin ahdistunut, että tuntuu etten saa henkeä. Itkettää vain. Miten tää maa on voinut mennä tämmöiseksi? Mitä mä teen?? Miten tämmöinen voi olla mahdollista?

Kommentit (287)

Vierailija
281/287 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ostaa mopoauton. Se tulee varmaan sata kertaa halvemmaksi.

Vierailija
282/287 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On huomioitava, että Live-laskurin tulokset ovat suuntaa-antavia. Autoilun lopullisiin kuluihin vaikuttavat jatkossa tehtävät poliittiset päätökset.."

"..Liikenneverkkohankkeen yksi lähtökohta on, että liikenneverkon käytön keskimääräinen taloudellinen kokonaisrasitus kuluttajalle ei muutu. Koska kyseessä on keskimääräinen kustannustaso, tarkoittaa tämä käytännössä, että joillain tienkäyttäjillä ajoneuvokohtaiset vuosikustannukset saattavat nousta ja toisilla laskea. Siihen, millaisiksi kustannukset muodostuvat, vaikuttavat mm. ajetut kilometrit, asiakkaan valitsema maksumalli ja esimerkiksi ajoneuvon päästöt."   [lähde: Trafin sivut]

..Eli siis, keskimäärin kalliimmilla, isoilla autoilla bussikaistoilla ajelu halpenee ja nöyrästi vanhalla autolla pitkää työmatkaansa ajavan vuorotyöläisen autoilu kallistuu.. Näinhän se on aateltu tämäkin kilpailukyky-loikka.

Lisäksi maksun määrä saattaa riippua siitä, onko autoilija valmis antamaan yksityisyytensä näille, (Sipilän,Bernerin ja Ollilan kaverien) digipalveluiden käyttöön. Mikro-siru niskaan, niin saat 90 prosenttia booonusta liikennevakuutuksista.

Lisätietoja:

tietojohtaja Juha Kenraali, juha.kenraali (at) trafi.fi, p. 040 557 8903

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/287 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"On huomioitava, että Live-laskurin tulokset ovat suuntaa-antavia. Autoilun lopullisiin kuluihin vaikuttavat jatkossa tehtävät poliittiset päätökset.."

"..Liikenneverkkohankkeen yksi lähtökohta on, että liikenneverkon käytön keskimääräinen taloudellinen kokonaisrasitus kuluttajalle ei muutu. Koska kyseessä on keskimääräinen kustannustaso, tarkoittaa tämä käytännössä, että joillain tienkäyttäjillä ajoneuvokohtaiset vuosikustannukset saattavat nousta ja toisilla laskea. Siihen, millaisiksi kustannukset muodostuvat, vaikuttavat mm. ajetut kilometrit, asiakkaan valitsema maksumalli ja esimerkiksi ajoneuvon päästöt."   [lähde: Trafin sivut]

..Eli siis, keskimäärin kalliimmilla, isoilla autoilla bussikaistoilla ajelu halpenee ja nöyrästi vanhalla autolla pitkää työmatkaansa ajavan vuorotyöläisen autoilu kallistuu.. Näinhän se on aateltu tämäkin kilpailukyky-loikka.

Lisäksi maksun määrä saattaa riippua siitä, onko autoilija valmis antamaan yksityisyytensä näille, (Sipilän,Bernerin ja Ollilan kaverien) digipalveluiden käyttöön. Mikro-siru niskaan, niin saat 90 prosenttia booonusta liikennevakuutuksista.

Lisätietoja:

tietojohtaja Juha Kenraali, juha.kenraali (at) trafi.fi, p. 040 557 8903

Aika hyvin kiteytetty tämäkin "uudistus" tuossa kursiivilla olevassa. Asia on juuri näin. Kyllä pistää oikeasti vihaksi, vaikka tavallisesti olen aika rauhallinen tyyppi. Alkaa kohta huumori ja kärsivällisyys loppua.

Vierailija
284/287 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tämä kansalaisten kyttääminen aiotaan siis ajaa läpi "vapaa-ehtoisena pakkona". Ensin näytetään, että olisi saman hintaista maksaa jotain vakio-maksua ilman kyttäystä, mutta jatkossa vakuutusyhtiöt ja muut palvelun tuottajat hinnoittelisivat niin, että hätäisempi kansalainen olisi valmis luopumaan yksityisyydestään ja antamaan näille kaiken tiedon liikkumisestaan saadakseen halvemman vuosi-maksun. Tämä siis meidän oman maan teillä liikkumisesta, ei ole kyse S- tai K-alkuisten elintarvike-ketjujen boonus korteista ja ehdoista.

281/283/ -

Vierailija
285/287 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tätä katastrofihallitusta saada nurin?? Yleislakko? Mellakka? Kapina?

Vierailija
286/287 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tätä katastrofihallitusta saada nurin?? Yleislakko? Mellakka? Kapina?

Koska ne muutkin on yhtä huonoja.

Vierailija
287/287 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Tämä on kuin hullujenhuoneelta.

Bernerin tarkoitus on tehdä suuri puhallus. Maksuja laskutuksesta ja tienhoidosta hoitaisivat yksityiset yritykset. Maksut nousisivat oikeasti ihan varmasti. Ekassa ehdotuksessa olisi GPS-seuranta, missä autot liikkuvat. Näistä satelliittien perusteella lasketuista seurantatiedoista pystytään laskemaan ajokilometrit.

Löysin netistä tiedon, miten Italiassa on käynyt tielaskutusten takia. Ajot ovat kalliita, ja laskutusta hoitavilla yrityksillä on tosi suuret katteet. Vielä jos suomalaiset laskutusfirmat myytäisiin ulkomaille. Esimerkkejä on vaikka tv-verkkoyhtiön myynnistä, Kemiran lannotetehtaan myynnistä Norjalaisille jne.

Minkäänlaista kilometripohjaista / kausipohjaista tienkäyttömaksua ei pidä hyväksyä. On arvioitu, että köyhemmille olisi todella vaikeaa selvitä autoilukuluistaan. Rikkaat ihmiset hyötyisivät, koska autojen hinnat laskisivat, koska autovero voisi poistuakin. Köyhemmät ei mielestäni pystyisi enää halvella ajamaan, vaikka saisivat jonkun auton ilmaiseksikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän