Teinisarja Skam
Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D
Kommentit (2202)
Aika hassua, Evenin mielenterveysongelmat kun oli loppukaudesta yksi pääjutuista. Etkö edes muista kun hän lähti sieltä hotellista alasti kaupungille manioissaan? :O
Mutta totta tuo että paljon on juttuja jotka saattavat jäädä itseltä huomaamattakin. Toisaalta ehkä parempi niin kuin kehitellä päässään ylianalysointeja asioista joilla ei ole edes merkitystä, niinkuin jotkut sarjan fanit tuntuvat tekevän :D[/quote]
Whaat enkö tosiaan oo katsonut 3. kauden kaikkia jaksoja?!?! En muista tollasta..pakko mennä tarkistamaan asia
Sana muuten on ihan hemmetin kaunis. Todella kauniit piirteet: korkeat poskipäät, paksut linnunsiipikulmakarvat, suloiset hymykuopat, muhkeat huulet ja viekkaat, ilmeikkäät nappisilmät.
Siinä metrokohtauksessa violetin huulipunan kanssa näytti ihanan ylväältä.
Sanalla oli jotenkin paljon raskaampi ja kovempi meikki aikaisemmilla kausilla. Nyt on selvästi pehmeämpi look, kun on rakastunut. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän tälleen aiheen sivusta, mutta mua harmittaa miten Chrisin hahmoon ei ole saatu mitään syvyyttä. Sen sijaan hän vaikuttaa jokseenkin vähä-älyiseltä, kun aina tuijottelee kundeja suu auki kuola suurinpiirtein valuen. Ero on jotenkin tosi räikeä verrattuna siihen mitä muista tytöistä saa irti. Olihan sillä se Kasper-kuvio, mutta sitäkin käsiteltiin niin vasemmalla kädellä, että en ihan edes tajua miten se suhde alkoi/loppui, ja kuka tämä Kasper nyt olikaan. :s Ulkoisesti Chris on aika kaukana muista tytöistä jos noin perinteistä kauneusihannetta tuijotetaan (joo, mun mielestä Sana on tosi nätti ja tajusin sen oikeastaan vasta uusimmassa Yousana-keittiöklipissä - kuvitelkaa muille tuo sama hijab ja garderobi niin luulen ettei Noora ja Evakaan kovin spessuilta näyttäisi:D), ja oon vähän pettynyt miten vähän Andem päätti "paksukaiseen" panostaa.
Ja ennenkuin joku ehtii syyttämään, ei, en ole paksu/lihava, joten turha kaivella sen syvempiä mielensäpahoituksia sitä kautta. :)
Mua kans harmittaa, et se ainoa lihava on jätetty sivuun. Chris on kuitenkin hauska hahmo.
Mutta Chrisillä on kuitenkin ns. merkittävä osa myös trailerissa, joten toivon et hän nostetaan paremmin esiin tällä vikalla kaudella.
Ai niin, oliko se Chris, joka pamauttaa sillä selfietikulla Eveniä?!!
Vierailija kirjoitti:
Julie varmasti pisti tuohon porkkanan kuorintaan lisämerkityksen, kun Yousef sanoi jotenki että vedä itseesi päin, älä poispäin. Yousef haluaa selvästi Sanan lähelle ja toivoo ettei Sana työnnä häntä pois.. Kaikella on merkityksensä, mitä Julie tekee.. :)
Apua, jos porkkana meinaa Yousefia, niin mitäs se meinas, että jos työntää pois päin (välttelee Yousefia?), niin menettää porkkanasta kontrollin ja tulee pelkkää sotkua. :D
Traileria kun miettii, niin sotkuahan on luvassa...
Mä luulen, että Sanan perheessä on niin, etteivät tyttö ja poika saa kahden kesken olla samassa tilassa.
Yousef hengaa tuolla kuin kotonaan (tanssii olkkarissa ja tietää, mistä ottaa juotavaa), mutta siitä huolimatta ei selvästikään ole Sanan kanssa ollut kahden tekemisissä. Ovat vain tiirailleet toisiaan, eivät jutelleet. Eli luultavasti Yousef ei olisi saanut jäädä keittiöön juttelemaan Sanan kanssa ilman, että muita on paikalla.
Katon TTK:ta ja siinä väliajalla Kasmir lauloi Ed Sheeran Shape of you. Mä en voinu muuta kuin ajatella Evakia. Biisiin tehty ihana video Isakista ja Evenistä you tubeen ja sehän nousi heti mieleen.
Sori ohis.. Mä en pysty kuunteleen tota biisiä ilman että Evak mielessä..XD
Hei onko missään käsitelty muuten sitä että mitä Evalle ja Penetrator-Chrisille kävi? Eikös heillä ollut jotain sutinaa viime kaudella? Ja nyt Chrisiä ei ole edes mainittu.
Vierailija kirjoitti:
Hei onko missään käsitelty muuten sitä että mitä Evalle ja Penetrator-Chrisille kävi? Eikös heillä ollut jotain sutinaa viime kaudella? Ja nyt Chrisiä ei ole edes mainittu.
Näyttelijä meni armeijaan eli sen vuoksi P-Chrisiä ei ole tällä kaudella. Poissaoloa ei sarjassa ole käsitelty. Ainoastaan tämän kauden ekassa jaksossa Eva sanoi, että oli kuullut P-Chrisiltä, että Williamilla on Lontoossa uusi tyttöystävä.
Vierailija kirjoitti:
Mainittiin 4. kauden ekassa jaksossa. Joltain Chrisiltä Eva oli kuullut et Williamilla olisi uusi tyttö Lontoossa. Et vaikuttaa ainakin olevan puheväleissä. William ja Chrishän oli parhaita kavereita et uskon olevan sama.
Vierailija kirjoitti:
Katon TTK:ta ja siinä väliajalla Kasmir lauloi Ed Sheeran Shape of you. Mä en voinu muuta kuin ajatella Evakia. Biisiin tehty ihana video Isakista ja Evenistä you tubeen ja sehän nousi heti mieleen.
Sori ohis.. Mä en pysty kuunteleen tota biisiä ilman että Evak mielessä..XD
Mä tiedän sen videon ja mulle tuli ihan sama mieleen :D
Vierailija kirjoitti:
Ekaa kertaa luen Skam-keskusteluja ja näiden perusteella mulla menee 99% ohi koko sarjasta, vaikka olen katsonut kaikki kaudet ja jotkut jaksot useampaan kertaan :D En näemmä oo kovin tarkka katsoja.. En esimerkiksi muista yhtään Evenin mt-ongelmia?
En yhtään tiennyt että on niin moniselitteinen sarja, kaikkia pikkuvihjeitä ilmeisesti ympäriinsä ja juonet kietoutuvat yhteen...no samapa tuo, taidan jatkaa sarjan katsomista omassa kuplassani, eiköhän ne asiat selviä vaikka onkin vähän pöpi katsoja 😂
Paljon multakin huomaamatta jää mutta ei nyt sentään noin keskeinen kuvio kuin Evenin mielenterveysongelmat :D
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö saa jatkaa keskustelua Noorasta ja Williamista? Itseäni otti päähän enemmän kuin mikään muu se, miten William käyttäytyi kuultuaan mitä sen veljen ja Nooran välillä oli käynyt. Tietty olisi ollut parempi, jos Noora olisi kertonut itse asiasta heti, mutta Noorahan oli joka tapauksessa uhri? Noora ja Williamhan molemmat luulivat siinä kohtaa, että Noora oli raiskattu, ja William vaan häipyi! Koko juttuhan oli varmasti Nooran elämän vaikeimpia kokemuksia, ja William periaatteessa hylkäsi sen vaikka väitti rakastavansa, ei vastannut viesteihin päiväkausiin jne. Mielestäni ihan käsittämätönta ja anteeksiantamatonta, Noorahan ei oikeasti tehnyt mitään väärää. Ja Noora sitten joutuu hirveästi selittelemään ja suostuttelemaan, että saa Williamin takaisin. Jos joku olisi mulle tehnyt noin vaikeassa tilanteessa, en edes haluaisi olla tyypin kanssa enää missään tekemisissä
Ajattelin että aika paljon oli syyllisyyden ja häpeän tunteitakin W:lla siinä? Siis hänen syytään että Noora tutustui koko veljeen ja hänen vuokseen meni sinne kämpälle sinä iltana jne ja se oli sitten liikaa.
Oonko ainoa jota huvittaa tämä übersyvällinen trailerin analysointi? (Helmet symboloivat.. eli tämä hahmo tulee tekemään näin... jne) Toki kertoo kaudesta jotakin, mutta eihän aikaisemmillakaan kausilla trailerin jokainen liike ole ennustanut jotakin tulevan kauden tapahtumaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vähän tälleen aiheen sivusta, mutta mua harmittaa miten Chrisin hahmoon ei ole saatu mitään syvyyttä. Sen sijaan hän vaikuttaa jokseenkin vähä-älyiseltä, kun aina tuijottelee kundeja suu auki kuola suurinpiirtein valuen. Ero on jotenkin tosi räikeä verrattuna siihen mitä muista tytöistä saa irti. Olihan sillä se Kasper-kuvio, mutta sitäkin käsiteltiin niin vasemmalla kädellä, että en ihan edes tajua miten se suhde alkoi/loppui, ja kuka tämä Kasper nyt olikaan. :s Ulkoisesti Chris on aika kaukana muista tytöistä jos noin perinteistä kauneusihannetta tuijotetaan (joo, mun mielestä Sana on tosi nätti ja tajusin sen oikeastaan vasta uusimmassa Yousana-keittiöklipissä - kuvitelkaa muille tuo sama hijab ja garderobi niin luulen ettei Noora ja Evakaan kovin spessuilta näyttäisi:D), ja oon vähän pettynyt miten vähän Andem päätti "paksukaiseen" panostaa.
Ja ennenkuin joku ehtii syyttämään, ei, en ole paksu/lihava, joten turha kaivella sen syvempiä mielensäpahoituksia sitä kautta. :)
Outo kommentti toi vika.. Todellakin oon pahottanu mieleni Chrisin hahmon yksulotteisuudesta ja roolista pelkkänä comic reliefinä eikä se liity mun omaan painoon tai ulkonäköön millään lailla. Miks ihmeessä liittyis?
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin että aika paljon oli syyllisyyden ja häpeän tunteitakin W:lla siinä? Siis hänen syytään että Noora tutustui koko veljeen ja hänen vuokseen meni sinne kämpälle sinä iltana jne ja se oli sitten liikaa.
Hyvä pointti! mutta olisi sitten kantanut vastuunsa ja pysynyt Nooran tukena, ei tuo oikeuta sitä katoamistemppua millään lailla.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että Sanan perheessä on niin, etteivät tyttö ja poika saa kahden kesken olla samassa tilassa.
Yousef hengaa tuolla kuin kotonaan (tanssii olkkarissa ja tietää, mistä ottaa juotavaa), mutta siitä huolimatta ei selvästikään ole Sanan kanssa ollut kahden tekemisissä. Ovat vain tiirailleet toisiaan, eivät jutelleet. Eli luultavasti Yousef ei olisi saanut jäädä keittiöön juttelemaan Sanan kanssa ilman, että muita on paikalla.
Voi olla. Mutta en mä itsekään aikanaan ollut mun pari vuotta vanhemman veljen kavereiden kanssa mitenkään tuttu, tiesin tietysti nimet ja joitain sanoja vaihdettiin meillä kotona mutta en mä voinut sanoo tuntevani heitä tai että olisin ikinä viettänyt heidän kanssa aikaa sen kummemmin varsinkaan kahdestaan.
Mutta toki tässä tilanteessa voi ajatella että tuo johtuu nimenomaan kulttuuritaustasta eikä ole sattumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä pointti! mutta olisi sitten kantanut vastuunsa ja pysynyt Nooran tukena, ei tuo oikeuta sitä katoamistemppua millään lailla.
Ei oikeutakaan. Ei maailmassa aina oo teoille oikeutusta ja tekosyytä eikä ihmiset oo täydellisiä. Ei edes W. Siks mä tästä sarjasta tykkäänkin enkä koe mitään tarvetta selittää kaikkea parhain päin ja oikeuttaa joitain tekoja.
Siks, koska av:llä on aina tapana, että jos olet harmissasi ettei jotain pulleampaa henkilöä näytetä tai vaihtoehtoisesti kritisoidaan, aina joku ehtii 5 minuutin sisään kommentoimaan että "läski se siellä huutelee", jne. Ei siis sen kummempi lisäys multa, halusin vaan välttää sen että joku ehtii naukaista ton typerän lainin. :) ei sillä, että mulle ihmisten painolla olisi yhtään mitään merkitystä.
1792 oli siis vastaus 1788:aan.. Pahoittelut, tällä antiikkipuhelimella lainaukset menee aina ihan pieleen. :(
Joo, siis alkuhan oli lupaava Chrisin osalta, koska hänestä ei tehty painonsa takia epävarmaa ja muiden tyttöjen varjoon jäävää hahmoa. Chrishän myös ilmoitti, että hänellä ei mitään ulkonäköpaineita ole ja niitä käsiteltiinkin sitten Vilden kautta jne... Mutta siihenpä se sitten on jäänyt. Jotenkin tosi valitettavaa, jos ei edes tällä kaudella nouse enemmän esiin, koska oli tosiaan se Sanan ensimmäinen ystävä lukiossa.