Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka "helppoa" raskaaksituleminen on sulle ollut?

Vierailija
18.01.2017 |

Kuinka "helposti" olet tullut raskaaksi?

Näin kyselee 39-vuotias nainen, joka teki miehen kanssa päätöksen syyskuussa siitä, että esikoinen saa tulla jos on tullakseen ja jo lokakuussa tärppäsi, ensimmäisestä kierrosta! En voi oikeastaan vieläkään uskoa asiaa.

Olen aina kuvitellut raskautumisen jotenkin vaikeaksi, mystiseksi, tiedettä vaativaksi puuhaksi, erityisesti tällä vanhemmalla iällä. Mutta että heti raskaana, käsittämättömän ihanaa ja outoa samaan aikaan.
Onko tämä tällainen heti raskautuminen harvinaista? Vai jaatko saman kokemuksen?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille se oli yllättävän helppoa. Ikää myös +35 ja raskaaksi tulin muutamien kuukausien sisällä yrittämisen aloittamisesta, ihan luomusti. Tiedän tosin lähipiiristäni tapauksia, joissa se ei ole helppoa ollut, iästä riippumatta.

Vierailija
2/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se harvinaista ole. Molemmilla kerroilla olen tullut heti raskaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä menty jo 18kk ilman ehkäisyä eikä oo näkyny

Vierailija
4/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä menty jo 18kk ilman ehkäisyä eikä oo näkyny

Ja ikää 24

Vierailija
5/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta yritystä, kaksi raskautta, nolla lasta. Ikää alle 30.

Vierailija
6/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin 9. kierrosta raskaaksi. Toisen, ekan kerran, 1. kierrosta.

Vierailija
7/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta, joita on alettu koittamaan ajatuksella "tulee-jos-on-tullakseen".

Kun on annettu tilaisuus lapselle tulla, on molemmilla kerroilla testi näyttänyt plussaa neljän viikon päästä.

Siskollani kaksi lähtenyt myös kerrasta alulle ja kolmas ihan suunnittelemattakin.

Äidillä viisi lasta, jotka ovat saaneet alkunsa aikanaan vähän turhankin helposti ja tiuhaan kuulemma.

Vierailija
8/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen vuoden yritys, lopulta ivf-hoidoilla raskaaksi. Ikää synnyttäessä oli 33 v.

Vierailija
9/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 36 ja ensi yrittämällä tärppäsi. Kun kävin poistattamassa kierukan, lääkäri vielä varoitteli, että saattaa olla vaikeuksia raskautumisessa, minulla kun oli aina  hyvin lyhyt ja epätasainen kierto, vain 19 - 23 vrk.  Se voisi tarkoittaa ettei munasolun irtoamista aina tapahdu.  Toinen lapsi lähti tulemaan melkein yhtä helposti.

Vierailija
10/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, en tiedä. Miehelläni on niin huonolaatuinen sperma, että sillä minut sai raskaaksi vain ivf:llä. En sitten tiedä, miten normaalilla spermalla onnistuisi. Varmaan ihan ok, kun minusta ei löytynyt lapsettomuustutkimuksissa mitään vikaa.

Vierailija
11/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka "helposti" olet tullut raskaaksi?

Näin kyselee 39-vuotias nainen, joka teki miehen kanssa päätöksen syyskuussa siitä, että esikoinen saa tulla jos on tullakseen ja jo lokakuussa tärppäsi, ensimmäisestä kierrosta! En voi oikeastaan vieläkään uskoa asiaa.

Olen aina kuvitellut raskautumisen jotenkin vaikeaksi, mystiseksi, tiedettä vaativaksi puuhaksi, erityisesti tällä vanhemmalla iällä. Mutta että heti raskaana, käsittämättömän ihanaa ja outoa samaan aikaan.

Onko tämä tällainen heti raskautuminen harvinaista? Vai jaatko saman kokemuksen?

Neljä kertaa raskaaksi, 1-2 kierrosta. Olen hirmu iloinen, etten ole lestamamma. 

Vierailija
12/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. kierrosta taisin tulla raskaaksi, ensimmäisellä olisi ollut ihan vaan teoreettiset mahdollisuudet kun kuukautiset oli juuri alkamassa kun sovittiin että aloitetaan lasta yrittämään. Oli tavallaan vapauttavaa, kun "tiesi", että ei se heti näiden puheiden jälkeen alkuaan saa. Mutta ei kauaa tarvinnut odottaakaan.

Vierailija
13/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ekasta ja toka tokasta 😊

Vierailija
14/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, Ekassa kyllä kesti mutta toka sai alkunsa kuivana kautena, seksiä oli 2krt koko kkn aikana. Olin vasta lopettanut pillerit eikä ekoja menkkoja ollu vielä tullut. Taitavaa, sanon minä..

Vierailija
15/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen vuoden yritys, lopulta ivf-hoidoilla raskaaksi. Ikää synnyttäessä oli 33 v.

Sama juttu, kolmisen vuotta yritystä ja lopulta ivf-hoidolla tärppäsi. Mulla tulevan synnytyksen aikaan ikää 35v.

Vierailija
16/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskuusta 2016 lähtien ilman ehkäisyä. Olen 21v. Raskaaksi tulin ensimmäisestä kierrosta, joka meni kesken. Nyt mennään päivä kerralla eteenpäin ja katotaan mitä tuleman pitää :)

Vierailija
17/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni tuli raskaaksi, kun hän kävi Kreikassa lomamatkalla ilman minua. Kävi ilmeisesti niin, että auringonpaiste ja oliiviöljy jotenkin aktivoivat kohtuun jääneet siittiöni tositoimiin.

Vierailija
18/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella helppoa! Ensimmäisestä kierrosta raskaaksi 35-vuotiaana. Ei päässyt varsinaisesti edes yrittämään. Ja kyseessä esikoinen. :)

Vierailija
19/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

34-vuotiaana tärppäsi 10 kk:n yrittämisen jälkeen. Toisella kerralla tärppäsi heti, vaikka olin 38-vuotias. Raskautuminen on niin monesta asiasta kiinni ja joskus se tuuri käy heti.

Vierailija
20/83 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni tuli raskaaksi, kun hän kävi Kreikassa lomamatkalla ilman minua. Kävi ilmeisesti niin, että auringonpaiste ja oliiviöljy jotenkin aktivoivat kohtuun jääneet siittiöni tositoimiin.

Toivottavasti ei siellä Kreikassa törmännyt Axl Smithiin?!