Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tietää että miesystävä on nuorena kiusannut yhden tytön itsemurhaan saakka

Vierailija
08.01.2017 |

Mies oli humalassa ja sanoi että haluaa tunnustaa minulle jotain mikä saattaa muuttaa kaiken suhteessamme.

Mies ja hänen kaksi koulukaveriaan ottivat yhden tytön heti seiskaluokan alusta silmätikukseen. Tällä tytöllä oli eräs epämuodostuma josta keksittiin aivan järkyttävän törkeitä "lempinimiä"

He seurasivat tyttöä aina kotimatkalla, heittelivät kivillä tai lumipalloilla ja tönivät. Kerran tönäisivät tytön ojaan jossa oli nokkosia eivätkä päästäneet tätä nousemaan ylös vaan potkaisivat maahan aina kun yritti nousta. Myös koskettelivat tätä tyttöä paidan alta ja housujen sisältä.

Tuota samaa jatkui 8lk loppuun kunnes tämä tyttö ei enää jaksanut. Mies ja kaverinsa olivat ennen tytön kuolinpäivää vielä kehottaneet tätä tappamaan itsensä. Niin tämä tyttö oli sitten tehnyt itsemurhan lääkkeillä.

En yhtään nyt tiedä mitä teen ja olen luonnollisesti järkyttynyt ja helvetin vihainen miehelle. En tiedä voinko enää jatkaa suhdetta. Tämä tapahtui yli 10 vuotta sitten.

Kommentit (204)

Vierailija
181/204 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No puolison ollessa kyseessä erotkaa vaan. Ei sillä ole mitään merkitystä miten on sinun kanssa ollut vaan sillä mitä on tuolloin tehnyt. Nyt voit kostaa tämän kiusatun tytön puolesta. Yritä olla mahdollisimman julma.

Kyllä tuon kaltainen "tieto" voi jotenkin vaikuttaa ns. takaraivossa. Alkaa esim. pelätä miestä jollain tasolla... yms...

Vierailija
182/204 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin koulukiusattu koko yläasteen ja touhussa oli mukana iso porukka ihmisiä mutta pääkiusaajana eräs tietty poika. Kiusaaminen oli rehellisesti sanottuna jokapäiväistä hänen ja taustajoukkojensa toimesta ja lopulta masennuin ja jouduin osastojaksoille suljetulle ja sain kovan lääkityksen ja haudoin itsemurhaa. Koulunkäynti oli pakko keskeyttää myös.

Minua kiusattiin painostani, kun aloitin yläasteen olin lihavahko 72kg mutta kuitenkin laihduin aika hoikaksi muutamissa kuukausissa. Kiusaaminen ja läskiksi haukkuminen ei loppunut vaikka painoin myöhemmin enää 51kiloa.

Vuosia vuosia myöhemmin jo aikuisena matkustin bussilla töistä kotiin. Tämä mua kiusannut poika, nyttemmin jo mies, oli samassa bussissa ja kahtseemme kohtasivat samaan aikaan ja alkoi tämä muka mieheksi kasvanut kiusaajani rääkyä niin että bussi raikui KUKAS SE SIELLÄ ON SEHÄN ON MEIDÄN RUMA LÄSKIKASAMME YHTÄ RUMANA KUIN AINA ENNNEKIN ja osoitti minua sormella ja nauroi paskaista nauruaan jota aina ennenkin yläasteaikoina. Bussissa olleet katsoivat minua pitkään ja muutamat nuoret miehet nauraa räkättivät. Ahdistuin ja sulkeuduin täysin enkä reagoinut millään tavalla.

Järkyttää miten hän edelleen aikuisena miehenä toimii samoin eikä kadu yhtään sitä mitä teki minulle. Kauhea ajatella miten hänellä on nykyään perhe - miten kukaan nainen on voinut ottaa sellaisen hirviön kumppanikseen. Oksettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/204 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaisten paskaläjien pitäisi joutua vankilaan koska teko on viattoman murhaan verrattavissa.  Itsekin olen joskus pentuna koulussa kiusannut ja minua on kiusattu, mutta tuommoiseen tarvitaan jo henkisesti sadistisia tyyppejä.  Olisi oikein että asiasta hänenkin kohdallaan tulisi täysin julkinen.

M37

Vierailija
184/204 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman ot, tuskin tuollainen tapaus julkisuutta saisi, jolleivät uhrin vanhemmat sitä nostattaisi. Tällaisessa tapauksessa vanhemmat eivät ehkä edes tietäisi itsemurhan syytä tai korkeintaan aavistelisivat, että tyttöä on kiusattu. Vaikka kiusaamisestakin tiedettäisiin, ei ehkä tiedetä, keitä tekijät ovat tai kuinka vakavaa se on ollut.

Ja vaikka asia olisi johtanut toimenpiteisiin, tekijät eivät ikänsäkään puolesta voisi joutua rikosoikeudelliseen vastuuseen. Mahdollisia koulun ja sosiaalitoimen toimenpiteitä voisivat kommentoida vain uhrin vanhemmat.

Et ole tietoinen, että kyllä nuorikin on rangaistavissa. Rikosoikeudellinen vastuu ei tarkoita sitä etteikö olisi vastuussa taposta tai murhasta tmv.

Alaikäiselle langetetaan tuomio minkä voi lusia nuorisovankilassa kun tulee siihen ikään. Jos on nuorempi niin laitetaan odottelemaan huostaanotettuna nuorisokotiin tmv.

Eli kyllä. Jos mm.12v. aiheuttaisi jonkun kuoleman tahallaan niin olisi vastuussa ja voitaisiin laittaa vastuuseen. Ei siinä päätä siliteltäisi ja lapsuuteen vedottais.

Lisäänpä vielä, että omaa poikaa kiusattiin ja pahasti. Tein poliisille ilmoituksen ja poliisi täten kuulusteli kiusaajaporukan melko laajastikin vanhempineen. Ns.syyllinen löytyi (hän kuka hakkasi poikani useita kertoja) sillä kavereiden kielenkantimet alkoi heti laulaa kun poliisi puuttui asiaan ja kyseisestä pojasta tehtiin lasuun ilmoitus ja joutuipa pari muutakin poikaa samalla lasun asiakkaiksi ja toimenpiteet kiusaajan kohdalla jatkuivat vielä kun me muutimme paikkakunnalta ulkomaille asti.

Oli usealle vanhemmalle ja jopa opelle yllätys, että tosiaan poliisin voi avukseen kiusattu saada ja niille omille pilteille tulee seuraus. Kaikki oli alle 12-vuotiaita.

Poliisin mukaan ei ollut ikinä aikaisemmin nähnyt ketään niin pahasti hakattuna koulukiusauksen jäljiltä kun poikani oli.

tuli hyvä mieli kun luin tän ja sain uutta tietoa jos vaikka tuttavapiirissä jonkun lapsi joutuu pahan kiusaamisen kohteeksi niin osaan sanoa että poliisille vaan ilmoitus

Vierailija
185/204 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia ketjun aloittajalle. Kuvattu rääkkääjä tuo muistoja mieleen. 

Mulla oli lukiossa luokkakaveri, siis miespuolinen, joka johti koko luokkaa. Tai oikeastaan koko koulua. Menestystä oli huikeasti. Rääkkäsi julmasti tarvittaessa kaikkia, mutta erityisen ahkerasti hupimielessä niitä jotka olivat tavalla tai toisella heikkoja. Ravintoketjun alapäässä olijoita: yksi oli kyttyräselkäinen tyttö, finninaamoja, köyhimyksiä, huonovaatteisia, lihavia, sairaalloisen ujoja. Mutta rääkkäsi tarvittaessa erittäin taitavasti hyvännäköisiä tyttöjäkin elleivät olleet tarvittaessa tarpeeksi nöyriä hänelle. Palkkioksi tästä kaikesta hänen haareminsa oli yhtä laaja kuin pikkulukion muilla pojilla yhteensä. 

Tarinan opetus oli se että rääkkäävän alfauroksen seksuaalinen menestys oli huikea. Jonottavia panokokelaita oli vieressä kun heikompia rääkättiin.  Lukiossa hän muisteli naureskellen kenen kaikkien "elämän hän tuhosi yläasteella", poikia ja tyttöjä.  Hyvällä taistelutaidolla, ulkonäöllä ja sosiaalisesti älykkäällä julmuudella saa ihmeitä aikaan. 

Tunsin jäbän lukion jälkeenkin. Korkeakouluopintojen lomassa hän toimi hommissa nuorisokodissa valvojana periaatteella "jätkät hakataan, naiset pannaan". Myöhemmin sitten vasta itse valmistui opettajaksi periaatteella "parhaimmat näköiset oppilaat pannaan". 

Kun tällaista joutuu seuraamaan, ja itse itseään varjelemaan, tuo se jonkinlaista valmiutta työelämään ja antaa perspektiiviä siihen millaisia psykopaatteja maailmalla liikkuu. Harmi vain, ettei mikään fiktio (kirja, elokuva, näytelmä, TV-sarja jne) pysty kuvaamaan ollenkaan tällaista sadismia. 

Vierailija
186/204 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistaisin ensin, onko tarina totta vai onko miehellä jotain syyllisyysfantasioita. Onko tuo totta vai erikoisuuden tavoittelua.

Edellisessä tapauksessa lopettaisin seurustelun, jälkimmäisessä sanoisin, ettei tuo ole hyvä keino pokata naisia, ja lähtisin sitten.

Tietysti voi olla, että hän kertoi tuon jutun, koska haluaa sinusta eroon?

Vierailija
187/204 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla provo, itsemurha lääkkeillä jää yleensä vain yritykseksi.

Jaa, mistäs tuon "yleensä " vetäisit. Oli se kuinka Intia tahansa, niin yksi jo riittää... lääkkeisiin kuollut. Niin kävi pikku veljelkenikin. Ihan vaan kokeilu lääkkeitä liikaa. Kuolo korjasi. Surullista.

Aapeelle: se, että mies sai sen ulos suustaan oli iso juttu. Se on hänelle nii kipeä asia, ett vai kännissä sai sen sanottua. Se on myös nii tärkeä asia. Patista hänet psykologille, että hän saisi käsiteltyä tuon asian. On olleet pojat solmussa itsensä kanssa kiusatessaan ja vielä pahemmin solussa tytön kuoleman jälkeen. Viinaa käyttää unohtamiseen ja helpottaakseen oloaan.

Syyllistäminen ... niin, se mies kyllä syyllistää itseään niiin paljon, niinpalkon että se pitä kätkeä. Apuja tuolle ihmiselle.

Vierailija
188/204 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivän tekniikalla ei olisi ollenkaan mahdotonta asentaa ihmisiin valvontakamerat joihin tallentuisi tieto todistettavasti mm. tälläisten tapausten varalle. Ei tarvitsisi ihmetellä että miten se ja se nyt on niin kummallinen ja outo vaikka sillä on niin hienot vanhemmat(kotikiusattujen kyseessä ollen) tai muuta vastaavaa. Talouselämän hyvävelikerhoillakin saattaisi olla vaikeampaa ja alistaminen kaiken kaikkiaan hankaloituisi huomattavasti.

Nimim. Musta laatikko

Vierailija
189/204 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette liene samalta paikkakunnalta kotoisin. Jos olisitte olisit jo tiennyt asiasta.

Vähän asian vierestä, mutta luuletko oikeasti että esim Helsingissä kaikki tuntee toisensa?

Vierailija
190/204 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette liene samalta paikkakunnalta kotoisin. Jos olisitte olisit jo tiennyt asiasta.

Vähän asian vierestä, mutta luuletko oikeasti että esim Helsingissä kaikki tuntee toisensa?

Joten voi myös kysyä mistä mies tiesi itsemurhasta/lääkkeistä?

Vierailija
191/204 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde heti pois suhteesta. Jos mies pystyy tekemään jotain noin järkyttävää toiselle ihmiselle. Ja huom. vielä toisen ihmisen kanssa yhdessä..    Ihmiset ketkä pystyvät noin tekemään toiselle ihmiselle. EIVÄT MUUTU.   Jos jatkat suhdetta hänen kanssa., tulee takuuvarmasti päivä, jolloin sinä olet kohtaana.  Lähde heti pois kun vielä pääset.

Vierailija
192/204 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mitä päätit, ap! Mikä tilanne?

Vierailija
193/204 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta karmeudesta on siis VAIN 10 vuotta aikaa ja mies oli silloin jo teini eli ei mikään täysin ymmärtämätön lapsi... En usko, että tuossa ajassa ja yleensä muutenkaan kukaan pystyy muuttumaan täysin. Eli eiköhän se miehesi ole edelleen se sama julmuri (jos vaan saa sopivan "tilaisuuden" toteuttaa sadismiaan), mutta nyt aikuisena osaa kontrolloida käyttäytymistään. Itse en tuommoista tyyppiä katselisi. Mielestäni tuommoisia ihmisiä voi sanoa jonkun sortin murhaajiksi, jos tahallaan pitkän aikaa kiusaamalla tms ajavat jonkun tekemään itsemurhan.

Vierailija
194/204 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miehesi teot ovat sanoinkuvaamattoman kauheita. Tuollainen kiusaaminen voi todella vaikuttaa uhriin pitkän aikaa. Itseäni kiusattiin rankasti. Minua mm ahdisteltiin seksuaalisesti. Lähes täysi-ikäiset pojat kiusasivat kähmimällä takapuoltani tai rintojani. Häpesin niin suuresti, etten uskaltanut kertoa asiasta kenellekään. Yritin vain pukeutua entistä suurempaan säkkiin. Näen vieläkin painajaisia siitä, kun eräänä iltapäivänä nämä pojat kävivät joukolla kimppuuni. He riisuivat vaatteitani ja koskettelivat minua. Pelkäsin enemmän kuin koskaan elämässäni. Ellei opettaja olisi sattumalta huomannut tapausta ja keskeyttänyt sitä, en tiedä, mitä he olisivat minulle tehneet.

Nämä kokemukset ovat vaikuttaneet hyvin syvästi minuun. Käyn terapiassa. En vieläkään luota kehenkään mieheen tarpeeksi, en edes omaan mieheeni jne. En ole varma, pääsenkö koskaan tästä täysin yli. Pohdi siis huolella ap, millainen ihminen olet ja millaiset arvot sinulla on. Haluatko jakaa elämäsi tuollaisen miehen kanssa?

Vierailija
195/204 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummat silmät, ruskea tukka kirjoitti:

Kiitoksia ketjun aloittajalle. Kuvattu rääkkääjä tuo muistoja mieleen. 

Mulla oli lukiossa luokkakaveri, siis miespuolinen, joka johti koko luokkaa. Tai oikeastaan koko koulua. Menestystä oli huikeasti. Rääkkäsi julmasti tarvittaessa kaikkia, mutta erityisen ahkerasti hupimielessä niitä jotka olivat tavalla tai toisella heikkoja. Ravintoketjun alapäässä olijoita: yksi oli kyttyräselkäinen tyttö, finninaamoja, köyhimyksiä, huonovaatteisia, lihavia, sairaalloisen ujoja. Mutta rääkkäsi tarvittaessa erittäin taitavasti hyvännäköisiä tyttöjäkin elleivät olleet tarvittaessa tarpeeksi nöyriä hänelle. Palkkioksi tästä kaikesta hänen haareminsa oli yhtä laaja kuin pikkulukion muilla pojilla yhteensä. 

Tarinan opetus oli se että rääkkäävän alfauroksen seksuaalinen menestys oli huikea. Jonottavia panokokelaita oli vieressä kun heikompia rääkättiin.  Lukiossa hän muisteli naureskellen kenen kaikkien "elämän hän tuhosi yläasteella", poikia ja tyttöjä.  Hyvällä taistelutaidolla, ulkonäöllä ja sosiaalisesti älykkäällä julmuudella saa ihmeitä aikaan. 

Tunsin jäbän lukion jälkeenkin. Korkeakouluopintojen lomassa hän toimi hommissa nuorisokodissa valvojana periaatteella "jätkät hakataan, naiset pannaan". Myöhemmin sitten vasta itse valmistui opettajaksi periaatteella "parhaimmat näköiset oppilaat pannaan". 

Kun tällaista joutuu seuraamaan, ja itse itseään varjelemaan, tuo se jonkinlaista valmiutta työelämään ja antaa perspektiiviä siihen millaisia psykopaatteja maailmalla liikkuu. Harmi vain, ettei mikään fiktio (kirja, elokuva, näytelmä, TV-sarja jne) pysty kuvaamaan ollenkaan tällaista sadismia. 

Kas kun tyyppi valmistui opettajaksi... Ei paljoa yllätä. Jostain syystä opettajan ammatti vetää puoleensa noita kaikensorttisia sadisteja ja psykopaatteja ja oppilaat kärsivät sitten seurauksista. Ja tämän sanon omiin kokemuksiini perustuen ja myös lasteni ja kavereideni koulujuttuja kuunnelleena.

Vierailija
196/204 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3855 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-itsari ei liity asiaan

-synnitön heittäköön ensimmäisen kiven

Lasten itsemurhat johtuvat aina konkreettisista syistä.

Syntejä on eriasteisia, pitkäkestoinen sadistinen fyysinen ja henkinen kidutus on omaa luokkaansa.

Tietty jokainen saa seurustella kenen kanssa haluaa. Vankilastakin löytyy hyviä kirjekavereita :D

Kiitos vinkeistä, olen jo omani löytänyt (kilttimies). Ja kun meillä nyt on lapsiakin jo muutama niin kysyn vaan, että kuka on se vanhempi, joka antaisi lastaan sadistisesti kiduttaa pitkäkestoisesti henkisesti ja fyysisesti ? a.

Entäs jos ne vanhemmat ei tiedä? Ei munkaan vanhemmat tienny mitään, vaikka meillä oli hyvät ja läheiset välit. En vaan kerta kaikkiaan pystynyt kertomaan.

Vierailija
197/204 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi olemaan noin julman ja sadistisen miehen kanssa. 10 vuotta on lyhyt aika, kun kyse on päälle parikymppisistä.

Vierailija
198/204 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri, joka kuudennella luokalla terrorisoi kaverinsa kanssa koko luokka-astetta. Kiusasivat heikompiaan minkä kerkesivät. Sanoi nauttineensa vallan tunteesta. Asian paljastuttua vanhemmille hän oli saanut isältään "elämänsä selkäsaunan". Nykyään hän on mitä reiluin ja mukavin tyyppi. Aina heikompien puolella jne. Asiat ei aina ole niin yksinkertaisia.

Vierailija
199/204 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ZZ brie Nguyen mä

Vierailija
200/204 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei ikinä! Heti poikki ja pinoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi