Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tietää että miesystävä on nuorena kiusannut yhden tytön itsemurhaan saakka

Vierailija
08.01.2017 |

Mies oli humalassa ja sanoi että haluaa tunnustaa minulle jotain mikä saattaa muuttaa kaiken suhteessamme.

Mies ja hänen kaksi koulukaveriaan ottivat yhden tytön heti seiskaluokan alusta silmätikukseen. Tällä tytöllä oli eräs epämuodostuma josta keksittiin aivan järkyttävän törkeitä "lempinimiä"

He seurasivat tyttöä aina kotimatkalla, heittelivät kivillä tai lumipalloilla ja tönivät. Kerran tönäisivät tytön ojaan jossa oli nokkosia eivätkä päästäneet tätä nousemaan ylös vaan potkaisivat maahan aina kun yritti nousta. Myös koskettelivat tätä tyttöä paidan alta ja housujen sisältä.

Tuota samaa jatkui 8lk loppuun kunnes tämä tyttö ei enää jaksanut. Mies ja kaverinsa olivat ennen tytön kuolinpäivää vielä kehottaneet tätä tappamaan itsensä. Niin tämä tyttö oli sitten tehnyt itsemurhan lääkkeillä.

En yhtään nyt tiedä mitä teen ja olen luonnollisesti järkyttynyt ja helvetin vihainen miehelle. En tiedä voinko enää jatkaa suhdetta. Tämä tapahtui yli 10 vuotta sitten.

Kommentit (204)

Vierailija
81/204 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pystyisi jatkamaan. Mutta pidän mahdollisena että joku muu pystyisi. Ihmiset voivat muuttua. Kysy lisää, eniten kiinnostaisi millainen itsetunto ja perhesuhteet miehellä on ollut ja miten reagoi tytön kuolemaan. Vikan pitäisi kertoa jatkatko.

Vierailija
82/204 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin nuorena hetken aikaa miestä, joka lopulta tunnusti kiusanneensa intissä jotain poikaa niin paljon, että tämä kiusattu poika keskeytti palveluksensa ja myöhemmin teki itsemurhan. Kaikille provo-huutelijoille: kyllä näitä näköjään tapahtuu. Selvisi, että tapailemani mies oli itse erittäin väkivaltaisesta ja henkisesti sairaasta perheestä. Hyvin olivat siirtyneet nämä ominaisuudet sukupolvelta toiselle.

Ap:tä neuvoisin juoksemaan karkuun ja lujaa. Vaikka miehen toiminnan taustalla olisivat mitkä tahansa syyt, niin kyllä täytyy päässä olla vikaa, että tuollaiseen sadismiin pystyy. Jos mies kerta katuu nuoruuden tekojaan, niin käykö hän edes terapiassa selvittämässä asioitaan ja päätään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/204 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiseen noin pahaan kiusaamiseen tarvitaan minusta luonnehäiriö.

Nimenomaan.

Juoksisin, ja kovaa, pois.

Vierailija
84/204 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti keksitty.

Tuosta nokkosepisodista olisi seurannut sairaalareissu ja poliisitutkinta ym.

Tarina on pötyä.

Miksi? Ei nokkosihottuma ole mikään kyynpurema, minkä takia sairaalaan tarvitsee lähteä.

Ei,mutta allerginen reaktio.Nokkosesta sain lapsena rakkuloita käsiini,jotka puhkeilivat ja ryhtyivät märkimään ja levisivät muuallekin.Jouduin ihotautien pkl.Sieltä sain kunnolliset hoito-ohjeet ja koulusta pois 2-viikkoa.

Vierailija
85/204 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiseen noin pahaan kiusaamiseen tarvitaan minusta luonnehäiriö.

Nimenomaan.

Juoksisin, ja kovaa, pois.

Palstapsykologit vauhdissa.

Vierailija
86/204 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itsemurha ylitä aina eikä edes yleensä uutiskynnystä. Meidän entisessä asuinpaikassa tyyppi hyppäsi 5. kerroksen ikkunasta, eikä siitäkään ollut mitään uutista missään. 

Vierailija
87/204 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti keksitty.

Tuosta nokkosepisodista olisi seurannut sairaalareissu ja poliisitutkinta ym.

Tarina on pötyä.

Miksi? Ei nokkosihottuma ole mikään kyynpurema, minkä takia sairaalaan tarvitsee lähteä.

Ei,mutta allerginen reaktio.Nokkosesta sain lapsena rakkuloita käsiini,jotka puhkeilivat ja ryhtyivät märkimään ja levisivät muuallekin.Jouduin ihotautien pkl.Sieltä sain kunnolliset hoito-ohjeet ja koulusta pois 2-viikkoa.

Ei kaikki saa vahvoja oireita ja luuletko todella, että tyttö olisi halunnut mennä poliisille lisäkiusaamisen pelossa. Kiusaajat ovat varmasti uhkailleet tyttöä. Tyttö on voinut valehdella vanhemmilleen kaatuneensa itse, jos vaikka käsissä tai naamassa (näkyvät paikat) oli jälkiä.

Vierailija
88/204 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteikäinen lapsi saa kyllä lääkkeitä, jopa tappavan määrän käsiinsä. Koulukaverini teki itsemurhan. Oli ottanut mm. vanhempansa rauhoittavat, mieliala-, kipu- ja unilääkkeet. Kaiken minkä vaan oli saanut haalittua.

Vierailija
89/204 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai hyppäsikö junan alle? Ajoittuu samaan kun olin itse yläasteella. Alkaako miehesi nimi J:llä tai T:llä? Olivat sen paikkakunnan pahimmat kiusaajat, eikä tuo tyttö ollut ainoa. J:lle kävi tuon jälkeen kyllä paljon pahaa omassakin elämässä..

Vierailija
90/204 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sellaisen kusipään oloinen, joka vähättelee muiden tuntemuksia. "Se oli vaan läppää" -juntti. Pahaa jatkoa hänelle.

Vierailija
91/204 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JSSAP, haluatko todellakin olla yhdessä väkivaltaisen seksuaalisen ahdistelijan kanssa? Murha ei vanhene. Mieti, jos sinä joudut vaikka onnettomuuteen ja ulkonäkösi kärsii, mistä voit tietää, ettei miehesi kiusaa sinuakin hengiltä? Sinuna olisin jo hyvin kaukana tästä miehestä.

Kannattaa muistaa se karvalakkimies. Hieman samoja piirteitä on tuossakin, eli että ei välttämättä kovin selkeää rikosta ilman tarkkaa tutkimista ole ollut, mutta siitä huolimatta johtanut hengen menettämiseen.  Saattaa toistua vaikka kuinka monta kertaa koska tuo tekijä oppinut, että miten ja missä menee se raja johon asti voi asian viedä ilman että saa syytteen itse teosta.

No raiskaushan tossa on jo tapahtunut ja saattoi olla se viimeinen naula ton tytön arkkuun ja aiheuttaa päätöksen itsensä lopettamisesta.

En jatkaisi tuollaisen kanssa.

Vierailija
92/204 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin heti pois. Mies tarvi lääkärin hoitoa.

Vierailija
93/204 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla provo, itsemurha lääkkeillä jää yleensä vain yritykseksi.

Kyllä mun isä sai itsensä ihan lääkkeillä hengiltä.

Vierailija
94/204 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä sitä tekee typeryyksiä ja kiusaajastakin voi tulla ihan empaattinen ihminen aikuisena. Mä antaisin anteeksi, jos mies kertoisi että on ollut joskus kiusaaja siten, että muiden mukana syrjinyt tai nimitellyt jotakuta. Lapset suojelee itseään tuollaisella käytöksellä, eikä empatiakyky oo kehittynyt tarpeeksi. Jos käytöstään katuu aidosti myöhemmin, niin pystyn antamaan anteeksi. 

Mutta tollanen kuvailemasi käytös on jo liikaa, siis fyysinen väkivalta, koskettelu yms. En voisi olla yhdessä jos tuollaista paljastuisi, tuo on aivan sadistista. 

Vierailija
95/204 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi kaikki huutelee provoa. Nauratti myös kommentti, jossa sanottiin, että kyllä jostain nokkospuskaan potkimisesta olis tullut poliisijttu. Jotkut ihmiset ovat ilmeisesti autuaan tietämättömiä siitä, kuinka paljon pahaa ihan yläasteellakin tapahtuu.

Minä esimerkiksi sain tappouhkauksia tekstareina ja soittoina välillä yötä myöten, joskus jopa eräänä viikonloppuna kiusaajaporukka tuli ikkunani taakse illalla ilkkumaan ja huutamaan, uhkasivat hakata maanataina koulussa. Kerran mut köytettiin sellaiseen kiipeilytelineeseen ja sen jälkeen syljettiin ja naurettiin päälle porukalla. Lopulta kaikki lähtivät ja jäin siihen yksin ihmettelemään, että mites tästä päästään irti. Onneksi sitten yksi kiusaajaporukkaan kuulunut palasi hetken päästä katuvaisen näköisenä ja päästi mut köysistä irti. Kahdeksannella luokalla yksi näistä kiusaajistani raiskasi minut. Huorittelua, tönimistä ja muuta "pienempää pahaa" tapahtui viikoittain. Mitään en kertonut kenellekään aikuiselle ennen kuin myöhemmin lukioikäisenä, koska olin pelokas, nuori ja tyhmä. Ajattelin, että kanteleminen pahentaisi vain tilannetta.

Tällaista tapahtuu aivan taatusti vieläkin, 10 vuotta myöhemmin. Sinä, joka luet tätä, mieti omaa kouluikäistä lastasi. Mieti, tiedätkö todella, mitä hänen elämässään parhaillaan tapahtuu. Kerro hänelle, että kaikesta saa aina kertoa ja vaikka hän kokisi tehneen jossain asiassa väärinkin, niin sinulle saa ja täytyykin tulla puhumaan asista, sillä se puhuminen helpottaa.

Vierailija
96/204 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jonkun "en haluu olla ton nolon heppatytön kaveri joten jätetään se porukasta pois ja haukutaan" -kiusaamisen teininä, sellaista olen kohdannut itsekin. Ja vaikka se pahalta tuntui eikä kiusaaminen lievänäkään ole hyväksyttävää, niin näin aikuisena ymmärrän miksi niin on käyttäydytty. Pystyn myös antamaan anteeksi niille jotka ovat minua yläasteella syrjineet. Ihan normaaleja ystävällisiä aikuisia ovat suurin osa nykyään, yksi tuli pyytämään anteeksikin aikuisiällä. 

Mutta tietoinen silmätikuksi ottaminen, potkiminen nokkospuskaan, koskettelu vaatteiden alta..?! Tuo nyt on jo aivan sairasta. Ihan eri luokkaa kuin teinien keskinen valtataistelu ja sosiaalisen aseman pönkitys. Väkivalta ja seksuaalinen häirintä joukolla heikompaa kohtaan on sadismia!!

Vierailija
97/204 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teininä sitä tekee typeryyksiä ja kiusaajastakin voi tulla ihan empaattinen ihminen aikuisena. Mä antaisin anteeksi, jos mies kertoisi että on ollut joskus kiusaaja siten, että muiden mukana syrjinyt tai nimitellyt jotakuta. Lapset suojelee itseään tuollaisella käytöksellä, eikä empatiakyky oo kehittynyt tarpeeksi. Jos käytöstään katuu aidosti myöhemmin, niin pystyn antamaan anteeksi. 

Mutta tollanen kuvailemasi käytös on jo liikaa, siis fyysinen väkivalta, koskettelu yms. En voisi olla yhdessä jos tuollaista paljastuisi, tuo on aivan sadistista. 

Alapeukuista päätellen kukaan muu ei siis antaisi anteeksi minkäänlaista kiusaamista, edes tuollaista kuvailemaani? Eli jos 13-vuotiaana haukkuu jotakuta rillikalleksi, niin ei ansaitse aikuisena parisuhdetta tai anteeksiantoa? Aika jyrkkää mun mielestä. Noh, ehkä olen itse liian anteeksiantavainen. Johtunee siitä että työskentelen välillä myös tuomittujen rikollisten kanssa, enkä näe että heidänkään pitäisi koko elämäänsä elää kurjuudessa yhden virheen takia. 

Vierailija
98/204 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hm.

mua kiusattiin just tuolleen teininä.

paitsi että mä en kyllä ole kuollut. otin yliannoksen lääkkeitä 15-vuotiaana ja jouduin pöpilään suljetulle osastolle vuodeksi.

eikä todellakaan koskaan, ikinä asiasta tullut mitään poliisijuttuja. En mä edes kertonut asioista enää sen jälkeen kenellekään kun mulle sanottiin aina ettei kiusaajista tarvitse välittää kun niillä on paha olo ja kurjat kotiolot...

Vierailija
99/204 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina voi hyvinkin olla totta. Minun tyttäreni seurusteli muutaman vuoden henkilön kanssa, joka jatkuvasti haukkui tyttöäni kaikilla mahdollisilla nimillä. Väkivaltakin oli kuvioissa. Tyttärelläni oli jo ennestään masennusta, mutta olen vakuuttunut, että kyseinen tyyppi käytöksellään ja jatkuvalla haukkumisellaan oli osaltaan vaikuttamassa siihen, että tyttäreni teki lopulta itsemurhan. Tyttäreni kuoleman jälkeen katsoin hänen puhelimensa sisältöä jonkun verran. (Oli vaihtanut pin-koodin, mutta oli prepaid liittymä ja kortti tallella, joten sain puk-koodilla avattua.) Viimeisimmät viestit, mitä tältä henkilöltä oli tullut, olivat "tapa ittes" ja "mä tuun kusee sun haudalle".

Tyttäreni ystävä antoi tälle henkilölle nimen, joka kuvastaa kaltaisiaan erittäin hyvin. Sielunsyöpäläinen. Se hän tosiaan oli.

Ja mua ei kiinosta yhtään jos joku minut, tyttäreni tai tämän sielunsyöpäläisen tunnistaa tästä tekstistä. Kun aika on kypsä, saavat ihmiset tietää, millainen tämä henkilö on. En tiedä mitä kaikkea sieltä puhelimesta vielä löytyy, mutta kertokaahan viisaammat, voisiko esim. noiden viestien perusteella häntä syyttää rikosoikeudellisesti jostain? En ole perehtynyt asiaan niin en tiedä.

Vierailija
100/204 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen mahdolliseen trolliin, mutta en jatkaisi tuollasen kanssa. Miehesi on sairas, jos on pystynyt tekemään noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi