Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka "helppoa" raskaaksituleminen on sulle ollut?

Vierailija
18.01.2017 |

Kuinka "helposti" olet tullut raskaaksi?

Näin kyselee 39-vuotias nainen, joka teki miehen kanssa päätöksen syyskuussa siitä, että esikoinen saa tulla jos on tullakseen ja jo lokakuussa tärppäsi, ensimmäisestä kierrosta! En voi oikeastaan vieläkään uskoa asiaa.

Olen aina kuvitellut raskautumisen jotenkin vaikeaksi, mystiseksi, tiedettä vaativaksi puuhaksi, erityisesti tällä vanhemmalla iällä. Mutta että heti raskaana, käsittämättömän ihanaa ja outoa samaan aikaan.
Onko tämä tällainen heti raskautuminen harvinaista? Vai jaatko saman kokemuksen?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla kerroilla ekalla yrittämällä raskaaksi. Ensimmäisen syntyessä olin 24 v., toisen syntyessä 26 v.

Vierailija
62/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kolme lasta, kaikki saaneet alkunsa ensimmäisestä kierrosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa päästetty sisään, kolme raskautta.

Vierailija
64/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskaus: Ikää 19v, tärppäsi ekasta kierrosta.

Toka raskaus: ikää 21v, tärppäsi tokasta kierrosta. Meni kuitenkin kesken.

Vierailija
65/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki neljä raskautta tulleet todella helposti, suunnilleen sormia napsauttamalla. Yhdestä tein jopa abortin, koska en siinä kohtaa halunnut lasta. Moni kaveri kärsii lapsettomuudesta. Olen raskautunut 23-30v välillä. Painoakin oli viimeisellä kerralla reippaasti ja silti tulin heti raskaaksi.

Vierailija
66/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Pillerit pois ja ei kerennyt ekoja menkkoja tulemaan.

2. Kierron aikana kerran seksiä ilman ehkäisyä ja raskaana.

3. Kerran suojaamaton seksi, raskaana (ovis tuntui 3 päivää seksistä).

4. Imetin, keskeytettyyhdyntä ja raskaana, meni kesken

Vierailija
67/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

19-vuotiaana tulin heti toisella kierrolla pillereiden lopettamisen jälkeen. 

Kun halusin toisen lapsen 26-vuotiaana, meni 3 vuotta kun tulin raskaaksi, mutta se olikin tuulimuna ja siitä meni 5 vuotta ennenkuin seuraavan kerran tulin raskaaksi, sitten tulikin kaksoset. Olin päättänyt että enää 35v. en enää haluakaan raskaaksi, joten hilkulle meni.

Vierailija
68/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä kertaa eka kierrosta.

Vierailija
69/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat saaneet alkunsa tokasta yrityskuukaudesta eli nopeasti sanoisin. Raskauksien alkaessa olin 32 ja 38.

Vierailija
70/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lasta 8 :ssa vuodessa ja kuukautisia on ehtinyt olla näiden vuosien aikana ehkä neljät. Ei siis edes yhtiäkään jokaisen lapsen välissä. Ja ennen kuin joku ehtii moralisoimaan, kaikki lapset on ollut täysin tervetulleita ja toivottuja. Meillä ollut siis helppoa lasten saanti ja olen siitä kiitollinen. Tsemppiä kovasti kaikille niille joilla on vaikeuksia tämän asian kanssa.

Vierailija
71/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Pillerit pois ja ei kerennyt ekoja menkkoja tulemaan.

2. Kierron aikana kerran seksiä ilman ehkäisyä ja raskaana.

3. Kerran suojaamaton seksi, raskaana (ovis tuntui 3 päivää seksistä).

4. Imetin, keskeytettyyhdyntä ja raskaana, meni kesken

Saako kysyä mielenkiinnosta kumpi tuli kolmosesta? Kun puhuvat että tyttösiittiöt elää pitempään.

Vierailija
72/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen raskaus tärppäsi toisesta yrityskierrosta, olin 28-vuotias. Toinen raskaus tärppäsi ensimmäisestä yrityskierrosta, mutta meni kesken viikolla 11 (olin 31-vuotias). Kolmas raskaus lähti taas toisesta yrityskierrosta ja olin edelleen 31 tuolloin. Eli melko helposti on mennyt, tosin km oli raskas kokemus.

Monet ystävät ovat saaneet ensimmäiset lapsensa vasta n. 35-vuotiaina ja yrittäneet monta kuukautta, jopa yli vuoden raskautta. Kun on alettu muutaman vuoden kuluttua yrittämään toista lasta, sitä ei kuulukaan. Kaksi tapausta taas on ollut lähipiirissä, että n. 38-39-vuotias on tullut raskaaksi melko nopeasti. Toisella todettiin seulassa down, toiselle syntyi yllätys-down-vauva. Yksi kaveri taas täytti 40 ja tuli raskaaksi n. puolessa vuodessa ja synnytti juuri terveen vauvan. Kovin on vaihtelevaa siis, mutta kyllä se ikä vaan vaikuttaa.

Vierailija
73/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta kesti, välissä yksi keskenmeno hieman ennen kuin ensimmäinen vuosi yritystä tuli täyteen. Ikä 25.

Vierailija
74/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä yritettiin 5vuotta. Toinen sai tulla vaikka heti perään, lapsilla ikä eroa 2vuotta. Kolmas sai myös tulla kun on tullakseen, keskimmäisellä ja kuopuksella 2,5v ikä eroa. Lasten syntyessä olen ollut 28-33v. Nyt lähempänä 40vuotta kuukautiset tulevat joka kuu, lähes kellon tarkasti. Silloin kun lapsia yritettiin/saatiin kierrot oli kaikkia 50päivän ja puolen vuoden välillä :)

Vierailija
75/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

19v, kun haluttiin lasta .Saatiinkin tärppäs heti tyttö tuli. Sitten noin vuoden perästä yritettiin uutta taas  tärppäs ,tyttö tuli.Oli muutama vuosi vauvakuume iski  tulin raskaas , kun halutttiin kuusi vuotta oli väliä nuorempaan ,tyttö tuli. Sitten menikin noin kymmenen vuotta, haluttiin vielä pieni . Tulikin kesken meno 8 viikkosena  ei löytynyt mitään erikoista, sanottiin puolivuotta taukoa. Laitettiin kotia kuntoon  ja päätettiin tehdään se poika ja sehän tulikin. Vanhemman ja tämän ikäeroa on  17 v.  Ollaan saatu mitä on haluttu ja olemme onnellisia kaikista lapsista.

Vierailija
76/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen tärppäsi kolmannella kierrolla. Olin 23v. Toinen heti ensimmäisestä kierrosta (26v). Kolmosta toivottiin hartaasti yli neljä vuotta.

Vierailija
77/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

25v, kolmannesta kierrosta

27v, ekasta kierrosta

29v, tokasta kierrosta

32v, ekasta kierrosta

35v, viidennestä kierrosta

38v, ekasta kierrosta

Vierailija
78/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

25v, kolmannesta kierrosta

27v, ekasta kierrosta

29v, tokasta kierrosta

32v, ekasta kierrosta

35v, viidennestä kierrosta

38v, ekasta kierrosta

Vierailija
79/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut tulevat raskaaksi niin helposti kun ilmeisesti voi tulla raskaaksi vain ovulaation aikaan ja sehän on melko harvoin ja lyhyen aikaa. Sellaisten kohdalla varsinkin jotka eivät seksiä harrasta usein ja säännöllisesti ja sitten jonkun yhden illan jutun seurauksena raskautuvat.

Vierailija
80/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut tulevat raskaaksi niin helposti kun ilmeisesti voi tulla raskaaksi vain ovulaation aikaan ja sehän on melko harvoin ja lyhyen aikaa. Sellaisten kohdalla varsinkin jotka eivät seksiä harrasta usein ja säännöllisesti ja sitten jonkun yhden illan jutun seurauksena raskautuvat.

Ajautuvat ovulaatiohuuruissaan seksitouhuihin juuri otollisimpaan aikaan. Elimistö ja vaginan ympäristö on otollinen siittiöille ja elävät jopa viikon odottamassa munasoluun tunkeutumista. Kyllä luonto aina jonkun rakosen keksii.