Sain tietää että miesystävä on nuorena kiusannut yhden tytön itsemurhaan saakka
Mies oli humalassa ja sanoi että haluaa tunnustaa minulle jotain mikä saattaa muuttaa kaiken suhteessamme.
Mies ja hänen kaksi koulukaveriaan ottivat yhden tytön heti seiskaluokan alusta silmätikukseen. Tällä tytöllä oli eräs epämuodostuma josta keksittiin aivan järkyttävän törkeitä "lempinimiä"
He seurasivat tyttöä aina kotimatkalla, heittelivät kivillä tai lumipalloilla ja tönivät. Kerran tönäisivät tytön ojaan jossa oli nokkosia eivätkä päästäneet tätä nousemaan ylös vaan potkaisivat maahan aina kun yritti nousta. Myös koskettelivat tätä tyttöä paidan alta ja housujen sisältä.
Tuota samaa jatkui 8lk loppuun kunnes tämä tyttö ei enää jaksanut. Mies ja kaverinsa olivat ennen tytön kuolinpäivää vielä kehottaneet tätä tappamaan itsensä. Niin tämä tyttö oli sitten tehnyt itsemurhan lääkkeillä.
En yhtään nyt tiedä mitä teen ja olen luonnollisesti järkyttynyt ja helvetin vihainen miehelle. En tiedä voinko enää jatkaa suhdetta. Tämä tapahtui yli 10 vuotta sitten.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi kaikki huutelee provoa. Nauratti myös kommentti, jossa sanottiin, että kyllä jostain nokkospuskaan potkimisesta olis tullut poliisijttu. Jotkut ihmiset ovat ilmeisesti autuaan tietämättömiä siitä, kuinka paljon pahaa ihan yläasteellakin tapahtuu.
Minä esimerkiksi sain tappouhkauksia tekstareina ja soittoina välillä yötä myöten, joskus jopa eräänä viikonloppuna kiusaajaporukka tuli ikkunani taakse illalla ilkkumaan ja huutamaan, uhkasivat hakata maanataina koulussa. Kerran mut köytettiin sellaiseen kiipeilytelineeseen ja sen jälkeen syljettiin ja naurettiin päälle porukalla. Lopulta kaikki lähtivät ja jäin siihen yksin ihmettelemään, että mites tästä päästään irti. Onneksi sitten yksi kiusaajaporukkaan kuulunut palasi hetken päästä katuvaisen näköisenä ja päästi mut köysistä irti. Kahdeksannella luokalla yksi näistä kiusaajistani raiskasi minut. Huorittelua, tönimistä ja muuta "pienempää pahaa" tapahtui viikoittain. Mitään en kertonut kenellekään aikuiselle ennen kuin myöhemmin lukioikäisenä, koska olin pelokas, nuori ja tyhmä. Ajattelin, että kanteleminen pahentaisi vain tilannetta.
Tällaista tapahtuu aivan taatusti vieläkin, 10 vuotta myöhemmin. Sinä, joka luet tätä, mieti omaa kouluikäistä lastasi. Mieti, tiedätkö todella, mitä hänen elämässään parhaillaan tapahtuu. Kerro hänelle, että kaikesta saa aina kertoa ja vaikka hän kokisi tehneen jossain asiassa väärinkin, niin sinulle saa ja täytyykin tulla puhumaan asista, sillä se puhuminen helpottaa.
Voi ei, minkä helvetin olet joutunut nuorena käymään läpi. Kai edes tuo raiskaaja joutui teoistaan vastuuseen, kun ne tuli julki?
Ensinnäkin yli "10 vuotta sitten" ei ole mitään. Jos minä puhun lapsuudestani, se on tapahtunut yli 20 vuotta sitten. Tarkoitan tällä sitä, ettei se ole mikään määre, että tästä nyt on aikaa. Ei ole. Toisekseen jos miehesi on ahdistellut toista naista 14-15-vuotiaana kopeloimalla housujen ja paidan alta, hän ei ollut mikään kuusivuotias. Itse lopettaisin tuon suhteen ihan sen takia, että miehellä on eri arvot kuin minulla.
Sh-opiskelija kirjoitti:
Ne jotka sanoo että lääkkeillä tehty itsari ei onnistuisi nuorelta tytöltä, voivat aloittaa googlailun esim siitä että millaista tavaraa Panadol on isommissa annoksissa.
En muuten suosittele, yksi nainen oli kuulemma herännyt teholta ja tuuminut että empänyt sitten kuollutkaan, niin lääkäri oli sanonut että kyllä taidat kuolla jos ei elinten luovuttajaa uutta maksaa varten löydy kahdessa vuorokaudessa.
Yleensä olen anteeksiannon kannalla, koska koen, että ihminen voi muuttua, eikä hänen tarvitse koko ikäänsä kantaa taakkaa synneistä, joita on tehnyt menneisyydessä.
Ongelma kuitenkin on, etten itse pystyisi ainakaan antamaan tuollaista anteeksi, koska pelkäisin, ettei mies oikeasti ole muuttunut mihinkään vaan hyväksyy asian, eikä tosissaan kadu sitä.
Jättäisin hänet.
Vierailija kirjoitti:
Sh-opiskelija kirjoitti:
Ne jotka sanoo että lääkkeillä tehty itsari ei onnistuisi nuorelta tytöltä, voivat aloittaa googlailun esim siitä että millaista tavaraa Panadol on isommissa annoksissa.
En muuten suosittele, yksi nainen oli kuulemma herännyt teholta ja tuuminut että empänyt sitten kuollutkaan, niin lääkäri oli sanonut että kyllä taidat kuolla jos ei elinten luovuttajaa uutta maksaa varten löydy kahdessa vuorokaudessa.
Kyllä varmaan onnistuu mutta ei sellaista pidä mainostaa. Eikä panadol-myrkytyksen seurauksena herätä teholta kun se ei nukuta, tappaa vaan hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Mies oli humalassa ja sanoi että haluaa tunnustaa minulle jotain mikä saattaa muuttaa kaiken suhteessamme.
Mies ja hänen kaksi koulukaveriaan ottivat yhden tytön heti seiskaluokan alusta silmätikukseen. Tällä tytöllä oli eräs epämuodostuma josta keksittiin aivan järkyttävän törkeitä "lempinimiä"
He seurasivat tyttöä aina kotimatkalla, heittelivät kivillä tai lumipalloilla ja tönivät. Kerran tönäisivät tytön ojaan jossa oli nokkosia eivätkä päästäneet tätä nousemaan ylös vaan potkaisivat maahan aina kun yritti nousta. Myös koskettelivat tätä tyttöä paidan alta ja housujen sisältä.
Tuota samaa jatkui 8lk loppuun kunnes tämä tyttö ei enää jaksanut. Mies ja kaverinsa olivat ennen tytön kuolinpäivää vielä kehottaneet tätä tappamaan itsensä. Niin tämä tyttö oli sitten tehnyt itsemurhan lääkkeillä.
En yhtään nyt tiedä mitä teen ja olen luonnollisesti järkyttynyt ja helvetin vihainen miehelle. En tiedä voinko enää jatkaa suhdetta. Tämä tapahtui yli 10 vuotta sitten.
Nuo tapaukset ovat erittäinen harvinaisia ainakin täällä Suomessa,että tuon ikäinen tekee tuollaisen teon..tämä on selvästi keksitty tai miehesi haluaa järkyttää vain sinua tai peloitella tuollaisella valehtelulla..ikävää että tuollaisella haetaan tälläistä huomiota.
T:tilastot ne kertoo totuuden
Käyttäjä953 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sh-opiskelija kirjoitti:
Kyllä varmaan onnistuu mutta ei sellaista pidä mainostaa. Eikä panadol-myrkytyksen seurauksena herätä teholta kun se ei nukuta, tappaa vaan hitaasti.
"Herännyt" voi tässä yhteydessä tarkoittaa myös esim. koomasta tai muusta tajunnan menetyksestä heräämistä, ei unesta perinteisessä mielessä.
Mitä ap:n tilanteeseen tulee, niin mulla tuo olisi kyllä ihan totaalinen deal breaker – lähtisin suhteesta ja järjestäisin asiani niin, ettei mies saisi enää otettua yhteyttä. Kuka tietää, minkälaista julmuutta siellä pinnan alla voi edelleen kyteä? Lisäksi mies ei ole tapahtuma-aikana ollut enää ihan syy-seuraussuhteista tajuamaton lapsi, vaan varmasti nuo teot on tehty ainakin osittaisessa ymmärryksessä siitä, mihin ne voivat johtaa. Minun silmissäni mies olisi tappaja ja raiskaaja.
Se tässä kuulostaa epäuskottavalta, että tuollaisessa tilanteessa AP olisi kyllä kuullut tapauksesta jotakin muuta kautta. Ei kaupungin vaihtaminenkaan estäisi somen aikana ihmisiä kertomasta tuosta esim. viestin välityksellä.
Tällä kertaa olisikin paljon parempi, ettei tämä olisi totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo tapaukset ovat erittäinen harvinaisia ainakin täällä Suomessa,että tuon ikäinen tekee tuollaisen teon..tämä on selvästi keksitty tai miehesi haluaa järkyttää vain sinua tai peloitella tuollaisella valehtelulla..ikävää että tuollaisella haetaan tälläistä huomiota.
T:tilastot ne kertoo totuuden
Tilastothan ne kertovat kaiken. Väitätkö että tilastojen mukaan kukaan ei tehnyt itsemurhaa kiusaamisen takia 10 vuotta sitten? Entä 11 vuota sitten? Tuttu teinipoika ampui itseään kiväärillä päähän kun ei jaksanut enää. Poikaa oli kiusattu ala-asteelta asti. Taskusta löytyi äidille jätetty viesti, jossa luki vain että ei ole äidin vika.
Käyttäjä953 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sh-opiskelija kirjoitti:
Tää oli näitä pullo viinaa ja lääkekaapin sisältö naamariin tapauksia, jossa se hengenlähtö ei välttämättä ole edes tarkoitus, mutta nyt sitten onnistuikin viiveellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi kaikki huutelee provoa. Nauratti myös kommentti, jossa sanottiin, että kyllä jostain nokkospuskaan potkimisesta olis tullut poliisijttu. Jotkut ihmiset ovat ilmeisesti autuaan tietämättömiä siitä, kuinka paljon pahaa ihan yläasteellakin tapahtuu.
Minä esimerkiksi sain tappouhkauksia tekstareina ja soittoina välillä yötä myöten, joskus jopa eräänä viikonloppuna kiusaajaporukka tuli ikkunani taakse illalla ilkkumaan ja huutamaan, uhkasivat hakata maanataina koulussa. Kerran mut köytettiin sellaiseen kiipeilytelineeseen ja sen jälkeen syljettiin ja naurettiin päälle porukalla. Lopulta kaikki lähtivät ja jäin siihen yksin ihmettelemään, että mites tästä päästään irti. Onneksi sitten yksi kiusaajaporukkaan kuulunut palasi hetken päästä katuvaisen näköisenä ja päästi mut köysistä irti. Kahdeksannella luokalla yksi näistä kiusaajistani raiskasi minut. Huorittelua, tönimistä ja muuta "pienempää pahaa" tapahtui viikoittain. Mitään en kertonut kenellekään aikuiselle ennen kuin myöhemmin lukioikäisenä, koska olin pelokas, nuori ja tyhmä. Ajattelin, että kanteleminen pahentaisi vain tilannetta.
Tällaista tapahtuu aivan taatusti vieläkin, 10 vuotta myöhemmin. Sinä, joka luet tätä, mieti omaa kouluikäistä lastasi. Mieti, tiedätkö todella, mitä hänen elämässään parhaillaan tapahtuu. Kerro hänelle, että kaikesta saa aina kertoa ja vaikka hän kokisi tehneen jossain asiassa väärinkin, niin sinulle saa ja täytyykin tulla puhumaan asista, sillä se puhuminen helpottaa.
Voi ei, minkä helvetin olet joutunut nuorena käymään läpi. Kai edes tuo raiskaaja joutui teoistaan vastuuseen, kun ne tuli julki?
Raiskaaja joutui vastuuseen teoistaan, vaikkakaan ei kyllä mun kertomuksen takia, sillä enhän mä pystynyt kolmen vuoden jälkeen raiskauksesta enää mitenkään todistamaan, että mut tosiaan oli raiskattu. Kävi kuitenkin niin "onnekkaasti", että tämä samainen ihmishirviö raiskasi myöhemmin toisen tytön, joka soitti välittömästi tapahtuman jälkeen hätäkeskukseen ja näin siis kiusaajastani tuli ihan todistettavasti raiskaaja.
Vierailija kirjoitti:
Ette liene samalta paikkakunnalta kotoisin. Jos olisitte olisit jo tiennyt asiasta.
Olitte tai ette niin jatkossa joutuisit tavalla tai toisella kohtaamaan muutkin asianosaiset:
kiusaajakaverit ja tytön vanhemmat mm.
Miltä serkkujennaijien paikkakunnalta olet kotoisin?
Olen yli nelikymppinen, pitempiä seurustelusuhteita on neljä, kerran olen ollut naimisissa. Väitän, etten olisi tavannut yhtään sellaista miesystävien koulukaveria, joita he eivät olisi halunneet minulle esitellä. Saati joidenkin heistä vanhempia. Miesystävät ovat käyneet peruskoulunsa eri paikkakunnilla kuin minä, ensimmäistä lukuunottamatta. Hän puolestaan oli kotoisin toiselta puolelta kaupunkia.
Ihan eri juttu sitten, minkälainen luonnehäiriö on ihmisellä, joka tahallaan on kiusannut toista. Olisin jättänyt välittömästi, jos olisin kuullut sellaisesta.
Pelottavaa kuinka täälläkin on näitä ap:n miehen puolustelijoita ja väkivallan vähättelijöitä.
Ei ole mitenkään normaalia tuo miehen käytös ja kyllä raiskaus on tapahtunut – kuten moni muu sanoikin todennäköisesti mies vähätellyt "vähän kopeloitiin". Miettikää itseänne tai omia lapsia olisiko pikkujuttu että teini-ikäiset tunkee väkisin kättä vaatteiden alle ja koskettelee? Ei tämä ole mitenkään normaalia käytöstä. Itselle ei olisi koskaan tullut mieleenkään! Tuo ei myöskään ollut edes "kiusaamista" vaan ihan sadismia ja pahoinpitelyä ja seksuaalinen hyväksikäyttö/pahoinpitely (koska laki ei taida laskea raiskaukseksi muuta kuin sukupuolielimellä -– en tästä ole niin varma enemmän perehtynyt US:n lakiin tässä)
Jos olisin ap niin en todellakaan jäisi suhteeseen. Tytön vanhemmatkin olisi voinut suojella ainakin muiden lapsia ja hankkinut näille miehille tuomiot. En usko että näin vakavassa tapauksessa muuttuu (muutenkin harvoin muututaan). Ei ole itselläkään ollut helppo elämä ja olen väkivaltaisen lapsuuden joutunut kokemaan, mutta ei tulisi (tai olisi tullut) mieleenkään tehdä tälläistä! Tämä on samanlaista mitä olen nähnyt dokumenteissa sarjamurhaajista.
Jo riittää väkivallan ja seksi rikosten vähättely!
PS kyllä niitä lääkkeitä saa valitettavasti. Huumeetkin on yläkoululaisten keskuudessa.
Suomessa tuon ikäisten itsemurhat ovat erittäin ja äärimmäisen harvinaisia.Miehesi joko valehtelee tai haluaa järkyttää sinua.Tarina ei ole totta.
Myöskään tekotapa ei puhu sen puolesta(kuolinsyy)..ikävä,että tälläistä lapsellisia provoja tänne kirjoitetaan.
T:tiedän NÄMÄ tilastot
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tuon ikäisten itsemurhat ovat erittäin ja äärimmäisen harvinaisia.Miehesi joko valehtelee tai haluaa järkyttää sinua.Tarina ei ole totta.
Myöskään tekotapa ei puhu sen puolesta(kuolinsyy)..ikävä,että tälläistä lapsellisia provoja tänne kirjoitetaan.
Jokuhan se sinne tuntemaasi tilastoon pääsee. Miksi se tilastoissa oleva erittäin ja äärimmäinen harvinaisuus ei voi olla tämä tyttö? Kerro. Meidän koulussa kaksi tyttöä tappoi itsensä lyhyen ajan sisällä. Voitkin nyt sieltä tilastoista tarkastaa ajankohdan. Mä kerron sitten löytyikö oikea vuosi/kunta/kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi, meidänkin koulussa oli 3 itsemurhan tehnyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kasiluokkalainen saisi lääkkeitä? Tappavia tai tappavan määrän?
Perhe halusi siis surra rauhassa ja nyt sinä tulisit sitten kirjoittamaan tunnistettavasti tytöstä. Anna kun arvaan, "yksityiskohtia on muutettu". Sori, mutta en usko pikkutarinaasi.En usko, että tämä stoori on totta, mutta itse vedin yläasteella tappavan annoksen lihasrelaksantteja, jotka oli minulle ihan henkilökohtaisesti määrätty tietyistä syistä. Eli kyllä se on mahdollista.
Ilmeisesti et "vetänyt tappavaa annosta lihasrelaksantteja" koska kirjoittelet täällä
Mä muistan hämärästi jonkun uutisen vuonna 2003-2004(?) kaupan seinällä oli Iltalehden mainos:"Koulukiusattu Satu teki itsemurhan 13-vuotiaana" Ja oli vielä kuva tummatukkaisesta tytöstä kasvot tosin blurrattuna.. 8-luokkalainen voi olla 13v jos on loppuvuodesta syntynyt ja jos teko tapahtui syksyllä tai marraskuussa..anywyas, varmaan eri tapaus mutta kyllä tuollaista tapahtuu. Ja hyvin harvoin itsemurhista uutisoidaan.
Esim vuosina 2009-2011 Suomessa itsemurhan teki 51 alaikäistä..
Itse luultavasti tunnistin tapauksen, tosin luen vasta paria ekaa sivua tästä ketjusta. Tyttöhän oli aivan huikean sievä, epämuodostuma ei kasvoissa. Jos kyse samasta tapauksesta.