Sain tietää että miesystävä on nuorena kiusannut yhden tytön itsemurhaan saakka
Mies oli humalassa ja sanoi että haluaa tunnustaa minulle jotain mikä saattaa muuttaa kaiken suhteessamme.
Mies ja hänen kaksi koulukaveriaan ottivat yhden tytön heti seiskaluokan alusta silmätikukseen. Tällä tytöllä oli eräs epämuodostuma josta keksittiin aivan järkyttävän törkeitä "lempinimiä"
He seurasivat tyttöä aina kotimatkalla, heittelivät kivillä tai lumipalloilla ja tönivät. Kerran tönäisivät tytön ojaan jossa oli nokkosia eivätkä päästäneet tätä nousemaan ylös vaan potkaisivat maahan aina kun yritti nousta. Myös koskettelivat tätä tyttöä paidan alta ja housujen sisältä.
Tuota samaa jatkui 8lk loppuun kunnes tämä tyttö ei enää jaksanut. Mies ja kaverinsa olivat ennen tytön kuolinpäivää vielä kehottaneet tätä tappamaan itsensä. Niin tämä tyttö oli sitten tehnyt itsemurhan lääkkeillä.
En yhtään nyt tiedä mitä teen ja olen luonnollisesti järkyttynyt ja helvetin vihainen miehelle. En tiedä voinko enää jatkaa suhdetta. Tämä tapahtui yli 10 vuotta sitten.
Kommentit (204)
Toivottavasti palaa helvetissä. Täysin anteeksiantamaton teko!
Olet saanut napattua oikein viidakon kuninkaan. Kannattaa pitää kaksin käsin kiinni. Kaikkihan tietävät, että luonto korjaa heikoimmat. Miehesi on viidakon kuningas ja kiusattu tyttö on ollut heikko, jonka luonto on korjannut.
Kaikenlisäksi tämä ei varmasti ole totta. Ei tuollaista missään tapahdu. Pelkkä provo vakavalla asialla 0/5.
Ihmisellä on sairas mieli jos noin toimii tai on toiminut. En usko ihmeparantumiseen. Ja vaikka kuinka katuisi niin minä en itse voisi KOSKAAN unohtaa tekoja joita hän on tehnyt ja saanut aikaan. Eli yhteinen tulevaisuus tällaisen ihmisen kanssa ei tulisi onnistumaan. Meitä on moneen junaan. Kyllä maailmassa on paljon ihmisiä jotka ovat parisuhteessa murhaajien, raiskaajien ynnä muiden kanssa ihan tietoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti palaa helvetissä. Täysin anteeksiantamaton teko!
Kumpi? Itsarin tehnyt tyttö vai kiusaaja poika?
Hohhoijaa 10 sivua pelkkiä kauhisteluita. .
No minä olen eri mieltä. Miehesi on siis koulukiusaaja, oman tunnustuksensa mukaan. Ja seksuaalista häirintää (alaikäisenä ja ryhmässä tehtynä on lieventävä seikka). Ja harkitset haluatko olla hänen kanssaan tekemisissä?
Hhmm.
Ihan vertailun vuoksi, mitäs ajattelet tämän itsaritytön vanhemmista sitten?
Heidän kanssaan toki olisit tekemisissä?
Minusta jokaisella on vastuu omasta mielenterveydestään, paitsi lapsella ja nuorella vastuuta kantaa vanhemmat. Ei mitkään koulukaverit..
Minä olen myös koulukiusattu, joten ymmärrän mistä on kyse ja kyllä muakin on kopeloitu (ei alaikäisen toimesta) jne. Ja se on törkeetä ja väärin. Ja traagista, että tuon tytön elämään, jossa oli jotain paljon pahempaakin sisältyi MYÖS tälläistä koulukiusaamista. Mutta sille kiusaamiselle ja häirinnälle on omat sanktionsa ja sille, että ei onnistu lastaan suojelemaan on myös omansa, vai mitä olette mieltä?
No nyt tiedän miten pääsee eroon tytöstä jos ei tahdo sen naamaa enää katsella. Tarvitsee vaan kertoa tämä tarina sille minämuodossa. Ei varmaan jää roikkumaan kiinni muijat enää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi jatkaa suhdetta noin pahan koulukiusaajan ja jopa raiskaajan kanssa, jollei mies olisi tehnyt todella valtavaa parannusta, tullut vaikka. ns uskoon. Vaikka itse olen ateisti niin ilman jotain vastaavaa suurta muutosta en katselisi. Ja rivien välistä oli luettavissa ettei ainakaan uskovainen ole.
Missä sanotaan että olisi raiskaaja?
Ei missään, se oli varmaankin esimerkki.... hönö
Käden housuihin työntäminen menee jo varsin lähelle raiskausta, riippuen kait siitä mitä siellä housuissa tehdään. Ei kaikki raiskauksesta tuomitut ole työntäneet penistään vaginaan vaan sormin kopeloinnista tuomitaan myös.
Jos hän oikeasti häpeäisi ja katuisi tekoaan hän olisi käynyt terapiassa tms. käsittelemässä asioita. Tollanen että humalassa tunnustetaan kielii vain siitä, että pelkäsi että saat jostakin muuta kautta tietää.
"Normaalilla" ihmisellä sellainen syyllisyyden ja häpeän tunne on valtava, jos siis on muuttunut ja havahtunut tekoihinsa. Luultavasti olisi siis tarvinut ammattilaisen apua asioiden käsittelyssä. Mutta jos aikaa on vain kulunut 10 vuotta niin ei se ole häntä vielä muuttanut. "Ymmärrän" kyllä nimittelyä ym. mutta tollanen kivillä päin heittäminen on jo aivan sairasta, mikä kielii kenties siitä, että poikaystävälläsi on puutteellinen empatiakyky. Empatiakykyhän muodostuu lapsena, eli voi olla mahdollista ettei hän vieläkään täysin käsitä seurauksia.
Mutta en itse jatkaisi suhdetta, jos ei missään kävisi ilmi, että hän on asioita käsitellyt. Ihmiset harvemmin muuttuvat ja vielä harvemmin, jos eivät itse tee työtä sen eteen.
Kamalasti tehty ja kertoo erittäin paljon ihmisen luonteesta jos on tuollaiseen kykenevä. Itsemurhassa ei kuitenkaan ole kuin yksi pääsyyllinen ja se on itsemurhan tekijä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tämä juttu miten olisi provo, niin tarina meni tunteisiin, koska itseäni kiusattiin juuri tuohon tyyliin. Ei tosin kosketeltu, hakattiin kylläkin. Olen joskus miettinyt, millainen vaimo pääkiusaajalla on (kuvan olen kauan sitten nähnyt, tiedän että on kaunis) ja haittaisiko vaimoa yhtään tieto siitä, millainen mies oli kouluaikoina. Hän kiusasi muitakin, mutta minulla oli huono tuuri siksi, että asuimme lähellä ja koulumatkat olivat usein varsinaisia kauhun paikkoja. Hakkaaminen, väijyminen, ojaan paiskaaminen jne eivät häviä mielestä.
Olen joskus jutellut tästä muiden naisten kanssa, tosin kaarrellen, koska on vaikea myöntää olleensa itse kiusattu. Siis jutellut siitä, miten suhtautua ex-kiusaajaan esimerkiksi puolisona. Melkoista hajontaa mielipiteissä.
Mene käymään kylässä. Odotat kunnes perhe tulee töistä ja menet sitten soittamaan ovikelloa. Esittäydyt ja kysyt, voisitko pistäytyä tai sovitaanko toinen aika. Kerro, että haluat keskustella vanhat vaikeat asiat auki.
Jos mies on kasvanut ihmisenä, häntä hävettää ja hän pyytää anteeksi.
Nuorena kaikki tekee typeryyksiä, mutta tuo on jo todella sairasta. Pitää olla kuupassa paljonkin vialla, jos noin pitkälle vie toisen ihmisen kiduttamisen. Jättäisin välittömästi.
Sanoo kosketelleensa vaatteiden alta. Pikkutytölle se on todella paha kokemus, verrattavissa raiskaukseen useamman törkimyksen tekemänä. Kaikki yhtä syyllisiä, anteeksipyyntö ei riitä. Kyseessä on rikos. Sukupuolisiveellisyyden loukkaaminen, alaikäisen hyväksikäyttö ja kuolemantuottamus.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka menneisyys on menneisyyttä niin itse en voisi jatkaa suhdetta. En tiedä miten voisin kunnioittaa ketään, joka noin on tehnyt. Vaikka asia tuntuu miestä kyllä kovasti vaivaavan.. Mutta silti, en voisi kunnioittaa.
Samaa mieltä.
Minun paras kaverini on ollut koulukiusaaja aikoinaan. On muuttunut sen jälkeen ja hän on itse pyrkinyt sovittamaan tekonsa jälkikäteen.
Itse olin kiusattu omassa koulussani. Ei minua kiusattu edes kunnolla. Sellaista nälvimistä, mitä nyt lapset keksivät. Muistan silti olleeni juuri 14- vuotiaana erittäin lähellä tehdä itselleni jotain. Olin eronnut parhaasta ystävästäni. Tämä löysi uuden jännittävämmän kaverin itselleen ja minä taas en silloin ollut kiinnostunut bileistä, seksistä ja huumeista. Tunsin olevani täysin yksin ja täysin vihattu. Minulla ei ollut ketään jolle puhua tunteistani. Oma äitinikin oli etäinen.
Pidin kuitenkin pintani, sain uusia kavereita ja kiusaaminenkin jäi jossain vaiheessa pois.
Myöhemmässä elämässäni olen törmännyt joihinkin kiusaajistani. Osa on tullut pyytämään anteeksi, osa on muutoin ollut vain hyvin ystävällisiä ja osoittaneet myötätuntoa. Sitten on ne pari, jotka ovat jääneet yhä vaan lapsen asteelle. Säälin heitä. Heidän elämänsä on yhä peruskoulun yläasteella. Samat kaverit, samat bileet, samat jutut. Vain lapsia saattanut tulla näille yhteiskuntamme helmille.
Voisin kaveerata miesystäväsi kanssa, mutta suhde hänenlaisensa kanssa - ei tulisi mitään. En voisi ikinä rakastaa miestä joka on kiusannut jonkun kuoliaaksi.
Todennäköisesti asia vaivaa häntä loppuelämän. Voi muodostua tosi pahaksi asiaksi joka vaatii terapiaa ym. Ehkä hän humalassa ottaa asian aina esille. Tässä vaiheessa kannattaisi perääntyä suhteesta. Hän voi olla myös luonnehäiriöinen joka ei tunne empatiaa.
Te provon huutelijat. Vastaavanlainen tapahtui mulle ja on sitä paskaa arkipäivää monelle lapselle ja nuorelle. Suosittelen tarkistamaan oman käsityksen koulukiusaamisesta.
Olin kiusattu 7-luokalta 9- luokalle asti. Kiusaaminen oli tuollaista apinalauman ahdistelua, nimittelyä ja piinaamista. Lempinimiä tuli jatkuvasti uusia kamalampia sen mukaan mitä keksivät.
Kehotettiin tappamaan itseni usein. Jos sattui törmäämään kusipäihin myös koulun ulkopuolella kiusaaminen oli rajumpaa ja käsiksi käytiin ilman härnäämistä. Liikkatunneilla piti olla valppaana koska se vasta hauska paikka oli kiusaajille ottaa palloja ja heitellä päin näköä.
Yritin itsemurhaa lääkkeillä mutta epäonnistuin kun mun yritys keskeytyi.
Siitähän lähti hullunmylly liikkeelle kun oli jo valmiiksi epäsuosittu ja kerrottiin mitä sairaampia tarinoita.
Isommassa kaupungissa ei olisi ollut probleemaa ja olisi ollut erilainen nuoruus. Mut sellanen kouluaikainen helvetti tuli käytyä läpi ja huono itsetunto on edelleen sekä mt-ongelmia. Kahdelle kiusaajista annoin turpaan kun kävivät niin pahasti kiinni, ei sekään auttanut kuin pienen hetken ja meni pahemmaksi tilanne. Muutama kiusaaja on aikuisiälläkin vielä stalkannut.
Eipä ole siis mitään kummallista kiusaamiseen liittyvissä jutuissa siitä miten hirviömäisiä kiusaajat voivat olla.. joille annetaan usein sympatiat ja ilman syytä.
Vain 2 mun kiusaajista on pyytänyt henkilökohtaisesti anteeksi. Mut oli sekin jotain, annoin anteeksi.
Ne jotka tietää, mutta eivät tee mitään, ovat hiljaisia hyväksyjiä, rikoskumppaneita.
Kauhea lynkkausmenttalitetti. Tekoa ei saa tekemättömäksi. Mies on kärsinyt teostaan vuosia syyllisyyttä ja samalla yrittänyt muuttua. Hän ei jättänyt asiaa kertomatta ap:lle.
Mitän miehen pitäisi teistä tehdä? Asua yksin korvessa ja kärsiä?
Ei ihmistä voi rankaista koko ikää nuoruuden tyhmyyksistä. Hän joutuu muutenkin kantamaan syyllisyyttä mukanaan koko elämänsä.
Kukaan täällä kuullut Stanfordin vankilakokeesta? Pelottavaa, että nämä kiusaajat nähdään jonain aivan erityisen epäihmisinä, siinä mielessä että sittenhän asialta voi tavallaan sulkea silmänsä.