Kannattaako muiden mielipiteestä välittää kun kyseessä on aito suuri rakkaus? Lukekaa!
Olisiko teillä kokemuksia kun rakkaus on niin sanotusti kiellettyä mutta tunnette vahvaa halua luoda suhteen kuitenkin?
Tai voisitteko kertoa läheistenne kokemuksesta jos tulee mieleen?
En ole koskaan kokenut mitään tällaista. Saatika olisi uskaltanut unelmoida tällaisesta pyytetömästä rakkaudesta.
Mies tekee eteeni mitä vain.
Kuuntelee myös murheeni ja valitukseni.
Kehuu kauniiksi joka päivä ja kertoo että rakastaa minua koko ajan vain enemmän.
Vaikka on nähnyt kaikki huonot puoleni niin hän on jäänyt vain tiukemmin.
Yritin alkuun olla etäinen ja ajattelin, että pysymme ystävinä.
Mutta tämä on jotain sellaista minkä haluaisin kokea juuri sellaisena kun se on.
Hän on monia vuosia vanhempi. Kollega ja naimisissa.
Kaikki varoitusmerkit siitä ettei suhde voi toimia tai edes saisi edetä.
Mutta se on aitoa. Tunnen ja tiedän sen.
Olen avoimesti kertonut ja kysellyt sekä testaillut hänen aikomuksistaan minua kohtaan.
Hän haluaa vain minun pysyvän elämässään, olen hänen mielestään jotain uskomatonta ja hän ymmärtää jos en halua mitään vakampaa suhdetta välillemme tai jos en halua odottaa sitä hetkeä kun hän on vapaa ja voi tarjota minulle kaiken.
Emme ole harrastaneet seksiä mutta olemme tapailleet paljon, keskusteltu, oltu läheisissä tunnelmissa ja meillä on ollut hauskaa.
Hän on tehnyt asioita paljon jotta minun olisi parempi olla ja auttanut.
Ilman vastapalveluksia. Riittää, että hän tietää minun olevan edes vähän onnellisempi.
Olen itse rakastunut mutta ymmärrän hänen tilanteensa. En painosta häntä mihinkään ja voimme pysyä ystävinä jos ei tästä koskaan muuta tule.
Kuitenkin suhteemme etenee kovaa vauhtia ja mietin muiden mielipidettä.
Hän on kuitenkin paljon vanhempi. Ja muut seikat lisäksi.
Kuunnellako sydäntä vai järkeä..
Kommentit (303)
Onpa jotenkin surullinen ketju.
ARRRGG onko sun pakko kirjoittaa näin
kokoajan kaikki allekkain
jätä tämän kirjoitustyyli
ja se varattu ukko heti perään,
ellei hän jo eroa vaimostaan.
Jos hän haluaisi olla kanssasi tosissaan niin olisi jo eronnut.
ap, mitä päivääsi kuuluu? mikä tilanne vaimon suhteen?
Aito rakkaus päästää toisen myös menemään jos tunteet eivät kohtaa.
Ikä ei ole mikään ongelma jos ei sinua haittaa mutta se että mies on naimisissa on. Itse pitäisin edellytyksenä suhteen jatkamiseen sitä että mies muuttaa perheestä erilleen omaan talouteen.
-m
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä.
Ei mitään uutta.
Joka päivä viestitellään aivan kuten ennenkin. Rakastaa jne.
Taas sanoin, etten halua, että sydämeni särkyy, joten täytyy ottaa etäisyyttä ja, että ollaan muutenkin niin erilaisia ja kasvettu aivan eri maailmoista, etten ymmärrä mikä minussa edes häntä viehättää ja muka on niin rakastunut.
Vastasi, että mistäs sinä tiedät kenen sydän tässä särkyy ja miten niin muka?
Ihan sama miten erilaisia muka olemme mutta hänen tunteensa ovat aitoja.
En tiedä miksi edes annan tämän jatkua. Kun olemme kaksin meillä ei edes ole mitään keskustelun aiheita.
Paitsi työ. Ja se kuinka ihana toinen on ja kuinka haluttava yms. Ja suutelemme.
Ja nauramme.
Ja tulee hiljaisuus emmekä keksi puhuttavaa.
Ja hän lähtee perheensä luo.
Aina sama kaava.
Tietyt jutut on mistä pidän hänen seurassaan mutta en tiedä onko niitä miinuksia enemmän.
Yritän punnita näitä juttuja usein.
Tässä vaiheessa olisi kuitenkin vielä melko helppo lähteä.
Jotenkin myös huomaan hänessä tietyn kireyden..
Ei osaa olla rennosti seurassani.
Silmistään välittyy huolestuneisuus ja jokin..
Vaikuttaa jotenkin stressaantuneelta ja että mielessä pyörii paljon ja silmistä näkyy kaipaus. On hiljaisempi eikä saa katsettaan irti. Haluaa vain koskea.
Jotenkin vaikuttaa surulliselta ja pelokkaalta :D
Itsevarmuus on kadonnut vaikka yrittää olla ihan normaali mutta vaistoan muutoksen.
Hän laittaa myös nykyään usein biisejä joissa tulee ilmi, että pelkää minun lähtevän hetkenä minä hyvänsä.
Olen kuulemma niin tärkeä hänelle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä.
Ei mitään uutta.
Joka päivä viestitellään aivan kuten ennenkin. Rakastaa jne.
Taas sanoin, etten halua, että sydämeni särkyy, joten täytyy ottaa etäisyyttä ja, että ollaan muutenkin niin erilaisia ja kasvettu aivan eri maailmoista, etten ymmärrä mikä minussa edes häntä viehättää ja muka on niin rakastunut.Vastasi, että mistäs sinä tiedät kenen sydän tässä särkyy ja miten niin muka?
Ihan sama miten erilaisia muka olemme mutta hänen tunteensa ovat aitoja.En tiedä miksi edes annan tämän jatkua. Kun olemme kaksin meillä ei edes ole mitään keskustelun aiheita.
Paitsi työ. Ja se kuinka ihana toinen on ja kuinka haluttava yms. Ja suutelemme.
Ja nauramme.
Ja tulee hiljaisuus emmekä keksi puhuttavaa.
Ja hän lähtee perheensä luo.
Aina sama kaava.
Tietyt jutut on mistä pidän hänen seurassaan mutta en tiedä onko niitä miinuksia enemmän.
Yritän punnita näitä juttuja usein.
Tässä vaiheessa olisi kuitenkin vielä melko helppo lähteä.Jotenkin myös huomaan hänessä tietyn kireyden..
Vaikuttaa jotenkin stressaantuneelta ja että mielessä pyörii paljon ja silmistä näkyy kaipaus. On hiljaisempi eikä saa katsettaan irti. Haluaa vain koskea.
Jotenkin vaikuttaa surulliselta ja pelokkaalta :D
Itsevarmuus on kadonnut vaikka yrittää olla ihan normaali mutta vaistoan muutoksen.Hän laittaa myös nykyään usein biisejä joissa tulee ilmi, että pelkää minun lähtevän hetkenä minä hyvänsä.
Olen kuulemma niin tärkeä hänelle.
Ap
On jättämässä sinut. Todennäköisyys että kerrot vaimolle kasvaa koko ajan. Ei halua jäädä kiinni.
Jos haluat tehdä muut ihmiset onnelliseksi, kannattaa tehdä niinkuin he sanovat. Jos haluat tehdä itsesi onnelliseksi, tee niinkuin itse haluat. Yksinkertaista.
Hän jättämässä minut?
En todellakaan usko tähän teoriaan.
On niin kiinni minussa kuitenkin..
Tai eihän noista tiedä mutta vaikea kuvitella kun aina kun itse puhun tilanteestamme niin sanoo, että toivoo etten lähde ja hän ainakin haluaa jäädä.
Ja, että saan hänestä kaiken mutta ei osaa kertoa milloin...
Ap
Saatana että on ajantuhlausta. Tosta ihmissuhdesohjosta tule mitään. Hän ei pysty ratkaisemaan omaa kriisiään, joka liittyy hänen keski-ikäänsä ja identiteettiinsä, etsii sitten ihannoitavaksi sinut nuoremman kollegiaalisen neidon, oi ja voih. Vaimon kanssa muka ja ehkä onkin hankausta ja kykenemättömyys ratkaista yksilöitymisprosesseja ja pitää yhteyttä yllä. Miten perseisen tavallinen triangulaatiotarina. Sinä siten nuorempana ja kokemattomana kenties heität mukaan hieman vastatransferenssia, kun jokin klikkas oman matskus kanssa ja jäät junnaa tähän tuttuuden ja aitoon tunnevälkkeeseen. Mikä sen arvo oikeen on ihmissuhteen kannalta? Tulevaisuuden parisuhteen? NOLLA. Hukkaan heitettyä aikaa. Paitsi että minä sain purettua kaikkien paskamaisten parisuhdepatologisten asiakkaiden likasangon nyt tähän. Ap, etsi joku, joka on kiinnostunut haastamaan sinut kasvuun ja seurustelusuhde lähtee nousuun. Ei loukuta sinua tunnekoukkuun. Kiitos ja näkemiin.
Okei. Teen nyt säännöt selviksi. En jaksa tätä enää.
Tämä tuntuu pahalta enkä tiedä tahdonko oikeasti tehdä näin mutta pakko se on.
Ajatus ettei hän ole enää ollenkaan elämässäni niin raastaa mutta teen sen niin, ettei tämä ole hyvästely vaan vaihtoehto.
Koska muuten tulen varmaan hulluksi.
Eli joko me olemme oikeasti vain työkavereita. Meillä ei ole mitään fyysistä kontaktia ja olemme siis Ystäviä ilman romantiikkaa saatika seksiä.
Eli hän voi auttaa yhdessä projektissani ilman tunteita ja jos tarvitsee minun apua niin autan.
Tai sitten. Jatkamme tapailua mutta vasta sitten kun hän on eronnut.
Odotan muutaman kuukauden.
Jos hän on eronnut ja muuttanut omilleen niin voimme jatkaa tapailua siihen mihin se jäikin.
Ja viimeinen vaihtoehto, se surullinen.
Emme ole enää missään yhteyksissä.
Puhun hänelle kun seuraavan kerran tulee käymään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hän jättämässä minut?
En todellakaan usko tähän teoriaan.
On niin kiinni minussa kuitenkin..
Tai eihän noista tiedä mutta vaikea kuvitella kun aina kun itse puhun tilanteestamme niin sanoo, että toivoo etten lähde ja hän ainakin haluaa jäädä.
Ja, että saan hänestä kaiken mutta ei osaa kertoa milloin...
Ap
No oletko kysyny suoraan, että mikä siinä nyt kestää, se vaimolle kertominen. Ei siis ole kertonu vaimolle susta mitään, eikö niin? Vaikka eikö tilanteen pitäny olla se, että ovat vain kämppiksiä, ovat sopineet, että saa olla sutinaa muiden kanssa ja että vaimolla on jo uusi mies. Näinhän hän on sulle väittäny. Jotenka mikä tässä on siis ongelma, jos tuo yllämainittu on totta? Ja on siis luvannu vaimolleen kertoa, että jos tunteet syvenee johonkin säätöön, niin siitä kerrotaan. Miksi ei siis kerro susta?
Mikä on totuus? Tiedätkö sä? Mitäpä jos tuo kaikki sepittely on valhetta sulle? Mitä jos totuus on se, että okei, äijä on suhun vähän lätkässä, mutta vaimon kanssa eivät ole mitään puhuneet avoimesta suhteesta ja vaimolla ei ole toista ja vaimo ei tiedä susta mitään. Mitä jos toi on totuus? Silloinhan äijä on kusettanu sekä sua että vaimoa. Että sellainen helmi.
Koska musta vähän tuntuu, että toi se totuus on. Koska muu tässä hidastaa tätä?
Tuttu juttu. Ihmetteli kun varattu rakastajani lähetteli biisejä joissa surtiin eroa. Ei hän ollut minua jättämässä, hän ei olisi ikinä ottanut sitä askelta. Tajusin jälkeen päin, että hän ennakoi että minä väistämättä jätän hänet. Niinkuin teinkin, sen jälkeen kun hän lopulta myönsi parin vuoden suhteen jälkeen että ei aio erota vaimostaan.
Rakastajasi ennakoi että siinä jätät hänet. Ja hänellä on mahdollisesti kokemusta edellisistä vastaavista suhteista...
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin myös huomaan hänessä tietyn kireyden..
Vaikuttaa jotenkin stressaantuneelta ja että mielessä pyörii paljon ja silmistä näkyy kaipaus.
Jotenkin vaikuttaa surulliselta ja pelokkaalta
Ap
Varmaankin tajuaa, että nyt tuli mokattua ja kunnolla. Varmaankin siis valehteli sulle ton vaimo-jutun. Ja tajuaa, ettei pysty jättää vaimoa kuiteskaan. Ja tajuaa, että nyt tuli satutettua sua. Sano mun sanoneen, tämä juttu ei pääty hyvin. Ette siis päädy yhteen.
Yritä nyt kuitenkin tivata siltä tota vaimo-juttua (onko heillä avoin suhde, onko vaimolla toinen, onko kertonu susta ja niin edelleen). Ja tuu kertoo mitä kertoi.
Ethän sä niiden muiden kanssa ole suhteeseen alkamassa. Ja kuka (nainen varsinkaan) oikeasti kannustaa "ystäväänsä" silloin kun tulee se oikea kohdalle? Niinpä. ;)