Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rumat naiset - avaudutaan tänne kokemuksistamme

Vierailija
31.12.2016 |

Tänne saa avautua nöyryyttävistä ja kipeistä hetkistään, minä aloitan.

Olin pääsykokeissa, tehtävänä oli esitellä muille jumppaliike. Jokaiseen liikkeeseen piti pyytää avustaja ryhmästä. Yksi poika viittoili itsensä avustajaksi jokaiselle kauniille tytölle. Kun tuli minun vuoroni, hän ei yhtäkkiä tullutkaan innolla auttamaan, lopulta eräs vanhempi nainen tuli avustajakseni. Tapauksesta tulee vieläkin ahdistava olo, se oli niin nöyryyttävää kaikkien edessä.

Toinen tapaus on kanssa syöpynyt mieleeni erittäin ahdistavana. Tapasin mieheni kavereiden naiset ensimmäistä kertaa. Oli todella nöyryyttävää kun esiin astelee kaksi hoikkaa ja upeaa alle parikymppistä naista, olin todella nolona mieheni puolesta, koska itse olen aivan toista maata. Minun oli pakko poistua jossain kohtaa, ahdistus ja häpeä alkoi olla niin suurta. Itkin yöllä ahdistustani, miksi minulle on annettu näin kamalat kasvot...

Kommentit (1086)

Vierailija
281/1086 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin nettitreffeillä mielenkiintoisen miehen, johon ihastuin kun kirjoittelimme ja oli kuulemma molemminpuolista. Tavattiin ja hän piti minua rumana, koska viestit loppuivat parin viestin jälkeen :(

Vierailija
282/1086 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvissa pahikset ja menehtyvät sivuhahmot ovat aina rumia, koska he eivät herätä katsojissa samanlaista myötätuntoa kuin kauniit ja komeat ihmiset. He myös saavat ulkonäöllään aikaan negatiivisia tuntemuksia katsojissa joten sopivat paremmin pahan hahmon muottiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1086 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törmäsin äsken Tinderissä todella rumaan naiseen. Oikein sääliksi kävi kun oli niin ruma. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka moni täällä on oikeasti noin ruma ja kuinka moni on "ruma". Tosin aika rumatkin naiset saavat pääosin kehuja, mutta toki haukut muistaa paremmin. 

Et kai antanut säälistä sydäntä? Itseäni rumana naisena tinderissä kirpaisi se, että mätchejä sai mutta kukaan ei jutellut siellä.

Vierailija
284/1086 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani teini-ikäinen oli ylipainoinen ja minulla oli paha akne. Äitini oli köyhä yh, joten suurimman osan ajasta kuljin myös vanhoissa, epäimartelevissa vaatteissa. Koulukiusaaminen oli rankkaa lähinnä luokan poikien osalta, tutuksi tulivat mm. oksentelu-äänet kun minut ohitettiin käytävällä ja kerran sain yhdeltä suositulta pojalta melkein turpaani sen johdosta että olin "niin vitun oksettava". Kiusaaminen jatkui lukiossakin, erehdyin siellä ihastumaan yhteen poikaan joka oli ollut minulle ja mukava. Kun tästä ihastuksesta saatiin tietää, myös tätä poikaa alettiin kiusaamaan ja hän tuli itku kurkussa raivoamaan minulle ettei ikinä voisi kiinnostua minusta.

Nyt ollessani 24v olen laihtunut huomattavasti ja iho-ongelmat ovat onneksi historiaa. Osaan nykyään meikillä huijata itseni ihan ok-näköiseksi, melkein nätiksi, vaikka en mikään kaunotar ole vieläkään. Kaikista tyrmistyttävintä on miten erityistä kohtelua saan nykyään, esim. Miespuoliset lääkärit eivät ole nykyään ollenkaan tylyjä ja miespuoliset opiskelukaverit jopa puhuvat minulle kuin ihmiselle. Ehkä sairainta on kuitenkin se, että omat sukulaiseni kuten isovanhempani ja enoni ovat nyt kiinnostuneita asioistani ja puhuvat minulle ihan eri sävyyn. Molemmat päivittelivät ennen aina tavatessamme ulkonäköäni eivätkä puuttuneet mm. siihen, että serkkuni otti minusta salaa kuvan ja laittoi sen nettiin näyttääkseni miten ruma olen, tai kiusasi kavereidensa kanssa minua.

Olen näiden aikaisempien kokemusten takia kuitenkin sosiaalisesti vammainen, arkailen etenkin miehiä ja isompia porukoita enkä osaa rentoutua yhtään tai olla oma itseni. Omaksun tuttuun tapaan sellaisen "anteeksi että olemassa"-asenteen.

Vierailija
285/1086 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha karsastus, ensin sisään päin ja sitten ulospäin toisessa silmässä. Tappihampaat. Järkyttävän liru ohut hiirenharmaa tukka. Kumara ryhti. 

Näistä aineksista olen koostanut ulkonäköni, joka on hyvä. Eikä maksanut kuin julkisen puolen sairaala- ja hammaslääkärimaksun. Taisi tk hammaslääkäri tehdä muovit siinä muun hammaspaikkauksen yhteydessä. Julkisen puolen fysioterapiat jne. ryhtivikaan.

En ole uskonut ulkonäköni haukkujia, enkä myöskään kosmetologeja enkä kampaajia. Itse suunniteltu ja toteutettu. Kauniiksi on sanottu jatkuvasti  (myös pyydetty -ja olen mennytkin-lehtikuviin jne.) päin vastoin kuin aikoinaan haukuttiin rumaksi. Lapsesta asti kauniin ja hyväksytyn itsetuntoa en tosin ole saanut.

Väittäisin, että jos saisin käsiini yhden joka vaikka asteikolla 1 - 10 väittäisi olevansa tasolla 1 tai 2, niin käsittelyni ja ohjeideni jälkeen sanoisi 6 tai 7. Jos vain joku hyvä puoli löytyy, niin siitä se lähtee. Yksinkertaisin lähtökohta olisi hyvät hiukset. Niiden varaan monen naisen kauneus rakentuu, tosin ei minun tapauksessani ollut sitäkään.

Minua vähän epäilyttää, että tämä on keksitty juttu, jolla yritetään vain vakuuttaa, että mitä vain voi korjata. Itselläni on toisessa silmässä karsastus/piilokarsastus, ja vaikka se kerran leikattiin, se tuli takaisin, ja näkyy varsinkin kun olen väsynyt tai hämilläni. Ei noita vikoja noin vain korjata, lisäksi vika on minusta siinä asenteessa, että ihmisiä *saa* edes arvostella asteikolla 1-10 pelkän ulkonäön perusteella. Tosi pinnallista.

Vierailija
286/1086 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jormakakka kirjoitti:

Oon parit kerrat baarijatkoilla pokannut niin ruman muijan,että vaikka pillu oli tiukka niin karkuun piti lähtä kun aurinko nousi.

Yhelle kostoksi runkkasin mällit naamalle ennen lähtöä ja naureskelin hississä,että oliko niin fiksu veto sekään mutta tulihan tehtyä.

Sen verran karsean näkönen ajopeli oli,että toivottavasti sai edes saatanan silmätulehduksen.

Oletpa hieno ihminen.

Vierailija
287/1086 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milla ilman meikkiä vasemmalla. Tuohon vielä lyhyt miehen kampaus niin..

Ja tässä kun Millan tukka on vedetty päätä myöten.. varsin komea mies.

Mun mielestä Milla on kaunis, ei tulisi mieleenkään käyttää häntä esimerkkinä kun puhutaan rumuudesta. Mutta niin se kauneus vain on katsojan silmissä ilmeisesti, jos suurimman osan mielestä hän on hyvä esimerkki rumasta naisesta

Ei, hän ei ole ruma. Hän on upea. Kyse on siitä, että Milla on androgyynisellä tavalla kaunis - täällä kun muutama kuvailee, kuinka kauniilla naisella pitää olla naismaiset piirteet ja esim. vahva leukalinja / nenä ovat "liian maskuliinisia". Eivät ole. Milla on kaunis.

Vierailija
288/1086 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän aloitus ja kommenteista osa ole muutaman sovinistijonnen käsialaa - jossain ylialilaudan uumenissa keksitty juttu, jolla saa osan naisista tuntemaan itsensä surkeaksi ja loppujen miettimään, että mitä jos heilläkin on vasen kulmakarva 1 cm eri korkeudella kuin oikea..

Vierailija
289/1086 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmetyttää nämä muutamat kommentit, että opettele meikkaamaan, se ratkaisee ongelman. :))

Minun kokemuksieni mukaan kauniit naiset ovat kauniita myös ilman meikkiä. He voivat halutessaan lähteä ihmisten ilmoille vaikka vaan vähän sipaisemalla jotain kasvoihin ja se siitä.

Vaikka ruma nainen onnistuisikin meikkaamaan itsensä ihan ok kauniiksi, niin se harmittaa, että vaikka joskus tekisi mieli olla laittautumatta, niin pelkää huonoa kohtelua tai "kasvojensa menetystä" niin paljon, että on ns. pakko meikata. Ja se meikkaaminen vie aikaa. Lisäksi esim. saunaillat tai yökyläilyt/matkustamiset "paljastavat" todellisuuden, kun meikki pestään pois muiden seurassa, mikä voi tuntua ahdistavalta.

Pointti siis se, että laittautumisesta voi kyllä saada apua, mutta harmillisia tilanteita voi silti tulla jatkuvasti vastaan. Ja näitä tilanteita ei kauniin ihmisen ole helppo ymmärtää.

Vierailija
290/1086 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko etsiä googlesta kuvan naisesta jonka rumuus on samankaltaista kuin itsellänne ja laittaa linkin sitten tänne? Olisi kiinnostavaa tietää minkälaisia te "rumat" naiset olette.

Yrittäkää myös tehdä niin että valitsette mahdollisiman osuvan kuvan, eikä sitä miltä teistä tuntuu.

http://aijaa.com/VCPTtk

Hui

Vierailija
291/1086 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On typerää väittää, ettei rumia naisia ole. Te nyt jankkaatte jostain sarah jessica parker - rumista, joka ei ole kyllä rumaa nähnytkään ja tässä ei ole nyt kyse tuollaisesta, vaan lähinnä kasvojen luustosta ja muodosta, minkälainen nenä, huulet jne. En haluaisi linkata mutta laitan alas kuitenkin esimerkkejä, minkälainen naama joillain voi olla. Tunnen erään "ruman" naisen (naama muistuttaa lähinnä porsasta, kamalaa sanoa näin mutta en keksi parempaakaan kuvausta..:D) mutta kyseinen tyyppi on todella fiksu, pukeutuu kauniisti ja hänellä on kaunis ääni ja tapa liikkua. Naamastaan vaan on auttamattoman ruma ja ylipainoa on myös. Minä en häntä rumana nää, koska tiedän että hän on sisäisesti kaunis ja fiksu; satun vaan tietämään että esim. yöelämään ei hänellä ole asiaa, työpaikoilla miehet halveksuvat jne.

https://www.google.fi/search?q=ruma+nainen&newwindow=1&safe=off&biw=153…

Vierailija
292/1086 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kaunis. Mut arvatkaapa mitä. Se on suurimmaksi osaksi vain stailausta,johon pystyy ihan kuka tahansa.

En halus lytätä kokemuksianne,maailma on hirveän ulkonäkökeskeinen paikka. Tiedän säästyneeni monelta harmilta ihan vain naamakertoimen mukaan.

Mutta nyt siihen itse aiheeseen. En usko,että rumuutta on. On vain ihmisiä,jotka eivät osaa tuoda parhaita puoliaan esille. Täällä moni on sanonut,että on ruma vartalo. Olisiko kuitenkin niin,että ostat vaatteita,jotka eivät leikkaukseltaan,väreiltään tai tyyliltään sovi juuri sinun vartalollesi pätkääkään?

Minulla on esim.todella(siis ihan todella)riippuvat ja pienet rinnat. Siksi ostan vain sellaisia rintsikoita,jotka nostavat niitä ylöspäin ja harvoin käytän esim.peplum-tyylisiä paitoja tai lyhyitä takkeja,koska ne vain korostaisivat tätä vartaloni "epäkohtaa".

Minulla oli myös joskus ihan kauhean värinen tukka. Näytin ihan väsyneeltä,sellaiselta,joka ei ole käynyt suihkussa viikkoihin. Sen sijaan,että värjäilin kotona,menin asiansa tuntevalle kampaajalle. Nuorelle,joka on käynyt koulutuksissa ihan lähiaikoina ja osasi kunnostaa mallin ja värin tähän päivään. Ette voi uskoa miten erilaiselta näytin!

Lisäksi opettelin meikkaamaan. Tai lähinnä vähentämään turhan raskasta meikkiä. Ostin omalle ihotyypille sopivan meikkivoiteen. Jo se,että ihoni punakkuus ja tummat silmänaluset katosivat teki ihmeitä! Opettelin piirtämään kulmat (suosittelen sitä Lumenen kynää) ja käytän arkena tämän lisäksi vain poskipunaa ja ripsaria. Ripsari maksoi Tokmannilla 4€(Lumene)eli mikään rikas ei tarvitse olla.

Huolehdin myös,että hygienia on kohdallaan. Harjaan hampaat valkaisevalla tahnalla ja suihkautin aamulla hajuvettä. Tuntuu heti paljon paremmalle!

Suosittelen rohkeasti kysymään ammattilaiselta apua. Minä olen pyytänyt niin meikkiosastolla kuin vaatekauppassakin myyjän apua. Ja kertonut budjetin. Jos haluan maksaa max.20€ meikkivoiteesta,en häpeä sanoa sitä. Koska sillä hinnalla saa jo tosi hyvän.

https://1.bp.blogspot.com/_wg2mnzIH9mI/TJ_SZubZdkI/AAAAAAAAHFI/MnjpqRTZ…

Stailaapa siitä. Veikkaan nimittäin että tähän ketjuun on kirjoittanut jotain tuon tyyppisiä, mutta kaikilla hampailla toki.

Kyllä nyt jokaisesta saa hirveän näköisen, jos irvistelee niin, että mustat aukot hammasrivissä paistaa. Tuo kuvan nainen, hampaat korjattuna ja tukka kammattuna on ihan perustasoa.

Vierailija
293/1086 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumana meikattuna naisena voi saada sellaisen parisuhteen, jossa ei koskaan muuteta yhteen ja vietetä öitä yhdessä. Ei muuta.

Tähän mennessä jokainen tapailusuhde on päättynyt siihen kun mies on nähnyt ilman meikkiä. Naispuolinen kaverikin kerran kysyi, että miten mä oikein toimin miesten ja meikkien suhteen. Tyhmänä vastasin, että pesen pois tietysti. Saunailloissa ym. käyn mielelläni, koska ei toisia naisia kasvoni haittaa.

Vierailija
294/1086 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessani,moni on kommentoinut,että päin naamaa haukutaan rumaksi...Onko tosiaan nykyään niin huonot tavat?Jos joku sanoi noin päin naamaa niin et ole mitään menettäny.Olisit onnellinen,että jätkän typeryys paljastuu jo ennen tutustumista.Jos satun kuulemaan raflassa kun jtn kommentoidaan tuohon tyyliin niin kauniina naisena,en halua olla sellaisten kusipäiden kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
295/1086 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko mä kysyä että millaiselta näyttää "ruma ihminen"? Mä oon ite tämmönen pyylevä pallopää,mutta pidän itteäni ihan nättinä. Enkä keksi nyt äkkiseltään yhtäkään ihmistä, joka olisi minusta ruma ulkomuodoltaan. Tietenkin osa on kauniimpia kuin toiset, mutta en silti luokittele ketään rumaksi. Oletteko ihan varmoja ettei kyse ole vääristyneestä kehonkuvasta tai todella huonosta itsetunnosta?

Vierailija
296/1086 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän aloitus ja kommenteista osa ole muutaman sovinistijonnen käsialaa - jossain ylialilaudan uumenissa keksitty juttu, jolla saa osan naisista tuntemaan itsensä surkeaksi ja loppujen miettimään, että mitä jos heilläkin on vasen kulmakarva 1 cm eri korkeudella kuin oikea..

Voi olla, mutta mitä väliä? Joskus trollauksistakin syntyy hyviä ketjuja.

Vierailija
297/1086 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

I

Vierailija kirjoitti:

En kommentoijista tiedä mut aloittajana olen minä eli 25-vuotias nainen. En halua saada ketään tuntemaan oloaan surkeaksi vaan halusin vertaistukea kanssasisarilta. Sille en mitään voi millaiseksi ketju on muotoutunut. Ketjun idea kärsii näiden itseensä tyytyväisten kaikki on kauniita kommenteista. jos minua on puolet elämästäni sanottu rumaksi niin ei se teidän "tsemppi viesteillä" miksikään muutu. Ja taatusti jokainen ymmärtää nämä perushommat (ehostautuminen, hiustenlaitto, liikunta) ilman muiden muistuttamistakin. ;)

Joten jos et ole ruma eikä sinulla ole täten kokemusta rumana elämisestä niin älä kirjoita tänne, kiitos.

-ap

Vierailija
298/1086 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko mä kysyä että millaiselta näyttää "ruma ihminen"? Mä oon ite tämmönen pyylevä pallopää,mutta pidän itteäni ihan nättinä. Enkä keksi nyt äkkiseltään yhtäkään ihmistä, joka olisi minusta ruma ulkomuodoltaan. Tietenkin osa on kauniimpia kuin toiset, mutta en silti luokittele ketään rumaksi. Oletteko ihan varmoja ettei kyse ole vääristyneestä kehonkuvasta tai todella huonosta itsetunnosta?

Minä kyllä näen metrossa ja junassa rumia ihmisiä päivittäin. Minusta se ei toisaalta ole ihmisen keskeisin ominaisuus, katsokaa vaikka, miltä Jean-Paul Sartre näytti, ja naisia oli enemmän kuin pystyi hanskaamaan.

https://goo.gl/images/KaD1Td

Vierailija
299/1086 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlen kuvahaku "ugly woman": https://www.google.com/search?tbm=isch&q=ugly+woman

Kyllä niitä kaikenlaisia tallaajia löytyy tältä pallolta. Osa noista on sellaisia, että meikit ei kauheasti auta vaikka joku miten väittäisi, että siistillä olemuksella ja meikillä saa ihmeitä aikaan.

Vierailija
300/1086 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kanssa kyllä väitän, etteivät nämä "rumat" vain osaa ehostaa. Voin myöntää että minä olen kaunis, mutta ihan hitonmoisella työllä! Kroppaa saan tosin kiittää geeneistä, on tiimalasivartalo joka korostuu entisestään kun treenaan paljon, mutta muuten. Nätin vartalon saa kuka tahansa kovalla treenillä ja oikealla ruokavaliolla!

Ja entäs naama sitten? Mulla on todella valkoinen iho, käytän jatkuvasti päivettäviä voiteita jotta näyttäisin terveemmältä. Hiukset on puolipitkät mutta ohuet, siksi mulla on teippipidennykset olleet jo vuosia (laadukkaat sellaiset, kukaan ei edes tiedä että ovat pidennykset), ripsipidennykset on tietenkin ja kulmat laitan joka aamu. Oikeasti mulla on myös näkymättömät kulmat ja ripset, huulet tosin ovat onneksi luonnostaan täyteläiset.

Se vaatii panostusta, mutta jokainen saa itsestään kauniin kunhan jaksaa nähdä vaivaa sen eteen. Mua luullaan usein vielä ulkomaalaiseksi, vaikka oikeasti olen suomalainen harmaahiiri :'D nyt olen kihloissa, mutta miehistä ei koskaan ole ollut pulaa. Sitten varmasti olisi jos en itselleni mitään tekis.

Keskustelun otsikko on Rumat naiset - avaudutaan tänne kokemuksistamme. Haluatko kertoa, miten viestisi liittyy tähän aiheeseen? Etkö saa tarpeeksi huomiota kotona tai muualla, kun täytyy tulla tällaiseen vertaistukiketjuun itseään esittelemään? :) :) :) :) Ihanasti loppuun sait vielä lisättyä tuollaisen humble braggayksen siitä, kuinka olet "harmaahiiri" ja silti sua luullaan ulkomaalaiseksi. <3