~*~ ENSIKOT vko 11 ~*~
Kommentit (109)
Mun on pakko kertoa tosi tyhmä juttu. Siis aivan pölö, jonka jälkeen kukaan ei lue enää mun kirjotuksia. Tuolla on kuitenki yks pino, joka alkaa pikauusijat-sanalla... ja joka kerta kun se iskee mun silmään, mun päässä hahmottuu sana pikanussijat. Ei tajua.
Joopa joo. Edellisyönä valvoin kahdesta neljään ilman mitään järkevää syytä. Ei ollu kolotuksia eikä vaavikaan pahemmin meuhkannu. Viime yönä taas heräilin vähän väliä tuonne neljään saakka. Todella tuskastuttavaa. Eilen muuten rupesin katsomaan, että nyt se masu on kyllä jo " valahtanut" : napa sojottaa ehkä enempi alas- kuin eteenpäin. Eilen oltiin koiran kanssa tunnin verran lenkillä ja mulla tuli yht' äkkiä kauhee heikotus. Tästä eteenpäin tarvii kyllä miettiä oikea ajotus tankkaukselle ennen lenkkiä, varsinki jos lähtee yksin.
Ajattelin kohta potkia miehen ylös, kun mentiin nukkumaankin jo yhentoista aikaan. Haluaisin mennä käymään yhellä sunnuntaikirppiksellä ja tunnettuahan on, että mitä myöhemmin menee, sitä vähemmän hyvää kamaa enää tarjolla.
Täällä muuten tulee taas lunta... Pitää kohta antaa lapselle toiseksi nimeksi Lumi (jos se siis on tyttö).
Piia ja Kepa rv36+4
Hauska pieni lukihärö sulla :D Ehkä sun kantsis ottaa vaikka joku banaani taskuun, kun lähdet lenkille, niin on sitten ensiapua mukana, jos alkaa heikottaa. Mä aina syön heti uinnin ja tanssin jälkeen jonkun hedelmän niin ei ehdi edes tulla sitä heikotusta.
Huomasin vasta pari päivää sitten, että nyt taitaa olla kohtu jo melkein napaan asti. Ennen ei oo ollut sellaista kovaa pientä mahakumpua, kun on maannut selällään, mutta nyt sen tuntee selkeästi kämmenellä, kun laittaa sen esim. aamulla herätessä masun päälle. Pariin päivään en oo nyt kyllä tuntenut mitään liikettä muistittavaakaan, joten kai ne viimeviikkoiset oli ihan mun omaa toiveajattelua. Yritin aamulla silitellä massua ja laulaa sille lastenlauluja, mutta ei pikkuinen yhtään innostunut vieläkään jumppaamaan. Noh, odotellaan...
Kysyikö joku muuten, että milloin tuli tarve käyttää äippävaatteita? Mulla alkoi omat housut puristaa jossain viikolla 10 ja aloin käyttää vaan löysempiä vanhoja housujani. Viikolla 12 marssin kauppaan ostamaan ensimmäiset oikeat äippähousut, kun ei noi omat löysät housutkaan enää mennyt mukavasti jalkaan. Samalla ostin Bebesistä 2 " paidanjatketta" eli sellasia masutuubeja, kun äippähousut menee niin alas tai sitten niistä näkyy rumasti se masupussin reuna.
Mutta kertokaapas, mistä saa äitiyspaitoja, siis ihan tavallisia t-paitoja tai pitkähihaisia t-paitoja, mutta jotka on tarpeeksi pitkiä ja joissa on masuvaraa!!!??? En tajua, mikä tässä on, mutta ensin ei löytynyt housuja ja nyt en löydä paitojakaan, siis muita kuin XS ja XL kokoa! Noi masutuubit on tietty auttanu jonkin verran, mutta mun omat t-paidat on aina ollut tosi vartalonmyötäisiä, ja nyt kun laitan niiden alle masutuubin ja sen alle vielä mahdollisesti äippähousujen masupussin, tulee aika tukala olo, kun kaksi kerrosta vaatetta kiristää siellä pienen t-paidan alla. En haluaisi ostaa isompia tavallisia paitoja vaan nimenomaan äippäpaitoja, koska kesälläkään tollanen kerrospukeutuminen tuskin on kovin viileä vaihtoehto... Vinkkejä otetaan vastaan! Olen siis käynyt toistaiseksi H&M:llä, Lindexissä ja KappAhlissa täällä Espoon suunnalla. Täytyy varmaan raahautua Helsinkiin shoppailukierrokselle joku ilta.
Nyt kutomaan hihoja vauvan nuttuun...lazy Sunday :D
-Q-
Iglu: Pikanussijat,hih..siinä oiski keskustelun aihe:)
Te muut joilla on istukka edessä, näkyykö se istukka teillä masun päälle? Mulla maha on selällään maatessa hassun epäsymmetrinen, oikealla puolella on ihan selvästi semmonen n.10cm halkaisijaltaan oleva möykky joka tuntuukin ihan selvästi masun päälle kovempana..ajattelin vaan että se on varmaankin istukka? siinä kohtaa ei myöskään vauvan potkut oo kertaakaan tuntunu..vaikka muualla tuntuu jo ihan selvästi:)
Niin ja eilen alko sitten valumaan maitoakin rinnoista..
Nyt täytyy lähteä koirapuistoon kun tuo lumisade vihdoin hellitti!
Queen ja Pulla rv19+4
Mä löysin h&m:stä tosi kivoja äippäpaitoja, semmosia vartalon myötäsiä missä on kuitenki masulle tilaa, mutta henkassa on kyllä aina yleensä koot just xs tai xl..eilen meinaan just löysin sieltä ihanat lappuhaalarit ja kokoja ei tietty ollu:( Missymomin sivuilta vois kanssa löytyä jotain,siellä oli kivoja trikoopaitoja kun viimeks kattelin!
Iglu: Pakko tunnustaa, mutta luin sen samalla tavalla. Mulla on lukihäiriö ja se on aiheuttanut monia todella hassuja ellei jopa noloja tilanteita. Taitaa tuo sinun yö valvominen olla hormoonien aiheuttamaa valmistelua vauvaa varten :D kohtahan siullakin on nyytti sylissä :)
Välillä tuntuu siltä, kuin vauva liikkuisi mahassa. En kyllä usko, että se on vauva, koska viikkoja mulla ei ole vielä kovin paljoa, mikä lie sitten.
Nyt lähden ulos, jotta ei mene taas päivä ohitse :)
T: Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 14+6
Sunnuntaita vaan kaikille!
Täällä ihana keväinen auringonpaiste muuttui sankaksi lumi- ja räntäsateeksi. Mutta nämähän kuuluvat kevääseen.
Olen tässä vietellyt rentoa " sinkkuviikonloppua" , kun mies on kotopuolessaan moikkaamassa vanhoja kavereitaan. Täytyy kuulemma nyt käydä tuulettumassa varastoon, kun ei sitten vauva-aikana voi lähteä... Mutta eilen ystävän kanssa shoppailemassa Jumbossa noin miljoonan muun ihmisen kanssa. Ahdasta oli ja saaliskin oli vain sudoku-kirja ja meikkisieniä. Äippävaatteita ja vauvanvaatteita tuli hiplattua, mutta jäivät vielä kauppaan. Ennättäähän noita. Muuten olen nukkunut ja lueskellut kirjoja ja katsonut muutaman elokuvan. Kannattaa muuten katsoa Finding Neverland, jos pitää saduista ja Johnny Deppistä.
Olo alkaa olla tasoittunut: sellaista kokoaikaista huonoa oloa ei enää ole. Vain jos pääsee nälkä tulemaan tai syö liikaa, niin huono olo tulee, mutta edelleen on säästytty oksuilta. Väsymys vaan tuntuu kasvavan: eilen menin jo puoli yhdeksältä nukkumaan ja muutaman vessareissun katkaisemana unet jatkui aamuun melkein kahdeksaan. Ja taas voisi mennä päikkäreille. : 0
Pepsis valitteli päänsärkyä. Toivottavasti helpottaa. Mulla on taipumusta migreeniin, mutta vielä olen säästynyt pahemmilta. Neuvolan täti sanoi, että lääkäri voi pahoja päiviä varten kirjoittaa panacodia. Täytyy muistaa kysyä torstaina, sillä panadolilla ei kyllä pärjää.
Ykkösopelle peukkuja työhaastatteluun! Toivottavasti saat viran. Ja kun vaan pidät huolen, että tietävät raskaudesta ajoissa, niin tuskin voivat sua sivuuttaa - ja miksi sivuuttaisivatkaan, jos noin pitkään olet jo hommaa hoitanut. Meidän koulussa on muuten käynyt niin, että taannoinen rehtori oli sanonut odottavalle oman koulun sisältä olevalle hakijalle, että olisihan se opetuslautakunnalle vaikea selittää, miksi heti tarvitaan sijaista ja jätti työkaverini ilman virkaa sillä kertaa. Ja olipa hakija sen verran kiltti ettei nostanut juttua, vaikka syrjintä oli noin selkeä.
Iglu, et ole yhsin lukihäröinesi: itselle käy tavan takaa samanmoisia. Juuri menneellä viikolla luin lehdestä otsikkoa kuinka " vajaamielinen" joukkue hävisi ottelun - tokihan kyseessä oli vajaamiehinen joukkue. =)
Paljon oli muutakin kirjoiteltu, mutta nyt en muista muuta. Joten toivottelen taas kaikille oikein hyviä vointeja!
-Amy ja EkaVekara 8+3(7+5)
Jos pikaisesti kans jotain kirjottaisin...
Täällä tasasen rauhallinen meno jatkuu... Tai siis mie olen rauhallinen ja Pertti-Irmeli touhuaa kovasti, kuten yleensä :)
Ilma on nyt niin surkea, että ei ole ulkona juuri viihytty, joten koitin tuossa taas ommella hetken, kun on tuo kone vieläkin koekäytössä. Sitten sain siivottua tämän tieskarihuoneen, jos huomenna siivoais loput asunnosta... Hiljaa hyvää tulee :)
Kohta pitäs varmaan alkaa keksiin jotain ruokaa ja laittaa sauna lämpeään, jos tuo yövuorolainenkin jaksaisi pikkuhiljaa herätä... Ihme kyllä mieki nukkunut edelleen hyvin, vaikka mies yövuorossa. Oli meinaan heti raskauden alusta ihan viime viikoille asti niin, et jos mies yön töissä mie en millään saanut nukutuksi vaikka kuinka yritin. Touhusin sitten kaikkea pientä, lueskelin ja katsoin dvd:ltä elokuvia kunnes toinen tuli kotia ja nukuttiin päivä yhdessä. Mitä lie hormooneista johtuvaa...
Lisa & Pertti-Irmeli 33+5
Mukavaa, että täältä löytyy tuttuja tuolta lapsettomuuspuolelta. Olin tosiaan listautunut sinne vasta-alkajiin, mutta syksyllä tuli aika vähän palstailtua, kun oli jo usko niin mennyt raskaaksi tulemiseen. Nyt on tullut sitten palstailtua senkin edestä ;)
Kyllä tämä pari viikkoa tätä odotusta on ollut varsinaista vuoristorataa. Alkuun mulla oli aika paljon niitä menkkamaisia jomotuksia ja moneen kertaan jo ajattelin, että kesken menee. Niitä näyttää nykyisinkin esiintyvät noin kerran viikossa esim. viimeiset kaksi päivää on ollut melkoista myllerrystä mahassa. Ei ne loppujen lopuksi kipeitä ole, mutta tuntuvat kuitenkin ja hetihän se huolestuttaa. Onneksi ei ole minkäänlaista vuotoa ollut ja oireitakin on riittämiin, että siinä mielessä tässä ihan hyvillä mielin mennään eteenpäin. Pitäisi vielä pari viikkoa malttaa seuraavaan ultraan (rv10) ja siihen kyllä tuntuu olevan liian pitkä aika. Sitten jos sielläkin on kaikki hyvin, niin varmaan jo vähän uskaltaisi hengähtää. Reilun viikon päästä on eka neuvola ja sieltä sitten pitäisi saada se ultra-aika. Kummasti ne raskausviikot ovat karttuneet, vaikka alussa tuntui että päivät ei mene ollenkaan eteenpäin. Ensi viikonloppuna ollaan menossa käymään molempien kotona ja tarkoitus olisi kertoa vauva-uutinen tuleville isovanhemmille. Omalle äidilleni kerron mielelläni, mutta anopille olisin mieluummin kertonut vähän myöhemmin. Meillä vaan tuo mies on niin innoissaan ja onnessaan, että hänen tekisi mieli kertoa kaikille ;)
Olikos täällä muita suurinpiirtein samoilla viikoilla menijöitä, joilla mahd. laskettuaika loka-marraskuussa? Kiva olisi kuulla teidän tuntemuksia näiltä eka viikoilta? Jollakin taisi olla kovasti pahoinvointia, toivottavasti olo kohenisi. Oma pahoinvointi on ollut lähinnä sellaista, että aamusta ja illasta tekee pahaa eikä ruokailuvälit saa venähtää pitkiksi. Oksentaa ei ole tarvinnut, vaikka lähellä on ollutkin. Appelsiinit ja muut hedelmät ovat olleet herkkua, kanaruuatkin eiliseen asti, mutta nyt taitaa hetkeksi mennä ruokavalio enempi kasvisruokien puolelle kun alkoi liha ällöttämään. Lisäksi on tuota vaateongelmaa, kun omasta vaatekaapista ei tahdo löytyä sellaista joka ei puristaisi vatsaa. Haluaisin odottaa uusien vaatteiden hankkimista sinne saakka, että saisi sitten ostaa niitä äitiysvaatteita. Miten te pidemmällä olevat ensikot, missä vaiheessa äitiysvaatteet tulivat tarpeellisiksi?
Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille uusille ja vanhoille ensikoille!
Mörötin rv 7+3
Meillä kävi tänään vieraana mun vanhemmat ja kerrottiin kihlauksesta sitten heille, paljon muille ei vielä olla ehditty kertoakaan, kun ei oo vielä saatu niitä sormuksia :) Toista uutista ei vielä kerrottu, vaikka vähän tekikin mieli ;)) Eilen kerrottiin molemmat yhdelle omalle kaverille, kivahan se on jakaa omaa iloa muidenkin ihmisten kanssa! Jos vaan maltetaan, olis tarkoitus kertoa laajemmin tai vanhemmille vasta kun " kriittiset viikot" on ohitettu ja olis tuoreita ultrakuulumisia tarjolla, mutta siihen pitää vielä malttaa kolmisen viikkoa... Toisaalta esim. mun vanhempia ei välttämättä nähdä sitä ennen, ja jotenkin on helpompi olla kertomatta jos ei nähdä. Siis tarkoitan että jos ehditään nähdä, niin voi olla ettei malta olla kertomatta ;)) Ilmasen taas itseäni jotenkin epäselvästi... ;)
Mörötin kyselit olisko ketään suunnilleen samassa aikataulussa menijää, mä ilmoittaudun! LA siis lokakuun lopulla, tänään rv 8+5. Mulla ei ole myöskään minkäänlaista pahoinvointia tullut, ainoastaan väsyttää jatkuvasti ja rinnat on kipeät, mutta muuten olo on enimmäkseen aika hyvä. Mitään " kunnon ruokaa" ei kauheesti tee mieli, mutta kyllä mä syön silti mitä vaan, eikä mikään erityisesti ole ällöttänyt :) Hyvä näin.
Mä oon tässä pohdiskellut taktiikoita, miten mahdollisessa ja todennäköisessä työhaastattelussa toisin esiin olevani raskaana.... Siis mun tapauksessa se olis todennäköisesti etu, eivät enää voi jttää valitsematta. Olen hoitanut periaatteessa samaa virkaa jo viitisen vuotta jne, joten nyt on pakko käyttää kaikki keinot ja varmistaa omaa asemaa ;))
Taidan tästä hipsiä saunaan, hauskaa iltaa kaikille enskoille!
t. Ope rv 8+5