Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aion jatkossa kohdella naisia samalla tavalla kuin miehiä

Vierailija
05.01.2017 |

Saatte tuta tasa-arvoa oikein koko rahan edestä, ettäs tiedätte!

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihm kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Aiot siis kohdella naisia kuten ihmistä?  Vai tarkoittaako aloitus, että kohtelet jotenkin huonosti isääsi, veljeäsi, miespuolisia ystäviäsi ja aiot jatkossa kohdella niin myös naisia? Eikö vaan olisi parasta opetella kohtelemaan kaikkia hyvin? Niin metsä vastaa kuin huudetaan, pitää paikkansa vielä tänäkin päivänä. Itse kohtelen kaikkia kanssaihmisiä samalla tavalla, riippumatta heidän sukupuolestaan, iästään tai painostaan. Kaikki me olemme ihmisiä. Kohdellaan siis kaikkia samalla tavalla.

Minä en ainakaan kohtele miehiä ja naisia samalla tavalla. En esimerkiksi kehu naisia komeiksi tai miehiä kauniiksi ja naisellisiksi, enkä pidä sellaista kohteliaana. Ja jos joku kuiskailisi korvaani, että olen ihana ihminen enkä ihana nainen niin saisi kyllä jäädä kuiskailemaan keskenään ja etsiä jonkun yhtä hörhön sukupuolineutraalius-ideologistin kumppanikseen.

Huoh. Kai tuossa nyt kuitenkin on yhteistä se kehuminen enemmän kuin mitä sanaa siinä käytetään? Puurot ja vellit niin sekaisin.

Vierailija
22/84 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, joudut linnaan vuoden sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihm kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Aiot siis kohdella naisia kuten ihmistä?  Vai tarkoittaako aloitus, että kohtelet jotenkin huonosti isääsi, veljeäsi, miespuolisia ystäviäsi ja aiot jatkossa kohdella niin myös naisia? Eikö vaan olisi parasta opetella kohtelemaan kaikkia hyvin? Niin metsä vastaa kuin huudetaan, pitää paikkansa vielä tänäkin päivänä. Itse kohtelen kaikkia kanssaihmisiä samalla tavalla, riippumatta heidän sukupuolestaan, iästään tai painostaan. Kaikki me olemme ihmisiä. Kohdellaan siis kaikkia samalla tavalla.

Minä en ainakaan kohtele miehiä ja naisia samalla tavalla. En esimerkiksi kehu naisia komeiksi tai miehiä kauniiksi ja naisellisiksi, enkä pidä sellaista kohteliaana. Ja jos joku kuiskailisi korvaani, että olen ihana ihminen enkä ihana nainen niin saisi kyllä jäädä kuiskailemaan keskenään ja etsiä jonkun yhtä hörhön sukupuolineutraalius-ideologistin kumppanikseen.

Minusta ihanaksi ihmiseksi kehuminen on paljon imartelevampaa. Ihana nainen on mun maailmassa onnistuneesti naisen roolia toteuttava yksilö.

Mitä jos joku kehuu, että olet kiinnostava persoona sen sijaan että kehuisi sua kauniiksi? Harmittaisiko?

Vierailija
24/84 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laskuvarjojääkäri kirjoitti:

Minä kannatan. Aion kohdella naistani ihan kuten miestäkin.

Saa aivan itse vaihtaa renkaat autoon, tehdä lumityöt, tehdä halkotytöt ja puut pölleiksi moottorisahalla metsästämme. Kun hän jää moottorikelkalla kiinni hankeen tai mönkijällä jänkään, hän saa aivan itse kaivaa 200 kg painavan koneen sieltä irti ja selvitä kotiin kuin mies. Turha tulla inisemään siitä, että painaa vain 50 kiloa eikä omista puoliakaan miesten lihaksista. Turha valittaa, että on raskaana eikä oikein pysty mahansa kanssa.

Saa luvan mennä myös miesten saunailtaan, käyttää miesten vaatteita, piereskellä ja juoda kaljaa ukkojen kanssa autojen tuunausiltamassa. Ei mitään tyttöjen iltoja ja naistenlehtiä meidän talouteemme. Ei myöskään kuukautissuojia, koska miehet eivät niitä käytä. Ei talon sisustamista. Eräkämppä, jossa hirvensarvet seinällä koristeena.

Seksiä harrastan hänen kanssaan kuten raavaan homomiehen kanssa harrastetaan eli vedän kakkoseen. Kehun hänen miehekästä ulkomuotoaan, viiksiään, lihaksiaan ja litteää rintakehää. Hyvä äijä on hyvä äijä.

Jos haluaa tulla kohdelluksi kuten mies niin saamansa pitää. Rusinoita ei voi poimia pullasta.

Taisit ymmärtää jotakin väärin...

Vai onko sinulla tapana esim määräillä, mitä miespuoliset kaverisi ja sukulaisesi tekevät vapaa-aikanaan... Onko miestem välillä normaalia mtös määrätä toisen miehen pukeutumisesta ja hygieniasta ja ruuasta? Sulla on melko outo kaveripiiri...
Nyt uuden linjan mukaisesti sinun pitää siis täysin lopettaa vaimon kontrollointi.

Vastaavasti kumpikin tekee samat kotityöt eikä enää jakoa miesten ja naisten töihin.

Seksiä kukin harrastaa silloin kun se itselle sopii eikä kumpikaan ole velvollinen suostumaan siihen toista miellyttääkseen, toimii molempiin suuntiin.

Juuri noin kuin tuo lihavointi. Nyt varmsti ollaan kaikki sitä mieltä että tämä on todella hyvä idea! Kiitos miehet, tasa-arvo ottaa taas aimoaskeleen eteenpäin.

Vierailija
25/84 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se onnistu vaikka haluaisikin.

Naiset ovat miellyttäviä useimpien miesten mielestä ja heihin suhtautuu siksi pehmeämmin kuin miehiin.

Vierailija
26/84 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaakobsson kirjoitti:

Saa aivan itse vaihtaa renkaat autoon, tehdä lumityöt, tehdä halkotytöt ja puut pölleiksi moottorisahalla metsästämme. Kun hän jää moottorikelkalla kiinni hankeen tai mönkijällä jänkään, hän saa aivan itse kaivaa 200 kg painavan koneen sieltä irti ja selvitä kotiin kuin mies. Turha tulla inisemään siitä, että painaa vain 50 kiloa eikä omista puoliakaan miesten lihaksista. Turha valittaa, että on raskaana eikä oikein pysty mahansa kanssa.

Saa luvan mennä myös miesten saunailtaan, käyttää miesten vaatteita, piereskellä ja juoda kaljaa ukkojen kanssa autojen tuunausiltamassa. Ei mitään tyttöjen iltoja ja naistenlehtiä meidän talouteemme. Ei myöskään kuukautissuojia, koska miehet eivät niitä käytä. Ei talon sisustamista. Eräkämppä, jossa hirvensarvet seinällä koristeena.

Seksiä harrastan hänen kanssaan kuten raavaan homomiehen kanssa harrastetaan eli vedän kakkoseen. Kehun hänen miehekästä ulkomuotoaan, viiksiään, lihaksiaan ja litteää rintakehää. Hyvä äijä on hyvä äijä.

Jos haluaa tulla kohdelluksi kuten mies niin saamansa pitää. Rusinoita ei voi poimia pullasta.

Loistava kiteytys. Naiset, jotka haluavat tulla kohdelluiksi kuin miehet eivät oikeasti halua tulla kohdelluiksi kuin miehet. He haluavat tulla kohdelluiksi naisina ja samalla arvostusta asioista, joista 95% heistä ei pysty.

Esimerkkejä.

Vierailija
27/84 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatte tuta tasa-arvoa oikein koko rahan edestä, ettäs tiedätte!

Toivottavasti siis tarkoitit että saamme kaikki sinulta mahtavaa, tasa-arvoista ja mukavaa kohtelua.

ei vaiskaan... olet miesasiamieskusipää  joka kohtelee kaikkia kusipäisesti.

Mies

Vierailija
28/84 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaakobsson kirjoitti:

Loistava kiteytys. Naiset, jotka haluavat tulla kohdelluiksi kuin miehet eivät oikeasti halua tulla kohdelluiksi kuin miehet. He haluavat tulla kohdelluiksi naisina ja samalla arvostusta asioista, joista 95% heistä ei pysty.

Ihan uteliaisuudesta, onko miesten kesken normaalia määräillä muita miehiä siitä, miten heidän pitää pukeutua ja miyä saavat tehdä tms? Että kun menette baariin, käskette kaveria laittamaan x housut päälle? Ja määräilette mieskaveria siitä, mitä lehtiä hän saa lukea kotonaan?

Olen pettynyt. Ap ei näköjään aiokaan kohdella naisia tasaveroisesti ihmisinä vaan on joko vienyt naisvihansa ja sovinisminsa uudelle asteelle tai ruvennut homoksi.

Vierailija
29/84 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohteletko miehiä jotenkin kusipäisesti, kun toivottelet "siitä saatte"?

Eiköhän tässä ole kyse siitä, että miehen tulisi antaa naisille erityiskohtelua, ikään kuin herrasmiesmäisesti, mikä itseasiassa on arkipäiväiväistä seksismiä miehiä kohtaan.

Ja etenkin feministien keskuudessa älähdetään heti, jos mies rohkenee jollain tavalla arvostella naisia (miesten arvostelu ja jopa mollaaminen on arkipäivää) tai näitä neuvoa.

Mutta! Se on arvon tytöt. naiset ja leidit sillä tavalla, että tasa-arvon aika on koittanut! Naiset eivät ansaitse mitään erityiskohtelua prinsessoina, vaan nimenomaan tasavertaista kohtelua miesten rinnalla. Kivikautisista sukupuolirooleista pitää päästä eroon, kuten feministit aivan oikein toteavat.

Ehkäpä tietynlainen, jätkämäinen kohtelu on nimenomaan naisten hyväksi, jos se heitä hieman karaisisi kestämään elon myrskyjä nykyistä paremmin. Nythän heissä on aivan liikaa näitä tyhjästä pöyristyjiä ja teatraalisen heikoksi uhriksi heittäytyjiä. (koska feministit heitä siihen lietsovat) Naiset tarvitsevat paksumpaa nahkaa, jos haluamme, että heitä on yhteiskunan huipulla omin ansioin ja samassa määriin kuin miehiä.

Vierailija
30/84 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tässä ole kyse siitä, että miehen tulisi antaa naisille erityiskohtelua, ikään kuin herrasmiesmäisesti, mikä itseasiassa on arkipäiväiväistä seksismiä miehiä kohtaan.

Ja etenkin feministien keskuudessa älähdetään heti, jos mies rohkenee jollain tavalla arvostella naisia (miesten arvostelu ja jopa mollaaminen on arkipäivää) tai näitä neuvoa.

Mutta! Se on arvon tytöt. naiset ja leidit sillä tavalla, että tasa-arvon aika on koittanut! Naiset eivät ansaitse mitään erityiskohtelua prinsessoina, vaan nimenomaan tasavertaista kohtelua miesten rinnalla. Kivikautisista sukupuolirooleista pitää päästä eroon, kuten feministit aivan oikein toteavat.

Ehkäpä tietynlainen, jätkämäinen kohtelu on nimenomaan naisten hyväksi, jos se heitä hieman karaisisi kestämään elon myrskyjä nykyistä paremmin. Nythän heissä on aivan liikaa näitä tyhjästä pöyristyjiä ja teatraalisen heikoksi uhriksi heittäytyjiä. (koska feministit heitä siihen lietsovat) Naiset tarvitsevat paksumpaa nahkaa, jos haluamme, että heitä on yhteiskunan huipulla omin ansioin ja samassa määriin kuin miehiä.

Ethän sä hyvä ihminen tiedä mitä feminismi edes tarkoittaa. Joku feministiksi itseään kutsuva miesvihaaja on päässyt sun ihon alle.

Muutenkin, tuossa tekstissäsi on paljon aivan turhaa vastakkainasettelua ja yksinkertaistamista, jota en jaksa lähteä oikomaan.

Kokeilepas ottaa ihmiset sellaisenaan, kiinnittämättä huomiota sukupuoleensa.

Vierailija
31/84 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sä hyvä ihminen tiedä mitä feminismi edes tarkoittaa. Joku feministiksi itseään kutsuva miesvihaaja on päässyt sun ihon alle.

Muutenkin, tuossa tekstissäsi on paljon aivan turhaa vastakkainasettelua ja yksinkertaistamista, jota en jaksa lähteä oikomaan.

Kokeilepas ottaa ihmiset sellaisenaan, kiinnittämättä huomiota sukupuoleensa.

Pelkäänpä että se olet kylläkin sinä, joka et  tiedä mitä feminismi todellisuudessa tarkoittaa ja edustaa. Asiat tuppaavat muutenkin menemään feministien kanssa monesti niin, että todellisuus on juuri päinvastainen, mitä he itse väittävät. (esim: todelisuudessa ne ovatkin miehet jotka ovat monessa asiassa heikommassa asemassa länsimaissa)

Miesten demonisointi on hyvin keskeisessä asemassa nykymuotoisessa feminismissä. Esimerkkinä etenkin maailmalla vallalla oleva raiskauskulttuuri-diskurssi, missä kaikki miehet leimataan potentiaalisiksi raiskaajiksi. Feminismi ylipäätään maalaa kovin negatiivisen ja syyllistävän kuvan miehistä ja maskuliinisuudesta. Mikä johtaa pahimmilaan #KillAllMen-tyylisiin murhanhimoisiin kampanjoihin. 

hmiset tulee nimenomaan nähdä ilman jatkuvaa sukupuolten vastakkainasettelua, kyllä. Vaan kuka kertoisi sen feministeille, jotka sitä kutakuinkin ainoina harjoittavat?

Vierailija
32/84 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaakobsson kirjoitti:

Mielenkiintoisia näkemyksiä.

Olen nelikymppinen nainen. Monet kerrat olen osallistunut miesten saunailtaan opiskeluaikoina ja myöhemmin työelämässä. Työskentelen miesvaltaisella alalla. Ei niissä saunailloissa mitään ihmeellistä ole. Syödään, juodaan, jutellaan, jotkut käy saunassa ja jotkut ei.

Ajokorttia minulla ei ole enkä aio ajaa autolla, en moottorikelkalla enkä edes mopolla.

Oman eräkämppänsä saa jokainen sisustaa ihan oman mielen mukaan. Olen kuitenkin huomannut että miehetkin tykkäävät sisustaa kotinsa, laittaa vaikka ne sarvet seinälle. Ovat muuten olleet jo pidemmän aikaa muodikas sisustuselementti.

Hygieniastakin useimmat miehet haluavat huolehtia ihan itse valitsemallaan tuotteilla. Esim ystävä jolla on psoriasis on hyvin tarkka shampoosta ja kaikista muistakin hygieniatuotteista.

Ei hän ilahtui jos joku kaveri alkaisi määräämään millä aineilla saa ihoaan hoitaa.

Halko- ja puutöitä ei kaupungissa ole miehilläkään enkä tunne ketään kuka omistaisi moottorisahan.

Jos nyt joku mies haluaa kohdella naisia homoseksuaaleina eräjormina niin ihan vapaasti vaan. Yrittäkää kuitenkin unohtaa ylimääräinen kyykytys. Ette te oikeasti kenenkään miehenkään harrastuksia, vaatteita tai lukemisia määräile. 😂

Vierailija
33/84 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies alkaa kohdella naisia niin kuin kohtelee miehiä, niin tulee sovinismisyytökset heti kehiin. Eihän se nyt ole kivaa, kun mies ei anna naisille mitään erikoishuomiota (yhyy se ignooraa mut tahallaan), tuhahtaa jos nainen kertoo typerän jutun, antaa töissä palautetta ilman minkäänlaista päänsilittelyä, ei jaksa kuunnella naista jonka jutut on tylsiä, kommentoi suoraan telkkarissa olevien ihmisten ulkonäköä ("hyi kenen mielestä tuon näköinen nainen on muka kaunis") jne jne.

Erityisesti toi viimeinen on todella keskeinen juttu. Naisilla on oikeus ilmaista mielipiteensä, että eivät tykkää lyhyistä, karvattomista, kaljuista, leuattomista tms. miehistä. "Hyi". Mutta jos mies menee sanomaan "Hyi" jostain lihavasta tai muuten ei-kauneusihanteita-vastaavasta naisesta, niin se on ihan kauheaa naisvihaa nyky-yhteiskunnassa.

Vierailija
34/84 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tärkeän havainnon äärellä. Ihmisenä kohtelu on juurikin avainasemassa naisen saamisessa.

Höpöhöpö. On meitäkin naisia, jotka pidämme ns. herrasmiehistä ;) Ja meidän kanssa vasta hauskaa onkin!

Vierailija
35/84 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo ei tarkoita samanlaisuutta, vaan sitö että olemme kaikki yhtä arvokkaita katsomatta sukupuoleen jne. Niinpä sinun uhoamisesi "odotan naisilta miehisiä asioita" ei liity mitenkään tasa-arvoon. Olet ymmärtänyt väärin. Tasa-arvoa kannattava mies arvostaa naistaan ja antaa hänen olla oma itsensä.

Vierailija
36/84 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se tasa-arvo ole kaikkien sitä haluavien yhteinen projekti? En jaksanu lukea kaikkia kommentteja, koska suurin osa oli vaan hullua kilarointia.. Oon käsittäny että tasa-arvo esim. sukupuolten välillä on sitä että arvostetaan toisen puolen ominaisuuksia yhtä paljon kuin omia. Tasa-arvo toteutuu mikäli molemmat osapuolet osaavat arvostaa toistensa sekä hyviä että haastavia ominaisuuksia. Arvostaa toisessa sitä mitä ei itsesssä ole, tai ylipäätään arvostaa toisen valintoja ja mielipiteitä yms. vaikka olisikin eri mieltä. Mua ei tarvi kohdella miehenä tai naisena, enkä aio tulevaa (mahdollista:) kumppaniani kohdella miehenä. Mutta aion antaa arvostusta hänelle ja valinnoilleen, haluilleen ja tarpeilleen. Ainakin jos saan takaisin "samalla mitalla" eihän se muuten toimi. En oo lesbiaani, homo tai mikään muukaan, enkä pilvessäkään tällä kertaa, vaikka ehkä haluaisin.

Korjatkaa jos oon väärässä. Oon niin nuori vielä että mua on hyvä vähän ohjeistaa..

Vierailija
37/84 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jaakobsson kirjoitti:

Mielenkiintoisia näkemyksiä.

Olen nelikymppinen nainen. Monet kerrat olen osallistunut miesten saunailtaan opiskeluaikoina ja myöhemmin työelämässä. Työskentelen miesvaltaisella alalla. Ei niissä saunailloissa mitään ihmeellistä ole. Syödään, juodaan, jutellaan, jotkut käy saunassa ja jotkut ei.

Ajokorttia minulla ei ole enkä aio ajaa autolla, en moottorikelkalla enkä edes mopolla.

Oman eräkämppänsä saa jokainen sisustaa ihan oman mielen mukaan. Olen kuitenkin huomannut että miehetkin tykkäävät sisustaa kotinsa, laittaa vaikka ne sarvet seinälle. Ovat muuten olleet jo pidemmän aikaa muodikas sisustuselementti.

Hygieniastakin useimmat miehet haluavat huolehtia ihan itse valitsemallaan tuotteilla. Esim ystävä jolla on psoriasis on hyvin tarkka shampoosta ja kaikista muistakin hygieniatuotteista.

Ei hän ilahtui jos joku kaveri alkaisi määräämään millä aineilla saa ihoaan hoitaa.

Halko- ja puutöitä ei kaupungissa ole miehilläkään enkä tunne ketään kuka omistaisi moottorisahan.

Jos nyt joku mies haluaa kohdella naisia homoseksuaaleina eräjormina niin ihan vapaasti vaan. Yrittäkää kuitenkin unohtaa ylimääräinen kyykytys. Ette te oikeasti kenenkään miehenkään harrastuksia, vaatteita tai lukemisia määräile. 😂

Ai ei kaupungissa ole puutöitä?! Todellakin on, jos asuu omakotitalossa, jossa on pihaa (pihassa puita) ja takkaakin on kiva polttaa...

Vierailija
38/84 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

afoxy kirjoitti:

Eikös se tasa-arvo ole kaikkien sitä haluavien yhteinen projekti? En jaksanu lukea kaikkia kommentteja, koska suurin osa oli vaan hullua kilarointia.. Oon käsittäny että tasa-arvo esim. sukupuolten välillä on sitä että arvostetaan toisen puolen ominaisuuksia yhtä paljon kuin omia. Tasa-arvo toteutuu mikäli molemmat osapuolet osaavat arvostaa toistensa sekä hyviä että haastavia ominaisuuksia. Arvostaa toisessa sitä mitä ei itsesssä ole, tai ylipäätään arvostaa toisen valintoja ja mielipiteitä yms. vaikka olisikin eri mieltä. Mua ei tarvi kohdella miehenä tai naisena, enkä aio tulevaa (mahdollista:) kumppaniani kohdella miehenä. Mutta aion antaa arvostusta hänelle ja valinnoilleen, haluilleen ja tarpeilleen. Ainakin jos saan takaisin "samalla mitalla" eihän se muuten toimi. En oo lesbiaani, homo tai mikään muukaan, enkä pilvessäkään tällä kertaa, vaikka ehkä haluaisin.

Korjatkaa jos oon väärässä. Oon niin nuori vielä että mua on hyvä vähän ohjeistaa..

No mulle ei ole sama kohdellaanko mua jotenkin sukupuolettomana olentona, vaan suuri osa romanttisesta ja seksuaalisesta vetovoimasta perustuu juuri siihen, että mieheni näkee minut nimenomaan naisena. Mihinkään stereotypioihin ei tietenkään ole tämän vuoksi syytä sortua eikä pitää mua yhtään vähempiarvoisena, mutta olen ylpeä omasta naisellisuudestani.

Vierailija
39/84 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

afoxy kirjoitti:

Aivan tosi ärsyttävältä pätijältä ainakin vaikutat tussunaama kun pitää tänne tulla aukomaan. Mene kommuuniin asumaan saatanan ituhippi. Et tule saamaan miestä etkä naista.

Vierailija
40/84 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille kutsunnat ja velvollisuus osallistua maamme palvelemiseen aseellisesti tai ilman ! Se on tasa-arvoa.