Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinillä ollut isovanhemmilla jouluaterialla roikkuvat korvikset, appiukko nolasi teinin jutuillaan

Vierailija
26.12.2016 |

No appiukon mielestä kaikki "killuttimet" ja metalli ihmisessä on turhaa ja naurettavaa. 13-vuotiaalla oli roikkuvat hopeakorvikset. Appiukko oli koko illan laukonut typeriä "vitsejään" suvun läsnäollessa

"öhöhöööhhö onkos sinulla avainniput korvissa, onhan se tietysti kätevää niin"
"Nyt jos menisit pyhäjärveen seisomaan niin kyllä tulisi saalista höhöhöhö"
"Varo nyt tai nuo uivat kohta siinä perunasalaatissa kun vähän kumarrut vielä"

Tyttö oli ollut niin vaikeana että oli melkein itkenyt. Kukaan aikuinen ei ollut puuttunut tähän ilkeilyyn, mitä mieltä?

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apen mielestä olit antanut lapsen pukeutua h*oramaisesti, niin nuorelle ei vielä SOVI isot killuttimet korviin, paitsi ehkä diskoon. Ei appikaan osannut käyttäytyä, mutta kuitenkin. Itse katson etiketin kuninkaallisilta, heillä on hyvä tyyli. Paitsi että polvihousuja ei meillä poika käytä :D

Hyacinth?

Vierailija
22/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun isäni oli aina vähän samanlainen ja kyllä se on jonkinlaiset arvetkin jättänyt kun kumminkin joka päivä piti tekemisissä olla. Vaikeutti todella paljon naiseksi kasvamista. Sitten miehet täällä itkee kun naiset ei ole naisellisia vaikka osa miehistä sen ihan itse myös sabotoi :(

Meillä oli myös tätä tapaa isäni puolelta. Saattoi kehua kovaan ääneen omasta mielestään hyvännäköisiä naisia perheen läsnäollessa. Jos sitten äitini tai minä vaikka meikattiin, niin siitäpä tulikin sitten käsittämätön huuto.

Isä myös haukkui vaatteitani ollessani teini. Esimerkiksi oltiin tehty yläasteella tekstiilityön tunnilla collegepaita, jonka etuosassa oli jokin painokuvio. Sitähän isäni raivosi, että mitä varten minulla on tuollainen paita, jonka tarkoitus on korostaa (hänen mielestään) rintoja. Paita oli siis ihan normaalilla mitoituksella tehty, eikä se millään tavoin korostanut vartaloa muiden kuin kyseisen raivoajan mielestä.

Lapsuudenkodissani tämä isäni hulluus ja ilkeily kulminoitui erityisesti jouluna. Töissään hän sitten oli ihan arvostettu virkamies, mutta perheen keskuudessa ääliömäisesti käyttäytyvä ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta jokainen kantaa itse vastuun puketumisestaan ja helyistään. Jos ne korvakorut ovat kuin kalastuksessa käytettävät perhot, niin se 13v otti ihan itse riskin, että joku siitä huomauttaa. Meillä on olemassa tietyt yleisesti hyväksytyt (vanhoilliset?) etikettisäännöt, joihin kuuluu esim. se, että päiväkäytössä korvakorut eivät ole huomiotaherättävän isoja/runsaita. Appiukko vanhana kääkkänä huomautti asiasta, joka hänen sukupolvelleen oli itsestäänselvyys.

Lesta?

Vierailija
24/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Tyypillinen av, kun joku - aivan sama kuka - käyttäytyy huonosti, se on aina apn vika. Poikkeuksetta.

Tällä kertaa isoisän huono käyttäytyminen oli jälleen apn syytä, mitäs ei osannut kasvattaa kakaraansa ja pukea tätä asianmukaisesti (aivan sama oliko ap itse paikalla vai ei).

Outoa, ettei aikuisille ihmisille ole päivänselvää, että vaikkei nuoren pukeutuminen olisikaan täysin tilanteeseen sopivaa, on asiatonta alkaa kuittailemaan ja piikittelemään siitä julkisesti. Etenkin jos kyseessä ei ole sen isompi asia kuin yhdet korvakorut - jotka suurimmalla osalla 13-vuotiaista muutenkin on.

N18

Vierailija
25/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin itäsuomalaisesta tuppukylästä enkä ole koskaan kuullut tuollaisista korvakorusäännöistä. :D Onko korviskielto pohjoispohjanmaalainen tapa vai missä sellainen on käytössä?

Vierailija
26/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna soittaisin appiukolle ja ihan asiallisesti ja rauhallisesti kertoisin kuinka pahalta hänen kommenttinsa tytöstä tuntuivat.

Lisäksi vaatisin että appiukko pyytää lapsenlapseltaan anteeksi. Tuollaista käytöstä ei tule hyväksyä keneltäkään. Olen huomannut että vanhemmilta ihmisiltä puuttuu puheistaan tietynlainen filtteri. He luulevat että heillä on oikeus sanoa ja kommentoida mitä vaan. Mutta tiedoksi: EI OLE. Puolusta lastasi!

Vierailija
27/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isoäiti ois sanonut ihan samoin lapsenlapselleen, jos emme olisi osanneet olla chic sukupäivällisillä. Tyttösi oli mauton ja appi tajusi tämän. Joskaan ei tajunnut pitää suutaan kiinni. Siinä vaiheessa kun olet saanut isoäidiltäsi lahjaksi asunto-osakkeen Helsingistä, niin sä annat sille luvan sanoa miten hänen järjestämillään sukupäivällisillä pukeudutaan :) Ihan kiva oppia samalla etikettiä itsekin :)

Vierailija
28/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tärkeää huomioida muut ihmiset, antaa tilaa, kunnioittaa, välittää, suhtautua lämpimästi ja rakastavasti.

Todella harmi, että appiukko ei osoittanut hyvää käytöstä edes näin läheisessä ihmissuhteessa.

Toivottavasti tytölle ei jäänyt paha mieli tapahtuneesta pitkäksi aikaa. Ja vielä joulupyödässä, voi, voi appiukko mokasi ja nolasi itsensä.

Lohdutithan ja kannustit tytärtä 💚

Vierailija
29/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kotoisin itäsuomalaisesta tuppukylästä enkä ole koskaan kuullut tuollaisista korvakorusäännöistä. :D Onko korviskielto pohjoispohjanmaalainen tapa vai missä sellainen on käytössä?

Me ollaan Helsingistä, joskaan ei stadilaisia vaan aiempi polvi (ihan suomalaisia) asunut työn takia ulkomaillakin jne.

Vierailija
30/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan ihan vastaavaa mun sedän ja sen kaverin osalta. Olin ehkä 13-14-vuotias ja lakkasin kynnet mustiksi ja niissä oli vaaleanpunaisia pilkkuja. En yleensä käyttänyt kynsilakkaa, mutta olin nähnyt vaivaa juhannuksen vuoksi tehdä hienot kynnet. Vanhat äijät koko ajan vain heitti läppää, miten mun kynnet on jääny oven väliin, jne. Loukkaannuin kovasti ja myös kiusaannuin niin, että raaputin kynsilakat pois sen illan aikana :( Vieläkin muistan sen ja pidän ko. henkilöitä edelleenkin idiootteina. Muitakin tapauksia oon mun sedän osalta kestänyt. Se kuvittelee olevansa tosi hauska tyyppi.

Vierailija
31/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske työtn sanoa sille papalle ensi kerralla, että "nämä korvikset ei sentään roiku niin paljon kuin sun kuivuneet pallit".

Vierailija
32/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta jokainen kantaa itse vastuun puketumisestaan ja helyistään. Jos ne korvakorut ovat kuin kalastuksessa käytettävät perhot, niin se 13v otti ihan itse riskin, että joku siitä huomauttaa. Meillä on olemassa tietyt yleisesti hyväksytyt (vanhoilliset?) etikettisäännöt, joihin kuuluu esim. se, että päiväkäytössä korvakorut eivät ole huomiotaherättävän isoja/runsaita. Appiukko vanhana kääkkänä huomautti asiasta, joka hänen sukupolvelleen oli itsestäänselvyys.

Appiukko on luultavasti sivistymätön juntti joka ei ole kuullutkaan etiketistä.

Vierailija
33/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isoäiti ois sanonut ihan samoin lapsenlapselleen, jos emme olisi osanneet olla chic sukupäivällisillä. Tyttösi oli mauton ja appi tajusi tämän. Joskaan ei tajunnut pitää suutaan kiinni. Siinä vaiheessa kun olet saanut isoäidiltäsi lahjaksi asunto-osakkeen Helsingistä, niin sä annat sille luvan sanoa miten hänen järjestämillään sukupäivällisillä pukeudutaan :) Ihan kiva oppia samalla etikettiä itsekin :)

Joulun ihme tapahtunut: AV-mamma, joka saanut lahjaksi asunto-osakkeen Helsingistä. Kyllä tuon mamman kelpaa!

Vierailija
34/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa itkupilli teini. Itse sanoin samanlaiselle mummolleni nauraen, kun hän aloitti arvostelun, että 'olet sä mummo sitten vanha höppänä'. Nuoruudesta ovat kateellisia ja yrittävät pilata sen teiniltä, nuo vanhat höppänät.

Vierailija
35/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta te täällä kutsutte 13-vuotiasta mauttomaksi ja huoramaiseksi korvakorujen takia? Ja itse olette jakaneet persettänne koko kylälle mutta siitä ei ole mitään vikaa? Ei helvetti.

Vierailija
36/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli samanlainen mummo. Joten aina kun mentiin kylään lätkäisin kunnon meikit naamaan, isot korut päälle ja lion vielä lyhyen mekon ja korkkarit. :) Tätä olen tehnyt nyt melkeen kymmenisen vuotta ja olen nyt 23-vuotias. Ei enää jaksa mummo leukojaan louskuttaa.

Mun serkku teki aikoinaan samaa. Kun mummi kuoli, oli testamentissa määrätty 6000 e kaikille muille serkukselle paitsi tälle yhdelle. Ehkä se ärsyttäminen sitten oli sen arvoista, me muut opiskelijaikäiset olimme ilahtuneita muistamisesta.

Vierailija
37/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene jakeluun, että nuoren vielä omaa identiteettiään hakevan pitäisi vain hymyssä suin ottaa vastaan lähipiirin AIKUISTEN kusipäinen käytös. Ja kyllä, edelleen vaivaa kuinka puoli sukua vittuili kasvoillani olevasta lahosuojasta, siis aivan tavallisesta meikistä.

Vierailija
38/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli samanlainen mummo. Joten aina kun mentiin kylään lätkäisin kunnon meikit naamaan, isot korut päälle ja lion vielä lyhyen mekon ja korkkarit. :) Tätä olen tehnyt nyt melkeen kymmenisen vuotta ja olen nyt 23-vuotias. Ei enää jaksa mummo leukojaan louskuttaa.

Ja sulla on hyvä mieli?? Näytänpä tässä mummolle kaapin paikan, lapsellista.

Vierailija
39/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muistan ihan vastaavaa mun sedän ja sen kaverin osalta. Olin ehkä 13-14-vuotias ja lakkasin kynnet mustiksi ja niissä oli vaaleanpunaisia pilkkuja. En yleensä käyttänyt kynsilakkaa, mutta olin nähnyt vaivaa juhannuksen vuoksi tehdä hienot kynnet. Vanhat äijät koko ajan vain heitti läppää, miten mun kynnet on jääny oven väliin, jne. Loukkaannuin kovasti ja myös kiusaannuin niin, että raaputin kynsilakat pois sen illan aikana :( Vieläkin muistan sen ja pidän ko. henkilöitä edelleenkin idiootteina. Muitakin tapauksia oon mun sedän osalta kestänyt. Se kuvittelee olevansa tosi hauska tyyppi.

Noin on sanottu lakatuista kynsistä ainakin 50 vuoden ajan. Hauskaa, että sukupolvi toisensa jälkeen ryhtyy loukkaantumaan ikivanhasta vitsistä.

Vierailija
40/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan Helsingistä, joskaan ei stadilaisia vaan aiempi polvi (ihan suomalaisia) asunut työn takia ulkomaillakin jne.

Sepä mielenkiintoista. Et kuitenkaan osannut vastata kysymykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi