Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinisarja Skam

Vanhahölmö
09.01.2017 |

Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D

Kommentit (2202)

Vierailija
1621/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan kertoa tarkemmin että millä tavalla sarjan hurja suosio on vaikuttanut siihen, että tämä kausi jää viimeiseksi? Eivätkö näyttelijät saa enää tehdä rauhassa työtään vai haluavatko "lopettaa huipulla" vai miten suosio liittyy lopettamiseen?

Vierailija
1622/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siks, koska av:llä on aina tapana, että jos olet harmissasi ettei jotain pulleampaa henkilöä näytetä tai vaihtoehtoisesti kritisoidaan, aina joku ehtii 5 minuutin sisään kommentoimaan että "läski se siellä huutelee", jne. Ei siis sen kummempi lisäys multa, halusin vaan välttää sen että joku ehtii naukaista ton typerän lainin. :) ei sillä, että mulle ihmisten painolla olisi yhtään mitään merkitystä.

Mielestäni tämä ketju on kuitenkin ollut virkistävä poikkeus tuohon sääntöön :) 

Vierailija
1624/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako kukaan kertoa tarkemmin että millä tavalla sarjan hurja suosio on vaikuttanut siihen, että tämä kausi jää viimeiseksi? Eivätkö näyttelijät saa enää tehdä rauhassa työtään vai haluavatko "lopettaa huipulla" vai miten suosio liittyy lopettamiseen?

Ovat varmaan ihan valtavan huomion kohteina ja kun kyse on oikeasti nuorista ihmisistä niin siinä on riskinsä. Ja varmasti kuvauspaikoilla ramppaa kaikenmaailman porukkaa myös nykyään eli työnteko on vaikeampaa kuin aiemmin. Yksi luonnollinen syy on semmoinen mitä harvoin tullaan ajatelleeksi kun tämmöinen aloitetaan eli ne nuoret kasvaa ja elämä muuttuu muutenkin, voi olla ettei ole aikaa sarjalle samaan malliin kuin ennen ja opinnot veisivät muualle. 

Vierailija
1625/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katon TTK:ta ja siinä väliajalla Kasmir lauloi Ed Sheeran Shape of you. Mä en voinu muuta kuin ajatella Evakia. Biisiin tehty ihana video Isakista ja Evenistä you tubeen ja sehän nousi heti mieleen.

Sori ohis.. Mä en pysty kuunteleen tota biisiä ilman että Evak mielessä..XD

Mä tiedän sen videon ja mulle tuli ihan sama mieleen :D

Kiva ku joku muukin tietää ja tuntee sen saman fiiliksen :D

Vierailija
1626/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siks, koska av:llä on aina tapana, että jos olet harmissasi ettei jotain pulleampaa henkilöä näytetä tai vaihtoehtoisesti kritisoidaan, aina joku ehtii 5 minuutin sisään kommentoimaan että "läski se siellä huutelee", jne. Ei siis sen kummempi lisäys multa, halusin vaan välttää sen että joku ehtii naukaista ton typerän lainin. :) ei sillä, että mulle ihmisten painolla olisi yhtään mitään merkitystä.

Mielestäni tämä ketju on kuitenkin ollut virkistävä poikkeus tuohon sääntöön :) 

Oon samaa mieltä ☺ viime viikolla täällä tosin joku trolli riehui ja meni henkilökohtaisuuksiin, mutta sitä Lukuunottamatta keskustelu on tapahtunut hyvässä hengessä☺ !

Vierailija
1627/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti! mutta olisi sitten kantanut vastuunsa ja pysynyt Nooran tukena, ei tuo oikeuta sitä katoamistemppua millään lailla.

Ei oikeutakaan. Ei maailmassa aina oo teoille oikeutusta ja tekosyytä eikä ihmiset oo täydellisiä. Ei edes W. Siks mä tästä sarjasta tykkäänkin enkä koe mitään tarvetta selittää kaikkea parhain päin ja oikeuttaa joitain tekoja. 

Oon samaa mieltä, mutta enemmän häiritseekin se ettei kässärissä kukaan tunnu pitävän tuota vääränä. Tietenkin kaikki tekevät huonoja juttuja, mutta yleensä Skamissa kun ihmiset mokailee, niin asiat tunnustetaan ja käsitellään. Tuossa kohdassa kukaan ei noteeraa, kuinka kamalasti William käyttäytyy vaan se on mukamas ok.

Vierailija
1628/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chrisin näyttelijähän käy teatterikorkeakoulua Oslossa ja on halunnut keskittyä enemmän omiin opintoihinsa kuin Skamiin. Varmaan siis tämä on osaltaan vaikuttanut siihen, että Chris on jäänyt aika pieneen rooliin.

Vierailija
1629/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oonko ainoa jota huvittaa tämä übersyvällinen trailerin analysointi? (Helmet symboloivat.. eli tämä hahmo tulee tekemään näin... jne) Toki kertoo kaudesta jotakin, mutta eihän aikaisemmillakaan kausilla trailerin jokainen liike ole ennustanut jotakin tulevan kauden tapahtumaa. :D

:D Kolmoskaudella oli niin paljon jotain ihme piilomerkityksiä, että varmaan siitä jäänyt ihmisille päälle ylianalysointi.

Vierailija
1630/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on eka kausi jota seuraan reaaliajassa, enkä oo aiemmista kausista tainnu nähä edes trailereitä😃 täten en siis osaa ylianalysoida muuta, kuin että tällä kaudella sana käynnistää tapahtumaketjun, jolla on seurauksia kaikkien elämään. Trailerihan meni jotenkin niin, että ensin Sana kamppaa Noran, joka kaatuu vilden päälle, jolta hajoaa helminauha, johon Eva kompastuu ja kaataa juomat Chrisin päälle, joka taas kumauttaa selfie-tikulla eveniä nenään. Oletettavasti siis even tulee kärsimään jollain lailla elvebakkenin sekoiluista, ja sanan ensisijainen ärtymyksen kohde on noora, jota suoraan kampittaa. Eli kun nyt sitten kuitennii innostuin analysoimaan, niin tulee vaan mieleen kisa samasta miehestä (yousef).

Nerokas traileri kyllä, en voi kiistää 😊

Vierailija
1631/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on eka kausi jota seuraan reaaliajassa, enkä oo aiemmista kausista tainnu nähä edes trailereitä😃 täten en siis osaa ylianalysoida muuta, kuin että tällä kaudella sana käynnistää tapahtumaketjun, jolla on seurauksia kaikkien elämään. Trailerihan meni jotenkin niin, että ensin Sana kamppaa Noran, joka kaatuu vilden päälle, jolta hajoaa helminauha, johon Eva kompastuu ja kaataa juomat Chrisin päälle, joka taas kumauttaa selfie-tikulla eveniä nenään. Oletettavasti siis even tulee kärsimään jollain lailla elvebakkenin sekoiluista, ja sanan ensisijainen ärtymyksen kohde on noora, jota suoraan kampittaa. Eli kun nyt sitten kuitennii innostuin analysoimaan, niin tulee vaan mieleen kisa samasta miehestä (yousef).

Helminauhan rikkoutumisesta tulee ainakin mulle mieleen täydellisen Stepfordin kotirouvatyylisen naisen ulkokuoren murtuminen. Ja Vildehän on aina hyvin iloinen, kaikki menee jees ja kaikki on jees, hymy pysyy huulilla, vaikka mitä tuli... Mietin, saataisko me tällä kaudella tietää myös niistä Vilden kotioloista jotakin, kun niistä kumminkin on vähän vihjailtu matkan varrella.

Vierailija
1632/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helminauhan rikkoutumisesta tulee ainakin mulle mieleen täydellisen Stepfordin kotirouvatyylisen naisen ulkokuoren murtuminen. Ja Vildehän on aina hyvin iloinen, kaikki menee jees ja kaikki on jees, hymy pysyy huulilla, vaikka mitä tuli... Mietin, saataisko me tällä kaudella tietää myös niistä Vilden kotioloista jotakin, kun niistä kumminkin on vähän vihjailtu matkan varrella.

Oi, hyvä teoria, iso peukku sille!👍 Hih, kiitos muuten kanssakeskustelijoille, teijän kanssa on kiva pohdiskella näitä☺ saa oma katsominen lisäsyvyyttä!

Vierailija
1633/2202 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti! mutta olisi sitten kantanut vastuunsa ja pysynyt Nooran tukena, ei tuo oikeuta sitä katoamistemppua millään lailla.

Ei oikeutakaan. Ei maailmassa aina oo teoille oikeutusta ja tekosyytä eikä ihmiset oo täydellisiä. Ei edes W. Siks mä tästä sarjasta tykkäänkin enkä koe mitään tarvetta selittää kaikkea parhain päin ja oikeuttaa joitain tekoja. 

Oon samaa mieltä, mutta enemmän häiritseekin se ettei kässärissä kukaan tunnu pitävän tuota vääränä. Tietenkin kaikki tekevät huonoja juttuja, mutta yleensä Skamissa kun ihmiset mokailee, niin asiat tunnustetaan ja käsitellään. Tuossa kohdassa kukaan ei noteeraa, kuinka kamalasti William käyttäytyy vaan se on mukamas ok.

Toisen kauden aikana se johtuu ainakin ihan siitä että asiat nähdään Nooran silmin ja hän ei syytä Williamia.

Vierailija
1634/2202 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Balloon-pojat just sellaisia, mistä Sana puhui, eli pitävät hauskaa norjalaistyttöjen kanssa, mutta vakiintuvat sitten muslimitytön kanssa? Keittiökohtauksen kappale tuntuu melkeinpä Sanan pyynnöltä ihastukselleen: Settle down with me.

Elias vaikuttaa sen verran suojelevalta Sanaa kohtaan, että tuskin haluaa kaverinsa flirttailevan hänen kanssaan ellei ole tositarkoituksella liikkeellä. Varsinkin jos on jotain taustaa tyttöjen pyörittelystä.

Ilmeisesti vaimoa hakiessa muslimin pitäisi ottaa heti perhe mukaan ja sopia valvotuista tapaamisista. Tuo voi aiheuttaa närää poikien välille, jos Yousef ei toimi perinteiden mukaan, koska Elias voi ajatella, että pitää vain hauskaa hänen siskonsakin kanssa.

Vierailija
1635/2202 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että Sanan perheessä on niin, etteivät tyttö ja poika saa kahden kesken olla samassa tilassa.

Yousef hengaa tuolla kuin kotonaan (tanssii olkkarissa ja tietää, mistä ottaa juotavaa), mutta siitä huolimatta ei selvästikään ole Sanan kanssa ollut kahden tekemisissä. Ovat vain tiirailleet toisiaan, eivät jutelleet. Eli luultavasti Yousef ei olisi saanut jäädä keittiöön juttelemaan Sanan kanssa ilman, että muita on paikalla.

Voi olla. Mutta en mä itsekään aikanaan ollut mun pari vuotta vanhemman veljen kavereiden kanssa mitenkään tuttu, tiesin tietysti nimet ja joitain sanoja vaihdettiin meillä kotona mutta en mä voinut sanoo tuntevani heitä tai että olisin ikinä viettänyt heidän kanssa aikaa sen kummemmin varsinkaan kahdestaan. 

Mutta toki tässä tilanteessa voi ajatella että tuo johtuu nimenomaan kulttuuritaustasta eikä ole sattumaa. 

Sama juttu, pari vuotta vanhempi isoveli, jotkut kavereista oli yhteisiä, mutta sitten oli veljen oma kaveriporukka, vaikka näihin kotona törmäilikin jatkuvasti niin ei niiden kanssa tullut moikkausta kummempaa puhuttua. Sanan suhtautuminen noihin veljen kavereihin näyttää mun silmiin ainakin ihan normaalilta. 

Nyt sori vähän offtopikkia, mutta pakko purkaa tää jonnekin: nää alkujaksot on herättänyt mussa yhen muiston tästä kaveriporukasta. Olin itsekseni keittiössä pelleilemässä jotain, ja yksi veljen kaveri oli tullut ovelle tuijottamaan, samallailla kuin Sana tuijotti Yosefin tanssia, ei sanonut mitään ennenkuin itse huomasin tuon. Tyyppi alkoi vähän kiusoittelemaan mua tuon jälkeen ja lähennyttiin sen verran, että se tuli "jopa" kahdestaan mun kanssa hengailemaan mun huoneeseen useasti (veljen kavereilla ei mun huoneeseen ollut asiaa, eikä niitä pikkusiskon seura kyllä olis kiinnostanutkaan). Harmi, että olin itse niin epävarma ja ujo tuolloin, ettei juttu edennyt pidemmälle, vaikka selvästi molemmin puolista ihastumista oli. Veli muutti jossain vaiheessa pois kotoa ja samalla yhteys tuohon tyyppiin katkesi, ei ollut facebookkeja tuolloin vielä lähivuosinakaan eli yhteydenpito ei ollut niin helppoa kuin nykyään. Hauskinta on, että tuolla tyypillä oli tosi paljon Yousefin piirteitä ulkonäöllisesti. Toivottavasti Sanalla hommat etenee vähän pidemmälle! :D

Mä katon tätä sarjaa nyt ekaa kertaa tälleen reaaliajassa, tykkäsin ehkä enempi katsoa kaikki putkeen, mutten nyt malta olla joka päivä tsekkailematta noita Skamin sivuja. Musta on hassua, miten monet vetää ihmeellisiä teorioita kaikista pikkuasioista, esim. nuo viestit Sanan ja Isakin välillä. Mun mielestä siinä ei ole sen kummempaa kuin että Sana ei halua puhua Mikaelista, koska ajattelee että joutuisi kertomaan Yousefista samalla, eikä Sana selvästi halua kenellekään mainitakaan sitä, ettei ihastuminen paljastuisi.

Vierailija
1636/2202 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että Sanan perheessä on niin, etteivät tyttö ja poika saa kahden kesken olla samassa tilassa.

Yousef hengaa tuolla kuin kotonaan (tanssii olkkarissa ja tietää, mistä ottaa juotavaa), mutta siitä huolimatta ei selvästikään ole Sanan kanssa ollut kahden tekemisissä. Ovat vain tiirailleet toisiaan, eivät jutelleet. Eli luultavasti Yousef ei olisi saanut jäädä keittiöön juttelemaan Sanan kanssa ilman, että muita on paikalla.

Voi olla. Mutta en mä itsekään aikanaan ollut mun pari vuotta vanhemman veljen kavereiden kanssa mitenkään tuttu, tiesin tietysti nimet ja joitain sanoja vaihdettiin meillä kotona mutta en mä voinut sanoo tuntevani heitä tai että olisin ikinä viettänyt heidän kanssa aikaa sen kummemmin varsinkaan kahdestaan. 

Mutta toki tässä tilanteessa voi ajatella että tuo johtuu nimenomaan kulttuuritaustasta eikä ole sattumaa. 

Sama juttu, pari vuotta vanhempi isoveli, jotkut kavereista oli yhteisiä, mutta sitten oli veljen oma kaveriporukka, vaikka näihin kotona törmäilikin jatkuvasti niin ei niiden kanssa tullut moikkausta kummempaa puhuttua. Sanan suhtautuminen noihin veljen kavereihin näyttää mun silmiin ainakin ihan normaalilta. 

Nyt sori vähän offtopikkia, mutta pakko purkaa tää jonnekin: nää alkujaksot on herättänyt mussa yhen muiston tästä kaveriporukasta. Olin itsekseni keittiössä pelleilemässä jotain, ja yksi veljen kaveri oli tullut ovelle tuijottamaan, samallailla kuin Sana tuijotti Yosefin tanssia, ei sanonut mitään ennenkuin itse huomasin tuon. Tyyppi alkoi vähän kiusoittelemaan mua tuon jälkeen ja lähennyttiin sen verran, että se tuli "jopa" kahdestaan mun kanssa hengailemaan mun huoneeseen useasti (veljen kavereilla ei mun huoneeseen ollut asiaa, eikä niitä pikkusiskon seura kyllä olis kiinnostanutkaan). Harmi, että olin itse niin epävarma ja ujo tuolloin, ettei juttu edennyt pidemmälle, vaikka selvästi molemmin puolista ihastumista oli. Veli muutti jossain vaiheessa pois kotoa ja samalla yhteys tuohon tyyppiin katkesi, ei ollut facebookkeja tuolloin vielä lähivuosinakaan eli yhteydenpito ei ollut niin helppoa kuin nykyään. Hauskinta on, että tuolla tyypillä oli tosi paljon Yousefin piirteitä ulkonäöllisesti. Toivottavasti Sanalla hommat etenee vähän pidemmälle! :D

Mä katon tätä sarjaa nyt ekaa kertaa tälleen reaaliajassa, tykkäsin ehkä enempi katsoa kaikki putkeen, mutten nyt malta olla joka päivä tsekkailematta noita Skamin sivuja. Musta on hassua, miten monet vetää ihmeellisiä teorioita kaikista pikkuasioista, esim. nuo viestit Sanan ja Isakin välillä. Mun mielestä siinä ei ole sen kummempaa kuin että Sana ei halua puhua Mikaelista, koska ajattelee että joutuisi kertomaan Yousefista samalla, eikä Sana selvästi halua kenellekään mainitakaan sitä, ettei ihastuminen paljastuisi.

No Skamin yksi tavoite on herättää keskustelua. Jos ei ole samaa mieltä jostain tulkinnasta niin se on ihan fine, mut itse sen tulkitsemisen dumaaminen on musta tyhmää. Jos mä en pidä jalkapallosta, ei se tarkoita et kukaan muukaa ei saisi siitä pitää.

Kolmoskausi oli niin täynnä symboliikkaa et en yhtään ihmettele et ihmiset jatkaa analysointia paljon pintaa syvemmälle. Ja tämä on ollut myös Julie Andemin tarkoitus, saada ihmiset pysymään varpaillaan tulevista tapahtumista ja keskustelemaan aiheista ja tunteista, joita hahmot ja tapahtumat herättävät.

Vierailija
1637/2202 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Norjalainen sarja ystävyydestä, rakkaudesta, seksistä, pettämisestä, ryyppäämisestä ja juhlimisesta."

Näin sarjaa kuvaillaan Yle Areenassa jokaisen jakson kohdalla. Mielestäni kuvaus on jotenkin tosi huono, sekä teini-ikäistä kohderyhmää että muita katsojia aliarvioiva. Kuulostaa joltain jenkkikomedialta, jossa toilaillaan ja deittaillaan miten sattuu. Tosi asiassa Skam on hienovaraista draamaa. Mitä mieltä te muut olette?

Vierailija
1638/2202 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Norjalainen sarja ystävyydestä, rakkaudesta, seksistä, pettämisestä, ryyppäämisestä ja juhlimisesta."

Näin sarjaa kuvaillaan Yle Areenassa jokaisen jakson kohdalla. Mielestäni kuvaus on jotenkin tosi huono, sekä teini-ikäistä kohderyhmää että muita katsojia aliarvioiva. Kuulostaa joltain jenkkikomedialta, jossa toilaillaan ja deittaillaan miten sattuu. Tosi asiassa Skam on hienovaraista draamaa. Mitä mieltä te muut olette?

Jep. On tökkinyt alusta asti tuo kuvaus. Jotenkin siitä saa aika pintapuolisen kuvan, että sarja koostuu lähinnä sekoilusta ja bilettämisestä.

Vierailija
1639/2202 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi klippi on tullut taas.

Vierailija
1640/2202 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi klippi! Pitihän se arvata, että 5+20=25. Hyvä näin, niin ei tule mitään hämärähommia. :D