Rumat naiset - avaudutaan tänne kokemuksistamme
Tänne saa avautua nöyryyttävistä ja kipeistä hetkistään, minä aloitan.
Olin pääsykokeissa, tehtävänä oli esitellä muille jumppaliike. Jokaiseen liikkeeseen piti pyytää avustaja ryhmästä. Yksi poika viittoili itsensä avustajaksi jokaiselle kauniille tytölle. Kun tuli minun vuoroni, hän ei yhtäkkiä tullutkaan innolla auttamaan, lopulta eräs vanhempi nainen tuli avustajakseni. Tapauksesta tulee vieläkin ahdistava olo, se oli niin nöyryyttävää kaikkien edessä.
Toinen tapaus on kanssa syöpynyt mieleeni erittäin ahdistavana. Tapasin mieheni kavereiden naiset ensimmäistä kertaa. Oli todella nöyryyttävää kun esiin astelee kaksi hoikkaa ja upeaa alle parikymppistä naista, olin todella nolona mieheni puolesta, koska itse olen aivan toista maata. Minun oli pakko poistua jossain kohtaa, ahdistus ja häpeä alkoi olla niin suurta. Itkin yöllä ahdistustani, miksi minulle on annettu näin kamalat kasvot...
Kommentit (1086)
Mulla on jostain syystä ajokorttikuva hyvin onnistunut, en osaa sanoa miksi, mutta en näytä edes itseltäni. Kävin kyllä kampaajalla sitä varten ja meikkasin sekä siihen aikaan ei oltu niin tarkkoja kuvakulmasta. Sain siitä kerran spontaanin kommentin kun jostain syystä tuli näytettyä yhdelle työkaverille: Ei kyllä uskoisi, että sinäkin olet nuorena ollut nätti.
Ja lisäisin vielä, että nämä kertomukset koulukiusaamisesta ja muista pöyristyttävistä kommenteista kertoo tuhat kertaa enemmän niiden kommenttien lausujista, kuin teidän kuvitellusta "rumuudestanne". Jotkut ihmiset vain ovat epävarmoja ja ilkeitä persoonia, ja kokevat oikeudekseen levittää pahaa mieltä ympärilleen. Se on heidän tragediansa, älkää ottako siitä koppia. Ihan oikeasti, ulkoisesti täysin rumia ihmisiä ei ole, sen sijaan sisältä rumia on. t. 88
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni tuntee Rossy de Palman? Itselleni hän tuli tutuksi Almodovarin elokuvista. Kukaan ei varmaan väitä häntä klassisen kauniiksi, sieväksi, söpöksi tai vastaavaksi? Kasvoistaan ja piirteistään huolimatta Rossy on upea, ainakin minun mielestäni. Ja hän näyttelee ja tekee mallin töitä.
Jos Rossy olisi yrittänyt leikata kasvojaan ja meikata niitä sievemmiksi hän kulkisi jossain kyhärässä ja harmaana "rumiluksena" pitkin katuja..
Onhan tuo Rossy de Palma jollain tavalla rumankaunis ainakin näin miehisestä näkökulmasta. Minusta hänessä on enemmän jotain seksuaalista karismaa kuin vaikkapa Kiira Korvessa, joka on mielestäni luotaantyöntävän hajuton, väritön ja mauton.
Vierailija kirjoitti:
Voijumalauta.
Rumien naisten karut kokemukset... "en päässyt prinsessaksi monacoon".
Onhan nämä vähän absurdeja näin miehen näkökulmasta, kun itse ei ole koskaan saanut edes pillua näiltä rumilta naisilta.
Eli ei niilläkään kovin huonosti voi mennä. Uskon nimittäin, että jos nainen olisi täysin vailla toivoa eikä ikinä olisi saanut miehiltä positiivista huomiota niin kyllä hänelle kelpaisi vähän vaatimattomampikin mies vaikka nyt jossain uudenvuoden juhlissa. Vaan eipä ole näin koskaan käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PaskaaElämää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sulla on kuitenkin mies? Et siis voi olla toivoton tapaus. Muhun ei ole mies edes koskenut koko elämäni aikana...
Ihan mielenkiinnosta, millainen ihminen muuten olet? Koska minulla on, anteeksi nyt vain hänelle, todella ruma ja lihava ystävä joka on myös äärimmäisen ujo ja hänelläkin on pari yhdenillan juttua ollut. Kuulostaa jotenkin tosi uskomattomalta ettei IKINÄ KUKAAN olisi sinusta edes vähän kiinnostunut.
Rumien naisten osaksi lankeaa ikävä kyllä olla se nainen, johon ns. lasketaan lastit hädän hetkellä mutta johon kukaan mies ei ihastu/rakastu. Olla se ihminen, jota ei aidosti haluta tai josta ei välitetä tuon taivaallista sen jälkeen kun mies on saanut tyydytettyä tarpeensa. Ei sellainen osa mitenkään ruusuinen ole, saatika että se korvaisi molemminpuolisen luottamuksen, rakkauden, kunnioituksen -ja sitoutumisen. Itse en ole koskaan onnistunut saamaan suhteeseen edes niitä vähemmän komeita miehiä, en koskaan. Olen heitä itse henkilökohtaisesti lähestynyt, silti vastaanotto on jompikumpi näistä: Joko mies haluaa kanssani vain tyyliin känniseksiä tai sitten antaa tylysti pakit. Eli suhteeseen pääsystä voin vain haaveilla. Olen muuten päälle parikymppinen nainen, ja en ole koskaan elämäni aikana ollut vakavassa parisuhteessa. Jos nainen ei kelpaa ns. huippuvuosinaan niin miksi hän kelpaisi miehille myöhemminkään? Masentavinta tässä on se että tiimalasista valuu hiekka hukkaan koko ajan eikä ole mitään mitä voisin tälle asialle tehdä. Olen kasvoistani niin ruma ettei huipputason vartalokaan sitä koskaan pystyisi kompensoimaan. En liioittele laisinkaan enkä kerjää sääliä, sanon vain asiat niin kuin ne todellisuudessa ovat.
Täähän on varsinainen unelmadiili siihen verrattuna, mihin epäviehättävät miehet (mm. lyhyet, työttömät ja rumat) saavat tyytyä.
Mars sukupuolenvaihtoleikkaukseen sitten, niin pääset nauttimaan naisten eduista.
Heh sellaset ad hominemit siellä. Elän ihan onnellisesti parisuhteessa, enkä ole mikään aiemmin mainituista asioista.
Itse olen Yael Grobglasia muistuttava. Mulla on hieman liian iso nenä ja hieman liian persoonalliset piirteet. Suomessa mua pidetään jotenkin rumana ja ulkomaalaisen näköisenä. Ensimmäinen "poikaystävä" oli reilusti yli kaksikymppisenä ja hänkin oli yli viisikymppinen duunari, joka petti (itse opiskelin yliopistossa vaikeapääsyistä alaa).
https://www.google.fi/search?q=jane+the+virgin&prmd=ivmn&source=lnms&tb…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PaskaaElämää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sulla on kuitenkin mies? Et siis voi olla toivoton tapaus. Muhun ei ole mies edes koskenut koko elämäni aikana...
Ihan mielenkiinnosta, millainen ihminen muuten olet? Koska minulla on, anteeksi nyt vain hänelle, todella ruma ja lihava ystävä joka on myös äärimmäisen ujo ja hänelläkin on pari yhdenillan juttua ollut. Kuulostaa jotenkin tosi uskomattomalta ettei IKINÄ KUKAAN olisi sinusta edes vähän kiinnostunut.
Rumien naisten osaksi lankeaa ikävä kyllä olla se nainen, johon ns. lasketaan lastit hädän hetkellä mutta johon kukaan mies ei ihastu/rakastu. Olla se ihminen, jota ei aidosti haluta tai josta ei välitetä tuon taivaallista sen jälkeen kun mies on saanut tyydytettyä tarpeensa. Ei sellainen osa mitenkään ruusuinen ole, saatika että se korvaisi molemminpuolisen luottamuksen, rakkauden, kunnioituksen -ja sitoutumisen. Itse en ole koskaan onnistunut saamaan suhteeseen edes niitä vähemmän komeita miehiä, en koskaan. Olen heitä itse henkilökohtaisesti lähestynyt, silti vastaanotto on jompikumpi näistä: Joko mies haluaa kanssani vain tyyliin känniseksiä tai sitten antaa tylysti pakit. Eli suhteeseen pääsystä voin vain haaveilla. Olen muuten päälle parikymppinen nainen, ja en ole koskaan elämäni aikana ollut vakavassa parisuhteessa. Jos nainen ei kelpaa ns. huippuvuosinaan niin miksi hän kelpaisi miehille myöhemminkään? Masentavinta tässä on se että tiimalasista valuu hiekka hukkaan koko ajan eikä ole mitään mitä voisin tälle asialle tehdä. Olen kasvoistani niin ruma ettei huipputason vartalokaan sitä koskaan pystyisi kompensoimaan. En liioittele laisinkaan enkä kerjää sääliä, sanon vain asiat niin kuin ne todellisuudessa ovat.
Täähän on varsinainen unelmadiili siihen verrattuna, mihin epäviehättävät miehet (mm. lyhyet, työttömät ja rumat) saavat tyytyä.
Mars sukupuolenvaihtoleikkaukseen sitten, niin pääset nauttimaan naisten eduista.
Heh sellaset ad hominemit siellä. Elän ihan onnellisesti parisuhteessa, enkä ole mikään aiemmin mainituista asioista.
Heh sellainen latinan taitaja siellä parkuu ja uhriutuu. Et ole naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen Yael Grobglasia muistuttava. Mulla on hieman liian iso nenä ja hieman liian persoonalliset piirteet. Suomessa mua pidetään jotenkin rumana ja ulkomaalaisen näköisenä. Ensimmäinen "poikaystävä" oli reilusti yli kaksikymppisenä ja hänkin oli yli viisikymppinen duunari, joka petti (itse opiskelin yliopistossa vaikeapääsyistä alaa).
https://www.google.fi/search?q=jane+the+virgin&prmd=ivmn&source=lnms&tb…
Et oo tosissasi? Tuohan on nätti?! Vika on jossain muussa kuin ulkonäössäsi. Tuota muistuttava ihminen ei ole eläissään nähnytkään rumaa. Tuolta näyttävä saa meikillä ja tukalla itsestään erittäin kauniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voijumalauta.
Rumien naisten karut kokemukset... "en päässyt prinsessaksi monacoon".Onhan nämä vähän absurdeja näin miehen näkökulmasta, kun itse ei ole koskaan saanut edes pillua näiltä rumilta naisilta.
Eli ei niilläkään kovin huonosti voi mennä. Uskon nimittäin, että jos nainen olisi täysin vailla toivoa eikä ikinä olisi saanut miehiltä positiivista huomiota niin kyllä hänelle kelpaisi vähän vaatimattomampikin mies vaikka nyt jossain uudenvuoden juhlissa. Vaan eipä ole näin koskaan käynyt.
Jospa olet ruma?
Mielenkiinnosta. Onko kukaan ketjussa harkinnut leikkauksia tai tehnyt niitä? Miksi pitäisi hyväksyä nykyinen tilanne kun on paljon mitä voi tehdä. Lähes kaikki epäkohdat voi korjata ja olla vähintään tavallisen näköinen. Meikit vaatteet sun muut nyt on vaan hienosäätöä enkä ymmärrä miksi sitä vaan on täällä ehdotettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voijumalauta.
Rumien naisten karut kokemukset... "en päässyt prinsessaksi monacoon".Onhan nämä vähän absurdeja näin miehen näkökulmasta, kun itse ei ole koskaan saanut edes pillua näiltä rumilta naisilta.
Eli ei niilläkään kovin huonosti voi mennä. Uskon nimittäin, että jos nainen olisi täysin vailla toivoa eikä ikinä olisi saanut miehiltä positiivista huomiota niin kyllä hänelle kelpaisi vähän vaatimattomampikin mies vaikka nyt jossain uudenvuoden juhlissa. Vaan eipä ole näin koskaan käynyt.Jospa olet ruma?
No sen voi kyllä sanoa varmaksi.
Mutta sitä tuossa takaa ajoinkin, että jos rumilla naisilla menisi niin huonosti, uskoakseni olisin joltakin pillua saanut minäkin. Mutta näillä rumillakin naisilla on miesehdokkaita, joista valita - eli heidän osansa ei ole niin surkea kuin itkuvirret antavat ymmärtää.
Olen ruma nainen: se on osoitettu minulle moneen kertaan. Suurimmalle osalle ihmisistä olen kuin ilmaa, illanvietoissa on aina muutama kaunista naista jotka kohtelevat kuin paskakasaa, puhuvat ivallisesti ja mulkoilevat. Minuun ei ole koskaan ihastuttu, kukaan ei ole yrittänyt iskeä, edes näitä negatiivisia yrityksiä ei ole koskaan ollut (siitä olen kyllä ehdottoman kiitollinen, jotain hyötyä tästä rumuudestakin!)
Olen päälle parikymppinen, hoikka mutta rakenteellisesti erittäin ruma. Ukko löytyy, mutta olen ymmärtänyt että ainoa tarkoitukseni on olla "äiti": kokki ja kodinhoitaja. Tähän rooliini en kuitenkaan tyydy, heti kun tilanne sen mahdollistaa niin lähden. En välitä siitä, että jään erittäin todennäköisesti loppuelämäkseni yksin, lapsia en halua enkä tahdo suhdetta jossa olen vain talon ylläpitäjä. Olen oppinut hyväksymään sen, miten rumalta näytän, ja panostan muihin asioihin kuin ulkonäköön (luonne, opiskelu/älykkyys, työnteko). Toki meikkaan, laitan hiuksia ym. huolehdin hygieniastani sen verran, että kehtaan/en herätä huomiota liikaa ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PaskaaElämää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh sellainen latinan taitaja siellä parkuu ja uhriutuu. Et ole naimisissa.
Joo en ole naimisissa, mutta avoliitossa olen ollut pian kymmenen vuotta. Enkä minä uhriutunut, vaan toin esille, että epäviehättävien miesten (joihin en itse samaistu) näkökulmasta ruman naisen elämä ei nyt välttämättä niin hirveää ole kuin monet antaa ymmärtää. Vähän sama kuin on vaikeaa tuntea sympatiaa, kun joku varakas itkee, ettei tänä vuonna päässyt kuin kolmelle ulkomaan lomamatkalle.
Vierailija kirjoitti:
Olen ruma nainen: se on osoitettu minulle moneen kertaan. Suurimmalle osalle ihmisistä olen kuin ilmaa, illanvietoissa on aina muutama kaunista naista jotka kohtelevat kuin paskakasaa, puhuvat ivallisesti ja mulkoilevat. Minuun ei ole koskaan ihastuttu, kukaan ei ole yrittänyt iskeä, edes näitä negatiivisia yrityksiä ei ole koskaan ollut (siitä olen kyllä ehdottoman kiitollinen, jotain hyötyä tästä rumuudestakin!)
Olen päälle parikymppinen, hoikka mutta rakenteellisesti erittäin ruma. Ukko löytyy, mutta olen ymmärtänyt että ainoa tarkoitukseni on olla "äiti": kokki ja kodinhoitaja. Tähän rooliini en kuitenkaan tyydy, heti kun tilanne sen mahdollistaa niin lähden. En välitä siitä, että jään erittäin todennäköisesti loppuelämäkseni yksin, lapsia en halua enkä tahdo suhdetta jossa olen vain talon ylläpitäjä. Olen oppinut hyväksymään sen, miten rumalta näytän, ja panostan muihin asioihin kuin ulkonäköön (luonne, opiskelu/älykkyys, työnteko). Toki meikkaan, laitan hiuksia ym. huolehdin hygieniastani sen verran, että kehtaan/en herätä huomiota liikaa ulkona.
Oletko kaiken lisäksi vajukki?
Sinulla on mies, mutta kukaan ei ole yrittänyt iskeä sinua, eikä ollut sinuun ihastunut?
Pidätkö miestäsi väkisin häkissä, josta käsin se käskee sinun kokata ja siivota?
Sori että osallistun, vaikka olen kai söpönä pidetty nainen. Ystäväni on kuitenkin ensinäkemältä ei niin hyvännäköinen - kunnes häneen tutustuu. Kun hänet tuntee, hän onkin kaunis ja herttainen. Lisäksi hänellä on pettämätön tyylitaju. Hän pukeutuu naisellisesti, mutta silti klassisen tyylikkäästi. Etenkinvärejä hän osaa käyttää edukseen.
Ystäväni pitää tanssimisesta yli kaiken, ja osaakin tanssia hyvin. Valitettavasti miehet vain hakevat aina vierestä niitä naisia, jotka ensivilkaisulta näyttävät hyviltä. Usein se hyvännäköinen nainen kuitenkin kieltäytyy, ja silloin ystäväni hihkaisee, että minä voin kyllä tulla tanssimaan. Tarjoutuminen vaatii varmasti paljon nöyryyttä, kun kukaan ei koskaan hae.
Onneksi kaikki miehet eivät pötki pakoon, vaan tanssittavat häntä. Enempää hän ei pyydäkään.
Kultainen ystäväni. Ja ne miehet on typeriä, jotka eivät näe pinnan alle.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta. Onko kukaan ketjussa harkinnut leikkauksia tai tehnyt niitä? Miksi pitäisi hyväksyä nykyinen tilanne kun on paljon mitä voi tehdä. Lähes kaikki epäkohdat voi korjata ja olla vähintään tavallisen näköinen. Meikit vaatteet sun muut nyt on vaan hienosäätöä enkä ymmärrä miksi sitä vaan on täällä ehdotettu.
Kammoan leikkauksia. Läheisille on tullut pysyviä vaurioita jo terveydellisistä syistä tehdyistä leikkauksista, joten en halua tosiaankaan saattaa alttiiksi terveyttäni vain kauneuden kustannuksella. Raha ei olisi ongelma, mutta mieluummin tiedostan valitsevani miehettömyyden kuin kirurgian. Liian paljon potentiaalisia riskejä.
Nuorena sain jatkuvasti kuulla olevani ruma. Yksi ikävimmistä tapauksista sattui, kun olin abiristeilyllä: ventovieraat pojat alkoivat huudella minulle törkeyksiä. Tapauksesta on monta vuotta, mutta sen ajatteleminen tekee edelleen kipeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kammoan leikkauksia. Läheisille on tullut pysyviä vaurioita jo terveydellisistä syistä tehdyistä leikkauksista, joten en halua tosiaankaan saattaa alttiiksi terveyttäni vain kauneuden kustannuksella. Raha ei olisi ongelma, mutta mieluummin tiedostan valitsevani miehettömyyden kuin kirurgian. Liian paljon potentiaalisia riskejä.
Ok. Jos tosiaan olet ok tilanteesi kanssa tai kauneus ei ole tärkein asia sinulle niin ymmärrän. Minulle on ja olen valmis ottamaan vaikka riskin että kuolen leikkauksessa. Koska ei tämä tilanne mitään elämää ole nytkään.
En jaksa lukea ketjua kokonaan. Mutta en usko, että olette oikeasti rumia. Huonon itsetunnon omaatte kyllä. Katsokaan blogareita harva on kuule lähellekään kaunista. Liikuntaa, pakkelit naamaan, klassiset vaatteet ja sopiva hiustyyli ja avot olet samaa kaunista massaa kuin muutkin.
En ole eläissäni nähnyt täysin rumaa ihmistä. Siis sellaista, joka huolehtii hygieniastaan, mutta silti olisi niin susiruma, kuin tässä ketjussa ihmiset kertovat olevansa. Jokaisessa on jotakin kaunista. Vähintään se hymy. Toki todella kauniit ihmiset saavat varmasti enemmän huomiota, mutta ei se ylenmääräinen huomiokaan aina niin mukavaa ole.