Miehen ex toi lapsen hoitoon, jätti myös uudet lapsensa
Vittu että ärsyttää. Asutaan omakotitalossa, ex jätti lapsen sisaruksineen kysymättä meiltä. Lapsien idea kuulemma, aikoi tulla hakemaan illalla nuo nuoremmat. Mies ei saanut sanottua vastaan ja musta tuntuu et nyt meni kuppi nyrin. Pitääkö tuo akka meitä jonain ilmaisena hoitopaikkana?!
Jätti siis lapset pihalle ja kaasutti pois, löysin kolmikon oven takaa.
Nyt jo puhuvat etteivät tahdo mennä kotiin vaan jäädä meille viikonlopuksi. Ei meillä periaatteessa mitään ole mutta mitä helvettiä?
Ja joo en ole tällainen lasten nähden, tänne puran ärsytykseni.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni otti joskus sukulaislapsiaan viikonlopuksi hoitoon. Näiden lasten äiti jäi ihmettelemään suu auki, kun hän oli ensin selittänyt minulle ummet ja lammet siitä, mistä lastenohjelmista tykätään ja mitä ruokaa sopii laittaa ja kassissa on uninallet sun muut, ja minä totesin, että lapset ovat hoidossa miehellä, eivät minulla, ja sopii tuollaiset asiat kertoa miehelle eikä minulle.
Mies keksii huvituksia sukulaislapsilleen, minä taas omilleni, jos meille hoitoon tulee.
Lapsilla oli ymmärtääkseni ihan hauskaa, siellä he porukalla pelasivat pleikkaa illan. Toiste he eivät kuitenkaan enää tulleet meille kylään (kuulin kierteen kautta, että tässä talossa on niin kylmä akka, ettei tänne voi lapsia enää laittaa).
Lasua en ap:n tapauksessa tekisi. Tässä maassa on ihan tarpeeksi niitä lapsia, jotka oikeasti tarvitsevat lastensuojelua. Voisin kyllä viedä lapset takaisin omaan kotiinsa lähivanhempansa luo, ja jos siellä ei olla kotona, veisin heidät isovanhemmilleen. Kai sitä nyt joku jossain kotona on.
Ikinä maailmassa en olisi kehdannut noin sanoa päin naamaa, vaikka tilanne tosiasiassa olisikin ollut tuo. Hei vähän käytöstapoja? Ja juu, en minäkään lapsiani toiste enää tuollaiseen paikkaan veisi, ties mitä moukkavaikutteita sieltä voisi tarttua mukaan.
Mies varmaan osti safkatkin näille ja kokkasi, kun ei kuulu sinun hommiisi moinen vieraanvaraisuus?
Hirveästi alapeukkuja tähän. Mutta oikeasti - mitä sinä tuolla sinun sanomisellasi voitit? Miehen sukulainen ei varmaan voinut kuvitellakaan, että sinä et heidän lapsiaan olisi halunnut kyläilemään, vaan toi lapset kenties iloiten siitä, että saa vähän omaa tai parisuhdekeskeistä aikaa. Tuolla sanomisellasi sinä kyllä kertalaakista teit selväksi, että lapset eivät olleet tervetulleita.
Aika itsekkäältä akalta kyllä vaikutatkin, ei millään pahalla. Ja huonotapaiselta.
Sääliksi käy kaikkia uusioperheitä.
Kiesus teidän vastauksia! Lasuun ilmoitus? Kamoon! Ap puhuu nuorista. Eli oleellista on lasten ikä nyt? Eli onko he 15-18-vuotiaita?
12-vuotiasta kuullaan itseään kumman vanhemman luona hän haluaa olla ja jos sisarus on yhtä kuin hyvä ystävä niin miksi ei voisi tulla isällään käymään?
Ei siinä ilmoituksia tarvita kun osaavat varmaan kotiin ihan itsekin takaisin jos sanottaisiin etteivät ole tervetulleita! Ja varmaan osaisivat soittaa äidilleenkin, että tule hakemaan.
Olisi hei hiukan eri jättää 1-2-vuotiaat oven taakse ilmoittamatta. :))
Nyt taitaa ap vain haluta kannustusta itselleen, jotta voi ryhtyä ns.toimenpiteisiin.
Eiköhän sekin ole sen isän tehtävä? Käsittääkseni.
Ovatko sopineet jotain? Sellaista mistä miehesi ei sulle ole kertonut eikä nyt uskalla myöntää?
Ja saahan nuoret toivoa jäävänsä viikonlopuksi ja silloin lopputuloshan on tasan se mitä te itse haluatte, joten sano nainen miehellesi ääneen toiveesi.
Oleellisinta on nyt minusta se, että miksi äiti toimii noin? Jonkun aiemman tapahtuneen vuoksi? Nuoret sanoneet sopineensa asian? Joku teissä kahdessa nyt on (miehessä ja sinussa) miksi yhteydenpito eikä sopimukset ole onnistunut haluamallanne tavalla. Joko ette ole osanneet tuoda ajatuksianne ÄÄNEEN julki ja kertoa ehtojanne selkeästi tai sitten ette ota yhteydenottoihin mitään kantaa tai joku muu kun noin pääsee tapahtumaan.
Voisiko niiden nuorten vuoksi ihan istua pöytään kahvin kera ja jutella pelisäännöt läpi kun äiti nuoriaan kotiin hakee?
Pikkuisen omatoimisuutta nyt sinne. Onko isän viikonloppu?
Ja lastensuojeluilmoitus kun nuoret ovat oman isän ja sisaruksen isän oven takana! Juupa. Joissain tilanteissa nuoret liikkuvat jopa ihan itse toisen vanhemman luokse silloin kun siltä tuntuu ja ehkä silloinkin kun toisen vanhemman kanssa on napit vastakkain.
Tällöin aikuiset keskustelevat asian ja nimenomaan ne vanhemmat keskenään. Joten ap, esitä miehellesi toiveesi ja omat ehtosi ja miehesi hoitaa asian parhaaksi katsomallaan tavalla ja sillä tiedolla mikä hänellä on (voi olla enemmän kuin sinun tietosi). Mikäli lopputulos ei sinua miellytä niin se ei ole lasten eikä toisen vanhemman vika.
On törkeesti tehty, mutta... lapsia säälisin ja kuuntelisin.
Jos ei ole menoja ja lapset viihtyy ja rahaa on ylimääräistä. Soittaisin sille lierolle äidille, että nämä jää nyt tänne viettämään hauskaa aikaa yönkin yli. Hän on ottaa palveluksena, mutta jälkeenpäin sitten kova sana vastaan. Noin EI TEHDÄ!
Sitä odotellessa ku mun miehen eksä saa uuden kakaran sen uuden miehen kaa,että tuleeko se kakara sitte samassa paketissa sisarustensa kaa jotka on taas mun miehen. Vittu en kyl tasantarkkaan aio hoitaa sitä äpärää.
Vierailija kirjoitti:
Sitä odotellessa ku mun miehen eksä saa uuden kakaran sen uuden miehen kaa,että tuleeko se kakara sitte samassa paketissa sisarustensa kaa jotka on taas mun miehen. Vittu en kyl tasantarkkaan aio hoitaa sitä äpärää.
No vittu toivottavasti ei annakaan lastaan hoitoon noin vihamieliselle akalle.
Tietenkään ei hoida lasta jos et halua kerta se ei ole sinun eikä edes miehesi. Mutta ihan oikeasti, ei siitä eksästä tarvi tykätä, mutta älä viitsi kohdistaa vihaasi viattomaan lapseen. Ei kuulosta terveeltä. Ne lapset on syyttömiä teidän aikuisten kiistoihin ja kaunoihin.
Mihinkään muuhun ottamatta kantaa, jotenki särähtää korvaaan että lapsi tuodaan isälle hoitoon. Eikö isällä ole yhteneväinen velvollisuus/oikeus viettää aikaa ja yhteistä arkea lapsen kanssa kun äidilläkin?
Vierailija kirjoitti:
Kiesus teidän vastauksia! Lasuun ilmoitus? Kamoon! Ap puhuu nuorista. Eli oleellista on lasten ikä nyt? Eli onko he 15-18-vuotiaita?
12-vuotiasta kuullaan itseään kumman vanhemman luona hän haluaa olla ja jos sisarus on yhtä kuin hyvä ystävä niin miksi ei voisi tulla isällään käymään?
Ei siinä ilmoituksia tarvita kun osaavat varmaan kotiin ihan itsekin takaisin jos sanottaisiin etteivät ole tervetulleita! Ja varmaan osaisivat soittaa äidilleenkin, että tule hakemaan.Olisi hei hiukan eri jättää 1-2-vuotiaat oven taakse ilmoittamatta. :))
Nyt taitaa ap vain haluta kannustusta itselleen, jotta voi ryhtyä ns.toimenpiteisiin.
Eiköhän sekin ole sen isän tehtävä? Käsittääkseni.
Ovatko sopineet jotain? Sellaista mistä miehesi ei sulle ole kertonut eikä nyt uskalla myöntää?Ja saahan nuoret toivoa jäävänsä viikonlopuksi ja silloin lopputuloshan on tasan se mitä te itse haluatte, joten sano nainen miehellesi ääneen toiveesi.
Oleellisinta on nyt minusta se, että miksi äiti toimii noin? Jonkun aiemman tapahtuneen vuoksi? Nuoret sanoneet sopineensa asian? Joku teissä kahdessa nyt on (miehessä ja sinussa) miksi yhteydenpito eikä sopimukset ole onnistunut haluamallanne tavalla. Joko ette ole osanneet tuoda ajatuksianne ÄÄNEEN julki ja kertoa ehtojanne selkeästi tai sitten ette ota yhteydenottoihin mitään kantaa tai joku muu kun noin pääsee tapahtumaan.
Voisiko niiden nuorten vuoksi ihan istua pöytään kahvin kera ja jutella pelisäännöt läpi kun äiti nuoriaan kotiin hakee?Pikkuisen omatoimisuutta nyt sinne. Onko isän viikonloppu?
Ja lastensuojeluilmoitus kun nuoret ovat oman isän ja sisaruksen isän oven takana! Juupa. Joissain tilanteissa nuoret liikkuvat jopa ihan itse toisen vanhemman luokse silloin kun siltä tuntuu ja ehkä silloinkin kun toisen vanhemman kanssa on napit vastakkain.
Tällöin aikuiset keskustelevat asian ja nimenomaan ne vanhemmat keskenään. Joten ap, esitä miehellesi toiveesi ja omat ehtosi ja miehesi hoitaa asian parhaaksi katsomallaan tavalla ja sillä tiedolla mikä hänellä on (voi olla enemmän kuin sinun tietosi). Mikäli lopputulos ei sinua miellytä niin se ei ole lasten eikä toisen vanhemman vika.
Ap ei puhunut nuorista, vaan lapsista, ja että miehen exä hakee NUOREMMAT lapset illalla pois. Itse saan käsityksen että aika pieniä kaikki, ja exän uudet omaa lastaan nuorempia. Ja ei meille ainakaan oteta edes teini-ikäisten kavereitakaan yökylään kysymättä vanhemmilta, ja jos meidän teini lähtee yökylään, niin aina varmistan vanhemmilta, käykö. Koskaan en vaan pudota rappusille autosta. Tää exä teki törkeesti just siinä, että pudotti lapset vaan rapulle ja lähti KYSYMÄTTÄ keltään mitään. Itse olisin pakannut lapset autoon ja lähtenyt katsomaan, onko exällä ketään kotona. Jos olisi ollut, olisin jättänyt lapset sinne ja sanoanut että näistä ei oltu sovittu mitään. Ihan sama, miltä lapsista olisi tuntunut, akka olisi saanut kysyä ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vittu toivottavasti ei annakaan lastaan hoitoon noin vihamieliselle akalle.
Tietenkään ei hoida lasta jos et halua kerta se ei ole sinun eikä edes miehesi. Mutta ihan oikeasti, ei siitä eksästä tarvi tykätä, mutta älä viitsi kohdistaa vihaasi viattomaan lapseen. Ei kuulosta terveeltä. Ne lapset on syyttömiä teidän aikuisten kiistoihin ja kaunoihin.
Mä tunnen perheen, jossa isä ei päästänyt omia lapsiaan lasten siskopuolen kastajaisiin, kun sattui olemaan isän hoitoviikonloppu. Ei voinut joustaa yhtään. Äiti oli tosi pahoillaan, kun ei ollut tajunnut järjestää kastajaisia omalle hoitoviikonlopulleen, mutta ei arvannut ex-miehen olevan niin vittumainen.
En käsitä teitä jotka suhtaudutte asiaan noin aggressiivisen vihamielisesti. Tottakai tuollainen ärsyttää että pidetään itsestäänselvyytenä yllättävää lastenhoitoapua, mutta kyse nyt on kuitenkin ilmeisesti ensimmäisestä kerrasta ja pienistä lapsista jotka viihtyvät keskenään. Eikö aikuisen pitäisi hoitaa homma lapsiin päin ystävällisesti ja sitten jälkikäteen ottaa "vieraiden" lasten vanhemman kanssa puheeksi. Näin kai ap ajattelikin.
Lastensuojeluilmoituksilla ja poliisilla uhkailijat voisivat mennä itseensä ja miettiä että käyttäytyykö aikuinen ihminen todella noin? Varmasti on lapsia ja perheitä jotka tarvitsevat ko. ammattiryhmien aikaa kipeämmin kuin jotkin semi-pärjäävät perheet joissa on aikuisten välillä riitaa lastenhoidosta.
Jos nyt vähän härnään, niin tekisi mieli sanoa että tuollainen kuumakalleilu on just sitä whitetrash-meininkiä mistä toisessa ketjussa oli puhetta. Kun ei yhtään voi hillitä omia tunteitaan.
En nyt lastensuojelua kuormittaisi tällaisella, jätetään sinne ne oikeasti vaikeat tilanteet. Ei tällaiset ja muut naapurin kiusaamisjutut tms. Mutta onhan tuo todella ikävä tilanne. Kertoo myös jotain tästä naisesta kun jättää lapset ilman että puhuu teille mitään. Päiväkodissakin on tärkeää hoitajien kohdata lasten vanhemmat että tietää vähän minne lapsi on menossa päivän jälkeen, mutta näköjään noin vain voi omia lapsia heitellä exälle ja exän nyxälle.
Onko äiti todella väsynyt vai oikeasti välinpitämätön?
Mun mielestä niitä eksän uusia lapsia vois kohdella kuin ketä tahansa lapsen kaveria. Eli yökyläilyt ja muut vierailut sopii kyllä kunhan niistä vaan on etukäteen sovittu.
Ap:n tilannetta en itsekään hyväksyisi.
Oli aika, jolloin miehen lapset oli mulle punainen vaate. Luulen että hormoneilla oli asian kanssa tekemistä, meidän yhteiset oli silloin niin pieniä. Nyt kun noi yhteiset ovat kasvaneet, on myös suhtautuminen miehen lapsiin muuttunut ihan itsestään. Ne on oikeastaan aika jees. Omat uhmikset korpeavat nykyään huomattavasti enemmän, jos nyt ihan rehellinen olen. Voi tietty olla, että murrosikä sekoittaa taas pakkaa, mutta so far so good.
Onko muilla uusperheellisillä käynyt näin, että alkuun negatiiviset fiilikset ovatkin sitten ihan itsekseen muuttuneet positiivisiksi?
Miehen exäkään ei enää nypi, vaikka en usko että meistä koskaan mitään kavereita tulisi, sen verran eri maailmoista ollaan. Mutta jos se nyt yhtäkkiä kiikuttaisi uuden miehensä ex-liiton lapset näiden oman ex-liittonsa lasten lisäksi tuohon meidän ovelle, olisin toki alkuun vähän ihmeissäni, mutta eiköhän ne mukaan mahtuisi. Pärjäähän ne päiväkodissakin, kun lapsia on 7 per hoitsu.
Vierailija kirjoitti:
En nyt lastensuojelua kuormittaisi tällaisella, jätetään sinne ne oikeasti vaikeat tilanteet. Ei tällaiset ja muut naapurin kiusaamisjutut tms. Mutta onhan tuo todella ikävä tilanne. Kertoo myös jotain tästä naisesta kun jättää lapset ilman että puhuu teille mitään. Päiväkodissakin on tärkeää hoitajien kohdata lasten vanhemmat että tietää vähän minne lapsi on menossa päivän jälkeen, mutta näköjään noin vain voi omia lapsia heitellä exälle ja exän nyxälle.
Onko äiti todella väsynyt vai oikeasti välinpitämätön?
Juuri siksi lasu. Olen huolissani lapsista. Miten kotona voidaan ja onko lähivanhemmat missä kunnossa? Voiko äitiin luottaa, kun tekee tämmöisiä temppuja yks kaks. Ja raskaanakin vielä. Kyllä tää kuuluu sossuille, koska kyse on huoli lapsista. Toki ensin varmistaisin lasten äidiltä, että onko hän nyt täysin varma tempustaan. Ei tunnu missään mikään kuormitus, siksi sossuissa lasun ilmotus on helpotettu, että siellä saadaan helpommin vihiä huonoista kotioloista. Voivoi!
Nom nom nom. Oikein makoisaa valkoroskaa.
Ex kysyi Ap:n mieheltä voiko tuoda molemmat lapset hoitoon viikonlopuksi ja mies suostui. Nyt Ap vihoittelee ihan väärälle ihmiselle. Ei ole ensimmäinen kertasin ukko luistaa vastuusta ja vierittää syyt toiselle. Ap on vittumainen akka joten en yhtään ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitatte sille, että hei sulta jäi tänne pari ylimääräistä lasta, haetko itse vai soitetaanko sossut?
Olen ihan liian kiltit toimimaan näin. Olisipa pokkaa!
Ap
Sitten ei auta kuin kärsiä. Kyllä kyykyttäjiä maailmassa piisaa, jos ovimatoksi alkaa.
Entäs, jos mukaan otetaan nyksän tyxän ( tuleva puoliso ) exä? Onhan sekin jo valmiiksi katsottu ;). En ymmärrä, miten kukaan selviää näissä uusperheiden monimutkaisissa ihmissuhde kuvioissa :(