Kannattaako muiden mielipiteestä välittää kun kyseessä on aito suuri rakkaus? Lukekaa!
Olisiko teillä kokemuksia kun rakkaus on niin sanotusti kiellettyä mutta tunnette vahvaa halua luoda suhteen kuitenkin?
Tai voisitteko kertoa läheistenne kokemuksesta jos tulee mieleen?
En ole koskaan kokenut mitään tällaista. Saatika olisi uskaltanut unelmoida tällaisesta pyytetömästä rakkaudesta.
Mies tekee eteeni mitä vain.
Kuuntelee myös murheeni ja valitukseni.
Kehuu kauniiksi joka päivä ja kertoo että rakastaa minua koko ajan vain enemmän.
Vaikka on nähnyt kaikki huonot puoleni niin hän on jäänyt vain tiukemmin.
Yritin alkuun olla etäinen ja ajattelin, että pysymme ystävinä.
Mutta tämä on jotain sellaista minkä haluaisin kokea juuri sellaisena kun se on.
Hän on monia vuosia vanhempi. Kollega ja naimisissa.
Kaikki varoitusmerkit siitä ettei suhde voi toimia tai edes saisi edetä.
Mutta se on aitoa. Tunnen ja tiedän sen.
Olen avoimesti kertonut ja kysellyt sekä testaillut hänen aikomuksistaan minua kohtaan.
Hän haluaa vain minun pysyvän elämässään, olen hänen mielestään jotain uskomatonta ja hän ymmärtää jos en halua mitään vakampaa suhdetta välillemme tai jos en halua odottaa sitä hetkeä kun hän on vapaa ja voi tarjota minulle kaiken.
Emme ole harrastaneet seksiä mutta olemme tapailleet paljon, keskusteltu, oltu läheisissä tunnelmissa ja meillä on ollut hauskaa.
Hän on tehnyt asioita paljon jotta minun olisi parempi olla ja auttanut.
Ilman vastapalveluksia. Riittää, että hän tietää minun olevan edes vähän onnellisempi.
Olen itse rakastunut mutta ymmärrän hänen tilanteensa. En painosta häntä mihinkään ja voimme pysyä ystävinä jos ei tästä koskaan muuta tule.
Kuitenkin suhteemme etenee kovaa vauhtia ja mietin muiden mielipidettä.
Hän on kuitenkin paljon vanhempi. Ja muut seikat lisäksi.
Kuunnellako sydäntä vai järkeä..
Kommentit (303)
Mies on ilmiselvä narsisti. Valehtelee, manipuloi, on itse tässä tilanteessa niin marttyyria, kun vaimolla on toinen ja nyt vielä rakastaa liikaa.
Herää ap, sanot että oot ollu narsistin kanssa ennenkin. Etkö muista sitä oloa, kun kaikki on liian hyvää ollakseen totta, mutta taustalla kaihertaa epämääräinen paha viba? Huomaatko että kun olet hänen vaikutuspiiriistään pois, olet sitä mieltä että et halua tätä jatkaa, ei draamaa, tunteet eivät ole aitoja, ja heti kun mies pääsee sun lähelle kaikki unohtuu ja on se niin ihana ja vilpitön.
Nuo on kaikki klassisia manipulointikikkoja mitä se käyttää. Älä ole tyhmempi kuin olet. Juokse kun vielä voit. Suoraan vaan kerralla välit poikki, älä tapaa, älä anna selitellä, älä kuuntele sitä myrkkyä mitä se suoltaa. Katohan vaan jos jätät sen nyt niin sillä on parin kuukauden päästä joku uusi herkkä, huonoitsetuntoinen, kaunis kollega tähtäimessä, jota se rakastaa liikaa.
Miten voi tietää, onko toisen tunteet aitoja? Sitä olen aina pohtinu. Miten voi väittää, että henkilö A ei rakasta oikeasti, mutta B rakastaa? Eihän toisen pään sisään voi päästä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki varoitusmerkit siitä ettei suhde voi toimia tai edes saisi edetä.
Mutta se on aitoa. Tunnen ja tiedän sen.
huhuu
Noniin tilanteen päivitystä hieman.
Minusta ei ole kuulunut, sillä puhelin jossa tämä keskustelu oli niin oli poissa pelistä pari päivää.
Olemme nähneet ja kävimme syömässä hienossa ravintolassa ja katsomassa kaunista näköalaa. Hän herrasmiehenä tietenkin tarjosi ja meillä oli oikein mukavaa.
Nautin kovasti yhteisestä ajasta. Tulemme tekemään vielä paljon yhteisiä juttuja tulevaisuudessa tai oikeastaan lähi viikkoina.
Katson pikkuhiljaa..
Nautin siitä mitä hän voi minulle tarjota ja olemme ystäviä.
Hän on niin lahjakas ihminen, että opin häneltä lisäksi paljon asioita joista minäkin hyödyn.
Meillä on mukavaa yhdessä eikä tämän tästä tarvitse syventyä. Voin tapailla myös muita ja hän ei halua tulla siihen väliin vaikka olisikin hieman mustasukkainen.
Jostain syystä nautin niin paljon tästä kaikesta. Tunnen itseni arvokkaaksi naiseksi hänen kanssaan ja vaikka tämä ei tästä etenisi enempää niin asia on ok.
Kun minua alkaa tympimään niin pistän välit poikki mutta nyt nautin täysin siemauksin.
Ap
Jos oikeasti olet rakastunut niin tee kaikeksi tuon ihmisen eteen. Koskaan ei voi tietää mitä tulevaisuus on, mutta kadut varmasti jos et edes yritä.
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti olet rakastunut niin tee kaikeksi tuon ihmisen eteen. Koskaan ei voi tietää mitä tulevaisuus on, mutta kadut varmasti jos et edes yritä.
Teen ainakin sen verran, etten menetä häntä nyt kun hänestä nautin niin kovasti. Haluan olla hänelle se josta saa voimaa päiviin ja rakastan häntä jollain tavalla. Mutta en vaadi mitään.
Nautin ja annan tämän mennä omalla painollaan. Kun joskus huomaan, että tiemme on tullut päätökseen niin se on mutta en nyt näe mitään syytä miksi hänestä luopuisin. Koska hän vain sattuu olemaan todella mahtava ihminen.
Vaikka ette sitä uskokkaan mutta en ole koskaan tavannut näin fiksua ja mielenkiintoista ihmistä.
Tiedän, että tässä on asioita jotka eivät sovi kuvaan mutta kun katson häntä niin hämmästyin ja hiljenen.
Hän on niin taitava monessa asiassa ja ihailen häntä hyvin paljon ihmisenä.
Ap
Taitava monessa asiassa? Ihailet häntä ihmisenä?
Tämän on pakko olla porvoolainen. Ihmisenä ihaillaan yleensä suoraselkäisiä, kunnollisia ja hyväsydämisiä ihmisiä, niitä, jotka ovat ihailun arvoisia. Vaikka toisaalta, saavat han vankilakunditkin fanipostia.
Mies on kieltämättä taitava manipuloimaan. Nauti nyt, ja varaudu samalla siihen, että ilmaisia lounaita ei jatku kauaa - sillä ellei pildeä ala pikapuoliin irtoamaan, siirtyy euroja polttanut tunteilija seuraavaan kohteeseen. Tietenkin niin, että ymmärrät sen olevan "kohtalon sanelemaa" ja että hän ajattelee vain sinun parastasi, eikä halua olla onnesi tiellä, nyyh.
Hei mua nyt kiinnostaa se vaimo. Eli eikö hänen pitäny kertoa vaimolle susta tai siis niistä tunteistaan? Ei siis ole kertonu? Mieshän on luvannu kertoa vaimolleen, heti kun on joku suurempi sutina. Kun mitään et vaimosta kertonu, olen varma, ettei ole sanonu vaimolle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mies on kieltämättä taitava manipuloimaan.
Niin muuten on.
Vierailija kirjoitti:
Hei mua nyt kiinnostaa se vaimo. Eli eikö hänen pitäny kertoa vaimolle susta tai siis niistä tunteistaan? Ei siis ole kertonu? Mieshän on luvannu kertoa vaimolleen, heti kun on joku suurempi sutina. Kun mitään et vaimosta kertonu, olen varma, ettei ole sanonu vaimolle mitään.
Kysyin. Ei ole kertonut. Selityksenä vain jotain epämääräistä, että heidän täytyy ensin selvitellä jotain asioita eikä halua vielä sekoittaa minua siihen.
Mutta ihan sama.
En jaksa kiirehtiä ja asia on ihan ok kun en ole kuitenkaan sidoksissa mihinkään.
Hän on minun tukena monessa asiassa ja auttaa sekä hänellä on niin paljon annettavaa, että olen oikein tyytyväinen kun hän on elämässäni.
Jos suhteemme syvenee ja selitykset jatkuu niin mies lentää elämästäni kuin leppäkeihäs. Ei sen ihmeellisempää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin. Ei ole kertonut. Selityksenä vain jotain epämääräistä, että heidän täytyy ensin selvitellä jotain asioita eikä halua vielä sekoittaa minua siihen.
Mutta ihan sama.
En jaksa kiirehtiä ja asia on ihan ok kun en ole kuitenkaan sidoksissa mihinkään.
Hän on minun tukena monessa asiassa ja auttaa sekä hänellä on niin paljon annettavaa, että olen oikein tyytyväinen kun hän on elämässäni.
Jos suhteemme syvenee ja selitykset jatkuu niin mies lentää elämästäni kuin leppäkeihäs. Ei sen ihmeellisempää.
Ap
Nyt heiluu punainen lippu. En usko, että mies on rehellinen sullekaan. Saati vaimolleen.
Mua ihmetyttää tämä joidenkin naisten ajatusmaailma "aidosta rakkaudesta". Siis lähtökohtaisesti jos naimisissa olevalla miehellä ja pienten lasten isällä on noin paljon ylimääräistä aikaa liehitellä ja panostaa johonkin perheen ulkopuoliseen henkilöön, niin jossain mättää ja pahasti. Eikö se kerro ihmisen mielenlaadusta paljon jos prioriteetit on noin hakusessa? Mulle olisi aivan sama vaikka kuinka siirappisia rakkauskirjeitä (siis oikeesti mikä miestyyppi niitäkin harrastaa) laatisi, niin kyllä katsoisin paremmaksi jättää tyypin ihan omiin oloihinsa. Jos ei edes tuollaisessa elämäntilanteessa kykene suoriutumaan normiarjesta perheenisänä ja menee mieluummin viettiensä perässä, niin mikään ei takaa etteikö hän harjoittaisi kyseistä toimintaa myös jatkossa. Ja muille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ihan sama.
Ap
En usko, että pystyisit lopettamaan suhdetta kovin helposti. Olethan nytkin niellyt pajunköyttä vaikka kuinka paljon. Mies pikkuhiljaa tekee sinut riippuvaiseksi itsestään lahjomalla ja maksamalla juttuja. Sitten sinun onkin tosi vaikea "erota" kun et osaa olla itsenäinen. Muut varoittaa sinua nyt ja varmasti jos kuuntelisit omaa sydäntäsi ja katsot mihin tuo voi johtaa niin lopettaisit sen ennenkuin olet ongelmissa. Mutta kukin valitsee oman tiensä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli naimisissa ollessani vastaan elämää suurempi rakkaus. Avioliitto oli ihan ok enkä ollut ajatellut erota mutta kohtasin miehen jonka kanssa emme pystyneet mitenkään vastustamaan toisiamme. Mies oli vapaa, emme päässeet eroon toisistamme niin lopulta minun oli otettava ero. En enää voinut koskea mieheeni vaan olin rakastunut toiseen ja koin kuuluvani hänelle.
Rakastamme yhä. Hän on todellinen sielunkumppanini.
Että näitä "unia" tapahtuu kyllä ihan oikeasti.
Ehkä sulla oli kuule naisena vähän eri tilanne/asia...ja sulla lapsia?toi kuvio menee nämä ap:n ottamat taustatiedot huomioonottaen erikaavalla..valitettavasti..hulluhan saa olla,muttei tyhmä.
Itselläni suht sama tilanne kuin ap:lla. Tosin olemme molemmat viidenkympin yli eli samanikäiset lapset aikuisia. Minä eronnut kymmenisen vuotta sitten, mies liitossa.
Tapahtui klassinen ravintolailta ja siitä se sitten lähti. Lähtökohtaisesti pitempiaikaisempaa suhdetta edes hakenut. Mikä siinä on kun toisen kanssa vaan natsaa kaikki kohdalleen? Tiesin itseni häiriötekijäksi avioliitolle ja sen sanoinkin että mitään sekaannuksia en tee/halua että jos jotain niin se olen minä joka lähden. Uskon kun mies sanoo että liitto on kuollut, mutta miksi ei sitä päätä sitten, jonkun sortin syyllisyyttä että on luvannut pitää huolta aina.
Sanonut myös että jos jotain mutkia suhteeseen tulee niin se on heippa, mies lähtee heti. Ymmärrän nyt luettuani tätä ketjua että ajan oloon se menee hankalammaksi kaiken aikaan. Aiemmin todella ei ole ollut mitään sitoutumista vaan pelkkää yhdessä kulkemista, asioiden jakamista ja elämistä.
Kuten ap, itse myös katselen ja ihmettelen. Onhan tämä iso asia joka vaivaa mieltä, teenkö väärin ja jos niin ketä kohtaan eniten: vaimoa, miestä vaiko itseäni? En tiedä vastausta tähän.
Myönsiköhän mies, että vaimollaan ei ole uutta miestä, eivät ole sopineet vaimon kanssa mitään, että saa tapailla muita? Mitenköhän ap siihen reagoi?