Sain tietää että miesystävä on nuorena kiusannut yhden tytön itsemurhaan saakka
Mies oli humalassa ja sanoi että haluaa tunnustaa minulle jotain mikä saattaa muuttaa kaiken suhteessamme.
Mies ja hänen kaksi koulukaveriaan ottivat yhden tytön heti seiskaluokan alusta silmätikukseen. Tällä tytöllä oli eräs epämuodostuma josta keksittiin aivan järkyttävän törkeitä "lempinimiä"
He seurasivat tyttöä aina kotimatkalla, heittelivät kivillä tai lumipalloilla ja tönivät. Kerran tönäisivät tytön ojaan jossa oli nokkosia eivätkä päästäneet tätä nousemaan ylös vaan potkaisivat maahan aina kun yritti nousta. Myös koskettelivat tätä tyttöä paidan alta ja housujen sisältä.
Tuota samaa jatkui 8lk loppuun kunnes tämä tyttö ei enää jaksanut. Mies ja kaverinsa olivat ennen tytön kuolinpäivää vielä kehottaneet tätä tappamaan itsensä. Niin tämä tyttö oli sitten tehnyt itsemurhan lääkkeillä.
En yhtään nyt tiedä mitä teen ja olen luonnollisesti järkyttynyt ja helvetin vihainen miehelle. En tiedä voinko enää jatkaa suhdetta. Tämä tapahtui yli 10 vuotta sitten.
Kommentit (204)
Hyi helvetti. Miksi vielä mietit asiaa?
Mies tunnusti siis humalassa, ei selvinpäin. Ei taida kaduttaa ainakaan selvinpäin.
Aikamoisen sian olet rinnallesi löytänyt.
Niin paljon pahaa tapahtuu, mutta kiusaajista ei uskota pahaa kun he antavat aivan päinvastaisen vaikutelman.
Tuollaisen miehen kanssa ei pitäisi olla missään tekemisissa.
Vierailija kirjoitti:
Mies oli humalassa ja sanoi että haluaa tunnustaa minulle jotain mikä saattaa muuttaa kaiken suhteessamme.
Mies ja hänen kaksi koulukaveriaan ottivat yhden tytön heti seiskaluokan alusta silmätikukseen. Tällä tytöllä oli eräs epämuodostuma josta keksittiin aivan järkyttävän törkeitä "lempinimiä"
He seurasivat tyttöä aina kotimatkalla, heittelivät kivillä tai lumipalloilla ja tönivät. Kerran tönäisivät tytön ojaan jossa oli nokkosia eivätkä päästäneet tätä nousemaan ylös vaan potkaisivat maahan aina kun yritti nousta. Myös koskettelivat tätä tyttöä paidan alta ja housujen sisältä.
Tuota samaa jatkui 8lk loppuun kunnes tämä tyttö ei enää jaksanut. Mies ja kaverinsa olivat ennen tytön kuolinpäivää vielä kehottaneet tätä tappamaan itsensä. Niin tämä tyttö oli sitten tehnyt itsemurhan lääkkeillä.
En yhtään nyt tiedä mitä teen ja olen luonnollisesti järkyttynyt ja helvetin vihainen miehelle. En tiedä voinko enää jatkaa suhdetta. Tämä tapahtui yli 10 vuotta sitten.
Se on aika surullista että nämä kiusaajat ovat yleensä naisten suosiossa koska ovat yleensä niitä komeimpia, mielenkiintoisempia ja iso egoisimpia mutta näkevät oikeudekseen nostaa vielä statustaan alistamalla muita. Sitten nämä naiset suosivat näitä miehiä ja oravanpyörä sen kuin pahenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo tapaukset ovat erittäinen harvinaisia ainakin täällä Suomessa,että tuon ikäinen tekee tuollaisen teon..tämä on selvästi keksitty tai miehesi haluaa järkyttää vain sinua tai peloitella tuollaisella valehtelulla..ikävää että tuollaisella haetaan tälläistä huomiota.
T:tilastot ne kertoo totuuden
En sanoisi että niin harvinaisia. Jopa eräs ystäväni on tehnyt 15 vuotiaana itsemurhan ja olen aika nevari ( en tunne paljon ihmisiä) Olen suunnitellut hiljaa sitä itsekin joten uskon että meitä löytyy jonkin verran.
Uskomaton tarina. Mutta kuitenkin jos mies nyt asian olisi kertonut niin varmasti myös kaatuisi sitä nytten, tuskin muuten olisi halunnut sinun tietävän.
Poliisikin voisi olla kiinnostunut toisen ihmisen vainoamisesta ja pahoinpitelyistä.
Vierailija kirjoitti:
hm.
mua kiusattiin just tuolleen teininä.
paitsi että mä en kyllä ole kuollut. otin yliannoksen lääkkeitä 15-vuotiaana ja jouduin pöpilään suljetulle osastolle vuodeksi.
eikä todellakaan koskaan, ikinä asiasta tullut mitään poliisijuttuja. En mä edes kertonut asioista enää sen jälkeen kenellekään kun mulle sanottiin aina ettei kiusaajista tarvitse välittää kun niillä on paha olo ja kurjat kotiolot...
Huhhuh ajattelepas jos aikuiselle pahoinpidellylle, herjatulle, kiusatulle tulisi poliisit ja lakimies sanomaan että ei tarvitse välittää, tekijällä menee avioliitossa ja työssä vähän huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Hieman ot, tuskin tuollainen tapaus julkisuutta saisi, jolleivät uhrin vanhemmat sitä nostattaisi. Tällaisessa tapauksessa vanhemmat eivät ehkä edes tietäisi itsemurhan syytä tai korkeintaan aavistelisivat, että tyttöä on kiusattu. Vaikka kiusaamisestakin tiedettäisiin, ei ehkä tiedetä, keitä tekijät ovat tai kuinka vakavaa se on ollut.
Ja vaikka asia olisi johtanut toimenpiteisiin, tekijät eivät ikänsäkään puolesta voisi joutua rikosoikeudelliseen vastuuseen. Mahdollisia koulun ja sosiaalitoimen toimenpiteitä voisivat kommentoida vain uhrin vanhemmat.
Et ole tietoinen, että kyllä nuorikin on rangaistavissa. Rikosoikeudellinen vastuu ei tarkoita sitä etteikö olisi vastuussa taposta tai murhasta tmv.
Alaikäiselle langetetaan tuomio minkä voi lusia nuorisovankilassa kun tulee siihen ikään. Jos on nuorempi niin laitetaan odottelemaan huostaanotettuna nuorisokotiin tmv.
Eli kyllä. Jos mm.12v. aiheuttaisi jonkun kuoleman tahallaan niin olisi vastuussa ja voitaisiin laittaa vastuuseen. Ei siinä päätä siliteltäisi ja lapsuuteen vedottais.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman ot, tuskin tuollainen tapaus julkisuutta saisi, jolleivät uhrin vanhemmat sitä nostattaisi. Tällaisessa tapauksessa vanhemmat eivät ehkä edes tietäisi itsemurhan syytä tai korkeintaan aavistelisivat, että tyttöä on kiusattu. Vaikka kiusaamisestakin tiedettäisiin, ei ehkä tiedetä, keitä tekijät ovat tai kuinka vakavaa se on ollut.
Ja vaikka asia olisi johtanut toimenpiteisiin, tekijät eivät ikänsäkään puolesta voisi joutua rikosoikeudelliseen vastuuseen. Mahdollisia koulun ja sosiaalitoimen toimenpiteitä voisivat kommentoida vain uhrin vanhemmat.
Et ole tietoinen, että kyllä nuorikin on rangaistavissa. Rikosoikeudellinen vastuu ei tarkoita sitä etteikö olisi vastuussa taposta tai murhasta tmv.
Alaikäiselle langetetaan tuomio minkä voi lusia nuorisovankilassa kun tulee siihen ikään. Jos on nuorempi niin laitetaan odottelemaan huostaanotettuna nuorisokotiin tmv.
Eli kyllä. Jos mm.12v. aiheuttaisi jonkun kuoleman tahallaan niin olisi vastuussa ja voitaisiin laittaa vastuuseen. Ei siinä päätä siliteltäisi ja lapsuuteen vedottais.
Lisäänpä vielä, että omaa poikaa kiusattiin ja pahasti. Tein poliisille ilmoituksen ja poliisi täten kuulusteli kiusaajaporukan melko laajastikin vanhempineen. Ns.syyllinen löytyi (hän kuka hakkasi poikani useita kertoja) sillä kavereiden kielenkantimet alkoi heti laulaa kun poliisi puuttui asiaan ja kyseisestä pojasta tehtiin lasuun ilmoitus ja joutuipa pari muutakin poikaa samalla lasun asiakkaiksi ja toimenpiteet kiusaajan kohdalla jatkuivat vielä kun me muutimme paikkakunnalta ulkomaille asti.
Oli usealle vanhemmalle ja jopa opelle yllätys, että tosiaan poliisin voi avukseen kiusattu saada ja niille omille pilteille tulee seuraus. Kaikki oli alle 12-vuotiaita.
Poliisin mukaan ei ollut ikinä aikaisemmin nähnyt ketään niin pahasti hakattuna koulukiusauksen jäljiltä kun poikani oli.
No mihinkäs tämän miehen jo nuorena ilmenneet sadistiset taipumukset olisivat hävinneet. En tiedä mitä sinä tulet tekemään tulevaisuutesi eteen. Mutta itse tiedän, etten pystyisi kokonaan unohtamaan ja hautaamaan asiaa, -no pojat on poikia ja ryhmässä tyhmyys tiivistyy-. kliseiden alle. Alitajunnassani tulisin pelkäämään miesystäväsi kaltaisten henkilöiden mustan luonteenpiirteen esiintuloa vaikkapa parisuhteen kriisitilanteissa.
Olipa aloitus provo tai vain joltakin osin totta, niin halusin kuitenkin tämän mielipiteeni kirjoittaa koska joku muu saattaa painiskella vastaavanlaisen (kumppaniaan koskevan) menneisyyden haamun kanssa. Oma mottoni: Mikäli mies kohtelee eläimiä hyvin, ei hän voi olla läpeensä paha. Mutta........ miten hän kohtelee kumppaniaan on viimeisin niitti.
Kauheaa! ..aikamoisen riskin mies otti että kertoi - se kertoo jotain hänen persoonastaan että ylipäätään kertoi, suurin osa meistä varmasti pitäisi tuollaisen asian synkkänä salaisuutena lopun ikäänsä.
En raivoaisi miehelle tms, mutta menettäisi ison osan kunnioituksestani. Ihmistä on kuitenkin turha tuomita sen mukaan mitä hän on joskus menneisyydessä tehnyt, etenkin jos olette olleet vuosia yhdessä ja tiedät että millainen mies on nyt aikuisena.
Tosiasia on että ihminen VOI muuttua, mutta aika iso asia on punnittavaksi. Onko mies pahoillaan tapahtuneesta, osoittaako katumusta, häpeääkö tekojaan? Todennäköisesti on ainakin oppinut elämässään asiasta, ja varmaankin suhtautuu kiusaamiseen kielteisesti, tarvittaessa puolustaa ja puuttuu.
Kovin moni meistä on viisitoistavuotiaana oikeasti idiootti. Jos sinulla on nyt hyvä mies, niin hänestä ei kannata luopua sen takia että hän on ollut teininä täysi kusipää ja mokannut pahasti. Teot ja käytös osoittavat sen, millainen hän on nyt.
Yhdessä pysyminen ei tarkoita että hyväksyisit hänen tekonsa. Yhdessä pysyminen tarkoittaa että rakastat häntä sellaisena kuin hän NYT on, ei sellaisena kuin hän oli kaksivuotiaana tai viisitoistavuotiaana.
Vaikka tämä juttu miten olisi provo, niin tarina meni tunteisiin, koska itseäni kiusattiin juuri tuohon tyyliin. Ei tosin kosketeltu, hakattiin kylläkin. Olen joskus miettinyt, millainen vaimo pääkiusaajalla on (kuvan olen kauan sitten nähnyt, tiedän että on kaunis) ja haittaisiko vaimoa yhtään tieto siitä, millainen mies oli kouluaikoina. Hän kiusasi muitakin, mutta minulla oli huono tuuri siksi, että asuimme lähellä ja koulumatkat olivat usein varsinaisia kauhun paikkoja. Hakkaaminen, väijyminen, ojaan paiskaaminen jne eivät häviä mielestä.
Olen joskus jutellut tästä muiden naisten kanssa, tosin kaarrellen, koska on vaikea myöntää olleensa itse kiusattu. Siis jutellut siitä, miten suhtautua ex-kiusaajaan esimerkiksi puolisona. Melkoista hajontaa mielipiteissä.
Vierailija kirjoitti:
Tarina voi hyvinkin olla totta. Minun tyttäreni seurusteli muutaman vuoden henkilön kanssa, joka jatkuvasti haukkui tyttöäni kaikilla mahdollisilla nimillä. Väkivaltakin oli kuvioissa. Tyttärelläni oli jo ennestään masennusta, mutta olen vakuuttunut, että kyseinen tyyppi käytöksellään ja jatkuvalla haukkumisellaan oli osaltaan vaikuttamassa siihen, että tyttäreni teki lopulta itsemurhan. Tyttäreni kuoleman jälkeen katsoin hänen puhelimensa sisältöä jonkun verran. (Oli vaihtanut pin-koodin, mutta oli prepaid liittymä ja kortti tallella, joten sain puk-koodilla avattua.) Viimeisimmät viestit, mitä tältä henkilöltä oli tullut, olivat "tapa ittes" ja "mä tuun kusee sun haudalle".
Tyttäreni ystävä antoi tälle henkilölle nimen, joka kuvastaa kaltaisiaan erittäin hyvin. Sielunsyöpäläinen. Se hän tosiaan oli.
Ja mua ei kiinosta yhtään jos joku minut, tyttäreni tai tämän sielunsyöpäläisen tunnistaa tästä tekstistä. Kun aika on kypsä, saavat ihmiset tietää, millainen tämä henkilö on. En tiedä mitä kaikkea sieltä puhelimesta vielä löytyy, mutta kertokaahan viisaammat, voisiko esim. noiden viestien perusteella häntä syyttää rikosoikeudellisesti jostain? En ole perehtynyt asiaan niin en tiedä.
Olen todella pahoillani.
Rikosilmoituksen voi kyllä tehdä. Poliisi sitten päättää, rupeaako tutkimaan juttua. Jos tutkivat, syyttäjä sitten päättää, nostetaanko syyte. Monesti omalle mielenterveydelle on hyödyllistä tehdä se rikosilmoitus, vaikka tutkintaa ei aloitettaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo tapaukset ovat erittäinen harvinaisia ainakin täällä Suomessa,että tuon ikäinen tekee tuollaisen teon..tämä on selvästi keksitty tai miehesi haluaa järkyttää vain sinua tai peloitella tuollaisella valehtelulla..ikävää että tuollaisella haetaan tälläistä huomiota.
T:tilastot ne kertoo totuuden
Tilastot eivät todellakaan kerro totuutta, koska kiusatut eivät yleensä kerro kiusaamisesta kenellekään! Siksi, koska he pelkäävät, ettei heitä uskota ja että heille kostetaan kertominen.
Itseäni kiusattiin vähän samantyylisesti kuin ap:n mies kertoi tapahtuneen. Kerroin vasta viisikymppisenä terapiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarina voi hyvinkin olla totta. Minun tyttäreni seurusteli muutaman vuoden henkilön kanssa, joka jatkuvasti haukkui tyttöäni kaikilla mahdollisilla nimillä. Väkivaltakin oli kuvioissa. Tyttärelläni oli jo ennestään masennusta, mutta olen vakuuttunut, että kyseinen tyyppi käytöksellään ja jatkuvalla haukkumisellaan oli osaltaan vaikuttamassa siihen, että tyttäreni teki lopulta itsemurhan. Tyttäreni kuoleman jälkeen katsoin hänen puhelimensa sisältöä jonkun verran. (Oli vaihtanut pin-koodin, mutta oli prepaid liittymä ja kortti tallella, joten sain puk-koodilla avattua.) Viimeisimmät viestit, mitä tältä henkilöltä oli tullut, olivat "tapa ittes" ja "mä tuun kusee sun haudalle".
Tyttäreni ystävä antoi tälle henkilölle nimen, joka kuvastaa kaltaisiaan erittäin hyvin. Sielunsyöpäläinen. Se hän tosiaan oli.
Ja mua ei kiinosta yhtään jos joku minut, tyttäreni tai tämän sielunsyöpäläisen tunnistaa tästä tekstistä. Kun aika on kypsä, saavat ihmiset tietää, millainen tämä henkilö on. En tiedä mitä kaikkea sieltä puhelimesta vielä löytyy, mutta kertokaahan viisaammat, voisiko esim. noiden viestien perusteella häntä syyttää rikosoikeudellisesti jostain? En ole perehtynyt asiaan niin en tiedä.
Olen todella pahoillani.
Rikosilmoituksen voi kyllä tehdä. Poliisi sitten päättää, rupeaako tutkimaan juttua. Jos tutkivat, syyttäjä sitten päättää, nostetaanko syyte. Monesti omalle mielenterveydelle on hyödyllistä tehdä se rikosilmoitus, vaikka tutkintaa ei aloitettaisikaan.
Samaa mieltä. Kannattaa tehdä rikosilmoitus, nimenomaan oman olon/terveyden takia. Reagoimisella auttaa itseään.
Oli hyytävää lukea viestisi senkin takia, että ex-miesystäväni on kirjoittanut minulle jokseenkin samoin. "Tee itsari, niin tulen kusemaan haudallesi." Tuonkaan jälkeen en saanut heti vielä jätettyä häntä.
Suomessa keskimäärin 17 alaikäistä tekee itsemurhan vuodessa. Eli ihan hyvin mahdollista että on totta.