Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinisarja Skam

Vanhahölmö
09.01.2017 |

Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D

Kommentit (2202)

Vierailija
1581/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinäiset mielipiteet ja teorioiden availu ja todistelu - eikö se ole sitä keskustelua ja vuoropuhelua, jota varmasti julie andemkin skamilta toivoo herättävänsä?

Vierailija
1582/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole lukenut näitä kaikkein villeimpiä teorioita, mutta mitä seuraan kansainvälistä Skam-faniryhmää Facessa, sieltäkin huomaa ihmisten nuoruuden ja tietämättömyyden joissain asioissa. Siis vaikka esimerkkinä se, miten porukka loi valtavia teorioita siitä, että Even on neloskauden pääosassa ja ylipäänsä täysin älyvapaat juonikuviot nyt siihen, miten Evak saadaan mukaan, vaikka Sana on pääosassa. Tai Mikaelin vääntäminen Sanan ihastukseksi, haloo. Saahan sitä toivoa, mutta Skam toimii tällä systeemillä, miten toimii ja se kannattaisi muistaa. Ei mua vahingoita nämä eri teoriat, siinäpä kehittelevät. Ymmärrän siis hyvin, kun on paljon jotain täysin teinejä näitä kehittelemässä, sen lisäksi on myös kulttuurierot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1583/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa luen Skam-keskusteluja ja näiden perusteella mulla menee 99% ohi koko sarjasta, vaikka olen katsonut kaikki kaudet ja jotkut jaksot useampaan kertaan :D En näemmä oo kovin tarkka katsoja.. En esimerkiksi muista yhtään Evenin mt-ongelmia?

En yhtään tiennyt että on niin moniselitteinen sarja, kaikkia pikkuvihjeitä ilmeisesti ympäriinsä ja juonet kietoutuvat yhteen...no samapa tuo, taidan jatkaa sarjan katsomista omassa kuplassani, eiköhän ne asiat selviä vaikka onkin vähän pöpi katsoja 😂

Vierailija
1584/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekaa kertaa luen Skam-keskusteluja ja näiden perusteella mulla menee 99% ohi koko sarjasta, vaikka olen katsonut kaikki kaudet ja jotkut jaksot useampaan kertaan :D En näemmä oo kovin tarkka katsoja.. En esimerkiksi muista yhtään Evenin mt-ongelmia?

En yhtään tiennyt että on niin moniselitteinen sarja, kaikkia pikkuvihjeitä ilmeisesti ympäriinsä ja juonet kietoutuvat yhteen...no samapa tuo, taidan jatkaa sarjan katsomista omassa kuplassani, eiköhän ne asiat selviä vaikka onkin vähän pöpi katsoja 😂

Aika hassua, Evenin mielenterveysongelmat kun oli loppukaudesta yksi pääjutuista. Etkö edes muista kun hän lähti sieltä hotellista alasti kaupungille manioissaan? :O

Mutta totta tuo että paljon on juttuja jotka saattavat jäädä itseltä huomaamattakin. Toisaalta ehkä parempi niin kuin kehitellä päässään ylianalysointeja asioista joilla ei ole edes merkitystä, niinkuin jotkut sarjan fanit tuntuvat tekevän :D

Vierailija
1585/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin tumblrista löytyy kaikenlaista porukkaa, mutta yleensä kaikkein aktiivisimmilla tyypeillä on räikeimmät mielipiteet, ja eniten tuntuu löytyvän evak-faneja. Törmäsin mm. teoriaan, että näin viimeisellä kaudella voisi jostain syystä olla useampikin päähenkilö, joten puolessavälissä kautta sanan tilalle vaihtuu even :) Eivät taida pystyä hyväksymään, että evak sai kautensa ja on nyt sivummassa.

Vierailija
1586/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt tässä sori kehittelen yhden kysymyksen viimeisimmän chatin perusteella :D

Eli:

Miksi Sana ei voi kertoa Isakille tuntevansa Mikaelin? Siis tyyliin kuitata, "joo tunnen, on veljeni kaveri". Sen sijaan kiertelee ja puhuu tuttavasta. Ei kivaa kaverilta, mitä siis taustalla?

Vierailija
1587/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö saa jatkaa keskustelua Noorasta ja Williamista? Itseäni otti päähän enemmän kuin mikään muu se, miten William käyttäytyi kuultuaan mitä sen veljen ja Nooran välillä oli käynyt. Tietty olisi ollut parempi, jos Noora olisi kertonut itse asiasta heti, mutta Noorahan oli joka tapauksessa uhri? Noora ja Williamhan molemmat luulivat siinä kohtaa, että Noora oli raiskattu, ja William vaan häipyi! Koko juttuhan oli varmasti Nooran elämän vaikeimpia kokemuksia, ja William periaatteessa hylkäsi sen vaikka väitti rakastavansa, ei vastannut viesteihin päiväkausiin jne. Mielestäni ihan käsittämätönta ja anteeksiantamatonta, Noorahan ei oikeasti tehnyt mitään väärää. Ja Noora sitten joutuu hirveästi selittelemään ja suostuttelemaan, että saa Williamin takaisin. Jos joku olisi mulle tehnyt noin vaikeassa tilanteessa, en edes haluaisi olla tyypin kanssa enää missään tekemisissä

Vierailija
1588/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin ihan samaa! Ainoa syy jonka keksin on, ettei vaan haluta tekstareilla mitään tärkeitä juonenkäänteitä, kun eivät näy jaksoissa. Näytetään sitten kameralle, kun Mikael/Even kuviosta paljastuu enemmän

Vierailija
1589/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö saa jatkaa keskustelua Noorasta ja Williamista? Itseäni otti päähän enemmän kuin mikään muu se, miten William käyttäytyi kuultuaan mitä sen veljen ja Nooran välillä oli käynyt. Tietty olisi ollut parempi, jos Noora olisi kertonut itse asiasta heti, mutta Noorahan oli joka tapauksessa uhri? Noora ja Williamhan molemmat luulivat siinä kohtaa, että Noora oli raiskattu, ja William vaan häipyi! Koko juttuhan oli varmasti Nooran elämän vaikeimpia kokemuksia, ja William periaatteessa hylkäsi sen vaikka väitti rakastavansa, ei vastannut viesteihin päiväkausiin jne. Mielestäni ihan käsittämätönta ja anteeksiantamatonta, Noorahan ei oikeasti tehnyt mitään väärää. Ja Noora sitten joutuu hirveästi selittelemään ja suostuttelemaan, että saa Williamin takaisin. Jos joku olisi mulle tehnyt noin vaikeassa tilanteessa, en edes haluaisi olla tyypin kanssa enää missään tekemisissä

Mä en myöskään pidä Williamin hehkutuksesta, tyyppihän on tosi kylmä.

Odotan kans mielenkiinnolla mikä se niiden eron todellinen syy on. Väistämättä ajattelen et se liittyy jotenkin Williamin kusipäisyyteen, esim. pettäminen. Mut en tiedä, ois ehkä liian helppo ratkaisu kässäriin.

Vierailija
1590/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nyt tässä sori kehittelen yhden kysymyksen viimeisimmän chatin perusteella :D

Eli:

Miksi Sana ei voi kertoa Isakille tuntevansa Mikaelin? Siis tyyliin kuitata, "joo tunnen, on veljeni kaveri". Sen sijaan kiertelee ja puhuu tuttavasta. Ei kivaa kaverilta, mitä siis taustalla?

Mietin ensin samaa, mutta sit toisaalta eihän Sana oikeastaan näytä kunnolla tuntevan noita poikia. Ainakaan kaikkia heistä... Yousefistakin sai tietää vasta nyt, että tämä on töissä päiväkodissa. Tai oikeastaan nyt lauantaina vasta keskusteli kunnolla ensimmäistä kertaa Yousefin kanssa. (Eli se mitä kertoi Nooralle, ettei tunne kunnolla Yousefia oli itse asiassa totta!) Ehkä Sana on vain ohimennen nähnyt Mikaeliakin kotonaan muiden poikien kanssa?

Vierailija
1591/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin ihan samaa! Ainoa syy jonka keksin on, ettei vaan haluta tekstareilla mitään tärkeitä juonenkäänteitä, kun eivät näy jaksoissa. Näytetään sitten kameralle, kun Mikael/Even kuviosta paljastuu enemmän

Eli toisin sanoen, sustakin siinä on jokin kuvio :)

Jännä nähä mikä se on.

Vierailija
1592/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli:

Muuten mua ei hämää tuo, koska en usko Sanan tuntevan Eliaksen kavereita hyvin. Mutta mua hämää kun Sana kysyy, onko kaikki kunnossa Evenin kanssa, kun Isak kyselee Mikaelista. Eli tietääkö Sana, että Mikael liittyy Evenin aikaisempaan romahdukseen ja jos Even ei ole kunnossa vaan on taas menossa manian puolelle, niin Mikael voi kiikuttaa mielentilaa vielä lisää ja siksi hänestä ei kannata kertoa.

Vierailija
1593/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua otti päähän kans, että William tiesi veljensä olevan joku psykopaatti ja sit ei kuitenkaan edes voinut varoittaa Nooraa. Ja sit kun kävi miten kävi ja veli alkoi manipulointimoodillensa, niin William syytti tapahtuneesta Nooraa. Aivan uskomatonta. Sellainen unelmien prinssi. Ja Noora oli vielä laitettu luopumaan periaatteistaan, kun jatkoi seurustelua väkivaltaisen tyypin kanssa...

Sen takia en voinutkaan käsittää, että tuolle suhteelle piti kauden lopussa kirjoittaa onnellinen loppu. Olisi ollut parempi, jos viimeistään siinä vaiheessa kun William ei tukenut yhtään Nooraa, Noora olisi tajunnut olevansa paremman kumppanin arvoinen. Ja sitten se Williamin karkureissu Lontooseen: William ei olisi edes halunnut selvittää välejä ennen lähtöä ja Noora joutuu ruikuttamaan, että tulee kuulluksi. Voi elämä sentäs. Ja kun Noora tulee kotiin hylättynä ja pettyneenä, niin vieläkin tuota tarinaa pitkitetään. Lopettaisivat nyt tuon kituvan suhteen tuskistaan vihdoin ja viimein!

Vierailija
1594/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli:

Muuten mua ei hämää tuo, koska en usko Sanan tuntevan Eliaksen kavereita hyvin. Mutta mua hämää kun Sana kysyy, onko kaikki kunnossa Evenin kanssa, kun Isak kyselee Mikaelista. Eli tietääkö Sana, että Mikael liittyy Evenin aikaisempaan romahdukseen ja jos Even ei ole kunnossa vaan on taas menossa manian puolelle, niin Mikael voi kiikuttaa mielentilaa vielä lisää ja siksi hänestä ei kannata kertoa.

Mä jotenkin epäilen et Sanan veljellä voisi olla suurempi rooli tässä Even-asiassa kuin vielä on suoraan kerrottu. Sana olisi silloin Isakin ystävyyden takia vielä hankalammassa välikädessä.

Vierailija
1595/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli:

Mä ajattelin sen niin, että Sana halus vaan vaihtaa aihetta ja yritti saada Isakin puhumaan jostain muusta. Mutta voihan siinä olla takana jotain muutakin.

Vierailija
1596/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, mahtavaa nähdä että täällä on muitakin jotka eivät kuulu Team Williamiin! :D Käsittämättömän huonosti kohteli Nooraa, ja silti jengi vielä toivoo että William tulee ja noutaa Nooran Lontooseen. Mä jotenkin itse ajattelen, että Williamin ongelmana on puhumattomuus, ei niinkään väkivalta. Siis syy miksi he Nooran kanssa erosivat. Noora vaikuttaa kuitenkin tyypiltä, joka haluaa miehestä myös älyllistä ja sanallista vastusta, ja William, noh, enpäs sano mitään..

Itse tulkitsin tuota Sana/Isak -tilannetta niin, että kun Isak kyseli Mikaelista ja Sana heitti että onko teillä Evenin kanssa kaikki ok, että Sana olisi pilaillut onko Isak kiinnostunut Mikaelista nyt vai.. :) Ei niin, että hän tietäisi enempää taustoja.

Vierailija
1597/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tulkitsin tuota Sana/Isak -tilannetta niin, että kun Isak kyseli Mikaelista ja Sana heitti että onko teillä Evenin kanssa kaikki ok, että Sana olisi pilaillut onko Isak kiinnostunut Mikaelista nyt vai.. :) Ei niin, että hän tietäisi enempää taustoja.

Juu tämä on myös mahdollista. Ehkä Sana tosiaan vitsaili, että joko se yhteiselo alkoi nyppiä, kauankos sitä asuttiinkaan yhdessä kun heti alkaa muut miehet kiinnostamaan...

Vierailija
1598/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tälleen aiheen sivusta, mutta mua harmittaa miten Chrisin hahmoon ei ole saatu mitään syvyyttä. Sen sijaan hän vaikuttaa jokseenkin vähä-älyiseltä, kun aina tuijottelee kundeja suu auki kuola suurinpiirtein valuen. Ero on jotenkin tosi räikeä verrattuna siihen mitä muista tytöistä saa irti. Olihan sillä se Kasper-kuvio, mutta sitäkin käsiteltiin niin vasemmalla kädellä, että en ihan edes tajua miten se suhde alkoi/loppui, ja kuka tämä Kasper nyt olikaan. :s Ulkoisesti Chris on aika kaukana muista tytöistä jos noin perinteistä kauneusihannetta tuijotetaan (joo, mun mielestä Sana on tosi nätti ja tajusin sen oikeastaan vasta uusimmassa Yousana-keittiöklipissä - kuvitelkaa muille tuo sama hijab ja garderobi niin luulen ettei Noora ja Evakaan kovin spessuilta näyttäisi:D), ja oon vähän pettynyt  miten vähän Andem päätti "paksukaiseen" panostaa.

Ja ennenkuin joku ehtii syyttämään, ei, en ole paksu/lihava, joten turha kaivella sen syvempiä mielensäpahoituksia sitä kautta. :)

Vierailija
1599/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän tälleen aiheen sivusta, mutta mua harmittaa miten Chrisin hahmoon ei ole saatu mitään syvyyttä. Sen sijaan hän vaikuttaa jokseenkin vähä-älyiseltä, kun aina tuijottelee kundeja suu auki kuola suurinpiirtein valuen. Ero on jotenkin tosi räikeä verrattuna siihen mitä muista tytöistä saa irti. Olihan sillä se Kasper-kuvio, mutta sitäkin käsiteltiin niin vasemmalla kädellä, että en ihan edes tajua miten se suhde alkoi/loppui, ja kuka tämä Kasper nyt olikaan. :s Ulkoisesti Chris on aika kaukana muista tytöistä jos noin perinteistä kauneusihannetta tuijotetaan (joo, mun mielestä Sana on tosi nätti ja tajusin sen oikeastaan vasta uusimmassa Yousana-keittiöklipissä - kuvitelkaa muille tuo sama hijab ja garderobi niin luulen ettei Noora ja Evakaan kovin spessuilta näyttäisi:D), ja oon vähän pettynyt  miten vähän Andem päätti "paksukaiseen" panostaa.

Ja ennenkuin joku ehtii syyttämään, ei, en ole paksu/lihava, joten turha kaivella sen syvempiä mielensäpahoituksia sitä kautta. :)

Mua kans harmittaa, et se ainoa lihava on jätetty sivuun. Chris on kuitenkin hauska hahmo.

Mutta Chrisillä on kuitenkin ns. merkittävä osa myös trailerissa, joten toivon et hän nostetaan paremmin esiin tällä vikalla kaudella.

Vierailija
1600/2202 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo itsekin olen harmitellut sitä, että Chris on jäänyt ihan täysin syrjään ja mystiseksi hahmoksi. Mun mielestä nimittäin sen kommentit ja ilmeet on aina ihan parhaita, joten mielelläni olisin nähnyt häntäkin enemmän. :D Mutta tässä taitaa painaa nyt aika paljon se, että sarja jää lyhyemmäksi kuin mitä se luultavasti on alunperin suunniteltu. Kuvittelen itse ainakin, että tarkoitus oli alunperin tehdä kuusi tuotantokautta eli seurata heidän koko lukioaikansa ja kaikki tytöt olisivat saaneet omat kautensa. Mutta sarjan suosio räjähti käsiin ja nyt kausia tuleekin vain neljä. Esimerkiksi Vilde myös on mielestäni loppujen lopuksi jäänyt myös suht vieraaksi, vaikka saakin ns. paljon ruutuaikaa. Ja mulla on tullut sellainen olo, että 1. ja 2. kaudella Vilden omaa kautta yritettiin jo hieman pohjustaa tuomalla sielä täällä vihjeitä mm. syömishäiriöstä, läheisriippuvuudesta, äidin mahdollisesta alkoholiongelmasta, lesbokommentit jne.. Mutta nyt ne jää hieman irrelevanteiksi.

Mutta mene ja tiedä sitten totuus. :)