Aion jatkossa kohdella naisia samalla tavalla kuin miehiä
Saatte tuta tasa-arvoa oikein koko rahan edestä, ettäs tiedätte!
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on osa väestä ilmeiseti hyvin vähän tekemisissä oikeiden ihmisten kanssa oikeassa elämässä. Itse näin naisena olisin hyvin kiitollinen jos voisin tulla kohdelluksi kuten ihminen. Tiedoksi, en menettäisi siinä mitään. Sen sijaan siinä että tulen kohdelluksi naisena menetän jatkuvasti jotain. Aikaani, vapauttani, tuloja, asemaa. Niin kauan kuin miehet joiden kanssa en meinaa ryhtyä minkäänlaiseen seksuaaliseen kanssakäymiseen (noin 99,9 % heistä) priorisoi kommunikaatiossamme ja yhteisissä asioissamne asioita jotka ei kiinnosta minua v*ttuakaan, menetän joka kerta mahdollisuuden asialliseen yhteistyöhön. Jos joku kokee antavansa minulle jotain erityisesti koska olen nainen, hän antaisi saman asian tuplana ja aidosti pyyteettömästi jos näkisi minut "hyvänä tyyppinä". Tietäisittepä urpot kuinka paljon menetettyjä mahdollisuuksia sukupuoli on elämääni tuonut.
Oletko suorittanut asevelvollisuuden?
Ei Jeesus, aina tämä kortti siinä vaiheessa kun mitään muuta ei enää ole. En ole käynyt asepalvelusta ja tiedän miehiä jotka eivät ole käyneet. Ja tiedän miehiä jotka ovat saaneet töitä joltain inttiksveriltaan. Ja miehiä joiden ura on alkanut sivaripaikasta. Ja ollut liian monta kertaa tilanteessa jossa armeijan käymättömät (rakenteellisista syistä pääosin naiset) suljetaan keskustelusta pois armeijajutuilla ympäristössä jossa sukupuolella ei pitäisi olla merkitystä. Ja tiedän kersanttinaisen. Ja niin. Vastustan armeijaa sen nykymuodossaan ja ei, mielestäni ei ole kohtuullista ja nykyaikaista että Suomessa on mielipidevankeja totaalikieltäytyjien muodossa. Oliko muuta?
Ei ollut muuta. Sain jo tarpeeksi tietoa siitä miten mustavalkoisesti ajattelet. Sinä uhrina vaan olet menettänyt kaiken etkä mitään hyvää ole sukupuolesi vuoksi saanut. Herätys! Et tietenkään noteraa millään tavalla tasa-arvo-ongelmia toiseen suuntaan. Suorastaan turhautuneena kimpaannut vastaamaan. Ja nainen olen itsekin.
Ongelma on lienee se että en halua sukupuolen vuoksi mitään ja se mitä olen saanut ei sekään ole mitään mitä olen halunnut. Jos joku päättää antaa jotain mitä en ole halunnut mahdollisesti saadakseen esimerkiksi seksiä (ja ottaa sen sitten pois kun ei saa) niin en koe että se tekee minusta etuoikeutetun kuten tässä ketjussa jotkut kokevat. Vaihdan sen tasa-arvoon koska vain vaikka lassukat muuta väittää. Ja kyllä, aihe herättää minussa suuria tunteita. Mikäpä sellainen ei herättäisi, mikä on mm vienyt työpaikan nenän edestä. Koska pissavehkeet.
Ongelma on juuri tuossa sun asenteessa, joka johtaa putkinäköisyyteen. En usko, että kykenet millään tavalla objektiiviseen ajatteluun. Jo se, miten reagoit selvään miehiä koskevaan tasa-arvo -ongelmaan kertoi tästä. Olisit voinut vaan myöntää asian tyynesti, eikä se olisi vähentänyt sun muiden argumenttien uskottavuutta. Mut ei. Pakko oli alkaa kääntämään ja vääntämään asiaa joksikin muuksi. Totuus on, että se on yksi selvä tasa-arvoon liittyvä ongelmakohta, joka ei ole järkevästi perusteltavissa.
Myös väite siitä, miten AINA kun tulet kohdelluksi naisena menetät aikaa, vapauttasi yms. vaikuttaa hyvin huteralta. Kaipaisin tähän vähän lisää tarkennusta. Miten ihmeessä tämä ilmenee konkreettisesti noinkin säännöllisesti?
Mitä jos et saanutkaan sitä työtä vain sukupuolesi vuoksi? Vaikutat nimittäin hyvin rasittavalta marttyyrilta. Mistä sait tietää että syynä oli ainoastaan sukupuolesi? Kai aloit oikeudellisiin toimiin asian selvittyä luotettavasti ja varmasti?
En ryhdy keskusteluun mahdollisista miesten asemaan liittyvistä ongelmista naisten kohteluun liittyvissä keskusteluissa, se kun on vain yksi tapa mitätöidä naisten asemaan liittyvää keskustelua eikä edesauta rakentavaa keskustelua. Ja johan ilmaisin selkeästi armeijasta kysyttäessä että en kannata mielipidevankeutta? Mitä muuta haluat?
Miesten asemaan liittyvät ongelmat tällä palstalla on usein muutenkin noita "naiset eivät anna minulle seksiä vapaaehtoisesti, pitäisikö heitä pakottaa tai kiristää" avauksia. Jos menet aloittamaan aiheesta asiallisen keskustelun joka pysyy sellaisena ensimmäiset 5 viestiä, tulen sinne heti. Koska kannatan tasa-arvoa.
Varmasti siinä vaiheessa tiedän että sukupuolellani on vaikutusta työnsaantiin, kun työhaastattelu päättyy siihen että haastattelija menee epäasiallisuuksiin ja tapahtunut vaietaan kuoliaaksi. Jos yhtään tuntisit rakenteita, niin tietäisit että tällaisissa tapauksissa pienen piirin aloilla oikeusteitse selvittäminen ei ole mitenkään yksiselitteisesti kannattavin ratkaisu koska "oikeuden" saaminen saattaa polttaa sillat koko alaan kerralla.
Niin, ja mitä tulee persoonaani niin vastaavan työn kyllä sain. Mutta niin. Silloin kun nainen kokee syrjintää, se johtunee todennäköisesti vain ikävästä luonteesta, mitään ongelmaahan ei ole voinut olla. Paitsi se että miehet joutuvat (laittomasti) itse kaatamaan sen pihapuun siellä jossain Haagassa sijaitsevan kerrostalon pihassa. Ja naiset vie kuukautissiteetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on osa väestä ilmeiseti hyvin vähän tekemisissä oikeiden ihmisten kanssa oikeassa elämässä. Itse näin naisena olisin hyvin kiitollinen jos voisin tulla kohdelluksi kuten ihminen. Tiedoksi, en menettäisi siinä mitään. Sen sijaan siinä että tulen kohdelluksi naisena menetän jatkuvasti jotain. Aikaani, vapauttani, tuloja, asemaa. Niin kauan kuin miehet joiden kanssa en meinaa ryhtyä minkäänlaiseen seksuaaliseen kanssakäymiseen (noin 99,9 % heistä) priorisoi kommunikaatiossamme ja yhteisissä asioissamne asioita jotka ei kiinnosta minua v*ttuakaan, menetän joka kerta mahdollisuuden asialliseen yhteistyöhön. Jos joku kokee antavansa minulle jotain erityisesti koska olen nainen, hän antaisi saman asian tuplana ja aidosti pyyteettömästi jos näkisi minut "hyvänä tyyppinä". Tietäisittepä urpot kuinka paljon menetettyjä mahdollisuuksia sukupuoli on elämääni tuonut.
Oletko suorittanut asevelvollisuuden?
Ei Jeesus, aina tämä kortti siinä vaiheessa kun mitään muuta ei enää ole. En ole käynyt asepalvelusta ja tiedän miehiä jotka eivät ole käyneet. Ja tiedän miehiä jotka ovat saaneet töitä joltain inttiksveriltaan. Ja miehiä joiden ura on alkanut sivaripaikasta. Ja ollut liian monta kertaa tilanteessa jossa armeijan käymättömät (rakenteellisista syistä pääosin naiset) suljetaan keskustelusta pois armeijajutuilla ympäristössä jossa sukupuolella ei pitäisi olla merkitystä. Ja tiedän kersanttinaisen. Ja niin. Vastustan armeijaa sen nykymuodossaan ja ei, mielestäni ei ole kohtuullista ja nykyaikaista että Suomessa on mielipidevankeja totaalikieltäytyjien muodossa. Oliko muuta?
Ei ollut muuta. Sain jo tarpeeksi tietoa siitä miten mustavalkoisesti ajattelet. Sinä uhrina vaan olet menettänyt kaiken etkä mitään hyvää ole sukupuolesi vuoksi saanut. Herätys! Et tietenkään noteraa millään tavalla tasa-arvo-ongelmia toiseen suuntaan. Suorastaan turhautuneena kimpaannut vastaamaan. Ja nainen olen itsekin.
Ps. Miksi mainitset olevasi nainen? Tulisiko sen muuttaa jotenkin käsityksiäni suhteessa mielipiteeseesi? Minulle mielipiteet painaa saman sukupuolesta riippumatta, sisältö ratkaisee.
Mainitsin siksi, että tällä palstalla (ja myös tässä ketjussa) moni olettaa tietävänsä toisen sukupuolen automaattisesti kommentin perusteella. Saatetaan vastata et " etkö saa lassukka naista" tms :D Mikä on äärimmäisen naurettavaa. (Ehkäpä itsekin sorrut joskus yläpeukuttamaan jotain tuollaista? ;)) Minua pidetään hyvin usein miehenä, kun edustan toisinaan kovia arvoja ja sitä puhdasta tasa-arvoa enkä mitään uhriutumista. Pidän tärkeänä muistuttaa toisinaan, että mielipiteen perusteella ei voi päätellä sukupuolta.
Ok, kuten todettu, sukupuoli ei tuo lisäarvoa mielipiteeseen. Nyt kun henkilökohtaisuuksiin on jo menty niin saanen sanoa että sun "kovat arvot" (?!) täällä on ollut henkilökohtaisuuksiin menoa ja toisten tosielämän kokemusten leimaamista uhriutumiseksi. Jatka samaa rataa, vielä joku päivä susta varmasti tulee hyvä jätkä äijämäisiä mielipiteitä viljelemällä oman asemasi kustannusella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohteletko miehiä jotenkin kusipäisesti, kun toivottelet "siitä saatte"?
Eiköhän tässä ole kyse siitä, että miehen tulisi antaa naisille erityiskohtelua, ikään kuin herrasmiesmäisesti, mikä itseasiassa on arkipäiväiväistä seksismiä miehiä kohtaan.
Ja etenkin feministien keskuudessa älähdetään heti, jos mies rohkenee jollain tavalla arvostella naisia (miesten arvostelu ja jopa mollaaminen on arkipäivää) tai näitä neuvoa.
Mutta! Se on arvon tytöt. naiset ja leidit sillä tavalla, että tasa-arvon aika on koittanut! Naiset eivät ansaitse mitään erityiskohtelua prinsessoina, vaan nimenomaan tasavertaista kohtelua miesten rinnalla. Kivikautisista sukupuolirooleista pitää päästä eroon, kuten feministit aivan oikein toteavat.
Ehkäpä tietynlainen, jätkämäinen kohtelu on nimenomaan naisten hyväksi, jos se heitä hieman karaisisi kestämään elon myrskyjä nykyistä paremmin. Nythän heissä on aivan liikaa näitä tyhjästä pöyristyjiä ja teatraalisen heikoksi uhriksi heittäytyjiä. (koska feministit heitä siihen lietsovat) Naiset tarvitsevat paksumpaa nahkaa, jos haluamme, että heitä on yhteiskunan huipulla omin ansioin ja samassa määriin kuin miehiä.
En tiedä naisia jotka olisivat juoneet itsensä hengiltä, tai tehneet itsemurhan, eron tai työn menettämisen jälkeen. Miehiä tiedän.
Johtuu siitä, että miehet ovat heikommassa asemassa edellä mainituissa tilanteissa. Esimerkiksi eron jälkeen lasten huoltajuus lähes automaattisesti annetaan äidille. Mikään ei ole sen kovempi paikka kuin riistää ihmiseltä hänen lapsensa. Kuvittelepa sama tilanne toisin päin, kana-aivo. Naisilta vietäisiin lapset...
Työn menettäminenkään ei kosketa naisia samalla tavalla, koska heidän arvoaan ei mitata työn tekemisellä. Nainen voi huoletta olla miehensä tai yhteiskunnan elätti.
Eli se siitä. "Yllättäen" taas kerran halveerataan mm. _itsemurhaan_ ajautuneet miehet. "Oma vika. Luuseri". Miehen kurjuude saa ilkamoida ja syyllistää mies omasta kurjuudestaan, jopa itsemurhasta.
Sylkäiskää näitä naamaan. Ihmisarvon polkijoita.
Paksumpi nahka? Hmm mielestäni jos työpaikalta pitää erottaa yksi, ja vaihtoehdot ovat mies tai nainen. Ja jos mietitään vain työntekijöiden pärjäämistä irtisanomisen jälkeen.
Jos mies erotetaan on suurempi riski, että hän menettää elämänhallinnan, hänestä voi tulla juoppo, katkera, itsesäälinen, masentunut ja itsemurha riski korkeammalla kuin naisilla.
Jos nainen erotetaan, hän saattaa alkaa itkeä, hän voi muutaman illan kieriskellä itsesäälissä, mutta alistuu ajatukseen että sai potkut, ottaa henkisen kolhun vastaan että hänet on valittu työpaikan heikommaksi lenkiksi, tai että on ollut vain surkea työntekijä ja jatkaa elämää, hoitaa edelleen pakolliset asiat, ei menetä elämänhallintaansa.
Näin minä ajattelen, ja onneksi niin miehet kuin naiset suurimmaksi osaksi kestävät henkiset kolhut, mutta miehet ovat siinä isompi riski. Naiset ovat ehkä tottuneempia olemaan "huonompia", ja kun taas miehissä löytyy enemmän niitä, jotka epäonnistuessa menettävät kaiken. En tiedä naisia jotka olisivat juoneet itsensä hengiltä, tai tehneet itsemurhan, eron tai työn menettämisen jälkeen. Miehiä tiedän.