Miehen ex toi lapsen hoitoon, jätti myös uudet lapsensa
Vittu että ärsyttää. Asutaan omakotitalossa, ex jätti lapsen sisaruksineen kysymättä meiltä. Lapsien idea kuulemma, aikoi tulla hakemaan illalla nuo nuoremmat. Mies ei saanut sanottua vastaan ja musta tuntuu et nyt meni kuppi nyrin. Pitääkö tuo akka meitä jonain ilmaisena hoitopaikkana?!
Jätti siis lapset pihalle ja kaasutti pois, löysin kolmikon oven takaa.
Nyt jo puhuvat etteivät tahdo mennä kotiin vaan jäädä meille viikonlopuksi. Ei meillä periaatteessa mitään ole mutta mitä helvettiä?
Ja joo en ole tällainen lasten nähden, tänne puran ärsytykseni.
Kommentit (91)
Uusperheen äiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lieneeköhän totta tämä ap:n tarina? Epäilen. Keksi siis hieman parempi tarina seuraavalla kerralla. T. Av:n seniori
Minä ainakin uskon, koska meillä isännän tytär keksi samanlaisen idean 6 vuotiaana äitinsä avustuksella että pikkusiskonsa voisi tulla meille yökylään hänen isäviikonloppunaan. Pikkusisko olikin sitten mukana kun äiti toi tytön meille, minä sanoin asiallisesti molempien vanhempien kuullen että jos mies vahtii niin on ok. mutta minä en jää lapsenvahdiksi. Leikkivät sitten kaksistaan pihamaalla jonkun aikaa, ettei heti käännytetty sentäs. Tyttö vielä eteisessä kyseli että miksei pikkusiskon yökylään jääminen käy, kerrottiin että siksi kun ei se ole sukua meille, on sinun sisko. Että voitte olla sitten vaikka mammalla tai kummilla yhtäaikaa yökylässä äitin luvalla, mutta meille tulet vain sinä"
Hyi miten inhottava ihminen olet :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä odotellessa ku mun miehen eksä saa uuden kakaran sen uuden miehen kaa,että tuleeko se kakara sitte samassa paketissa sisarustensa kaa jotka on taas mun miehen. Vittu en kyl tasantarkkaan aio hoitaa sitä äpärää.
Näitä viestejä, kun lukee, niin ei ole mikään ihme, että Eerikalle kävi miten kävi. Siinäkin toisena osallisena oli hullu äitipuoli. Lapset ovat lapsia ja niistä tulee huolehtia kaikista kuin omista, vaikka olisivatkin jonkun toisen lapsia. Kohdelkaa lastenne puolisisaruksia, kuin lastenne tärkeitä ystäviä, niin tiedätte miten toimia. Selvitelkää te aikuiset välinne ilman, että lapset joutuvat niistä kärsimään. Näyttäkää lapsillenne mallia siitä millaista on oikea vanhemmuus ja aikuisuus, koska aikuisia teidän todellakin pitäisi olla, eikä vihaa ja kaunaa kantavia rääpäleitä.
Toisena osapuolena oli oma isä. Kummasti av-mammoihinkin uppoaa tämä tarina, että äitipuoli oli syyllinen ja suurempi paha Eerikan kuolemaan. Isä tuomittiin myös murhasta. Ei avunannosta. Murhasta.
Vierailija kirjoitti:
Uusperheen äiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lieneeköhän totta tämä ap:n tarina? Epäilen. Keksi siis hieman parempi tarina seuraavalla kerralla. T. Av:n seniori
Minä ainakin uskon, koska meillä isännän tytär keksi samanlaisen idean 6 vuotiaana äitinsä avustuksella että pikkusiskonsa voisi tulla meille yökylään hänen isäviikonloppunaan. Pikkusisko olikin sitten mukana kun äiti toi tytön meille, minä sanoin asiallisesti molempien vanhempien kuullen että jos mies vahtii niin on ok. mutta minä en jää lapsenvahdiksi. Leikkivät sitten kaksistaan pihamaalla jonkun aikaa, ettei heti käännytetty sentäs. Tyttö vielä eteisessä kyseli että miksei pikkusiskon yökylään jääminen käy, kerrottiin että siksi kun ei se ole sukua meille, on sinun sisko. Että voitte olla sitten vaikka mammalla tai kummilla yhtäaikaa yökylässä äitin luvalla, mutta meille tulet vain sinä"
Hyi miten inhottava ihminen olet :(
Ai sinäkö otat mielin määrin ketä vain lapsia kotiisi viikonlopuksi tämän tästä kun sinun tai puolisosi lapsi tykkää leikkiä sen toisen lapsen kanssa ja sattuu olemaan miehesi lapsen puolisisar mutta ei mitään sukua sinulle tai puolisollesi? Älä viitsi naurattaa. Vain totaalisen loisen mielestä em on ok. Mutta loisiahan saa kaksin käsin hätistellä pois.
Mä tunnen perheen, jossa isä ei päästänyt omia lapsiaan lasten siskopuolen kastajaisiin, kun sattui olemaan isän hoitoviikonloppu. Ei voinut joustaa yhtään. Äiti oli tosi pahoillaan, kun ei ollut tajunnut järjestää kastajaisia omalle hoitoviikonlopulleen, mutta ei arvannut ex-miehen olevan niin vittumainen.[/quote]
Tapaamissopimukset on tehty juurikin noudattamista ajatellen, joten äiti teki tässä tapauksessa sen virheen. Ei isä. Kastajaiset olisi ollut todella helppo järjestää hoitoviikonloppuna, jos äiti olisi näin halunnut tehdä. Aika itsekästä ajatella, että muut joustavat aina tälläisissä asioissa :( Itsekin äiti ja olen pyrkinyt järjestämään asiat aina tapaamissopparin mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen jonkinlainen mummipuoli. Miehelläni on aikuisia lapsia ja niillä lapsenlapsia. Jos niitä tänne tömähtää, kavereineen tai ilman, homma on ilman muuta miehen hoidossa. Jos itseä vituttaa tarpeeksi lähden tieheni tai sulkeudun huoneeseeni. Mies joskus hädissään ilmoittaa että hänen pitää ensin käydä kaupassa tai mitä nyt pitääkään - hah. Ei pidä. Minä käyn kaupassa jos pitää käydä. Heitän kauppakassin pihalle ja jatkan matkaa.
Mikäli toivotaan minulta lapsenhoitopalveluita, neuvotellaan minun kanssani.
Minunkin pienillä lapsillani on jonkinlainen mummipuoli. Oma äitini on nimittäin kuollut ja isäni on löytänyt uuden kumppanin itselleen. Sattumalta lapsillani on myös jonkinlainen puolikas isoisä, sillä myös mieheni isä on kuollut ja hänen äitinsä on löytänyt itselleen uuden kumppanin. Emme vieraile kummankaan luona kysymättä, emmekä todellakaan lapsia vie minnekään etukäteen sopimatta. Koska kysymme aina etukäteen, sopiiko tulla kylään, ja myös kuuntelemme herkällä korvalla vastauksen, vierailumme varsinkin isäni luona ovat harventuneet mummipuolen asenteen vuoksi. Emme näet koe olevamme tervetulleita hänen puoleltaan ja kylmä asenne surettaa minua. Kyllähän lapsetkin sen huomaavat!
Meillä oli erittäin läheiset välit isäni kanssa ennen isäni uutta suhdetta ja suren sitä, että nyt tuntuu kuin olisin menttänyt äitini lisäksi osin isänikin. Olen iloinen siitä, ettei isäni tarvitse elää loppueläämäänsä yksin leskenä. Siitä huolimatta olisi mukavaa, jos minulla ja lapsillani olisi mahdollisuus tavata isääni edes kerran kahdessa kuukaudessa. Se ei varmaan olisi mummipuoleltakaan liikaa vaadittu.
Eli läheiset välit oli sitä että veitte lapset isälle ja lähditte itse rentoutumaan? Voittehan te pyytää isän vaimoineen teille kylään. Siinähän pappa näkee lapsia ja voivat poistua kun parhaaksi näkevät. Isäsi on varmaan onnellinen ajastaan uuden vaimon kanssa. Oma elämä se papoillakin on ja hyvä että osaa jossain kohtaa laittaa rajat lapsille.
Eihän ap:n kuvailemassa tilanteessa sinänsä olisi mitään pahaa, jos asioista voitaisiin sopia. En minäkään voisi kuvitella, että yht'äkkiä ja yllätyksenä ottaisin hoitooni jonkin napalankoni lapsia, vaikka muuten olisivat kuin Herran enkeleitä.
Lapsille ei kannata asiasta ilmoitella, mutta itse olisin tehnyt myös, kuten joku ehdotti: soitto perään aiheesta "haetko lapsesi itse vai hakeeko sossun täti?"
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen perheen, jossa isä ei päästänyt omia lapsiaan lasten siskopuolen kastajaisiin, kun sattui olemaan isän hoitoviikonloppu. Ei voinut joustaa yhtään. Äiti oli tosi pahoillaan, kun ei ollut tajunnut järjestää kastajaisia omalle hoitoviikonlopulleen, mutta ei arvannut ex-miehen olevan niin vittumainen.
Vai "ei ollut tajunnut" järkätä niitä kastajaisia omalle viikonlopulleen? Älä nyt viitsi :D Kyllähän sitä pienen vauvan kanssa voi aivotoiminta olla vähän niin ja näin, mutta luulis kalenterin katsomisen vielä jotenkuten sujuvan.
Veikkaan, että tahallaan järkkäs kemut isän viikonlopulle. Sais joko lapset pois isältä hetkeksi tai isästä kivasti muokattua sen pahiksen "kun ei yhtään jousta yhyy".
Varmaan jotkut kastajaiset lapsia nappaa hevon kukkua muutenkaan. Kakkua voi syödä sitten jälkikäteen omalla ajallaan.
En muuten usko sitäkään tarinaa tästä kuviosta, että isä ois saanu lapset itselleen vedoten äidin burn outiin. Kukaan isä tässä maassa ikinä saanut vietyä lapsia äidiltä ilman ihan oikeasti todella helkkarin painavaa syytä. Kyllä pitää äidin olla vähintään alkkis-narkkari-pedofiili-lastenhakkaaja, että isällä ois mitään mahkuja. Edes 50/50 ei isä saa jos äiti ei halua ja on lähelläkään kunnollista kansalaista. Burn outit ja muut katsotaan äidin kohdalla lähinnä eduksi. Kun eihän siltä raukalta voi lapsia nyt viedä kun lähtee loppukin järki..
Oli miten oli, sopimukset on tehty noudatettaviksi ja joustaminen on toki positiivinen asia, kunhan se toimii molempiin suuntiin.
Jättäiskö av-mammat kersansa jonkun puolivieraan tädin pihaan kysymättä tämän mielipidettä ja kaasuttaisivat pois? Kyllä tää on minusta omituista käytöstä lapsistaan piittaavalta. En itse haluaisi omien lasteni tuntevan olevan epätoivottuja vieraita, joten ainakin asia minimissään pitäisi tarkistaa.
Tarkistaminen on lisäksi normaalia toista ihmistä kunnioittavaa käytöstä, eikä myöskään ole suuri vaiva. En kyllä mitenkään päin vääntämällä löydä perusteluja tällaiseen käytökseen.
Ristiäiset on erittäin helppo järjestää omalle viikonlopulle. Itsekkäitä äitejä, jotka tahallaan järjestävät isäviikonlopulle jotakin isoa juhlaa. Eli samaa mieltä joidenkin kirjoittajien kanssa: äiti itsekäs, isä ei!38
Omista lapsistaan tulee kantaa sataprosenttinen vastuu. Vastuuton röyhkeä vanhempi jättää lapsensa toisen /toisten ihmisten hoitoon sopimatta siitä etukäteen. Tekoon syyllistynyt vanhempi toimi todella sairaasti.
Heti pyyntö hakea muut kuin tapaamiseen oikeutettu lapsi pois ! Järkyttävää ja erittäin tökeröä käytöstä.
Näitä viestejä, kun lukee, niin ei ole mikään ihme, että Eerikalle kävi miten kävi. Siinäkin toisena osallisena oli hullu äitipuoli. Lapset ovat lapsia ja niistä tulee huolehtia kaikista kuin omista, vaikka olisivatkin jonkun toisen lapsia. Kohdelkaa lastenne puolisisaruksia, kuin lastenne tärkeitä ystäviä, niin tiedätte miten toimia. Selvitelkää te aikuiset välinne ilman, että lapset joutuvat niistä kärsimään. Näyttäkää lapsillenne mallia siitä millaista on oikea vanhemmuus ja aikuisuus, koska aikuisia teidän todellakin pitäisi olla, eikä vihaa ja kaunaa kantavia rääpäleitä.