Leipäjonoon tullaan ökymaastureilla, mutta se ei ole edes suurin ongelma, sanoo ruoka-avun järjestäjä
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/eef55650-e203-453d-9aec-d37bb9b28dc3
Ihmiset ovat tottuneet liian hyvään
Suurimmiksi ongelmiksi ovat koituneet keskinäinen kyräily sekä kiittämättömyys, Tienhaara kertoo.
Tienhaaran mielestä on käsittämätöntä, kuinka ronkeleita ja vieraantuneita ravinnosta ihmiset nykyisin ovat.
Kuulen koko ajan sitä, että en syö mitään kauraleipää, yök, olisiko sitä tiettyä limppua. Sen takia tätä hävikkiä tuotetaan, koska tietenkin pitää olla sata miljoonaa erilaista leipälajiketta ja sitten ostetaan kuitenkin sitä yhtä leipää. Samaten ollaan vieraannuttu siitä, mikä on hyvä ja mikä huono tavara. Meillä on esimerkiksi paljon sipuleita ja osassa niistä on huonot varret, mutta itse sipulit hyviä. Ei niitä kukaan ota, koska ne eivät näytä kauniilta.
Kommentit (30)
Keskiluokka tulee leipäjonoon viemään ruoat oikeasti köyhiltä ja kehtaavat vielä valittaa koska ovat tottuneet parempaan.
Mielestäni nuo eivät tartte ruoka-apua jos normaali ruoka ei kelpaa. Silloin ei ole oikeasti nälkä.
Mutta se että ruuasta tapellaan Suomessa, huolestuttaa.
Persaukiset ajavat Teslalla leipäjonoon, pääasia että on halapaa.
No pian kaikki ovat leipäjonossa kiitos Marin viisikko hallinnon ja köyhdyttämisen agendan jota tehtiin vuodet 2020-2023... ei ole enää paluuta, kyyti on kylmää suomalaisille...
Vierailija kirjoitti:
Keskiluokka tulee leipäjonoon viemään ruoat oikeasti köyhiltä ja kehtaavat vielä valittaa koska ovat tottuneet parempaan.
Lomista ja muista ylellisyyksistä ei tingitä , viedään vaikka ruuat köyhien suusta .
Vierailija kirjoitti:
Keskiluokka köyhtyy ja näkee nälkää kun verot vie liikaa palkasta niille, jotka ei edes töitä tee ja itselle jää vain maksumiehen osa joka ei riitä ruokaan. Ei sinne huvikseen kukaan tule.
Valittajia ovat ne jotka saaneet kaiken aina ilmaiseksi muiden maksamana.
Joo mun naapuri kävi leipjonossa kun oli aikaa kotiäidillä
Ja toi meillekin
Ei ole mitään tarvetta
Suurin ongelma on se, että niitä tuotteita joita ei haluta (kuten jauhoja) ei jätetä ottamatta, vaan rikotaan ja jätetään se rikkinäinen pussi maahan sotkemaan. Näin Sörnäisissä.
Oikeasti noi avut pitäisi lopettaa.
Mä syön ainoastaan sisäfilettä,hanhenmaksapalleroita ja parasta kaviaaria paras löytyä ruokajonosta muuten käy huonosti.
Vierailija kirjoitti:
On mullakin 20 000 euron auto, mutta olen silti köyhä..
Miksi et myy autoasi, et olisi enää köyhä?
Pitäis olla kuponkisysteemi jolla ostetaan ruokaa. Halvat tuotteet kuten jauhot ja puurot olisi edullisempia. Leikkeet kalliimpia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan Jyväskylässä. Täällä pitää olla sossulta todistettu tt-tuki asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Myy se ja osta halvempi.
Vierailija kirjoitti:
Persaukiset ajavat Teslalla leipäjonoon, pääasia että on halapaa.
Sähköautolla siksi kun ei ole varaa ostaa bensaa.
Hulvatonta, että ihmiset jotka ovat sotkeneet elämänsä tupakalla, lääkkeillä ja/tai viinalla moralisoivat ruokajonossa ihmisiä jotka ovat eläneet yli varojensa ja ovat nyt rahattomia
Tämä ruokajonotouhu on muutenkin roskaa. Kaikilla on Suomessa sellainen toimeentulo, että ruoan ja ruokatarvikkeiden ostaminen on roskaa. Hyvää tarkoittavia mutta vähän yksinkertaisia höyniä vaan vedätetään jakelemaan ilmaista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ruokajonotouhu on muutenkin roskaa. Kaikilla on Suomessa sellainen toimeentulo, että ruoan ja ruokatarvikkeiden ostaminen on mahdollista. Hyvää tarkoittavia mutta vähän yksinkertaisia höyniä vaan vedätetään jakelemaan ilmaista ruokaa.
Korjattu typo.
Ruoka-avusta nirsoilu, arvostelu ja tappeleminen on todella moukkamaista. Se ilmainen ruoka on lahja, ei itsestään selvyys. Sen voi jättää kokonaan hakematta, jos se herättää noin suurta kateutta.
Kyllä se apu oikeasti tarvitseville kelpaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et myy autoasi, et olisi enää köyhä?
Koska sitten en pääsisi töihin enää. Ja autosta on vielä velkaa 17 000, joten en rikastuisi sen myymisellä.