Onko kenelläkään muulla sama fiilis, ettei pääse enää ikinä mihinkään?
Minua suoraan sanottuna vituttaa ja ahdistaa. En ole käynyt ulkomailla vuosiin, kun ei ole rahaa ja minnekään ei tunnu reissuun pääsevän perheellisenä perheenäitinä. Passikin on jo vanhentunut, niinkun minäkin.
Yksin en pääse minnekään, kun lapsille ei ole vahtia ja kuskaajaa sillä aikaa harrastuksiin ja kouluun saattajaa. Pienempi ei pärjää vielä yksinään. Koko porukalla ulkomaille lähteminen maksaa liikaa.
Ympärillä kaikki reissaa. Iloisia lomakuvia, irtiottoja ja kauhistelua siitä etteivät olleet taas vuoteen päässeet ulkomaille. Voi kamala sentään! itsellä on semmoinen olo, että elämä on ohi. Olin aiemmin kova matkustelemaan, nautin maailmanmenosta ja lentokenttien tunnelmasta. Nyt tuntuu että pääsen korkeintaan iltapäiväksi kaupungille ja sinnekin kaikki soittelee jo paniikissa perään missä olen. Arki on aivan paskaa, kun ei ole ikinä mitään irtiottoa.
Kommentit (10)
Et ole ainoa. Minä olen eronnut yksineläjä aika pienipalkkaisessa työssä ja kun yksin joutuu kustannukset maksamaan kaikesta mahdollisesta, niin ei jää minullekaan rahaa, jolla voisin vaikkapa matkustelun kustantaa. Aika moni ympärilläni kyllä matkustaa ja ostelee kaikkea mahdollista, mutta näin tämä nyt vaan on eikä sille mitään voi. Olen miettinyt että jos hankkisi toisen työpaikan viikonlopuiksi vaikka puolen vuoden ajaksi mutta en ole varma, jaksanko sitten enää varsinaista työtäni.
Ymmärrän, ja muistan tämän tunteen. Tunsin hirveää raivoa kun kaikki oli niin saatanan ongelmallista aina. Mutta tämäkin aikakausi menee ohi! Tee suunnitelmia tulevaa varten, matkailet netissä kunnes pääset oikeasti matkaan. Kyllä se siitä.
Kai ap:n lapsilla isäkin on? Isä hoitakoon ja kuskatkoon sillä aikaa kun aloittaja lähtee irtiottoreissulle ulkomaille. Perheesi on korkea aika katkaista napanuoransa aloittajaan.
Ulkomaan reissut on yliarvostettuja. Kuka jaksaa niitä turistimassoja, ylihinnoiteltuja palveluita, pitkiä päiviä, luteita ja syyhypunkkeja? Ilmastosta nyt puhumattakaan. Eniten matkailua harrastavat sisältä tyhjät keskiluokan edustajat, jotka eivät saa elämällään mitään hyvää aikaan.
En missään nimessä seuraisi mitään sellaista, mikä saa tuntemaan huonommuutta ja ulkopuolisuutta. Vastuu on tuossa sinulla. Meitä on paljon samanlaisia pienituloisia kuin sinä. Itse olen matkustanut jossain vaiheessa mutta kyllästyin siihen täysin. En ollenkaan enää matki muita, tee mitään koska ns kuuluu. Siis sellaista mikä liittyy kuluttamiseen.
Elämäsi ei varmasti ole ohi, koeta iloita siitä mitä sinulla nyt on (mm lapsistasi) ja unohtaa muihin vertailu. Helpottaa heti.
Jo on murheet. No, ne lapset kasvaa ja lähtevät aikanaan pesästä. Pitäisi sitä kuitenkin elämässä muutakin sisältöä olla kuin reissaaminen.
Se helpottaa vielä. Ei lohduta nyt, mutta kun ne lapset lähtevät, voi viettää uutta nuoruutta.
N53
Matkustelun aikakin vielä tulee. Voipi olla, että niitä nyt matkustelevia kaduttaa sitten aikanaan lapsettomuus, kun sinulla on sekä lapset, että jälleen mahdollisuus matkoihin.
Lapsien teko on oma valinta.
Mutta ei hätää, tulee aika jolloin he kasvavat ja pääset taas reissuun.
Reissaaminen on nykyään raskasta.