Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~ ENSIKOT vko 11 ~*~

13.03.2006 |

En ainakaan löytäny pinoo.. joten alotin...

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä onkin pää taas sekasin! Siivouspäivä taas, vaikka tällä kertaa en aio riehua niin kuin yleensä. Kai mulla on jo lupa ottaa VÄHÄN rauhallisemmin...=)

Ihanaa NapNap, että ehdit käydä kertomassa vauvaelämästä! Taitaa muuten olla niin että seuraavat vauvauutiset tulee SEViltä..

Kerrottakoon nyt muuten, että nuo ennustelijat oli sitä mieltä että meille tulee poika ja toinen väitti jäpän syntyvän jo ens lauantaina=D Mä en tosiaan ota noita vakavasti, mutta on aina kiva kattoa kuinka lähelle arvaukset osuu;) Oliko teistä kukaan kokeillut noita..?

Mulla oli eilen ihan ihme päivä, kauhee masennus meinaa iskeä=/ Miesparka alkoi jo näyttää hätääntyneeltä...se sanoi surullisena mun mahalle että toivottavasti äiti rakastaa vielä isiä=( Sanoi mun olleen jo muutaman päivän kumman hiljanen enkä hänelle kuulemma juttele kuin ennen, mutta ite en oo huomannu selvää muutosta olotilassa kuin tosiaan vasta eilen. Muutenkin jännä, miten tuntuu siltä kuin ois " taantunut" alkuraskauteen..hirveästi itkettää niin hyvät kuin huonot asiat, ja se kauhea suklaan ja hedelmien himo riivaa;D Tänään tuntuu taas paremmalta, mies teki kyllä illalla kaikkensa parantaakseen tilannetta niiden asioiden osalta jotka mua masensi ja se helpotti.

Mitäs himoja teillä on muuten ollut raskauden aikana? Entinen työkaveri kertoi joskus himoinneensa laastia=D

Nyt siivoomaan hetkeksi, ois kiva saada tänään tehtyä taas kaikenlaista..aikaa on ainakin=/

-Ankka & 37+4-

Vierailija
42/109 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple] Isot onnittelut plussasta! Ja rohkeasti vaan tänne o-puolelle... Muistankin sun nickin tuolta kuumeilijoista!

=) Sippu ja pikku-tikru 12+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi hyvin nukuttu yö takana :) Ihana aamulla herätä eka kerran vasta 07 jälkeen :) Pertti-Irmeli jatkaa kyl muuten vilkasta touhuamistaan, mutta yöt on antanu nyt nukkua hyvin.

Jepen: Onnea plussasta!

*muistelee omia uskomattomia tuntemuksia plussan jälkeen*

burde: Onnea uusien vaunujen johdosta :)

ykkösope, amy75, Viipero ja Niki-76: Ihanaa, että kaikki hyvin ultrassa :)

Elina: Nuita kipuja on tosiaan vieläki välillä... Muutama viikko ilman kolotuksia, vihlontoja ja jomotuksia, sit taas muutama viikko niiden kanssa. Ehkä ne on laadultaan hieman muuttuneet alkuraskaudesta, mut kuitenki...

WcAnkka: Mie olen joskus laittanu tuolle MadamMammalle viestiä. Eipä ainakaan tämän muksun kohalla osunu oikeaan ku näki vasta 2007 olevan pojan tulossa... Tai sit mulla on pirun pitkä raskaus vielä tiedossa ;)

Aikoinaan olen käynyt kahesti Helsingissä kädestä ennustajalla. Sen jutut pitäneet paikkaansa ja vielä nykysinki toteutuvat. Lapsia se povas mulle kyllä vain 1+2 tai sit 2+1, eli miehellä tulee olemaan lapsia. Ex-aviomiehellä oli 2, eli meinais kait sitä et tää olis sit viiminen. Avioliittoja povas 2, eli kait tuo kulta vielä joskus kosii ;)

QueenBzZ: Meilläki auto meni ihan ensimmäiseksi vaihtoon heti ku oli plussattu! Vaihtu sitten gti golf kummasti farmari volvoon... Ei enää vahvistimia ja suppareita autossa :) Vanteita tämäki täällä nyt tutkailee, mitä vauvajutuilta kerkeää... Eli on kuitenki jotain, mistä ei luovu lapsen takia ;)

Niamey: Tervetuloa takasin lomalta :) Kuulosti onnistuneelta :)

Iglu: Perässä tullaan, vaikka välillä ollaan täälläki jo aika väsyneitä... Odotan kyllä kans kovasti, että pikkunen syntyy, kunhan ei vielä pariin viikkoon :)

Me kerrottiin vanhemmille uudesta tulokkaasta vasta ensimmäisen ultran jälkeen, eli rv 13. Kavereista muutama tiesi jo aikasemmin, ku oli ihan pakko etes jollekki kertoa. Tarvikkeita yms aloin hommaamaan vasta tammikuun puolella. Minusta ei ollu mitään kiirettä heti hommata kaikkea, vieläki ois aikaa... Mutta jokainen toimii niin ku haluaa ja parhaimmaksi näkee :) Kyl mieki kattelin kaikkea valmiiksi ja vaatepuolella pikkunuttuja hypistelin aina välillä ;) Monesti tuli ostettua sit veljen lapsille jotain...

Eilen aamulla oli se perhevalmennus, jossa ei taaskaan oikeastaan mitään uutta tietoa tullu.

Sen jälkeen käytiin sit näin ajoissa jo varaamassa ristiäisiä varten paikka ja pappi. Saatiin just se tila mikä haluttiin, kun oltiin ajoissa liikkeellä :) Ristiäisten pitoaikaa rajoittaa kesällä se, et ollaan aijottu mennä pohjoseen juhannuksesta heinäkuun loppuun. Ei viittiny sit jättää niitä juhlia vasta sinne elokuulle, joten pidetään ne heti kesäkuussa. Ompahan kummilla kevyempi lapsi kannatella ;)

Sain myös ommeltua sen pinnasuojan ja tein sit samalla samaa kangasta olevat täkkipussin ja pari tyynyliinaa :) Ei löytyny nättiä Nalle Puh-kangasta, joten mies valitsi sitten Karhuveljeni Koda-kankaan. Disneystä se ei kuitenkaan luopunu. Eli eilinen oli kaikin puolin kiva päivä ja tekemistä riitti :)

Tänään on pari kaveria tulossa saunomaan, joten aamulla käväsin jo kaupasta hakeen pientä purtavaa. Ajattelin tarjota porkkana-, kurkku-, paprika- ja juustosuikaleita sekä sipsiä dippikastikkeen kera, jäätelöä ja hedelmäsalaattia. Sitten tietysti karkkia pitää aina olla.

Mutta nyt tekeen lohikeittoa :)

Lisa & Pertti-Irmeli rv 33+1

Vierailija
44/109 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että poika tuli :)

rv 38+2 pe 10.3. klo 11.50

pituus 49cm

paino 3470g

pipo 35cm

Myöhemmin enemmän, kotiuduttiin vasta äsken kun itse tarttin skeä verensiirtoja että antibioottia.

SEV + sammakkoprinssi

Vierailija
45/109 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitti masu/vihlomis kommenteista.Kaikki tuntuu olevan normaalia!

Tilasin jo masutuubinkin bebekseltä ja on kyllä tosi ihana..nyt vaan ootetaan että masu oikein kunnolla tuolta pullahtaisi..ja että pääsisi kertomaan kaikille.Äitille tehnyt kauan jo mieli kertoa mutta ehkä odotan vielä vähän aikaa...

Onnea kaikille odotukseen ja onnea iloisista ultrauutisista!!!

itelläni vasta kahden viiko päästä terkkari käynti...aika matelee kun odottaa tota ekaa ultraa niin paljon.täällä se tehdään viikolla 11. Sen jälkeen rauhoitun ja olen huolehtimatta näin paljoa, jos kaikki on hyvin.

T: ellu ja masuasukki RV 6+5

Vierailija
46/109 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo ittekseni mietinkin, onko teillä kaikki ok...kun ei pitkään aikaan kuulunut=)

Tulehan sinäkin tosiaan jakamaan synnytystarinasi kunhan jaksat ja ehdit!

Vierailija
47/109 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=lightblue] Onnittelut koko perheelle!

Tule kertomaan vauva-arjesta, kun jaksat ja synnytyksestäkin on kiva kuulla!

Onnitellen, Sippu

Vierailija
48/109 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea SEV:n poppoolle !! :)

Vierailija
49/109 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea SEV koko perheelle!!!! Tää oli päivän paras juttu.

Burde, joka...

...miettii, että siellä se SEV nyt paijailee omaa pikku nyyttiänsä =D

Vierailija
50/109 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Sev pikkuisesta nyytistä :)

Neuvolasta juuri tulin.. kaikki kunnossa!

Tänään tulikin jo rv 20 täyteen.. laskin kyllä et huomenna, mutta uskotaan neuvola tädin kiekkoa :)

RR 115/70, Hb 125, Prot. Gluk. oli puhtaat. Painoa oli tullut kuitenkin kuudessa viikossa 3kg. Saa tässä vaiheessa jo alkaa vähän noustakkin kuulemma :)

Pikkuisen syke 145. Koko ajan meinas karata anturin alta ku oli tieten jumppa menossa.. sielä se heitti volttia ihan mamin kiusaksi ettei oltais ääniä kuultu :)

Seuraavalla neuvola käynnillä 11.4 saan kelan paperit että voin hakea pakkausta ym..

Lastentarvike liikkeessä kävin vaunuja katsomassa :) Sain ison kasan esitteitä iltalukemiseksi.. Oli vain teutonioita ja brioja valikoimassa! Täytyy kyllä käydä vähän muuallakin katsomassa.. saattaa hinnatkin olla aika huipussaan kun on ainut paikka mistä vaunuja kokkolasta saa! Ainakaan mä en tiedä missä muualla täällä olis..

Täytyy alkaa laittaan kuppeja pöytään.. tulee kaveri kylään!

Niamey ja Pikkunen rv 20+0

Vierailija
51/109 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea SEV ja perhe!

Meitillä oli tänään eka neuvola, ihmeesti se täti siihen sai lupauksensa mukaan tunnin uppoomaan :) Mieskin sit oli mukana, vaikka eipähän tuo nyt niin kovin kummoinen " tilaisuus" ollut. Paikka oli ehkä kylän räjähtänein puutalo ja tietokonetta se neuvolatäti käytteli tehokkaalla kaks-sormi-järjestelmällä ;) Ihan ok tuntuinen hemmo kuitenkin. Tosin ne samat hommat olis kyllä voinut yhtä hyvin ilman kiirettä hoitaa puolessa tunnissa ainakin... Brosyyreita lykkäs jos jonkinlaista ja mies totesi niitä hetken kotona silmäiltyään, että kirjoittavjat on ilm. olleet samat kun armeijan ohjeissa, että yksinkertaisempikin tajuaa :) Vaikka kai se niin pitää ollakin, samat ohjeethan sieltä kaikille annetaan.

Saatiin samalla sovittua seuraava ultrakin, just sopivasti ennen pääsiäistä,joten voi sitten " uutisoida" vaikka vilauttelemalla tuoreita kuvia ;)) Jos nyt ei sitä ennen sitten tule asiasta kerrottua, jos on sopiva tilaisuus... Kavereille kyllä kerron tilaisuuden tullen, mä oon vaan yleensä näin arkena vähän " epäsosiaalinen" tai jotain, eli en niin usein ole tekemisissä kenenkään kanssa kovin säännöllisesti :) Enkä nyt koe aiheelliseksi tässä vaiheessa varta vasten alkaa soitella tai tekstailla, kun ei miedän suunnitelmistakaan kukaan etukäteen vielä tiennyt ;)

t. ope rv 8+2

Vierailija
52/109 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa jepen tänne meidän joukkoon =)

Kivoja ultra- ja neuvolakuulumisia jälleen ihmisillä... Mä en tajua, miksen tahdo tässä vaiheessa koskaan muistaa mitä kukakin on kirjoittanut.

SEVin poppoolle kovasti onnea vauva-arkeen.

Itse tulin tuossa puolisen tuntia sitten reilu tunnin reippailulta. Nyt onkin sitten aika vetämätön olo. Tänään neuvolan jälkeen päätin pitää omaa lomaa ja siinä sitten otin mukavat parin tunnin päikkäritkin. Silti on aika väsy olo. Sain kyllä tehtyä muutaman koulujutun, ettei tämä päivä ihan harakoille ole mennyt. Ja makaronilaatikkokin on uunissa.

Tänään tuleekin CSI =D Ens maanantaina tulee ysin leffan tilalla joku CSI:n erikoisjakso, jonka on ohjannu Quentin Tarantino. Nannaa.

Iglu ja Kepa rv36+0 (kuusi viikkoa maksimissaan)

Vierailija
53/109 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=cornflowerblue]Onnittelut SEVin koko perheelle! ♥[/color]

Onnellista vauva-aikaa teille!

Ja NapNapillakin tuntuu menevän mukavasti rinsessan kanssa :) Jaksamista vaan, toivottavasti saat aina jossain välissä vähän ummistettua silmiä.

Mitäs Marikalle ja pojulle kuuluu?

Ja Ankka on seuraavana vuorossa, saas nähdä kauanko vaaput vielä täällä meidän joukossa. Sulla tuntuu olevan todellista loppuraskauden mielenmyllerrystä. Mutta kohta on teilläkin oma nyytti sylissä, joten koitapas vielä jaksaa. Me yritetään viihdyttää sua... :)

Uusin tulokas on siis jepen, tervetuloa Enskoihin - siis tänne toiselle puolelle!

Ei mulla kyllä mitään ilmavaivoja oo ollut, jotain muuta kummaa pörinää se on. Tänään sitä tuntui taas iltapäivällä, kun join kupillisen kaakaota töissä. Itsekseni nautiskelin ajatuksella, että vaavi tuli niin iloiseksi makeasta kaakaosta, että alkoi heittää kuperkeikkoja! :D

Burde oli löytänyt kivat vaunut, hauskaa! Kerropas meille muillekin vielä, mikä se merkki olikaan ja mikä niissä vaunuissa on " se juttu" . Tänään aion lueskella Vauva-lehteä ja vaan laiskotella telkkarin ääressä, kun parina edellisenä iltana oon lukenut tenttiin.

Huomiseen toverit!

-Q- ja -q- 17+2

Vierailija
54/109 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenmyllerrystä tosiaan! Mutta kyllä se tästä...piristäkää pois;D

On pitänyt muuten kysyä oisko täällä ensikoiden joukossa halukkaita meseilijöitä...?

-A-

Vierailija
55/109 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quiero: Kyllä ne jotenkin vaikuttaisi liikkeiltä, jos alkavat sokerin tunkeutuessa elimistöön =) En voi tietenkään varmaksi sanoa...

Ankka: Mä oon kova meseilee... eli piia81666@hotmail.com =D ja tottakai meseilen mielelläni muidenkin kuin Ankan kanssa.

Iglu ja Kepa rv36+1

Vierailija
56/109 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää käyttää tilaisuus hyväkseen kun koko muu poppoo vielä nukkuu eli siis mies, vauva ja 2 x koirat. :) Tässäpä siis pientä synnytystarinaa teille luettavaksi, sama löytyy maalismussukoiden pinosta. :)

Torstaina 9.3. (rv 38+1) klo 22 katselin LOSTin viime hetkiä kun tuntui että jotain valuu housuun. Eipä sitten muuta kuin veskiin tarkistamaan asia ja pienen pohdinnan tuloksena tulin siihen että tuo veriviiruinen lima on sitä limatulppaa. Limatulppaa irtosi pikkuhiljaa, ei mitenkään könttinä ja nojatuolissa istuessani tunsin ensimmäiset hennot supistukset. Hetki meni että tajusi mitä ne on kun ei yhtään harjoitussupparia koskaan ollut tms. Noh, minä sanoin miehelle mikä tilanne on ja jatkoin pyykin pesua yms. kun olin aika varma että kohta supistukset loppuu ja menen aamulla neuvolaan kun oli neuvola-aika.

Yöllä 00.30 sitten lorahti enemmän -> lapsivettä. Koska supistukset oli lieviä ja niitä tuli n. 10min välein ja kestivät vain 30sek soitin synnärille ja hekin olivat sitä mieltä että makuuasentoon ja jos ei lorahtele enempää niin ei tarvitse tulla. Makuuasennossa en malttanut olla mutta eipä enää lorahdellutkaan joten jatkoin netissä surffailua. :)

Niin meni se yö valvoessa, pikkuhiljaa supistukset alkoi voimistua mutta lämmin suihku riitti viemään niistä pahimman terän ja kotona oli ihan hyvä olla. 7.00 herätin miehen ja komensin koiria ulkoiluttamaan, alkoi jo vähän sattua joten soitin synnärille että josko tultais näyttämään. He sanoivat että pakkailkaa rauhassa kamat ja tulkaa pikkuhiljaa joten siitä sitten suunnattiin kohti synnäriä. Jotenkin oli vielä sellainen olo että käännyttävät kotiin (matkaa 4km) kun olo oli niin hyvä.

Synnärillä oltiin vähän ennen 8 ja 8.15-8.45 makoilin käyrillä. Vauvan sydänäänet oli oikeen hyvät ja supistuksia tuli 4min välein ja sen verran napakkoina ettei taulukot meinanneet riittää mutta ihan hyvä siinä kyljellään oli makoilla silti. :) Noh, 9 aikaan kätilö tuli sitten tekemään sisätutkimuksen ja hämmästys oli molemminpuolinen kun vauva oli aivan alhaalla ja minä jo 5cm auki!! Ei muuta kun synnytyssaliin sitten vain.

Niin siinä kävi että en epiduraalia ehtinyt saamaan vaikka ehdottomasti sen olisin halunnut. Supistukset alkoivat nyt olla kipeitä, sänkyyn nojaillen huohottelin niitä pois miehen tukiessa. Päätettiin laittaa alaselkään aquarakkulat missä särky tuntui eniten ja 3kpl niitä sinne pistettiin (AUTS!). Ja muuten auttoivat heti! Supistukset tuntui enää vaan alavatsalla ja niitä kesti taas oikein hyvin. Ilokaasua aloin pikkuhiljaa kokeilemaan mutta siitä tahtoi tulla paha olo. Sen voimin kuitenkin aika taas eteni, mies tosin joutui olemaan koko ajan tukena kun tuntui ettei jalat kanna (musta oli edelleen mukava olla seisomassa etukumarassa).

10.30 teki jo kipeää, olin 8cm auki. Gyne kävi laittamassa kohdunkaulan puudutteet ja ne helpotti niin hyvin että jopa nukahdin puoleksi tunniksi. Nyt jo pötköttelin selälläni sängyllä, jotenkin oli selvää että synnytän siinä vaikka kätilö muita vaihtoehtoja tarjosikin kokeiltavaksi. 11 jälkeen olinkin sitten jo kokonaan auki ja sai alkaa ponnistamaan.

11.25 alkoi ponnistusvaihe, puoli-istuvassa asennossa sukista kiinni pitäen ponnistelin, mies toimi selkätukena. Parikymmentä minuuttia ponnisteltiin supistusten tahtiin vauvan päätä ulos, vihdoin mahtui! Napanuora oli 1 kerran kaulan ympärillä ja kun se irrotettiin niin loppu vartalo tuli ulos ponnistuksella ja poika syntyi 11.50.

Lapsi nostettiin lämpöpeitoissa mun paidan sisään kun isä oli leikannut napanuoran. Jälkeiset tuli siinä sivussa, en edes huomannut. Istukka painoi kilon, jälkeiset oli kokonaiset mutta hieman repaleiset. Verta vuosin 850ml arviolta (myöhemmin kätilö sanoi että todellinen määrä ollut n. 1,5l koskan mun hb laski niin hurjasti mutta siitä myöh.). Vauvan pää sai mulle aikaan 2 asteen repeämät ja kätilö niitä ompeli tunnin verran. Vauva sai olla lähellä melkein pari tuntia kun meidän kätilön piti ompelun jälkeen vielä mennä auttamaan toiseen synnytyssaliin.

Sitten mies lähti viemään vauvaa punnitukseen ja mittaukseen ja minä suihkuun. Mutta olo olikin sen verran huono että kätilö auttoi alapesuissa ja päätettiin siirtyä tarkkailuhuoneeseen huilaamaan. Siinäpä sitten matkalla pimeni, onneksi oli molemmin puolin saattajat niin saivat kiinni kun pyörryin. Veivät sänkyyn ja pistivät nesteytykseen ja kärräsivät sängyllä katsomaan kun vauvaa mitattiin ja puettiin. Pituutta herralla oli 49cm, painoa 3470g ja pipo 35cm. Ja syntyi siis rv 38+2. Pisteitä sai 8-9-9, vähenivät väristä ja jäntevyydestä.

Illalla kärräsivät mut sitten omaan huoneeseen vauvan kanssa (3hh jossa jo 1 äiti) vessaankin piti kuskata pyörätuolilla vaikka istuminen tekikin kipeää. Illalla ottivat verikokeet ja hb oli 64 joten ei muuta kun pari pussia verta menemään ja lauantaina hb olikin jo 91 ja olo paljon parempi.

Koko ajan olin tippaletkuissa (ainakin siltä se tuntui) joten kätilöt kävivät vauvaa nostelemassa rinnalle ja hoitivat vaipanvaihtot ja muut pari päivää. Mies kävi ahkerasti katsomassa pari kertaa päivässä ja harjoitteli sitten mun puolesta vauvan hoitoa. :)

Maito nousi la-su yönä ja samaa tahtia alkoi olla lämpöä. Buranalla pärjäsin mutta sitten seuraavana yönä kuume nousi kunnolla 39 asteeseen ja lääkäri määräsi antibioottia suoraan suoneen sillä ei maidonnousu sentään noin kovaa lämpöä nosta! Maanantaina kävin gynellä ja ultrassa mutta kohtu oli normaali eikä mitään tulehduspesäkkeitä löytynyt. Olo oli jo ihan hyvä, pysyin pystyssä ja istumistakin harjoittelin taas. Vauvaa en kauheasti uskaltanut nostella jos sattuu pyörryttämään mutta mukavat kätilöt oli koko ajan apuna.

Hb oli laskenut ma iltana taas 81 joten tilasivat pari pussia verta lisää ja seuraava yö menikin käytännössä kokonaan tippaletkuissa kiinni. Tiistaina tulehdusarvot jatkoivat nousuaan ja olivat jo 180 ja minä tuskailin kun ei koskaan päästä kotiin. Vauvalla lähti paino nousuun jo sunnuntaina ja oli kaikinpuolin terve joten sen puolesta oltaisiin kotiuduttu jo maanantaina. Tiistai iltana tuli mies kuitenkin ja opeteltiin kylvetystä yms. (tai minä taas vaan katselin kun oli kanyyli edelleen kädessä). Sovittiin että jos crp on yhtään parempi keskiviikkona niin päästään kotiin. Minä olin jo aika valmis lähtemään, mitä sitä sairaalassa kun oli oli jo parempi kuin koskaan. :)

Keskiviikkona sitten aamulla vauva pääsi lääkärin tarkastukseen ja terveeksi todettiin ja 10 jälkeen sain kuulla että crp on " vain" 86 joten pääsemme kotiin antibioottikuurin turvin, jipii! :) vauvalle vielä calmette ja mies tuli 13 aikaan hakemaan ja siitä se vauva-arki sitten lähti käyntiin. Vauvan kotiinlähtöpaino 3646g!

Nyt on ensimmäinen yö takana ja ihan mukavalta tämä tuntuu. Vauva on kiltti ja rauhallinen niin kuin on ollut syntymästään asti, ei paljon muuta tee kuin syö ja nukkuu. Mulla tulee maitoa lypsettäväksi asti ja vauva pärjää kun syö 2-3h tunnin välein 10-15min. Loppuajan tosiaan vaan nukkuu. Viime yönä ei meinannut oikeen nukahtaa, vissiin vähän ihmetytti uusi koti. 3.30 imetin sängyssä ja vauva jäi viereen nukkumaan missä vetelikin sikeitä aamu kasiin asti oikein tyytyväisenä. Ensi yönä sitten kokeillaan josko malttaisi nukkua omassa sängyssään.

Mutta nyt aamupalalle ja -lääkkeille ja sitten suihkuun. Koirat aamupissille (ihanaa päästä vähän ulos!) ja niille ruokaa. Ja sitten varmaan haluaakin vaavelo jo ruokaa.

SEV + Sammakkoprinssi 6vrk

Vierailija
57/109 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla jo eilen kertomaan ultra-kuulumisia, mutta iski sit oikeen kunnon flunssa päälle et lähdin töistäkin aiemmin kotia eikä koneelle sit enää jaksanu raahautua.

Eilen oli siis neuvola ja ekaa kertaa kuunneltiin sydänäänet ja löytyihän ne sieltä pienen etsinnän jälkeen, mulla ehti jo tosin hikikarpalot nousta otsalle ku ajattelin et ei siellä näköjään mitään elävää enää oo. Sydän löi 138. Aika pieni verrattuna joidenki 160, mut ei hoitaja ainakaan yhtään moittinu.

Sen käynnin jälkeen sain ilmoitettua ilouutisesta yhdelle kaverille, kaks tietää jo ennestään ja vkl ajateltiin ilmoittaa molempien perheille. Joku varmaan ihmettelee ku ollaan pantattu uutista näin kauan, mullahan tänää viikkoja 19, mut kun on tarpeeks kokenu keskenmenoja, kohdun ulkopuolisen ja pettymystä kuukaudesta toiseen ni halusin " nauttia" tästä alusta aivan itsekseni ja koska olin aivan varma et jotain taas menee pieleen, mutta eiköhän tässä nyt jo uskalla tähän alkaa uskoa kun on näinki pitkälle jo päästy ilman mitään ongelmia. :)

Nyt on tosin flunssa iskeny. Kurkku sairaan kipeä, nokka vuotaa, mut pahinta on pääkipu. Mutta kai sitä on raahauduttava illaks töihin.

En muista yhtään mistä täällä on keskusteltu joten en nyt ota kantaa mihinkään ja joku onnellinen oli saanut jo nyytin kotia joten ONNEA, nimeä en vaan muista....

Vajaan kahden viikon päästä olis rakenneultra joten jään nyt jännäämään sitä. En mä taida tästä jännäämisestä päästä eroon koko aikana...

Masu ei oo vielä kovin paljoa kasvanu, lieko sen verran omasta takaa tota makkaraa et peittyy hyvin..., mut hoitaja kyl meinas eilen et kauaa et enää näihin farkkuihin mahdu, mut saas nähdä.. ;)

kristall, tasan 19+

Vierailija
58/109 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meitä Ensikoita vaan alkaa maailmaan putkahteleen :)

Meillä poika kasvaa hurjaa vauhtia... Viime vkolla paino oli jo 5,3 kg ku neuvolasta kävivät 1 kk tarkastuksen tekeen. Poika tahtoo vaan olla aamuvirkku toisin ku äitinsä :) Kovasti on alkanu poika hymyileen :) Sunnuntaina ois Ristiäiset mutta nimeä ei ole vielä päätetty... Kohta iskee paniikki! Maito on onneksi riittäny tosi hyvin eikä korviketta ole tarvinu antaa.

Mut nyt vaatii pikkumies ruokaa ja silloin on mentävä :) Jaksamista ja Onnellista odotusta kaikille!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Marika ja Poju 5vkoa

Vierailija
59/109 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SEV: kiitos synnytyskertomuksesta! =0) Sitä oli kiva lukea, kun oli niin perusteellisesti tapahtumat kerrottu! Kiva kuulla, että kotona on lähteny menemään hyvin, vaikka alku olikin vähän " hankala" sun vointis takia. Onneksi kaikki on nyt kunnossa!

WcAnkka: Mä meseilen kans. Ukkelin sähköpostiosotteella ollaan: tahvo_99@hotmail.com.

Iglu: Lisäsin sut jo meijän meseen. =)

Kristal: Hienoa, että vauvelin sydänäänet kuului,vaikka ehditkin jo säikähtää ettei kuulukaan. =)

Mäkin olen flunssassa... ollut maanantaista lähtien. Toivottavasti parannutaan pian! =0)

Amy??: Olitko se sinä joka olit ekalla neuvola käynnillä? No... kuiteskin.. Siitä ne neuvolakäynnit sitten lähtee... =) Eipä siellä tosiaan ekalla kertaa mitään ihmeitä ole, mutta musta ainakin oli parasta kun sai sen äitiyskortin. =)

Q: ne vaunut on Hartan topline 2005, väri on semmonen jännä missä on tumman sinistä vähän, sit semmosta ruskeenharmahtavaa ja sit joissain kohdissa pieniä ruutuja.. Se väritys oli se missä siinä ekana kiinnitin huomion, enkä sitten enää muita osannu meille aatellakaan kun just niitä. Ne oli viimeset semmoset ja siinä sai 100e lahjakortin mukana.

Hartaneista oon kuullu pelkkää hyvää ja niitä aika monet tilaa saksasta, kun ne täällä suomessa on sen verran kalliimpia. Siinä kaupassa kun niitä se nainen esitteli, niin ne toimi kyllä tosi näppärästi... kaikki työntösuunnan vaihdot ja kasaamiset ym. Uskon, että ne on oikeen tosi hyvät meille, mut sittenhän sen näkee.

Mä tossa eilen laskeskelin, että jos hakis ne kotiin touko-kesäkuun vaihteessa, niin sit olis viikkojakin jo hyvin päälle 20. =0)

Omaan napaan tosiaan kuuluu flunssaa. Selkä on tosi herkkä... vähänkään jos nostelee jotain ni se kipeytyy... oonkin ukolle sanonu moneen kertaan, että mä en sitten muutossa pysty kantaa oikeestaan mitään... ettei sen sitte tartte alkaa siitä aukoo päätänsä. =)

Ens viikon maanantaina on taas neuvola + eka lääkäri, ja sit perjantaina np ultra. Alkaa jo pikku hiljaa jännittää, että kuuluuko ma sydänäänet ja onko pe ultrassa kaikki ok.

Tällä raskausviikolla on ollu joka päivä paljon tuntemuksia alavatsalla -> vihlomisia, kipuiluja ym.. Pikkasen se huolettaa, mutta uskon että se on vaan sitä, että kohtu kasvais nyt enempi???!

Vatsan turvotus on hellittäny jonkun verran. Ei oo enää NIIN kauheeta pötsiä, kuin viime viikolla. Mut kyllä toi alavatsa on kuiteski sen verran pyöristyny tai jotain, että ei farkut mahdu enää. Ei edes semmoset mitkä on aikasemmin ollu väljät vyötäröltä...

Mä lähen kuskaa koiraa... Mukavaa torstaita kaikille!!

Burde & Penni-Enni rv 11+4

Vierailija
60/109 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihanaa lukea tuota synnytyskertomusta (vaikka nyt kaikki tapahtumat eivät olleetkaan niin kivoja) :)

Nyt on jo kolmas päivä kun minä en ole oksentanut, jee!!! Etova olo on kylläkin melkein koko ajan, mutta eiköhän tuokin ala kohta helpottamaan! Maanantaina olisi ultran vuoro!!

Mitähän muuta mun nyt piti sanomani?? En kyllä yhtään muista... Palaillaan...

MiaMik rv 12+1