Onko muumimukit menossa vähän pois? Ei ole enää kovin suuria hintoja vanhemmilla mukeilla
Esim tuo perhe muki joka ollut jo vuosikausia pois tuotannosta ja 25 eurolla ihmiset myy, kaupassa maksanut sen 13-15e.
Kirppikseltä löysin 18 eurolla tänään vuoden 2012 joulumukin 18 eurolla ja ajattelin että sepäs oli halpa kun 15,90 maksanut aikoinaan kaupassa, mutta eipä siitäkään kovin montaa euroa enemmän pyydetä nettikirppareilla. Niiskuneiti ja muumipeikko kulhot samoissa hinnoissa mitä ne maksoi kaupassa (15-18e) vaikkei niitäkään ole saanut enää vuosiin kaupasta
Kommentit (14)
Jos ovatkin, hyvä niin. Älyttömintä touhua koskaan. Juon omista muumeistani ilolla, eikun ainiin, eihän niissä ole tarroja eikä ne olleet ylihintaan ostettuja!
Vierailija kirjoitti:
Jos ovatkin, hyvä niin. Älyttömintä touhua koskaan. Juon omista muumeistani ilolla, eikun ainiin, eihän niissä ole tarroja eikä ne olleet ylihintaan ostettuja!
Hinnat on kohonneet siksi, kun niitä kyseisiä mukeja ei enää saa mistään kaupasta, tottakai hintaa nostaa jos tarra on vielä paikoillaan, eli on käyttämätön.
Meilläkin mukit on ihan käytössä, mutta kyllä se vähän harmittaa että vielä vuosi sitten mukista olisi saanut 50e ja nyt enää 25e. Olisin kyllä luopunut useammastakin mukista buumiaikaan, jos olisin tiennyt että laantuu tämä into ihmisillä, niin rakkaita ne ei minulle ole ettenkö voisi luopua noinkin hyvään hintaan.
Mielelläni kyllä tänäänkin maksoin tuosta talvimetsä (2012) mukista 18 euroa, koska kaupassa se on silloin maksanut 16 euroa ja se minulta puuttuu.
ap
Kun tuotanto siirrettiin thaimaahan, loppui minun ja monen muun muumi-into lopullisesti.
Myös jatkuvasti markkinoille tulevat uudet mukit veivät täysin hohdon koko jutusta.
Mielestäni muumimukit pilattiin kahdesta syystä, tuotanto thaimaaseen ja se jatkuva uusien mukien tuonti markkinoille, kun vuodessa tulee sen 6-7 mukia niin terve!
Vanhoilla "oikeilla" mukeilla on arvoa 30 vuoden päästä. Käyttöastioina on ennenkin olleet esim. Arabian nykyiset arvoastiat. Käyttäkää huoletta, ja se mikä ei mene rikki on sen tulevan ajan ilo.
Vierailija kirjoitti:
Kun tuotanto siirrettiin thaimaahan, loppui minun ja monen muun muumi-into lopullisesti.
Myös jatkuvasti markkinoille tulevat uudet mukit veivät täysin hohdon koko jutusta.
Näiden syiden lisäksi typerä veto tuoda uustuotantona vanhoja mukeja.
Tai en tiedä onko muita mukeja kuin se vihreä Pikku Myy josta tuli uustuotantoerä myyntiin.
Mutta jos yhdestä mukista, niin miksei sitten muistakin tulisi jossain vaiheessa.
Ja miksi ihmeessä piti tuoda markkinoille fazer- lautanen? Ei sillä ole mitään arvoa nyt eikä koskaan. Ja maksaa ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös jatkuvasti markkinoille tulevat uudet mukit veivät täysin hohdon koko jutusta.Näiden syiden lisäksi typerä veto tuoda uustuotantona vanhoja mukeja.
Tai en tiedä onko muita mukeja kuin se vihreä Pikku Myy josta tuli uustuotantoerä myyntiin.
Mutta jos yhdestä mukista, niin miksei sitten muistakin tulisi jossain vaiheessa.Ja miksi ihmeessä piti tuoda markkinoille fazer- lautanen? Ei sillä ole mitään arvoa nyt eikä koskaan. Ja maksaa ihan liikaa.
Ai minkä takia piti tuoda fazer- lautanen markkinoille?
No markkinointimiehet ja naiset hieroo käsiään kun saadaan hölmöiltä rahat pois. Siksi tuotiin markkinoille fazer- lautanen.
Miksi tuodaan uusia ja uusia muumimukeja markkinoille? No niitä tuodaan niin kaua-an kun saadaan hölmöiltä rahat pois. Siksi tuodaan uusia muumimukeja markkinoille.
Kaikkea, paskaakin, tuodaan markkinoille niin kau-an kuin niitä jotkut hölmöt ostavat.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkään ei ole tarroja mukeissa. Käyttöön ovat kikki ostettu. On muutamia vanhoja joita silti haluan, koska ovat hienoja. En vain ole viitsinyt maksaa monia satoja niistä, sillä meillä myös lapset saavat niitä käyttää. Meillä tosin on muutenkin "hirveästi" muumi tavaraa. Piirakkavuoat ym ovat Muumin kuosia. Me tykätään, toiset ei.
Tosin yksi tuttavani keräilee juurikin noita tarrallisia vitriiniin. Lapsensa kuulemma saa ne sitten perintönä ja aikoo opettaa lapselleen arvostuksen niihin. Hassua tämä minustakin, mutta jokainen tyylillään, ei minun tarvitse alkaa toisia ja toisten valintoja sen kummemmin ihmettelemään ja päivittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös jatkuvasti markkinoille tulevat uudet mukit veivät täysin hohdon koko jutusta.Näiden syiden lisäksi typerä veto tuoda uustuotantona vanhoja mukeja.
Mutta jos yhdestä mukista, niin miksei sitten muistakin tulisi jossain vaiheessa.Ja miksi ihmeessä piti tuoda markkinoille fazer- lautanen? Ei sillä ole mitään arvoa nyt eikä koskaan. Ja maksaa ihan liikaa.
Ai minkä takia piti tuoda fazer- lautanen markkinoille?
No markkinointimiehet ja naiset hieroo käsiään kun saadaan hölmöiltä rahat pois. Siksi tuotiin markkinoille fazer- lautanen.
Miksi tuodaan uusia ja uusia muumimukeja markkinoille? No niitä tuodaan niin kaua-an kun saadaan hölmöiltä rahat pois. Siksi tuodaan uusia muumimukeja markkinoille.
Kaikkea, paskaakin, tuodaan markkinoille niin kau-an kuin niitä jotkut hölmöt ostavat.
Markkinointi miehet ja naiset on vaan vähän tyhmiä.
Olisivat pitäneet valmistuksen suomessa ja nostaneet hintaa. Ennenkin on maksettu suomalaisesta tuotteesta korkeampaa hintaa, joten hinnankorotus ei olisi myyntiin paljoakaan vaikuttanut.
Nyt tuotanto thaimaassa ja siihen verrattuna mukien hinta täysin kiskurimainen. Ei kukaan halua mukista maksaa yli kymppiä kun eurollakin saa "kiinamukeja".
Se on se kotimaisuus mistä on maksettu.
Ei kai ole mikään yllätys, että suurina sarjoina valmistetuista tavaroista ei tule mitään arvokkaita keräilyharvinaisuuksia, vaikka valmistus onkin lopetettu. Käsin tehdyt yksittäiskappaleet olisi eri juttu kuin sarjatuotantona tehty tehdastavara.
Ei ne edellisvuoden henkkamaukan t-paidatkaan nouse arvoon arvaamattomaan vain siksi että niitä ei enää myydä.
Muumimukeille kävi sama kuin tulppaaneille Hollannissa aikanaan.
Myin just yli 60 mukin kokelman paikallisilla kirppareilla ja kyllä takkiin tuli, vaikka ajattelin itse ostaneeni ne suht sopuhintaan , osan tietty kaupasta ja tuotannosta poistuneet muualta.
Pistin niihin sellaiset hinnat, että pääsen eroon, olen joten kuten selvillä niiden nykyarvosta, mutta myin vähän halvemmalla kuin moni muu.
Yhtään ei tehnyt tiukkaa luopua, jopa vähän helpotti. Arvo tuntuu olevan laskussa ja itse vaan kyllästyin.
Mun mielestä valmistaja sössi buumin tuomalla markkinoille rumia uusia mukeja. En itse ole ollut mikään muumimukiharrastaja mutta tykkäsin vanhemmista mukeista ja ostelin niitä. Uudet ovat jotenkin räikeitä ja halvan näköisiä eikä jollain tavalla muumihenkisiä, joten on mennyt maku ja kiinnostusta koko mukeihin.