Miehen ex toi lapsen hoitoon, jätti myös uudet lapsensa
Vittu että ärsyttää. Asutaan omakotitalossa, ex jätti lapsen sisaruksineen kysymättä meiltä. Lapsien idea kuulemma, aikoi tulla hakemaan illalla nuo nuoremmat. Mies ei saanut sanottua vastaan ja musta tuntuu et nyt meni kuppi nyrin. Pitääkö tuo akka meitä jonain ilmaisena hoitopaikkana?!
Jätti siis lapset pihalle ja kaasutti pois, löysin kolmikon oven takaa.
Nyt jo puhuvat etteivät tahdo mennä kotiin vaan jäädä meille viikonlopuksi. Ei meillä periaatteessa mitään ole mutta mitä helvettiä?
Ja joo en ole tällainen lasten nähden, tänne puran ärsytykseni.
Kommentit (91)
Tässä syy miksi arvostan omaa perhettäni ilman exiä. Vaikka välillä ottaisi ukkokulta päästä, niin ei koskaan niin paljon että alkaisin uusperhekuvioita harrastaa. Kyllä ydinperhe on hyvä malli.
Voi lapsia. Ei voi muuta sanoa. Tai voi, mutta en kehtaa. Lapsia sulle mulle, sulle mulle...
Vierailija kirjoitti:
En käsitä teitä jotka suhtaudutte asiaan noin aggressiivisen vihamielisesti. Tottakai tuollainen ärsyttää että pidetään itsestäänselvyytenä yllättävää lastenhoitoapua, mutta kyse nyt on kuitenkin ilmeisesti ensimmäisestä kerrasta ja pienistä lapsista jotka viihtyvät keskenään. Eikö aikuisen pitäisi hoitaa homma lapsiin päin ystävällisesti ja sitten jälkikäteen ottaa "vieraiden" lasten vanhemman kanssa puheeksi. Näin kai ap ajattelikin.
Lastensuojeluilmoituksilla ja poliisilla uhkailijat voisivat mennä itseensä ja miettiä että käyttäytyykö aikuinen ihminen todella noin? Varmasti on lapsia ja perheitä jotka tarvitsevat ko. ammattiryhmien aikaa kipeämmin kuin jotkin semi-pärjäävät perheet joissa on aikuisten välillä riitaa lastenhoidosta.
Jos nyt vähän härnään, niin tekisi mieli sanoa että tuollainen kuumakalleilu on just sitä whitetrash-meininkiä mistä toisessa ketjussa oli puhetta. Kun ei yhtään voi hillitä omia tunteitaan.
Missä ketjussa? Tahtoo lukea!
Mihin tämä maailma on menossa, jos tällaisesta lasuja käsketään tehdä? Eihän lapsilla mitään hätää teillä ole, eihän?
Nyt se äiti pitää vaan tavoittaa, tai mummo tai joku muu sukulainen. Siihen asti te nyt vaan huolehditte ja nielette kiukkunne, ettei tule lapsiin purettua sitä. Kun äiti löytyy, asia tehdään aikuisten kesken selväksi, että näin ei todellakaan enää tapahdu.
Puhukaa ihmiset, ja antakaa viranomaisten huolehtia oikeista hätätapauksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä odotellessa ku mun miehen eksä saa uuden kakaran sen uuden miehen kaa,että tuleeko se kakara sitte samassa paketissa sisarustensa kaa jotka on taas mun miehen. Vittu en kyl tasantarkkaan aio hoitaa sitä äpärää.
No vittu toivottavasti ei annakaan lastaan hoitoon noin vihamieliselle akalle.
Tietenkään ei hoida lasta jos et halua kerta se ei ole sinun eikä edes miehesi. Mutta ihan oikeasti, ei siitä eksästä tarvi tykätä, mutta älä viitsi kohdistaa vihaasi viattomaan lapseen. Ei kuulosta terveeltä. Ne lapset on syyttömiä teidän aikuisten kiistoihin ja kaunoihin.
Niin on mutta ei niitä lapsia pidä kelle sattuu ventovieraalle pukata hoitoon ja sitten haukkua sitä aikuista joka joutuu jonkun mieleltään vähintäänkin häiriintyneen lapsen hoitajaksi ihan pakosta. Ap kannattaa ihan oikeasti tehdä lasu. Ehkä se opettaa lasten äidille vanhemmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tämä maailma on menossa, jos tällaisesta lasuja käsketään tehdä? Eihän lapsilla mitään hätää teillä ole, eihän?
Nyt se äiti pitää vaan tavoittaa, tai mummo tai joku muu sukulainen. Siihen asti te nyt vaan huolehditte ja nielette kiukkunne, ettei tule lapsiin purettua sitä. Kun äiti löytyy, asia tehdään aikuisten kesken selväksi, että näin ei todellakaan enää tapahdu.
Ai sekö ei ole hätätapaus että äiti hylkää lapsensa jonnekin? Nimenomaan pitää tehdä lasu.
Vierailija kirjoitti:
Lieneeköhän totta tämä ap:n tarina? Epäilen. Keksi siis hieman parempi tarina seuraavalla kerralla. T. Av:n seniori
Minä ainakin uskon, koska meillä isännän tytär keksi samanlaisen idean 6 vuotiaana äitinsä avustuksella että pikkusiskonsa voisi tulla meille yökylään hänen isäviikonloppunaan. Pikkusisko olikin sitten mukana kun äiti toi tytön meille, minä sanoin asiallisesti molempien vanhempien kuullen että jos mies vahtii niin on ok. mutta minä en jää lapsenvahdiksi. Leikkivät sitten kaksistaan pihamaalla jonkun aikaa, ettei heti käännytetty sentäs. Tyttö vielä eteisessä kyseli että miksei pikkusiskon yökylään jääminen käy, kerrottiin että siksi kun ei se ole sukua meille, on sinun sisko. Että voitte olla sitten vaikka mammalla tai kummilla yhtäaikaa yökylässä äitin luvalla, mutta meille tulet vain sinä"
Vierailija kirjoitti:
1/5
Mitä vikaa tässä mielestäsi oli? Sivukaupalla keskustelua, eikö pitäisi olla vähintään 4/5? Mikä sulle kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Mihinkään muuhun ottamatta kantaa, jotenki särähtää korvaaan että lapsi tuodaan isälle hoitoon. Eikö isällä ole yhteneväinen velvollisuus/oikeus viettää aikaa ja yhteistä arkea lapsen kanssa kun äidilläkin?
Tässä oli kysymys lapsista, jotka eivät ole isällään, vaan ovat perheen isän exän lapsia myöhemmästä suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä odotellessa ku mun miehen eksä saa uuden kakaran sen uuden miehen kaa,että tuleeko se kakara sitte samassa paketissa sisarustensa kaa jotka on taas mun miehen. Vittu en kyl tasantarkkaan aio hoitaa sitä äpärää.
Tietenkään ei hoida lasta jos et halua kerta se ei ole sinun eikä edes miehesi. Mutta ihan oikeasti, ei siitä eksästä tarvi tykätä, mutta älä viitsi kohdistaa vihaasi viattomaan lapseen. Ei kuulosta terveeltä. Ne lapset on syyttömiä teidän aikuisten kiistoihin ja kaunoihin.
Mä tunnen perheen, jossa isä ei päästänyt omia lapsiaan lasten siskopuolen kastajaisiin, kun sattui olemaan isän hoitoviikonloppu. Ei voinut joustaa yhtään. Äiti oli tosi pahoillaan, kun ei ollut tajunnut järjestää kastajaisia omalle hoitoviikonlopulleen, mutta ei arvannut ex-miehen olevan niin vittumainen.
Hah, miehen exällä ei ole ns. uusia lapsia, mutta voit olla varma siitä, että näin hän olisi toiminut. Miehen tapaamisviikonloppuina oli milloin mitäkin erityistä, silloin jopa juhlittiin synttäreitä, joiden todellinen päivä osui äidin viikonlopulle. Mitä tahansa, jolla voisi estää lapsia tapaamasta isäänsä ja naamioida sen silti hyväksi äitiydeksi. Oletko kuullut sitä toista osapuolta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sekö ei ole hätätapaus että äiti hylkää lapsensa jonnekin? Nimenomaan pitää tehdä lasu.
Ei niitä hylätty "jonnekin" vaan vietiin sisarusten toiseen kotiin. Joo, törkeästi sopimatta ja häivyttiin vaan paikalta, en puolustele sitä mitenkään. Mutta ei niillä lapsilla tällä erää mitään hätää ole, ellei ap ja tämän mies ole jotain sekopäitä.
Kokonaisuutta voi toki arvioida, onko äiti tyhmä/ajattelematon vai masentunut tms. Kysellä ehkä lapsilta onko äidillä tapana tehdä tällaista, vai oliko nyt vaan typerä päähänpisto.
Itsellä ihan ydinperhe, mutta jos nyt vaikka naapuri tai lasten kavereiden vanhempi tekisi jotain vastaavaa, ensisijaisesti kyllä juttelisin (paheksuen toki) asiasta, en itkisi sossuja hätiin ennenkuin olisi selvää, että lapset on oikeasti hylätty. Tai että kotioloissa on jotain oikeaa hätää.
Nämä uusioperhepurkaukset on aina niin herkkua luettavaa, ei kyllä aiheuta kateutta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen perheen, jossa isä ei päästänyt omia lapsiaan lasten siskopuolen kastajaisiin, kun sattui olemaan isän hoitoviikonloppu. Ei voinut joustaa yhtään. Äiti oli tosi pahoillaan, kun ei ollut tajunnut järjestää kastajaisia omalle hoitoviikonlopulleen, mutta ei arvannut ex-miehen olevan niin vittumainen.
Hah, miehen exällä ei ole ns. uusia lapsia, mutta voit olla varma siitä, että näin hän olisi toiminut. Miehen tapaamisviikonloppuina oli milloin mitäkin erityistä, silloin jopa juhlittiin synttäreitä, joiden todellinen päivä osui äidin viikonlopulle. Mitä tahansa, jolla voisi estää lapsia tapaamasta isäänsä ja naamioida sen silti hyväksi äitiydeksi. Oletko kuullut sitä toista osapuolta?
Itse asiassa olen. Ero oli riitaisa, kumpikin halusi lapset itselleen, ja mies sai ne vedoten lasten äidin burn outiin muutama vuosi sitten Lapset ovat isällään enemmän kuin äidillään, joten sikäli ihmeellistä ettei voinut yhdessä päivässä joustaa. Mies kieltää lapsiaan edes puhumasta äitinsä kanssa, jos kaupassa näkevät tms. Miehellä itsellä oli monia naisia ennen eroa, petti siis koko ajan ja nytkin hällä on uusi nainen siellä lapsille äitipuolena. Että sinänsä ihmetyttää tuo vihamielisyys lasten äitiä kohtaan, kun itse halusi erota, kun nainen nalkutti niistä toisista naisista. Luulisi että on nyt sitten onnellinen, kun pääsi eroon, mutta ei, kun vihanpito jatkuu ja lapset vetää mukaan samaan soppaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen jonkinlainen mummipuoli. Miehelläni on aikuisia lapsia ja niillä lapsenlapsia. Jos niitä tänne tömähtää, kavereineen tai ilman, homma on ilman muuta miehen hoidossa. Jos itseä vituttaa tarpeeksi lähden tieheni tai sulkeudun huoneeseeni. Mies joskus hädissään ilmoittaa että hänen pitää ensin käydä kaupassa tai mitä nyt pitääkään - hah. Ei pidä. Minä käyn kaupassa jos pitää käydä. Heitän kauppakassin pihalle ja jatkan matkaa.
Mikäli toivotaan minulta lapsenhoitopalveluita, neuvotellaan minun kanssani.
Minunkin pienillä lapsillani on jonkinlainen mummipuoli. Oma äitini on nimittäin kuollut ja isäni on löytänyt uuden kumppanin itselleen. Sattumalta lapsillani on myös jonkinlainen puolikas isoisä, sillä myös mieheni isä on kuollut ja hänen äitinsä on löytänyt itselleen uuden kumppanin. Emme vieraile kummankaan luona kysymättä, emmekä todellakaan lapsia vie minnekään etukäteen sopimatta. Koska kysymme aina etukäteen, sopiiko tulla kylään, ja myös kuuntelemme herkällä korvalla vastauksen, vierailumme varsinkin isäni luona ovat harventuneet mummipuolen asenteen vuoksi. Emme näet koe olevamme tervetulleita hänen puoleltaan ja kylmä asenne surettaa minua. Kyllähän lapsetkin sen huomaavat!
Meillä oli erittäin läheiset välit isäni kanssa ennen isäni uutta suhdetta ja suren sitä, että nyt tuntuu kuin olisin menttänyt äitini lisäksi osin isänikin. Olen iloinen siitä, ettei isäni tarvitse elää loppueläämäänsä yksin leskenä. Siitä huolimatta olisi mukavaa, jos minulla ja lapsillani olisi mahdollisuus tavata isääni edes kerran kahdessa kuukaudessa. Se ei varmaan olisi mummipuoleltakaan liikaa vaadittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä hylätty "jonnekin" vaan vietiin sisarusten toiseen kotiin. Joo, törkeästi sopimatta ja häivyttiin vaan paikalta, en puolustele sitä mitenkään. Mutta ei niillä lapsilla tällä erää mitään hätää ole, ellei ap ja tämän mies ole jotain sekopäitä.
Voisitteko lukea aloituksen ja vielä ymmärtää lukemanne, usein täällä kommentoidaan, vaikka asiasta ei ole mitään tietoa
Kokonaisuutta voi toki arvioida, onko äiti tyhmä/ajattelematon vai masentunut tms. Kysellä ehkä lapsilta onko äidillä tapana tehdä tällaista, vai oliko nyt vaan typerä päähänpisto.
Itsellä ihan ydinperhe, mutta jos nyt vaikka naapuri tai lasten kavereiden vanhempi tekisi jotain vastaavaa, ensisijaisesti kyllä juttelisin (paheksuen toki) asiasta, en itkisi sossuja hätiin ennenkuin olisi selvää, että lapset on oikeasti hylätty. Tai että kotioloissa on jotain oikeaa hätää.
No tuliko nyt parempi olo kun jäi kaikille lapsille paha mieli? Muistavat tuon kaiken vielä aikuisinakin, kokemuksesta tiedän.
Aikuisuus on sitä että ajatellaan lasten parasta. Voi tulla teillekin eteen vielä joskus päivä, että itsekin kaipaa hetken apua.
Ei kannata perustaa uusperhettä tai ottaa miestä, jolla on jo lapsi(a) ja omaakin menneisyyttä, jos ei sitä kestä.
Av ilmiselvästi vihaa uusperheitä.
aikanaan täällä joku valitti kaveristaan, joka tiputti aamulla lapsensa hänelle hoitoon, kysymättä. Silloin neuvona ap:lle oli, että jätä lapset pihalle. Siinäpä kaveri oppii.
Auta armias, jos tämä kaveri onkin eksä. Sitten sp on ilkeä äitipuoli ja jokainen on niin onnellinen, kun ei joudu elämään uusperheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen jonkinlainen mummipuoli. Miehelläni on aikuisia lapsia ja niillä lapsenlapsia. Jos niitä tänne tömähtää, kavereineen tai ilman, homma on ilman muuta miehen hoidossa. Jos itseä vituttaa tarpeeksi lähden tieheni tai sulkeudun huoneeseeni. Mies joskus hädissään ilmoittaa että hänen pitää ensin käydä kaupassa tai mitä nyt pitääkään - hah. Ei pidä. Minä käyn kaupassa jos pitää käydä. Heitän kauppakassin pihalle ja jatkan matkaa.
Mikäli toivotaan minulta lapsenhoitopalveluita, neuvotellaan minun kanssani.
Minunkin pienillä lapsillani on jonkinlainen mummipuoli. Oma äitini on nimittäin kuollut ja isäni on löytänyt uuden kumppanin itselleen. Sattumalta lapsillani on myös jonkinlainen puolikas isoisä, sillä myös mieheni isä on kuollut ja hänen äitinsä on löytänyt itselleen uuden kumppanin. Emme vieraile kummankaan luona kysymättä, emmekä todellakaan lapsia vie minnekään etukäteen sopimatta. Koska kysymme aina etukäteen, sopiiko tulla kylään, ja myös kuuntelemme herkällä korvalla vastauksen, vierailumme varsinkin isäni luona ovat harventuneet mummipuolen asenteen vuoksi. Emme näet koe olevamme tervetulleita hänen puoleltaan ja kylmä asenne surettaa minua. Kyllähän lapsetkin sen huomaavat!
Meillä oli erittäin läheiset välit isäni kanssa ennen isäni uutta suhdetta ja suren sitä, että nyt tuntuu kuin olisin menttänyt äitini lisäksi osin isänikin. Olen iloinen siitä, ettei isäni tarvitse elää loppueläämäänsä yksin leskenä. Siitä huolimatta olisi mukavaa, jos minulla ja lapsillani olisi mahdollisuus tavata isääni edes kerran kahdessa kuukaudessa. Se ei varmaan olisi mummipuoleltakaan liikaa vaadittu.
Olen se aiemman kommentin jonkinlainen mummipuoli. Miehen lapsenlapsia käy meillä, sovitusti joskus ilman vanhempiaan ja yleisemmin vanhempiensa kanssa kylässä. Olen kuitenkin työelämässä, keski-ikäinen, ja tarvitsen myös ajan omaan rauhoittumiseeni. Joten en pidä siitä, että meille tullaan jos ei olla asiasta sovittu, enkä halua olla mikään itsestään selvä lastenhoitoautomaatti. Mieheni on liikuntarajoitteinen, joten hänenkin lapsenhoitonsa, varsinkin pienien kanssa, on vähän hankalaa.
On ikävää, jos tämä minun levontarpeeni heikentää mieheni ja hänen lastensa välejä. Sellaista en toivoisi; omaa kotiani en kuitenkaan halua miksikään väentupatyyppiseksi tullaan-mennään-ollaan-taloudeksi. Minun puolestani mies saa käydä lapsenlapsiaan katsomassa niin paljon kuin sielu sietää niiden kodeissa, hänellä on aikaa kyllä, kun on eläkkeellä. Toinen juttu on se, haluaako mieskään oikeasti olla hyväksikäytettävä lastenhoito- ja muu apuautomaatti, vai ansaitsisiko hänkin elämäänsä vähän myös lepoa, iloa ja hauskuutta ilman niitä alituisia lapsia ja lapsenlapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinkään muuhun ottamatta kantaa, jotenki särähtää korvaaan että lapsi tuodaan isälle hoitoon. Eikö isällä ole yhteneväinen velvollisuus/oikeus viettää aikaa ja yhteistä arkea lapsen kanssa kun äidilläkin?
Tässä oli kysymys lapsista, jotka eivät ole isällään, vaan ovat perheen isän exän lapsia myöhemmästä suhteesta.
Otsikossa lukee, että toi LAPSEN HOITOON ja jätti MYÖS uudet lapsensa
Minkä ikäisiä ovat entisen miehesi uudet lapset?? Minunkin tuttu oli avoliitossa miehen kanssa jolla oli pari lasta, toi miehen entinen vaimo lastensa isälle . Toi myös uudesta suhteesta olevan vauvan kans hoitoon.