Rumat naiset - avaudutaan tänne kokemuksistamme
Tänne saa avautua nöyryyttävistä ja kipeistä hetkistään, minä aloitan.
Olin pääsykokeissa, tehtävänä oli esitellä muille jumppaliike. Jokaiseen liikkeeseen piti pyytää avustaja ryhmästä. Yksi poika viittoili itsensä avustajaksi jokaiselle kauniille tytölle. Kun tuli minun vuoroni, hän ei yhtäkkiä tullutkaan innolla auttamaan, lopulta eräs vanhempi nainen tuli avustajakseni. Tapauksesta tulee vieläkin ahdistava olo, se oli niin nöyryyttävää kaikkien edessä.
Toinen tapaus on kanssa syöpynyt mieleeni erittäin ahdistavana. Tapasin mieheni kavereiden naiset ensimmäistä kertaa. Oli todella nöyryyttävää kun esiin astelee kaksi hoikkaa ja upeaa alle parikymppistä naista, olin todella nolona mieheni puolesta, koska itse olen aivan toista maata. Minun oli pakko poistua jossain kohtaa, ahdistus ja häpeä alkoi olla niin suurta. Itkin yöllä ahdistustani, miksi minulle on annettu näin kamalat kasvot...
Kommentit (1086)
Pahoittelen, että kerron rumuudesta ulkopuolisena, mutta sitä on todella raastavaa katsoa vierestä. Ystäväni oli todella söpö lapsi ja kaikki aikuiset aina ihastelivat kuinka söpö hän onkaan. Sitä pahempi järkytys hänelle oli, kun tuli murrosikä ja kaikki muuttui. Yhtäkkiä yläasteella alkoi kuulua kuinka pojat näyttivät yökkimisreaktioita ja huutelivat haukkuja hänen mennessä ohi ja muutenkin välttelivät häntä. Aloin myös kuulla kommentteja, että tule bileisiin, mutta älä kutsu ystävääsi. Siinä vaiheessa ihmettelin, missä mättää ja vastaus oli aina, että hän on niin ällöttävän näköinen. Kiusaaminen johti hänen kohdallaan masennukseen ja yliseksuaalisuuteen. Hän kulki hyvin paljastavissa asuissa ja oli paljon ns. känniseksin kohde, joka heivattiin jälkikäteen. Nyt 15 vuotta myöhemmin nykyinen mieheni sanoo, että hän on ällöttävin nainen, jonka on koskaan nähnyt, koska hänellä on kuulemma ruma suu. Eikä hän kuulemma voi ällötykselle mitään. En ole vielä tähän päivään mennessä tajunnut, miten miehet voivat olla tuota mieltä. Hän on aina ollut normaalipainoinen, kauniit vihreät kissamaiset silmät, pitää hygieniastaan ja itsestään huolta ja on kaikin puolin mielestäni ok. Huulet ovat ehkä tavallista muhkeammat ja hampaat melko isot sekä ikenet näkyy hymyillessä, mutta silti. No, hän meni 25 vuotiaana naimisiin itseään 15 vuotta vanhemman miehen kanssa, joka oli nuorena ollut urheilullinen ja hyvännäköinen, mutta nyt vanhempana lihonnut eikä muutenkaan kummoisen näkönen. Tämähän ei ole tavatonta, että miehet luopuvat nuoruuden pinnallisuudesta, kun ikää tulee lisää (sekä itseään että muita kohtaan). Nykyään heillä on kolme älyttömän suloista ja nättiä lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin kenenkään naama ei ole ruma jos siellä on lämmin ja pilkoittava katse . Se on avain sieluun kuin sieluun. Älkää ottako totuutena tunnevammaisten huuteluja vaan tunnevammaisten huuteluna. Asiat pitää laittaa järjestykseen . Teidän elämänne on se tärkein hyvänä ja kivana nuo ihmiset hoitakoot ongelmiaan itse eikä teidän elämänne kustannuksella. Tästä on kysymys. Te maksatte että he saavat helpotusta. Sanokaa ettei teille makseta heidän ilkeilystään ja suu loksahtaa siellä auki ja sitten kiinni.
Sinulla ja niin monilla muillakin ketjun kommentoijilla on pallo pahasti hukassa, olen lukenut ketjusta jo useita sivuja, ja minulla alkaa pinna kiristyä toden teolla, joten väännän sinullekin nyt ihan rautalangasta: KETJU KOSKEE FYYSISTÄ RUMUUTTA, EI SISÄISTÄ KAUNEUTTA. Tajusitko nyt vai pitääkö toistaa sama asia uudestaan?
En todellakaan tajua sillä olen sh aikoinani nähnyt varsin kauniin tytön lääkkeissä ja se sielu. Tila muutti ihan ne samat kasvot sysirumiksi . Kauneus in ENEMMÄN sielullista kuin käsitetäänkään kyllä se on sielun tila joka sieltä vastaantulijaa vastaan pikottaa ei se rakennettu naama, ja tarkoitan luonnon lähtökohtaa tai itse rakennettua.
Menisikö tämä perille?
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään me rumat naiset emme arvostele kenenkään julkimon ulkonäköä täällä, kerromme vain omia kokemuksiamme. Tämä ei ole haukkumisketju, eikä täällä kaivata itsestäänselviä neuvoja siitä, miten rumuuden saisi yhtäkkiä katoamaan. Jos sinulla ei ole kokemusta kerrottavana,älä kirjoita mitään. Kiitos.
Kyllä on kokemusta rumista naisista juuri samaan suuntaan kuin noilla julkimoilla eli dissaamista on riittänyt ns itseään rumemmilta pitäviltä. Ja minä protestoin ja loppuun saakka sillä en ole mitenkään syyllinen ulkonäköönne. Minulle ei tarvi ainakaan tulla kostamaan sairaasti yhtään mitään siitä syystä että ette itse pidä ulkonäöstänne Lopettakaa itse kauniimpina pitämienne dissaaminen vaan.
Joten kyllä sitä kokemusta on mitä on olla ns ruma nainen. Kestäkääpä vaan tämä kritiikki sillä se on arkipäivässä monella koettu eikä vain jollain Siepillä tai Aallolla. Karmeeta touhua naiset! Minun on vaikea edes kuvitella miehiltä mokomaa kotkottamista. Että voisivat naiset miehilyäkin jotain oppia:)!
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään me rumat naiset emme arvostele kenenkään julkimon ulkonäköä täällä, kerromme vain omia kokemuksiamme. Tämä ei ole haukkumisketju, eikä täällä kaivata itsestäänselviä neuvoja siitä, miten rumuuden saisi yhtäkkiä katoamaan. Jos sinulla ei ole kokemusta kerrottavana,älä kirjoita mitään. Kiitos.
Jaaha ja ette ole ketjussa haukkuneet ketään:)? Paitsi Milla Jojovitschin, Sarah Parkerin... heheh, joo! Aika luiskasta on. Älä valehtele edes.
Vierailija kirjoitti:
Menisi nyt tuo rumukkihörhö pois pilaamasta tätä ketjua, kun ei kerran käsitä mistä täällä puhutaan.
Ja rumien ketjussa toivotaan rumukkihörhöä pois , just:)? Onhan tämä " koska olen poikkeus elikkä ruma voin käyttäytyä miten tahansa" - poikkeusmoraali jo nähty! Ainahan on tekosyy käyttäytyä huonosti ja nyt sille huonolle käytökselle etsitäänkin täällä syytä rumuudesta. Just joo. Mutta älkää nyt ihmisiä ihan typerinä sentään pitäkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi jotkut pitävät Sarah Jessica Parkeria RUMANA? Oli äänestettykin jossain maailman rumimmaksi tai jotain. Siis mikä helvetti ihmisiä vaivaa. Mun mielestä Sarah on kaunis.
Some-kiusaamista ja naisvihaa, koska maailman nettijonneille SJP edustaa sitä kauheaa Carrie-naista, joka 3 kaverinsa kanssa vietti villiä elämää New Yorkissa.. He inhoavat tuota sarjaa ja sen edustamaa vapaata, vapautunutta ja huumorintajuista naiskuvaa. Tästä syystä heidän on dissattava SJP:tä ja solvattava tämän ulkonäköä.
Tuossa äänestyksessä toisen sijan taisi saada Greyn anatomia-sarjan Sandra Oh. Hänkään ei ole mielestäni millään tavalla ruma, näyttää aivan normaalilta korealaistaustaiselta naiselta.
Tähän tämä on mennyt, kun televisiossa ja netissä nähdään vain tosi kauniita ja tosi tosi kauniita naisia:( Ei enää ymmärretä, millainen on kaunis/ruma nainen.
Mulla on kaunis saman ikäinen ystävä (ollaan alle 30v). Mua on luultu hänen äidikseen... Baareissa usein jään täysin varjoon. Ikinä en ole ketään miestä baarissa edes saanut juttelemaan itselleni, mutta tällä ystävälläni on joka reissulla eri mies flirtissä (sänkyyn asti ei kyllä ikinä ole mennyt). Oon tässä monien vuosien aikana tullut sinuiksi asian kanssa, mutta ystävyyden alku metreillä saatoin olla kateellinen. Nyt se on tavallaan jo niin arkea. Onneksi tanssia voi yksinkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi jotkut pitävät Sarah Jessica Parkeria RUMANA? Oli äänestettykin jossain maailman rumimmaksi tai jotain. Siis mikä helvetti ihmisiä vaivaa. Mun mielestä Sarah on kaunis.
Some-kiusaamista ja naisvihaa, koska maailman nettijonneille SJP edustaa sitä kauheaa Carrie-naista, joka 3 kaverinsa kanssa vietti villiä elämää New Yorkissa.. He inhoavat tuota sarjaa ja sen edustamaa vapaata, vapautunutta ja huumorintajuista naiskuvaa. Tästä syystä heidän on dissattava SJP:tä ja solvattava tämän ulkonäköä.
Tuossa äänestyksessä toisen sijan taisi saada Greyn anatomia-sarjan Sandra Oh. Hänkään ei ole mielestäni millään tavalla ruma, näyttää aivan normaalilta korealaistaustaiselta naiselta.
Tähän tämä on mennyt, kun televisiossa ja netissä nähdään vain tosi kauniita ja tosi tosi kauniita naisia:( Ei enää ymmärretä, millainen on kaunis/ruma nainen.
Seela Sella. Sanna Ukkola. Jotkut Urheiluohjelmien Jälkipörssiemännät . Kansanedustajat . Onhan tavallisenkin näköisiä vaikka kuin paljon telkkarissa. Ja enimmäkseen jopa. Samoin netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seela Sella. Sanna Ukkola. Jotkut Urheiluohjelmien Jälkipörssiemännät . Kansanedustajat . Onhan tavallisenkin näköisiä vaikka kuin paljon telkkarissa. Ja enimmäkseen jopa. Samoin netissä.
Tarja Halonen ihan tavisnäköä. Lapsena ja nuorena kyllä varsin kaunis !kukapa ei olisi?
Telkkariin tehdään rumillekin vain ne temput joita suositellaan täälläkin rumille mutta he ottavat sikapultit jokaisesta vinkistä kaunistua. Silti vedetään päälle rekkalesbovaatteita ja jyrsitään houkset kananpersiiksi ja meikataan jotain goottisynkkää pärstään ja värjätään tukkaa vaikka millä kukertavalla ja tietysti vielä lävärit hiilissa ja tatuoinnit päälle kuorruttavat koko rumuutta.
Menkään nyt katsomaan huippusuunnittelijoilta edes ideoita miltä naisen miehen silmissä tuliis näyttää. Katsokaa vaikka ruotsin naisilta mallia . Ei helvata. Sitten nillitetään että pidettiin rumana kun emäntä laahustaa pikimustissa huulissa lävärit ja tatuointi kaulassa tai kädessä ja joku violetti vihtee tukka jyrsimellä vedettynä vastaan että se piti rumana.
No niin pitää. 
Vierailija kirjoitti:
Minun käsittääkseni ovat av mamnat rankanneet jokaisen noista huippukauneista naisista rumiksi itse:D . Tuntuu olevan varaa kovin siihen. Kauniille pottuillaan ihan luvallisesti ja julkisesti! Mitä muuta tämä on kuin rumukkien kosto sillä jokainenhan on noita rumempi :)?
Miksi oletat, että tähän ketjuun kokemuksiaan kertoneet ovat samoja "av-mammoja" kuin mainitsemiasi henkilöitä haukkuneet? Tällä palstalla on ihan tajuton kävijämäärä.
Käyttäjä1973 kirjoitti:
Olen järkyttynyt näistä kertomuksista. Toivoisin että jotkut jotka ovat syyllistyneet rumien naisten pilkkaamiseen julkisesti kertoisivat täällä miksi he ovat niin tehneet. Oletteko todella niin pahoja ihmisiä että tietentahtoen haluatte loukata rumaa ihmistä joka jo muutenkin kärsii ja elää onnetonta ja yksinäistä elämää. Nautitteko siitä kun saatte murskata toisen itsetunnon ja viedä jopa elämänhalun? Vai mikä on pointtinne? Toivon vastauksia kun nyt on tilaisuus anonyymisti kertoa syyt tällaiseen törkeään käytökseen.
No, olen pilkannut erästä naista tämän ulkonäöstä. Sanotaan häntä vaikka Tiinaksi tässä. Tosin puolustukseni on se, ettei Tiina oikeasti ollut ruma vaan ihan tavallisen näköinen. Itse olen keskivertoa kauniimpi, mutta koin hirveitä alemmuuskomplekseja .. Tiina oli siis mieheni entinen seurustelukumppani. En ymmärtänyt ollenkaan mitä mieheni oli sellaisessa harmaavarpusessa nähnyt.. Sattumien kautta jouduimme yhteiseen työprojektiin vasta vuosi heidän eronsa jälkeen, ja koska olin silloin aika keskenkasvuinen ajatusmaailmaltani sekä mustasukkainen, koin oikeudekseni kuittailla hänelle hänen raskauskiloista jne.. Tiina oli sellaista tyyppiä, että tuli toimeenkaikkien kanssa, oli pidetty tiimityöskenlijä ja mukava ihminen kaikinpuolin. Näin hänessä kuitenkin jotain epävarmuutta, johon sitten iskin juurikin tuolla ulkonäkö kuittailulla, koska minulla oli niin heikko itsetunto ja Tiinan ja mieheni entinen suhde vaivasi päätäni tosi paljon niihin aikoihin..Tosi tympeää ja tyhmää käytöstä, mutta silloin arvotin ihmisiä ulkoisen olemuksen perusteella. Myöhemmin olen pyytänyt ja saanut anteeksi Tiinalta, enkä usko että hänen elämänsä mitenkään pilalle meni sanomisistani johtuen, mutta kaduttaa oma kauhea käytös silti.
Tiivistettynä: Minulla oli erittäin heikko itsetunto ja luottamus niihin aikoihin, vaikka kaunis olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin ketjun läpi. Huono mieli tuli monen kirjoittajan puolesta. Uskomattomia kommentteja ovat "ihmiset" sanoneet teille rumille naisille päin naamaa.
Ruma ei ole sama asia kuin ylipainoinen, se on tullut selväksi monista viesteistä, jos joku ei sitä ennen vielä tiennyt. Kuitenkin, on myös ollut havaittavissa, että monet rumiksi haukutuista ovat olleet myös ylipainoisia.
Hoikka (BMI max 21), nätit vaatteet päällä, takaa nätti, hyvä peppukin. <- Sinä joka olet tuollainen (kaikki neljä kohtaa mahdollisia kenelle tahansa), onko sinua haukuttu rumaksi koskaan yhtä tökerösti kuin näissä tämän ketjun kauhukokemukset?
Ketään?
Oli kai sellainenkin ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kokemusta rumista naisista juuri samaan suuntaan kuin noilla julkimoilla eli dissaamista on riittänyt ns itseään rumemmilta pitäviltä. Ja minä protestoin ja loppuun saakka sillä en ole mitenkään syyllinen ulkonäköönne. Minulle ei tarvi ainakaan tulla kostamaan sairaasti yhtään mitään siitä syystä että ette itse pidä ulkonäöstänne Lopettakaa itse kauniimpina pitämienne dissaaminen vaan.
Joten kyllä sitä kokemusta on mitä on olla ns ruma nainen. Kestäkääpä vaan tämä kritiikki sillä se on arkipäivässä monella koettu eikä vain jollain Siepillä tai Aallolla. Karmeeta touhua naiset! Minun on vaikea edes kuvitella miehiltä mokomaa kotkottamista. Että voisivat naiset miehilyäkin jotain oppia:)!
Ei ketjussa kauniita kukaan dissannut ennen kuin sä tulit tänne vähättelemään rumia. Sinä sen dissaamisen aloitit joten koitapa vaan kestää ansaitsemasi kritiikki!
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä on ruma? Onko se joku muoto kasvoissa, kierot silmät, mädät hampaat tms? Mikä on semmoista, jolle ei voi tehdä mitään? Itselläni on aika haastavat "noitakasvot" (tykkään ajatella, että mieluummin intiaani- tai saamelaiskasvot), mutta olen pitkä (välillä hoikempi, välillä "isompi", riippuen vuodenajasta), pitkähiuksinen ja pukeudun tyylillä. Meikkaan ja laitan hiukset jne. Pidän itseäni kauniina ja saan huomiota, mutta en todellakaan klassisella tavalla ole kaunis ja ainakin korkkarit jalassa olen useita miehiäkin pidempikin (ja sekös niitä pelottaa, hui!). Ensimmäinen poikaystävä minulla oli 24-vuotiaana. Olen nähnyt paljon mitättömän näköisiä, ylipainoisia ja hompsuisia naisia, joilla saattaa olla jopa komea mies. Mikä heidän salaisuutensa on? Ainakin omaa mieltä voi vahvistaa, asennetta muuttaa, tyyliä/ kampausta/ ehostusta/ hampaita yms. voi parantaa... Mikä on tilanne, missä MITÄÄN ei ole tehtävissä??? Jos naama/ vartalo on epämuodostunut, sen korjaamiseen saa käsittääkseni Kelan tukea?
Oliskohan se, että miehiä on naisia enemmän (pl. yli 55 -vuotiaat).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha ja ette ole ketjussa haukkuneet ketään:)? Paitsi Milla Jojovitschin, Sarah Parkerin... heheh, joo! Aika luiskasta on. Älä valehtele edes.
Ja kerropa nyt, että kuka _ruma_ täällä on noita naisia rumiksi haukkunut?? Pistä viestinumerot tuollaisiin viesteihin, kiitos. Olen lukenut ketjun läpi ja minun nähdäkseni rumat nimenomaan ihmettelivät sitä, miksi ei-rumat ottivat nuo naiset esiin tässä ketjussa, koska heistä kumpikaan ei ole ruma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun käsittääkseni ovat av mamnat rankanneet jokaisen noista huippukauneista naisista rumiksi itse:D . Tuntuu olevan varaa kovin siihen. Kauniille pottuillaan ihan luvallisesti ja julkisesti! Mitä muuta tämä on kuin rumukkien kosto sillä jokainenhan on noita rumempi :)?
Miksi oletat, että tähän ketjuun kokemuksiaan kertoneet ovat samoja "av-mammoja" kuin mainitsemiasi henkilöitä haukkuneet? Tällä palstalla on ihan tajuton kävijämäärä.
No siitä kun Samasta syystä kuin sinäkin teet kunhan vaan luet ketjua täällä mollattiin rumiksi todella kauniita naisia. Lue ketju kommentoi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtään ainoaa ns rumaa naista jonka kuvia oltaisiin julkaistu ilkkuen tässämäärin kuin esim Sofia Ruusila ja Sara Sieppi, saara Aaltokin. No Meri sai osansa että silleen.
Haha mammat nimenomaan sanoivat ja ilkkuivat Meriä rumaksi ja miten" se sössii varmaan Saarankin uran " ja miten" hän ei ole Saaran " tasoa", huh huh.
Ja nämä Meriä haukkuneet mammat ovat siis samoja kuin tässä ketjussa ikävistä kokemuksistaan kirjoittaneet?? Vai huuteletko sä nyt vain syytöksiä ilmaan ihan vain omaa harmitustasi purkaaksesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ketjussa kauniita kukaan dissannut ennen kuin sä tulit tänne vähättelemään rumia. Sinä sen dissaamisen aloitit joten koitapa vaan kestää ansaitsemasi kritiikki!
Laitappa se kohta jossa vähättelen rumia? Minä sanoin selkeästi etten pidä ketaan rumana mutta käytöstä kyllä ja se vaikuttaa miten kauniina koen ihmisen sillä kauneus on sielullista enemmän kuin se päsrtä mulle. Jos tästä saat väänettyyn jotain väjättelyä niin ei ole minun ongelma.
Sama koskee myös naisia. Lisäksi meikkaaminen on naisilla merkittävä etuoikeus. Meikkaavia miehiä katsotaan kieroon.