Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teille käynyt niin, että jos edustatte jotain ammattia niin vaaditaan ilmaista palvelua

Vierailija
08.01.2017 |

Ja sitten jos et tee, haukutaan, jos vaikka olisi puurarhuri, pitäisi tulla arvioimaan piha ja miettimään istutukset, ilman palkkaa tietysti, tai jos olet lääkäri, pitäisi arvioida tauti.

Jotenkin ei haluaisi sekoittaa itseäni siihen että joku tarvitsee palvelusta ammatista jossa olen etenkin jos haukutaan sen jälkeen.

Kommentit (178)

Vierailija
21/178 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko on verotusalalla ja hoitanut molempien vanhempien kuoleman jälkeen perunkirjoitukset ja perukirjat. Ei kylläkään olla vaadittu sitä, päinvastoin hän on itse tarjoutunut. Mutta tämä ei kuitenkaan tainnut olla ihan sama asia, sillä sisko hyötyy tästä järjestelystä itsekin. Ulkopuolisen tekemänä kun tuo ei ole ihan halpaa lystiä ja hän joutuisi maksamaan siitä itsekin osansa. 

Vierailija
22/178 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainoastaan harrastan valokuvausta, ja sekin on nyt vähän arjen jalkoihin jäänyt mikä on suuri harmi. Mutta niin vain on minullekin loukkaannuttu kun olen tullut sukujuhliin ilman kameraa.

Toinen omituinen juttu mikä on kyllä ohi aiheen, on että sekä miehen että minun suvun vanhemmat miehet silmät kiiluen tykkäävät haastaa minut puhumaan politiikkaa. Ja tämä ihan siksi että viime eduskuntavaaleissa olin erään ehdokkaan (joka ei edes päässyt läpi) tukijoukoissa. En tiedä mistä tämä tieto on lähtenyt vuotamaan mutta aina pitäisi olla kommentoimassa päivän aiheet niin, että jokaiseen väitetään sitten vastaan ja esitetään todella fiksuja (not) argumentteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/178 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pikemminkin on päinvastainen kokemus. Oon yrittänyt sanoa, että en ota vastaan maksua että vastapalvelus vastapalvelusta. Mutta eiväthän eräät tunnu uskovan, epämääräinen raha vaan käteen ja kaikki on kuitattu. Eihän se riitä alkuunkaan korvaukseksi työtunneista.

Vierailija
24/178 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Sairaanhoitajana saan olla jatkuvasti neuvomassa sukulaisia sairauksien kanssa. Joissakin paikoissa ole lopettanut kyläilyt, koska vapaalla en mielelläni keskustelisi ihmisten vaivoista ellei ole hätätapaus kyseessä.

Vierailija
25/178 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen prostituoitu.

Vierailija
26/178 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tutut vinkumassa alennuksia ja priimatyötä.

Vapaapäivänäkin pitäisi lähteä julkisilla toiselle puolelle kaupunkia kotiin leikkaamaan hiukset. Ja pilkkahintaan totta kai.

Nykyään osaan kieltäytyä.

Olen parturi-kampaaja.

Vierailija
27/178 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaimmillaan tuollainen toimii niin, että molemmilla on yhtä hyödyllistä tarjottavaa. Onneksi mieheni on autoalalla ja voi tarjota neuvontaa ja välillä käytännöntöitäkin vastapalvelukseksi lääkäri- ja juristiavusta.

Vierailija
28/178 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetologina minua jatkuvasti pyydetään meikkaamaan juhliin (vaikka itse osallistuisin samoihin juhliin ja olisi omakin nassu meikattavana), kynsiä pitäisi lakata, niskoja hieroa ja anoppi odottaa kestovärjäyksiä aina kun nähdään. Opiskeluaikoina tein paljonkin ilmaiseksi ihan harjoituksen takia, mutta ne ajat on nyt ohi. Kukaan ei vain oikein vielä tajua sitä.

Vierailija
29/178 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsutaan kylään ja sitten lopuksi sanotaan et "Ai joo, ota sit sakset mukaan". Siinä kyläilyn lomassa saisi leikata koko perheen hiukset. Törkein tuttava varasi minulle ajan työpaikalleni, hiukset leikattiin ja värjättiin ja kun (alennetun) maksun aika koitti niin oli järkyttynyt siitä että maksaa pitäisi.

Parturi-kampaaja

Vierailija
30/178 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelijaa pyydetään korjaamaan, muokkaamaan ja valmistamaan myös alusta asti vaatteita. "Kun sinä niin tykkäät puuhailla näiden juttujen kanssa." Kai se vaan on niin, että tietyt ammatit mielletään harrastustoiminnaksi (eli hauskaa, rentouttavaa jne), eikä oikeaksi väsyttäväksi päivätyöksi, ja siksi ei ajatella yhtään kun kysellään palveluksia.

Vierailija
31/178 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen pankissa töissä ja yleensä asiakkaat, erityisesti pienyrittäjät vaativat pankkipalveluita veloituksetta. Luulisi yrittäjän ymmärtävän, että pankit eivät ole mitään hyväntekeväisyyslaitoksia, vaan yksityisiä yrityksiä joiden tarkoitus on tuottaa voittoa. Pankkien kohdalla voiton tekemistä pidetään vain jotenkin rikollisena. Voiton tekeminen sitäpaitsi pitää pankin taseen terveenä (vrt Kreikka) ja näinollen asiakkaiden rahat turvassa.

Vierailija
32/178 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä,olen kokki. Tietenkin teen valmistujaisiin voileipäkakut ja muut tarjottavat, teen häihin hirvikeiton ja toki,soita minulle vaikka aamukuudelta että montako munaa tarvitaan munamaitoon tai miten pihvi paistetaan😣

Vierailija
33/178 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kaikki ne kerrat kun on pyydetty läppäreiden tutkimista yms. oman koulutuksen takia. Olen yleensä sitten saanut pienen palkkion, mutta oma epävarmuuteni omasta osaamisesta ja se, ettei tietokonealan hommat oikein kiinnosta, vähän pistää kapuloita rattaisiin. Vaikka olen tietokonealalle valmistunut niin ei se tarkoita, että osaisin noin vain korjata sun tietokoneen, varsinkaan kun en niiden korjaamiseen tai muuhunkaan ole perehtynyt ollenkaan. Eikä se oikeastaan edes kiinnosta.

Vierailija
34/178 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntäjänä pyydettiin joskus kääntelemään ties mitä firman nettisivuja tai ruokalistaa. Ilmaiseksi. En suostunut.

Vierailija
35/178 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan olin kampaaja, nyt jo toiselle alalle siirtynyt. Aina oli joku kyselemässä hiustenleikkuuta/värjäystä/kampausta/mitä vaan ja ilmaiseksi toki, kun tuttuja ollaan ja "muutenkin teen niitä aina". Ärsyttävää, jos toimii vain yhteen suuntaan!

Paras ikinä oli mun täti, joka odotti ilmaista palvelua koko perheellen. Kilttinä nuorena lupauduin ja täti haki mut autollaan kotoani niille saksimaan ja vei takaisin (matka n. 10km suuntaansa). Kehtasi vastia kymppiä bensoihin!!! Tein sille akalle duunia aika v*tun monen kympin edestä, mutta ei, kun bensa maksaa! En tosin ikinä maksanut sitä kymppiä eikä pahemmin ole tekemisissä oltukaan tuon jälkeen...:D

Pari kaveria/sukulaista on, joilta edelleen leikkaan ja värjään aina mielelläni ilman puhetta maksusta. Nämä on niitä ihmisiä, joilta voi odottaa apua/palveluksia silloin, kun tarvii itsekin. Esim. yksi ystävä on tehnyt lapseni synttäreille ihan UPEITA kakkuja materiaalien hinnalla <3 Itse on tähän oma-aloitteisesti tarjoutunut joka vuosi ja nähnyt paljon vaivaa.

Vierailija
36/178 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen se aloittajan mainitsema puutarhuri. Tämähän on kutsumusammatti eli työpäivän päälle haluan vielä pöyhiä ilmaiseksi puolituttujen puskissa. Kyläänkin kutsutaan aina talokauppojen jälkeen, kun se piha on vähän vaiheessa.

Vierailija
37/178 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että on sellanen ammatti josta ei oo kellekään hyötyä :D

Vierailija
38/178 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kämppikseni oli eläinlääkäriOPISKELIJA. Hän kertoi monesti miten sukulaiset ja tutut pyysivät kokoajan katsomaan elikoitaan, joista hänellä ei välttämättä ollut mitään hoitokokemusta, saatikaan valtuuksia tehdä mitään diagnooseja tai toimenpiteitä. Älyttömin juttu mitä kuulin oli kun joku hänen tuttavansa oli pyytänyt häntä kirjoittamaan rauhoittavia lääkkeitä kissalle jota tällä ihmisellä ei ollut. Kun ei suostunut ja mainitsi ettei ole valtuuksia moiseen, sanoi tyyppi ettei kukaan huomaa jos klinikalta nappaa pari pakettia ilmoittamatta. Pillerit olisivat menneet omaan suuhun... Törkeää!

Vierailija
39/178 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli joskus samankaltainen kohtuuttomuus-ketju, mutta kannan korteni kekoon,koska nämä menee aina tunteisiin

Pitää olla hyvä ystävä, että autetaan keskenään laskematta palvelusten määrää/laatua.

Puolituttujen kanssa mielummin sovitaan hinta työlle, kuin että "autellaan sit joskus". Saattaa olla että esimerkiksi renkaanvaihto voi jonkunmielestä vastata 100kpl hiustenleikkuuta :D siksi mielummin rahaa,niin ei ole sit velkaa mitään.

Harmittaa kanssa, kun nykyaikana ei ole sellaista reilua talkoohenkeä puolin ja toisin: muutat kavereita pakulla ympäri kyliä ja oman muuton hetkellä olet ihan itseksesi !

Suurin riesa on pakettiauto ! Älkää pliis kysykö sitä lainaan! Ikinä vielä ei tavarat ole ainakaan parantuneet lainatessa. Ja aina saa sydän syrjällään odottaa että tuleeko ehjänä takaisin ja hyvä jos tankilla on jaksettu käydä.

Vierailija
40/178 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei ole työ mutta rakas harrastus - neulon villasukkia ja teen niistä todella upeita. Kokoajan on joku täysin puolituttu pyytämässä että "neulo mullekin", tekisi mieli kysyä että mitäs hän sitten tekee mulle vastapalveluksena? Se että osaan neuloa hienoja villasukkia ei todellakaan tarkoita sitä että ne tulee mulla kädenkäänteessä, niihin todellakin menee aikaa ja vaivaa lankojen etsimiseen.