Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ahdistaa tuo liikennekaariasia niin paljon, että itkettää ja on ihan toivoton olo

Superahdistunut
19.01.2017 |

Olen ihan tosissani.
Trafin sivuilla on laskuri, jossa voi laskea paljonko pitää alkaa omasta autosta maksamaan. Mulla on vanha ropponen, koska muuhunkaan ei ole varaa sillä olen pienipalkkaisessa työssä. Työmatkan takia on pakko olla auto, kun sinne ei muuten pääse.

Laskurin mukaan mun maksut ois ensi vuonna melkein kolme tuhatta! Mulla ei mitenkään ole tuohon varaa. Mun vuosituloista tuo on 15 prosenttia! Ei mitään järkeä. En pysty sitä maksamaan, en siis voi pitää autoa. Mutta millä mä saan kauppareissut hoidettua? Miten huolehdin lapset päivystykseen? Miten hoidan asiat, kun joukkoliikennettä ei täällä ole ja lähimmät virastot on lakkautettu samoin päivystys. Niihin on matkaa 40-80 kilometriä per suunta. Kauppa sentään on vielä 10 kilometrin päässä. Mutta ei sinnekään lähdetä lapsiperheen ruokia ostamaan ilman autoa.

Miten me selvitään ensi vuodesta alkaen? Mä oon niin ahdistunut, että tuntuu etten saa henkeä. Itkettää vain. Miten tää maa on voinut mennä tämmöiseksi? Mitä mä teen?? Miten tämmöinen voi olla mahdollista?

Kommentit (287)

Vierailija
1/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa lähemmäs palveluita.

Vierailija
2/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmasti ahdistaa vaikka tennari, jos ei passaa jalkaan - tai ymmärrykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmasti ole. Laske uusiksi.

4/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvästi kepu ja kokoomus,  tulossa kaikkien aikojen vaalitappio. 

Vierailija
5/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän piti olla 500-600€ vuodessa, korkeintaan. Jos tuolla hintaa, 3000,  joutuu työssä käymään plus vakuutukset ja polttoaine niin loppuu ainakin multa työssäkäynti ja sossunluukku kutsuu.

Vierailija
6/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ulisevat tuskissaan, mutta persukeko sen kuin jytkyttää! JYTKYTETÄÄN!

Vierailija
7/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän sä sen oikein laskit? Mulla kulut putoaa 1e/ vuosi...

Vierailija
8/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai voi olla noin paljoa?! En ole kyllä asiaan perehtynyt, eikä mulla itellä ole edes autoa...mutta toihan ois ihan kohtuutonta

Vierailija
9/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo trafin sivu on nurin. Pääseekö sinne joku?

Vierailija
10/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin puolella korvalla Bernerin infra sitä, yhtiö tätä jorinaa, korville pomppasi että ota kantaa.fi ssä pitäisi olla kyselyä, en löytänyt pikaisella haulla. Onko jo ollut vai onko vasta tulossa? Sinne voisivat suomalaiset kertoa mielipiteensä tästä farssista.

Vierailija
11/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot laskenu päin persettä.

Vierailija
12/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole 500-600e korkeintaan, vaan vähintään. Tästä olikin jo jotain uutisjuttuja eilen tai tänään. 

Ja kyllä, mulla on vanha auto ja työmatkaa sen verran, että ajokilometrejä tulee jo yksin niistä. Trafin laskurin mukaan mulle tuleva maksu olisi reippaasti päälle 2000 euroa per vuosi. Satoja euroja päälle. Kummallakin tavalla. Kalliimmaksi tulee se aikaan perustuva maksu. 

Milläs muutat lähemmäksi palveluja, kun käytännössä se sitten tarkoittaisi jotain suurta kaupunkia. Siellä on kalliimpaa asua kuin täällä missä nyt asutaan. Lapset joutuisivat vaihtamaan koulua ja kaveripiiriä. Onko takeita että saisin sieltä töitä? Nykyiselle työpaikkakunnalleni on turha muuttaa, ei sielläkään mitään joukkoliikennettä enää ole. 

Tosin eipä mulla ole enää mitään järkeä käydä töissä kun tuo liikennemaksu tulee. Töissäkäynti alkaa käymään niin kalliiksi, ettei mulla ole siihen enää varaa. 

Vierailija
13/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatte loparit tai jos työnantaja vain suostuu niin otatatte potkut töistä, niin ei tule työttömyyspäivärahoille (/ansiosidonnaiselle) ymmärtääkseni mitään karenssia. Revitte lapset tutusta ympäristöstä ja muutatte johonkin kaupunkiin, jossa palvelut ovat lähellä ettekä tarvitse autoa kaupassa käyntiinkään. Ruokaostoksilla on päivittäin aikaa käydä vaikka useamman kerran, kun ei ole työpaikkaa.

Päivystyslääkärikäynnit voisi hoitaa kelataksilla, omavastuu on jotain 16€ (ainakin oli meillä synnärille mentäessä v. 2015). Teillä ei ilmeisesti ole naapureita, joiden kyydillä kerran viikossa pääsisi ruokakauppaan pientä kulukorvausta vastaan? 10km nyt sinänsä ei ole ihan mahdoton matka ilman autoa, tarkoittaisi vain että kaupassa pitäisi pyörällä/kävellen/potkukelkalla/pulkkaa vetäen hiihtäen/... käydä useamman kerran viikossa kun tavaraa saisi kerralla kuljetettua vähemmän. Sinänsä tyhmää, kun matkaankin kuluisi paljon kauemmin aikaa ilman autoa. Virastot taitavat tänäpäivänä toimia jo aika pitkälti myös sähköisesti, eli internetin kautta saa hoidettua lähes kaiken?

Vierailija
14/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen laskurin löytää?

Vierailija
15/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteenahan on että tulevaisuudessa kaikilla ei ole omaa autoa. Ja ikävä tosiasia on se että varakas tekee mitä tykkää ja köyhä sen mihin rahkeet riittää.

Huomatkaa että myös vasemmistolla/vihreillä on sama tavoite vähän eri kaapuun puettuna.

Eli tulevaisuudessa ei ole pienituloisella varaa pitää oma autoa ja maailma pelastuu kun liikenten co2 päästöt laskevat - aamen!

Vierailija
16/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2756 kirjoitti:

Hyvästi kepu ja kokoomus,  tulossa kaikkien aikojen vaalitappio. 

Tämä varma.

Vierailija
17/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sille, joka ei usko niin tässä printscreen Trafin tuloksesta. 

http://aijaa.com/BTV8nG

Enkä ole laskenut sitä väärin. 

Vierailija
18/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laskee, 1090 maksaa nyt, 950 tulee maksamaan jos ei elämäntilanne muutu. Riippuu siitä miten luotettava laskuri on.

Vierailija
19/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otatte loparit tai jos työnantaja vain suostuu niin otatatte potkut töistä, niin ei tule työttömyyspäivärahoille (/ansiosidonnaiselle) ymmärtääkseni mitään karenssia. Revitte lapset tutusta ympäristöstä ja muutatte johonkin kaupunkiin, jossa palvelut ovat lähellä ettekä tarvitse autoa kaupassa käyntiinkään. Ruokaostoksilla on päivittäin aikaa käydä vaikka useamman kerran, kun ei ole työpaikkaa.

Päivystyslääkärikäynnit voisi hoitaa kelataksilla, omavastuu on jotain 16€ (ainakin oli meillä synnärille mentäessä v. 2015). Teillä ei ilmeisesti ole naapureita, joiden kyydillä kerran viikossa pääsisi ruokakauppaan pientä kulukorvausta vastaan? 10km nyt sinänsä ei ole ihan mahdoton matka ilman autoa, tarkoittaisi vain että kaupassa pitäisi pyörällä/kävellen/potkukelkalla/pulkkaa vetäen hiihtäen/... käydä useamman kerran viikossa kun tavaraa saisi kerralla kuljetettua vähemmän. Sinänsä tyhmää, kun matkaankin kuluisi paljon kauemmin aikaa ilman autoa. Virastot taitavat tänäpäivänä toimia jo aika pitkälti myös sähköisesti, eli internetin kautta saa hoidettua lähes kaiken?

25€ oli Kelan taksi viikko sitten kun vein lapsen päivystykseen.

Vierailija
20/287 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superahdistunut kirjoitti:

Ja sille, joka ei usko niin tässä printscreen Trafin tuloksesta. 

http://aijaa.com/BTV8nG

Enkä ole laskenut sitä väärin. 

Kannattaa ottaa tuo kiinteämaksuinen?  Kurja juttu että nousee.. :( toivottavasti tämä ei mene läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä