Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinillä ollut isovanhemmilla jouluaterialla roikkuvat korvikset, appiukko nolasi teinin jutuillaan

Vierailija
26.12.2016 |

No appiukon mielestä kaikki "killuttimet" ja metalli ihmisessä on turhaa ja naurettavaa. 13-vuotiaalla oli roikkuvat hopeakorvikset. Appiukko oli koko illan laukonut typeriä "vitsejään" suvun läsnäollessa

"öhöhöööhhö onkos sinulla avainniput korvissa, onhan se tietysti kätevää niin"
"Nyt jos menisit pyhäjärveen seisomaan niin kyllä tulisi saalista höhöhöhö"
"Varo nyt tai nuo uivat kohta siinä perunasalaatissa kun vähän kumarrut vielä"

Tyttö oli ollut niin vaikeana että oli melkein itkenyt. Kukaan aikuinen ei ollut puuttunut tähän ilkeilyyn, mitä mieltä?

Kommentit (141)

81/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sellainen on, ettei moiselle ukkelille kukaan saa sanotuksi poikittaista sanaa? Että pitää vaan varoa suututtamasta ukkoa. Näin kun ajattelee, niin harmittamaan olisi jäänyt, jos en moiselle olisi jotain sanonut: esimerkiksi ihan vaan, että "outo on sinulla tuo huumorintaju", jos ei nasevampaa kommenttia olisi tullut mieleen. Tosiaankin siis olisi jäänyt kaivamaan mieltä, jos en mitään olisi saanut ukolle sanottua. En jumaliste olisi pystynyt tytön nolaamista ja ukon höhöttämistä katsomaan puuttumiskynnyksen yli vittuuntumatta.

Vierailija
82/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummoni usein kommentoi että sheivaa kulmat pois kokonaan, kamalilta näyttää noin paksut kulmat. Mulla on luonnostaan ihan normipaksut kulmat toki siistityt sellaiset. Ne mummot ja papat on niin vanhanaikaisia että oikein ihmetyttää miten nykyaikaistuminen voi olla niin hankalaa, aina verrataan kaikkea vanhoihin aikoihin.

Sun mummosi on elänyt 80-luvun. Tietää että silloin paksut kulmat oli muotia ja nyt taas ja kauheat oli silloinkin. Sä et nyt 16-vuotiaana ole keksinyt mitään mikä nyt on muodissa.

Mutta se aika tulee meille kaikille kun ollaan niin vanhoja ettei tajuta nykyajasta mitään ✌

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mä nauroin noille jutuille! Itellä ollut joskus kasvoissa enemmän metallia kuin ihoa, niin olen saanut kuulla jos jonkinlaista juttua omalta perheeltä/suvulta/tuntemattomilta. Itse tosin osasin sanoa takasi ja nauraa joillekkin heitoille.

Sano teinille, että miettii etukäteen jotain hyviä heittoja takaisinpäin, joita voi sitten luvan kanssa laukoa, jos joku hänestä jotain vitsiä vääntää. Ei tommosille auta muu, kuin laittaa jauhot suuhun!

Vierailija
84/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä tytöllä oli, noin olis käynyt. Hän on nyt siinä iässä, että moukat setämiehet kiinnostuvat hänestä. Nuorempana lapsi, ja miehet ois pelänneet vanhempia, nyt hän on omillaan. Toi jatkuu. Jotenkin niin, että nämä setämiehet ei ole ihmisten parissa riittävästi, poimivat nuorimman naisen jota kiusata. Ruman kiusaaminen ei näitä kiinnosta.

Tyttösi voi joutua uudestaan silmätikuksi. Ite olen tapellut vastaan. Ei hyödytä yhtään. Ole sinä tyttäresi rinnalla ja mieti valmiiksi sanat. Sitten tulee se, vitsi, vitsi, ootpa tosikko.

Tarkalleen näin. Tätä tekevät juuri moukat setämiehet.

Omasta nuoruudestani muistan tilanteen, kun mentiin suvun porukalla vuokrattiin rantasaunan saunomaan. Ensin meni naiset ja sitten meni miehet. Olin naisten porukassa ja tulin viimeisenä saunasta pukuhuoneeseen.

Pukuhuoneessa olikin sitten suvun setämiehiä naama virneessä munasillaan "odottamassa vuoroaan saunaan pääsyyn".

Eli kyllä tämä setämieskäytös kohdistuu nimenomaan nuoriin naisiin, muttei aikuisiin tai lapsiin. Ja jostain syystä tämä on setämiehistä nimenomaan hauskaa huumoria.

Vierailija
85/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No appiukon mielestä kaikki "killuttimet" ja metalli ihmisessä on turhaa ja naurettavaa. 13-vuotiaalla oli roikkuvat hopeakorvikset. Appiukko oli koko illan laukonut typeriä "vitsejään" suvun läsnäollessa

Tyttö oli ollut niin vaikeana että oli melkein itkenyt. Kukaan aikuinen ei ollut puuttunut tähän ilkeilyyn, mitä mieltä?

Kohtuullinen rakenne ja ihan kiva idea jättää tuo sukupuolen paljastaminen aivan loppuun, kun 99% lukijoista oletti, että kyseessä on poika. Tosin se taas selkeämmin paljasti tämän siksi, mikä tämä oli, mutta näkihän sen nyt selkeästi muutenkin.

Joulunpyhien luokattoman paskaan laatuun nähden tämä oli selkeä tasonnosto.

Kyllä tästä 3/5 voi ihan huoletta antaa.

-palstan vanhempi virallinen trolliasiantuntija-

Vierailija
86/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on kamalia kommentteja. Roikkuvat korvikset tekevät tytöstä hu**an ja ihan oikein, että isoisä siitä tytölle huomauttelee ruokapöydässä :(  ?????   Miten ihmiset voi ajatella noin? Mikä oikeus isoisällä (ap:n appiukolla siis) on huomautella julkisesti korvakoruista. Jos appi halusi "kasvattaa" lapsenlastaan, olisi vienyt tämän huomaamattomasti toiseen huoneeseen ja sanonut, ettei hyväksy lapsen korviksia. Miksi aikuiset ihmiset saa nöyryyttää ja nolata nuorempia?  Tuollainen käytös omalta papalta on todella nöyryyttävää.  Voi 13v parkaa.  Eikö ihmisillä todellakaan ole oikeita murheita/huolia, kuin vinoilla 13v korviksista?

Vierailija
87/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtuullinen rakenne ja ihan kiva idea jättää tuo sukupuolen paljastaminen aivan loppuun, kun 99% lukijoista oletti, että kyseessä on poika. Tosin se taas selkeämmin paljasti tämän siksi, mikä tämä oli, mutta näkihän sen nyt selkeästi muutenkin.

Joulunpyhien luokattoman paskaan laatuun nähden tämä oli selkeä tasonnosto.

Kyllä tästä 3/5 voi ihan huoletta antaa.

-palstan vanhempi virallinen trolliasiantuntija-

Ai jaa, ei minulle ainakaan tullut mieleenkään, että tässä puhuttaisiin pojasta. Mutta ehkä sitten kuulun siihen 1%:tiin

Vierailija
88/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli samanlainen mummo. Joten aina kun mentiin kylään lätkäisin kunnon meikit naamaan, isot korut päälle ja lion vielä lyhyen mekon ja korkkarit. :) Tätä olen tehnyt nyt melkeen kymmenisen vuotta ja olen nyt 23-vuotias. Ei enää jaksa mummo leukojaan louskuttaa.

Mun serkku teki aikoinaan samaa. Kun mummi kuoli, oli testamentissa määrätty 6000 e kaikille muille serkukselle paitsi tälle yhdelle. Ehkä se ärsyttäminen sitten oli sen arvoista, me muut opiskelijaikäiset olimme ilahtuneita muistamisesta.

Kertoo enemmän mummosta. Itseäni ei haittaisi moinen. Rahan takia en ala kenenkään edessä matelemaan. Enkä elämään elämää, niinkuin muut haluaa.

Vierailija
89/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti miettinyt miten edes ikinä uskallan tulla raskaaksi, siinä kun kroppakin muuttuu voi sitä vittuilun ja henkisen väkivallan määrää ja varmaan ikävää vihjailua siitä miten ne lapset nyt alkunsa ylipäänsä saa... :/

Meillä jää lapsiluku yhteen, sillä en kestä enää toista kertaa sitä vittuilua ja kommentointia, jota jouduin kestämään koko raskaus- ja vauva-ajan. Anoppi oli se pahin, vaikka normaalisti on ihan ok mukava ihminen. Joka kerta nähdessämme muisti kertoa miten valtava olen ja miten olen taas paisunut lisää. Huomautti jokaisesta syömästäni suupalasta, että muistanhan ettei minun tarvitse syödä kahden edestä. Kutsui minua reheväksi rouvaksi. Patisti minua lenkille ja liikkumaan, vaikka olin supistusten takia raskauden puolivälistä saakka liikuntakiellossa. Pohti aina tilaisuuden tullen, että olin niin valtava, että lapsikin olisi varmasti viisikiloinen ja repeäisin taatusti todella pahasti. Painoni nousi raskausaikana 16kg. Lapsi painoi syntyessään hädin tuskin 3kg. Tuo raskausajan kommentointi jätti kyllä suhteeseemme aikamoiset jäljet, enkä oikein vieläkään voi suhtautua neutraalisti anoppiin, vaikka lapsikin on jo 3.5-vuotias. 

Vierailija
90/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jotenkin ihan järkyttynyt tästä keskustelusta.

Jotkut todella ovat sitä mieltä että päiväsaikaan käytetään pieniä korvakoruja ja muu on "huoramaista".

Missä tynnyrissä osa elää, ei helvetti.

Minä olisin kyllä napauttanut tuollaiselle sedälle että naureskellaanko vuorostaan sinun ulkonäöllesi ja haukkunut kaiken ulkonäössään mitä haukuttavissa on.

Puolustakaa niitä lapsianne!

Vierailija
91/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta jokainen kantaa itse vastuun puketumisestaan ja helyistään. Jos ne korvakorut ovat kuin kalastuksessa käytettävät perhot, niin se 13v otti ihan itse riskin, että joku siitä huomauttaa. Meillä on olemassa tietyt yleisesti hyväksytyt (vanhoilliset?) etikettisäännöt, joihin kuuluu esim. se, että päiväkäytössä korvakorut eivät ole huomiotaherättävän isoja/runsaita. Appiukko vanhana kääkkänä huomautti asiasta, joka hänen sukupolvelleen oli itsestäänselvyys.

:DD anteeksi, mutta naurahdin hieman kommentillesi.

Jos minulle (olen 15v) olisi sanottu/ sanottaisiin  noin, nousisin pois pöydästä ja lähtisin pois :) Voisi olla myös mahdollista, etten ihan pian takaisin tulisi. En ainakaan muutamaan kuukauteen.

Älytöntä, miten nuorten pitäisi kunnioittaa vanhempia ihmisiä ,jos he eivät arvosta meitä nuorempia. Ei kyllä arvostusta tipu, jos ei arvostusta itsekkään saa!

Vierailija
92/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi

Vierailija
93/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on arvosteltu aikuisenakin. nainen kommentoi, että "venäläiset kaappasivat sinut", kun minulla oli mekko, korvikset ja kynsilakkaa. Paikkakuntana Lontoon metropoli..

Vierailija
94/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukuun kuuluu täti-ihminen joka omien sanojensa mukaan on jo niin vanha että hän voi sanoa mitä huvittaa. Ja tekeekin niin, tosin lähes sataprosenttisesti vittuillakseen. No, se on hänen oikeutensa. Siinä missä muun suvun oikeus on olla pitämättä yhteyttä kyseiseen kusipäähän jos ei satu huvittamaan. Tapasin kyseisen luonnevikaisen mamman puolivahingossa vuosi sitten, tuolloin hän enimmäkseen haukkui laiskoja sukulaisia jotka ei viitsi pitää mitään yhteyttä vanhaan ihmiseen. No ei viitsi. Kihisköön omassa myrkyssään.

Vierailija
95/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa ihmistyyppi, jonka ominaisuuksiin kuuluu koulukiusaamisen ja seksuaalisen ahdistelun välimaastossa oleva kommentointi. Yleensä ovat auktoriteettiasemassa olevia ihmisiä kohteena oleviin nähden.

Ketjussa moni kommentoi, että kyllähän tuollaista ilkeilyä kuuluu sietääkin. Miksi? Miksi kenenkään tarvitsee olla ulkonäköönsä kohdistuvan asiattoman käytöksen kohteena?

Toisilla ilkeilyn hyväksyjillä tosin oli motiivina (kuviteltu) taloudellinen hyöty ilkeilijästä tämän kuoleman jälkeen (!). No meneehän se niinkin, että rahallisen hyödyn toiveissa viettää aikaansa koulukiusaamiskäytöksisten kanssa.

Ja tosiaan. On huomattava ero kasvatuksen ja asiattoman käytöksen välillä.

Vierailija
96/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahaha :D Mä repesin vaan nauruun! Ei taida pissis tytölläsi olla lainkaan huumorintajua kun veti melkein itkuksi pikku läpät :DD

Vittu ei tuollasille hienohelmoille voi mitään sanoa, kun tulee itku simmuun, nyyh :DD

97/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahahaha :D Mä repesin vaan nauruun! Ei taida pissis tytölläsi olla lainkaan huumorintajua kun veti melkein itkuksi pikku läpät :DD

Vittu ei tuollasille hienohelmoille voi mitään sanoa, kun tulee itku simmuun, nyyh :DD

Se vaan on niin, että toisten mielestä huumoriksi luettavien letkauksien pitää olla älykkäämpiä, eivätkä kaikki pidä huumorina ollenkaan pyrkimystä pahoittaa toisen mieltä. Ilkeilyn ja leikinlaskun erottaminen toisistaan ei yleensä ole edes kovin vaikeaa - jonkinlaista ymmärrystä ja tilannetajuahan se tietysti edellyttää.

Vierailija
98/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on arvosteltu aikuisenakin. nainen kommentoi, että "venäläiset kaappasivat sinut", kun minulla oli mekko, korvikset ja kynsilakkaa. Paikkakuntana Lontoon metropoli..

Voi Saara parkaa!

Vierailija
99/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipäisyys ei ikää katso, eli käsittämätön ääliö appiukkosi. Ei mulla muuta.

Vierailija
100/141 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kuulut näköjään ihmisryhmään koulu/työpaikkakiusaajat, jos pidät tuollaista käytöstä (ukkeli) hyväksyttävänä. Normaali ihminen tuntee häpeää tuon ukon puolesta ja miettii millaisen kuvan nuori saa meistä aikuisista tuollaisen käytöksen perusteella. Ihmisellä on oikeus koskemattomuuteen ja siitä pitää pitää kiinni. Tuolle ukolle olisi pitänyt sanoa jonkun aikuisen suorat sanat niin, että olisi pistänyt suunsa kiinni. Enempää, esim. anteeksipyyntöä tuollaiselta lienee turha odottaa, sillä joka ei paljoa ole saanut, häneltä ei voi paljoa odottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan