Olen ostanut 2010-luvulla jo 9 uutta autoa, kiukuttaako?
Olen ostanut itselle ja vaimolle 9 uutta autoa pelkästään 2010-luvulla. Halvin ollut n. 20 000 euroa ja kallein vajaa 65 000 euroa. Kesimääräinen auton hinta on ollut noin 47 000 euroa eli vähän paikkakunnasta riippuen olisin voinut ostaa 1-3 omakotitaloa. Kiukuttaako tällainen tuhlailu sinua?
PS. Kauppaa käydään kymmenennestä.
Kommentit (60)
Et sitten kerralla ostanut kunnon autoa, vaan jotain kertakäyttökulkineita?
Autoon satsaaminen on tyhmyyttä. Mutta jokainen tavallaan. Miksi kiukuttaisi?
Ei kiukuta. Ajattele varmaan paljon?
Miksi se minua liikuttaisi?noin tuttavanikin tekee ja velkaantuu koko ajan lisää ottaessaan aina uuden ja uuden autolainan. Ja sitten valittavat kun rahaa ei ole, mutta uusi auto pitää peffan alla olla.
Sulla taitaa olla heikko itsentunto. Autoaddiktit on miehistä epäseksikkäimpiä ja tyhmimpiä.
Ei. Minä olen ostanut yhden uuden auton viime vuonna. Siinä vuosikymmenen saldo ja piisaa minulle hyvin.
Haha! Ompa paljon kateellisia täällä. :D
Ei kiukuta. Itse en ikinä osta uutta autoa, sen arvo tippuu ensimmäisinä vuosina niin paljon, ettei mitään järkeä.
Mua ei oo koskaan kiinnostanut autot eikä minkälaisella autolla mies ajaa. Auto on väline siirtyä paikasta toiseen. Mieluummin satsaan rahani esim. matkusteluun. En vietä autossa niin kauan aikaa että jaksaisin maksaa siitä hirveitä summia. Mutta jos se sun itsetuntoa kohottaa niin mikäs siinä.
Ap lisää vielä, että emme ole ylivelkaantuneita tai maksuvaikeuksissa, eikä niitä maksuvaikeuksia ainakaan autojen takia tule. Olisin voinut ostaa vaikka pari 200 000 euron autoa, mutta tykkään vaihdella autoja, niin siksi tuollaisia halvemman hintaluokan autoja.
PS. Ja tämä ei ole provo. ;D
Vierailija kirjoitti:
Haha! Ompa paljon kateellisia täällä. :D
Mitkä lasit sinulla on päässäsi? Se että kertoo, ettei kiukuta tarkoittaa sinun päässäsi, että nyt kyllä kiukuttaa?
Mua ihan aidosti kiinnostaa kuulla, miksi autot on niin tärkeitä sulle? Mitä saat uudesta autosta?
Ehkä kun todistat ostaneesi jokaisen auton käteisellä, etkä vain siirtele santandereita autosta toiseen, niin myönnetään, olen vähän kateellinen. En autoista, vaan hyvätuloisuudesta.. :D Mutta jos ajelette pankin autoilla, niin olen onnellinen omasta velattomasta, vaikkakin vanhasta peltilehmästäni.
Ihan vitun järjetöntä touhua ja auton kaltaisen kulutushyödykkeen asema statussymbolina kertoo karua kieltä pitkälle kehittyneen kapitalistisen järjestelmän tavarafetisismistä.
Kiitos tiedosta. Mitä ajattelit että teen sillä?
Meillä on vasta viides uusi auto menossa 2010-luvulle, mutta ei kiukuta. Uusien autojen osto on siinä mielessä raivostuttavaa, että uutta autoa saa odottaa aina kuukausitolkulla jos ostaa yhtään karvalakkimallia paremmin varustellun yksilön. Nyt on meilläkin harkinnassa taas vaimon auton vaihto uuteen, ensi keväänä tulee Suomen myyntiin uusi malli vaimon suosikkiautosta ja hänen tekisi sellaista kovasti mieli. Onneksi tässä on vielä muutama kuukausi aikaa harkita.
Ei vois vähempää kiinnostaa. Autot on asioista tylsimpiä. Mulla on rahaa niin paljon kuin tarvin. Ihan sama jos jollakin on enemmän.