Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka "helppoa" raskaaksituleminen on sulle ollut?

Vierailija
18.01.2017 |

Kuinka "helposti" olet tullut raskaaksi?

Näin kyselee 39-vuotias nainen, joka teki miehen kanssa päätöksen syyskuussa siitä, että esikoinen saa tulla jos on tullakseen ja jo lokakuussa tärppäsi, ensimmäisestä kierrosta! En voi oikeastaan vieläkään uskoa asiaa.

Olen aina kuvitellut raskautumisen jotenkin vaikeaksi, mystiseksi, tiedettä vaativaksi puuhaksi, erityisesti tällä vanhemmalla iällä. Mutta että heti raskaana, käsittämättömän ihanaa ja outoa samaan aikaan.
Onko tämä tällainen heti raskautuminen harvinaista? Vai jaatko saman kokemuksen?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idioottimaisinta ikinä kilpailla siitä kuka on tullut nopeiten raskaaksi.

Idioottimaisempaa vielä on väittää kokemusten jakamista kilpailuksi. On aika tärkeää, että ihmiset tietävät, että moni tulee hyvinkin helposti raskaaksi. Esim ehkäisyvalistuksen kannalta.

Vierailija
42/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suvun naiset tulee todella helposti raskaaksi. Itselläni kolme lasta, kaksi tärppäsi heti ja kolmas tuli ehkäisystä huolimatta (kierrukka). Siskoilla menny samaa rataa. Mies jonossa vasektomiaan, sillä enempää vahinkoja ei haluta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä miehen tarvitse kuin katsoa ja olen raskaana. Olisin hyvä lessuyhteisöön.

28-vuotias, neljä lasta.

Vierailija
44/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta yritystä eikä ole vielä tärpännyt. Vikaa ei pitäisi kummassakaan olla. Olen nyt samanikäinen kuin AP.

Onnea AP:lle!

Vierailija
45/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1,5 vuotta kestää ennenkuin tulen raskaaksi. 4 raskautta mutta vain 2 lasta. Olin 25v. kun aloimme yrittämään 1.lasta. Hidasta hommaa...

Vierailija
46/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viisi raskautta ekasta kiertosta. Kuitenkin kolme lasta on vaan. Ekat kolme raskautta 21-25 vuotiaana. Viimesimmät kaksi 37-vuotiaana.

Mulla imetys pitää kuukautiset pitkään (8-10kk) poissa synnytyksen jälkeen ja nyt ehkäisytehokin on ollut hyvä vaikka kuukautiset onkin alkanut jo vuosi sitten. On saanut ihan rauhassa kuksia enkä ole raskautunut.

Vierailija
47/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle annettiin "lupa" tulla, neljännellä kierrolla tärppäsi. Toinen raskaus alkoi imetyksen loputtua ennen kuin yksiäkään kuukautisia oli edes ehtinyt tulemaan. Ikää alle 30v.

Nyt olisi tarkoitus pitää vähän pidempi tauko lasten teosta, tai eihän toinen lapsi ole edes syntynyt vielä. Kaksi seuraavaa ajattelimme yrittää noin kolmen vuoden päästä (pienellä ikäerolla keskenään), jollei mieli muutu matkalla ja lapsiluku jää tähän. Tarkoitus olisi saada lapset tehtyä ennen kuin täytän 35v.

Vierailija
48/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä itsekin aikoinaan yllätyin, miten nopeasti ja vaivattomasti kaikki lopulta kävi vaikka ikää jo oli reilusti yli kolmekymmentä. Siis raskautumisen suhteen. Aina pelotellaan vuosikausien lapsettomuushoidoista ja totaalilapsettomuudesta. Luulin itseasiassa ekan raskauskuukauden ajan kärsiväni vaan normaalia pahemmasta turvotuksesta ja järkyttävistä ilmavaivoista kun vatsassa väänsi, kupli ja käänsi. Oletin että olin syönyt jotakin sopimatonta ja raskaus ei edes käynyt mielessä kuin millisekunnin ajan.

Se raskaanapysyminen ja sikiön kohdussa pysytteleminen olikin sitten selvästi haastavampaa... :(

Vierailija
49/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitettiin ivf/icsi-hoito, kun yritystä oli takana puolitoista vuotta. Mulla oli epäsäännöllinen kierto, mutta varsinainen vika oli miehessä (spermanlaatu oli heikko). Raskaaksi tuleminen olisi varmaan ollut luomustikin mahdollista, mutta todella epätodennäköistä. Hoito kuitenkin tehosi hyvin, saatiin paljon munasoluja talteen ja pakkaseenkin alkioita tusina. Tuoresiirtoa ei tehty hyperstimulaation takia, mutta seuraavassa kierrossa siirretty pakastealkio päätti jäädä taloksi ja syntyy parin kuukauden sisään :)

Lapsen teon aloittamisesta positiiviseen testiin meni siis vajaa pari vuotta. Positiivisen testin aikaan olimme 26-vuotiaita.

Vierailija
50/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä joku alapeukuttaa toisen raskauskertomusta?!

Vierailija
51/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitettiin yritys, kun olin n. 25v. Oltiin n. Vuosi oltu ilman ehkäisyä, mutta ilman varsinaista yritystä, kun tärppäsi. Se meni kuitenkin kesken. Sitten yritystä reilu puoli vuotta, kun raskauden ja meni taas kesken. Seuraava tärppäsi alle puolessa vuodessa, esikoisen syntyessä olin 28v. Ehkäisyä ei aloitettu synnytyksen jälkeen ja kuukautisten palattua n. puoli vuotta synnytyksestä ehtivät ne tulla muutaman kerran, kun raskauduin, ikäeroksi tuli 1v7kk. Kolmatta alettiin yrittää kun olin 34v, tärppäsi toisesta kierrosta. Synnytyksestä nyt 9kk ja menkat ei ole vielä palanneet enkä tietääkseni ole raskaana. Varma en ole, koska ehkäisyä ei ole käytetty. Tänä vuonna täytän 36v.

Vierailija
52/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiankin helposti, halutusti 2 kertaa ekasta kierrosta, kerran kondomi hajonnut otolliseen aikaan ja tulin raskaaksi silloinkin.

Vierailija
53/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta ja niitä tehdessä yhteensä kahdet "pettymysmenkat".

Vierailija
54/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen ekasta kierrosta, toinen viiden vuoden yrityksen jälkeen icsi hoidolla.

Vierailija
55/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5v. yritetty, mutta ei vaan vauvaa näy eikä kuulu. Itse olen siis 25v.

Vierailija
56/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 alkanutta raskautta. HetiKaksi meni kesken, mutta seuraavasta kierrosta tärppäsi heti uudestaan. 5 kerta oli vahinkoraskaus, ehkäisy oli käytössä. Meni onneksi kesken.

Vierailija
57/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen raskaus alkoi heti. Toinen puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Lapsilla eri isä. Kai sekin vaikuttaa ja toki toisella kerralla olin yli kymmenen vuotta vanhempi.

Vierailija
58/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luovutin :) Olin jo tyytynyt kohtalooni, etten voi saada lapsia. (Eli n. 10v) Toinen raskaus alkoi 8kk ensimmäisen syntymän jälkeen.

Vierailija
59/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka tuli vahingossa. Toista yritettiin 3vuotta, ilman hoitoja ja kolmatta 4kuukautta.

Vierailija
60/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on minusta aina ollut jännää miten hedelmällisin ikä tuntuu vaihtelevan eri ihmisillä. Siis kun olen kuullut useamman noita tapauksia miten parikymppisenä ei ole tultu raskaaksi ja sitten lapsettomuuten tyytyneenä reilusti yli kolmikymppisenä tai melkein nelikymppisenä on tullutkin yllätysraskaus luonnollisin keinoin.