Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

40+ naisilta jää FB-profiilikuva päivittämättä

Vierailija
17.01.2017 |

Mikäköhän siinä on kun kuva voi olla yli viiden vuoden takaa?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän helvetin väliä sillä on mitä jollakin on profiilikuvana?? Vai lukeeko säännöissä että sen tulee olla tuore omakuva? Kuinka tuore? 1kk? Mitä vittua? On ihmisillä ongelmat...

Vierailija
22/47 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun profiilikuva on pian 10 vuotta vanha. En oo vaihtanut sitä kertaakaan sen jälkeen kun facebookkiin liityin. En tosin oo lähelläkään 40. Ehkä annan sen olla toiset 10 ja vaihdan sitten kun olen 40+.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ajokortissa 30 vuotta vanha kuva ja ihan hyvin kelpaa. Fb kuva ei varmaan ole sen tärkeämpi.

Vierailija
24/47 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Profiilikuvana on usein myös kukka.

Minä en halua naamaani faceen. Se kuva sattuu olemaan julkinen.

Kannattaa teidänkin lukea Orwellin "Isoveli valvoo" ja miettiä kaksi kertaa, mitä someen laitatte.

Vierailija
25/47 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuorehko kuva. En kyllä tykkää omista kuvistani, sen vuoksi kuvassa on kurpan lisäksi myös kaksi kapista piskiä.

Vierailija
26/47 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuvassa just meidän kapinen piski, miehellä on saaliikseen saama kala, pojalla ei mitään, tytöllä hevonen. Mitähän tää kertoo sun mielestä meidän perheestä? Arvaa mitä? Ei oikeesti kiinnosta.

Vierailija
27/47 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä laittais itsestäni someen yhtäkään kuvaa, en uutta enkä vanhaa.

Vierailija
28/47 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kuvassa just meidän kapinen piski, miehellä on saaliikseen saama kala, pojalla ei mitään, tytöllä hevonen. Mitähän tää kertoo sun mielestä meidän perheestä? Arvaa mitä? Ei oikeesti kiinnosta.

Se on _face_book. Tai ehkä olette vain kovin eläimellinen perhe. ;)

Vierailija
29/47 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Profiilikuva on julkinen eikä sitä saa asetuksillakaan näkymään vain kavereille. Mulla oli aiemmin oma kuva ja sain kaveripyyntöjä ja yksityisviestejä täysin tuntemattomilta miehiltä. Ne loppuivat, kun vaihdoin profiilikuvaksi kukan. 

Vierailija
30/47 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on moneen junaan. Löytyyhän noista nelikymppisistä bloggaajia, noita omaa naamaansa ihannoivia ja omaa elämäänsä fanittavia yksilöitä, jotka haluavat olla esillä niin omassa blogissaan kuin niissä lukuisissa kuvapalveluissakin.

Vierailija
31/47 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastoa?

Toisaalta varmaan keskiverrosti 40+ vaihtaa harvemmin kuin 20-vuotias, mutta olisi aika surkeaa jos ajatusmaailma ja järjenjuoksu olisivat samalla tasolla 20 vuoden jälkeen.

Vierailija
32/47 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole jaksanut kiinnostaa toi fb niin paljon että olisi tarve olla koko ajan päivittämässä, siitähän se mun kohdalla kertoo. Kuva on aika viitteellinen muutenkin että ei näytä nuoremmalta jos sitä tarkoitit.

Kavereilla joilla on joku kukka tms ei ole turhamaisuutta, vaan yksityisyyttä, eivät halua kuviaan nettiin.

Vierailija
33/47 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vain luulee, että kuvani on vanha. Olen niin nuoren näköinen :)

Vierailija
34/47 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Profiilikuva on julkinen eikä sitä saa asetuksillakaan näkymään vain kavereille. Mulla oli aiemmin oma kuva ja sain kaveripyyntöjä ja yksityisviestejä täysin tuntemattomilta miehiltä. Ne loppuivat, kun vaihdoin profiilikuvaksi kukan. 

Ahaa, sen saisi siis loppumaan, kun laittaisi jonkun epäinformatiivisen kuvan? Kiitos vinkistä!

Vierailija
35/47 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, sen saisi siis loppumaan, kun laittaisi jonkun epäinformatiivisen kuvan? Kiitos vinkistä!

Niin, jos haluaa suojautua ulkopuoliselta pahalta maailmalta, niin laittaa profiiliin mahdollisimman vähän tietoa ja tunnistettavia kuvia, asettaa suojausasetukset sellaisiksi, ettei profiilista näy kenellekään juuri mitään. Ja viimeisenä keinona, poistaa koko profiilin.

Vierailija
36/47 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, en välitä saada kaveripyyntöjä tuntemattomilta / tuttujen tutuilta. On ikävää hylätä kaveripyyntö, mutta en toisaalta halua kaverikseni muita kuin ystäviä ja sukulaisia, joiden kanssa olen muutenkin tekemisissä. Ja toinen nuo yv:t miehiltä ympäri maailmaa: "You look awesome! Are you married?" Laitoin sitten profiilikuvaksi meidän koiran kuvan ja kas kummaa, jo loppui yhteydenotot ja suuri osa kaveripyynnöistäkin karsiutui. N47

Vierailija
37/47 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ikäisillä on paljon muutakin tekemistä kuin oman naamansa kuvaaminen. Joillekin oman kuvan ihailu ei ole kovin tärkeä juttu. Enemmän kyllä huvittavat ne viimeisen päälle fiilatut profiilikuvat, joista asianomaista ihmistä ei edes tunnista. Ja niitä vasta onkin.

Vierailija
38/47 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua naamaani faceen. Se kuva sattuu olemaan julkinen.

Kannattaa teidänkin lukea Orwellin "Isoveli valvoo" ja miettiä kaksi kertaa, mitä someen laitatte.

Jos isoveli jaksaa valvoa miljardeja ihmisiä, niin tehköön sitten niin. Otan mielummin riskin, että muutama ulkopuolinen huomaa julkisen kuvani, kuin että alan piilottelemaan pelottavalta maailmalta. Jos liikaa alkaa pelottaa, niin kannattanee pysyä kokonaan pois internetistä.

Vierailija
39/47 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen ikäisillä on paljon muutakin tekemistä kuin oman naamansa kuvaaminen. Joillekin oman kuvan ihailu ei ole kovin tärkeä juttu. Enemmän kyllä huvittavat ne viimeisen päälle fiilatut profiilikuvat, joista asianomaista ihmistä ei edes tunnista. Ja niitä vasta onkin.

Ehkä näin, mutta näkisin silti, että profiili olisi hyvä olla suunnilleen ajan tasalla. Ei liene kovin suuri urakka päivittää profiilikuvaa vaikka parin vuoden välein.

Vierailija
40/47 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos haluaa suojautua ulkopuoliselta pahalta maailmalta, niin laittaa profiiliin mahdollisimman vähän tietoa ja tunnistettavia kuvia, asettaa suojausasetukset sellaisiksi, ettei profiilista näy kenellekään juuri mitään. Ja viimeisenä keinona, poistaa koko profiilin.

Kärjistettynä juuri noin. Mulle Facebook ei ole paikka, jossa haluan kohdata ulkopuolisen maailman. Se on paikka, jossa pidän yhteyttä sukulaisiini, ystäviini ja kavereihin. Erityisesti niihin, jotka asuvat kaukana ja joita ei tule kovin usein tavattua. Kuulun myös joihinkin ryhmiin. En kaipaa yhteydenottoja täysin tuntemattomilta ihmisiltä. Ja asetukseni ovat tosiaan niin, ettei julkisessa profiilissani näy mitään, minkä asetuksilla saa piilotettua.