Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~ ENSIKOT vko 11 ~*~

13.03.2006 |

En ainakaan löytäny pinoo.. joten alotin...

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä ihmeellistä, kun tämä hyvien yöunien kausi jatkuu :)

Muutaman kerran kyllä heräilin yöllä, kun supisteli, mutta sain aina heti unenpäästä uudestaan kiinni. Hieman kivuliaammiksi muuttuvat supistukset päivä päivältä ja liitoskivut ovat edelleen jokapäiväinen tuttavani. Tuskin tarvii vko:lle 40 odotella, mutta toivottavasti nyt kuitenki etes 4 vko:a menis, että ei ihan paniikkia tartte kehittää, kun niin yhtäkkiä syntyis ;)

Oli ihana lukea SEV:n tarkka synnytyskertomus, se vain, että nykysin kaikki synnytystarinat saa palan nousemaan kurkkuun ja vedet silmiin. On se niin ihmeellistä tämä elämä :)

MiaMik: Toivottavasti huono-olosi helpottaa pian! Mulla se etova olo tuli välillä siitä, jos en syönyt tarpeeksi usein, välillä siitä, että yleensäkin söin ja välillä oli ihan sama söinkö vai en, kun etoi kumminki... Muistaakseni hetkeksi helpotti joskus 16vko:n aikoihin... sen jälkeen vaihtelevasti...

Burde ja kristall: Koittakaa tervehtyä! Muutenkin välillä varmaan tosi vetämätön/väsyny olo, saati sitten kipeänä...

Quiero: Kuten Iglu totesi, vaikuttaisi liikkeiltä sun pörinät kerta makeaan reagoi :) Onnea siitä :)

Jos nyt lähtis koiran kans ulos ja palailis vaikka myöhemmin uudelleen :)

Voikaahan paksusti :D

Lisa & Pertti-Irmeli 33+2

Vierailija
62/109 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amylle ja Nikille onnittelut myöskin ihanista ultrakuulumisista! =)

NapNap, kiva kun käyt kertomassa kuulumisia =) Omaa vauva-arkea odotellessa¿

Jepen, tervetuloa mukaan ja onnea plussasta!

SEVille iiiiisot onnittelut pikku prinssistä!

Tänään oli neuvola ja samalla vielä lääkärin kontrolli niistä kipeistä suppareista.

rv 33+6

hb 143

paineet hyvät, mutta lukemia en muista

pissa puhdas

sf 29 (taas eri mittaaja)

paino 65,5 ja nousu viikossa 150g, nyt yhteensä lisää tullut tasan kymppi

kohdunsuu napakasti kiinni

Elikkäs siellä kaikki hyvin taas kerran

Netti meillä aukeaa nyt sitten kotona viikon päästä¿ ärsyttää!!! Mesestä mut löytää myös¿ pn_82@luukku.com mutta siellä sitten viikon päästä olen vasta

Ukkokulta tulee lauantaina vihdoinkin kotiin. Alan olla jo ihan kypsä tähän yksin olemiseen ja tukalaan oloon. Kun sais tän mahan hetkeks jonnekin muualle¿ ARGH!

[color=red]pikku-milli & paco 33+6[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattia lainatakseni: " se, mikä on varma on aivan varma" ! X)

Eli myönnän, että raskaus on nyt testattu 3 eri testillä ja KYLLÄ! Positiivista näyttää :O)))))))) Tämä tyttö on yhtä hymyä.

Oireita ollut jo jonkun päivän. Menkkamaista jomotusta ja pistelyä. Rinnat tuntuu kipeytyvän ja naama alkanut kukoistaa (kukkia) Veskissä juoksut lisääntyneet myös ja muutamana yönä olen joutunut hipsimään veskiin, jota ei muuten ole ollut.

Kovasti tekisi mieli kuuluttaa asiasta koko maailmalle ja varsinkin omalle perheelle, mutta päätin etten kerro ihan vielä ennen riskiviikkoja.

Mitä mieltä olette sellaisesta kun aloitin uudessa toimenkuvassa kohta 4kk sitten (21.3. tulee täyteen), mutta samassa yrityksessä olen ollut 1,5v. Koeaika menee tuolloin 21 umpeen ja mietin, miten kerron esimiehelle raskaudesta? Ajattelin keroa vasta kun rv on kasassa 12-14 eli en ihan heti. Kertokaahan omia mielipiteitänne... Kiitti jo näin etukäteen :O)

- JP -

Vierailija
64/109 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikki meni loppujen lopuksi hyvin, vaikka hurjalta synnytyksen loppu kuulostikin.

Multa ei mitattu hemppaa kertaakaan synnytyksen jälkeen, vaikka aika heikkona minäkin olin. Toivottavasti viimeistään jälkitarkastuksessa katsovat, mulla kun se on muutenkin melko alhaalla aina.

Mulla oli myös istukka kokonainen, mutta repaleinen, ja verta menetin 800 ml, taitaa olla sellainen normaali määrä. Repeämiä ei tullut, pintanaarmuja vain, niihin muutama tikki laitettiin.

Mulla oli kyllä alapää aika turvoksissa pari päivää synnytyksen jälkeen, ja peräpää hellänä, luulen että johtui ponnistusasennosta, mä ponnistin jakkaralla.

Ja hieno kotiutumispaino pojalla, yleensähän paino laskee syntymän jälkeen.

Olikos se jepen, joka kirjoitti töissä kertomisesta... mä sanoisin, että odottele ihan rauhassa " turvallisimmille" viikoille, jos sulla on np-ultra, niin vaikka sen jälkeen. Mä kerroin töissä rv16+, esimies kiitteli, että olin kertonut niinkin ajoissa. Sitähän ei tarvitse kertoa kuin 2kk ennen äitiyslomalle jäämistä, mutta käytännössä maha paljastaa kyllä sitä ennen...

Vierailija
65/109 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä herkkis täällä vollasin silmät päästäni kun noita on aina niin ihana lukea,huoh:)

Nyt ei irtoa enempää tekstiä, taidan kömpiä sohvalle seiskan pariin kunhan saan kotityöt tehtyä ja hiukset pestyä..

Queen ja Pulla rv 19+1

Vierailija
66/109 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkOrange]Aurinkoista päivää taasen![/color]

[color=red]Ja heti kärkeen ONNITTELUT SEV ja perhe!!!

Ja vielä kerran onnea Jepen plussasta![/color] Kyllä minäkin sitä useamman kerran varmistustestailin... ;o) Äläkä tosiaan kiirehdi siellä töissä kertomaan, jos yhtään mietityttää reaktiot tai muutenkin. Mä kerroin jo reilu viikko sitten pomolle, mutta meillä on melkoisen hyvät ja lämpimät välit, joten tahdoin hänen tietävän jo ihan sen takia kun noita ultria ym. tulee ja joudun olemaan poissa.

Tosiaan, neuvolantäti olikin sitten heti pistänyt tuulemaan lähetteen kanssa sinne äitiyspolille ja jo tänään kävin siellä allekirjoittamassa papereita, että saavat pyytää mun tietoja Meilahdesta, jossa mut silloin vuosi sitten leikattiin ja heti ensi torstaille varattiin lääkäriultra. Eli tiiviissä syynissä ollaan, mutta hyvä niin.

Nyt ei oikeestaan tällä kertaa muuta, mutta laitan tähän loppuun laulun sanat, jotka ystäväni meilasi minulle tänään. Itkuhan sitä tuli lukiessa... Eli nenäliinat esiin Ihanat Ensikot!

-Amy ja EkaVekara rv 8+0 (7+2)

[color=SeaGreen]Elton John: Blessed

Hey you, you' re a child in my head

You haven' t walked yet

Your first words have yet to be said

But I swear you' ll be blessed

I know you' re still just a dream

your eyes might be green

Or the bluest that I' ve ever seen

Anyway you' ll be blessed

And you, you' ll be blessed

You' ll have the best

I promise you that

I' ll pick a star from the sky

Pull your name from a hat

I promise you that, promise you that, promise you that

You' ll be blessed

I need you before I' m too old

To have and to hold

To walk with you and watch you grow

And know that you' re blessed[/color]

Vierailija
67/109 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että synnytys meni hyvin ja suht sukkelaan... Oli mukava lukea nuin tarkka kuvaus alkuhetkestä lähtien...

Pakko taas siirtyä omaan napaan:

Meillä mies jotenkin heräsi tähän vauvajuttuun tuon rakenneultran jälkeen, kun selvis että kaikki on hyvin. Nyt sitten on alettu vaunuhankitoja miettiin, nimiehotuksiakin tuli roppakaupalla ja muutenkin ollu AIVAN IHANAN hössö =)

Näämmä nuilla joillakin miehillä se herääminen voi kestää jonkin aikaa pitempään kuin osalla.

Tämä lohdutukseksi niille joilla mies alussa tuntuu olevan jotenkin varautunut asian suhteen eikä heti intoile niin kuin me =)

Nyt täytyy taas jatkaa...

Niki 17+4

Vierailija
68/109 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teidän poika uusissa oululaisissa tänään ilmestyneessä oululehdessä? Aattelin heti sua..mutta pakko ei oo tietenkään vastata=)

Vierailija
69/109 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan!

Tänään on taas tuntunut samaa pörinää masussa muutaman kerran, voi kunpa se olis jo tosiaan pientä liikehdintää! Potkuja en voi väittää tunteneeni, mutta jotain jännää... Kiitos kun jaksatte kuunnella tällaista hömpötystä rakkaat Enskat!

Olin taas siellä bailatinotunnilla, se on kyllä hauskaa! Oon kuin puupökkelö, mutta onhan tässä vielä monta kuukautta aikaa treenata. Kuulemma ne lantion pyöritykset auttaa sitten synnytysvaiheessakin vauvaa laskeutumaan synnytyskanavassa. Eli ei kun salsa vaan soimaan synnytyssaliin, niin johan alkaa sujua :)

Huomasin, että Queenin vauvakin oli saanut söpön nimen, Pulla :)

Burdelle kiitokset vaunuesittelystä!

Hyvää yötä,

-Q- ja -q- 17+3

Vierailija
70/109 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi haluan toivottaa SEVin perheelle onnea. Synnytys kuulosti aika rankalta, mutta onneksi saitte sitten loppujen lopuksi ihanaisen nyytin rinnalle =D

Oli myös kiva lukea Marikan hymyilevästä pienokaisesta. Tuskin maltan odottaa, että omani saan.

Quiero se taisi olla, joka salsailee. Tuo puupökkelöfiilis on jotenkin tuttu. Ikuisesti muistan, kun yläasteen liikuntatunnilla oli jotain diskotanssia ja opettaja sanoi, että niin hitaasti mennään, että kaikki pysyy mukana. Mä, ainoona, en siltikään pysyny =) Oon mä kyllä niitä lanteita joskus yöelämässä vatkannu, että jos siitä olisi jotain iloa.

Eilen käytiin kaupassa ja siinä juuri kauppaan astuessa iski hetkeksi, ehkä 5s, sellanen ihmeellinen kipua alapäähän. En osaa sitä oikein kuvailla. Mietinkin jo, että nytkö se lähtö tuli. Koko kaupassa oloajan oli vähän sellanen hankala olla... Siitä se sitten kotona taas rauhoittui.

Kepsulla olisi ollu kyllä hyvä päivä syntyä tänään, koska meillä on ensimmäinen vuosipäivämme. Illaksi on ravintolasta pöytävarattuna ja mun mielestä ilta huipentuu siihen, kun saan rojahtaa sohvalle katsomaan Ilman johtolankaa. Isäntä saattaa olla kyllä eri mieltä =) Lahjoitin meille Akseli ja Elina -elokuvan, kun siitä on ollut puhetta ja kliseinen Akselin ja Elinan häävalssi tulee olemaan meidän häävalssimme.

Tuli taas turistua.

Iglu ja Kepa rv36+2

Vierailija
71/109 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Täällä olisi yksi esikoisen odottaja, joka ei tunnu löytävän paikkaansa mistään. Tuolla plussanneiden lapsettomien puolella on tullut lähinnä kirjoiteltua, mutta siellä on meno viime päivinä hyytynyt. Kuulun myös noihin Marrasmuruihin, mutta siellä taas kaikki tuntuu odottavan toista tai jopa neljättä.

Meidän pienokainen siis sai alkunsa clomi+pregnyl-kierrosta pitkän odotuksen jälkeen ja nyt mennään rv7+2. Alkuviikosta käytiin alkuraskauden ultrassa ja löytyi elävä sikiö ja vahva syke. Sikiön koko vastasi viikkoja 6+3 (tuolloin oman laskuni mukaan rv6+5). Viikonloppuna alkoi oireet vahvistua väsymyksen ja ällöttävän olon osalta, mutta nyt on mennyt paremmin, kun ei tarvitse herätä töihin niin aikaisin ja muistaa huolehtia, että syö tarpeeksi tiuhaan. Tosin pissalla juoksu on lisääntynyt ja viime yönä piti jo käydä kaksi kertaa. Eilen oli myös tosi paljon venymisen tunnetta alavatsassa ja nipistelyä, mutta tämä aamu on alkanut rauhallisemmin. Ei vaan tahdo enää kaapista sopivia housuja löytyä, vaikka painoa ei ole tullut yhtään lisää. Tuo alavatsa on jo heti aamusta turvoksissa ja illasta vielä enemmän. Mitä siis pukea päälle näin alkuraskaudesta, kun tarvetta ei kuitenkaan vielä ole varsinaisille äitiysvaatteille?

Ja sen verran vielä meidän perheestä, että asutaan Keski-Suomessa ja minä ja mies ollaan molemmat synt. -81. Meidän lisäksi perheeseen kuuluu kaksi kissaa ja toivottavasti sitten marraskuun alussa tämä " OnniIlona" :)

Mörötin rv7+2

Vierailija
72/109 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää viesti tulee sit olemaan ihan omaa napaa, tää ensikko saitsulla eilisestä saakka. Toivonkin että osaisitte auttaa mua...

Saikulla olen pienen flunssan takia mutta todennäkösesti en olis pystyny menee töihin muutenkaan... Mulla on menny vähän yli tää ruokahaluttomuus. Pelkään vahingoittavani vauvaa kun syön päivittäin tosi tosi tosi vähän! Eilen kaupassa meinasin tuupertua kun kroppa käy säästöliekillä. Kun en vaan pysty väkisin syömään jos ei maita. Mua ei edes varsinaisesti kuvota, mutta ilmeisesti tää kaikki johtuu ainakin osittain siitä että pelkään oksentamista, ja näinollen alitajuntani vie ruokahaluni ettei olisi mitään mitä oksentaa... huhhuh!

Nettineuvossa joku oli kysynyt aiheesta ja siellä neuvottiin syömään usein ja vähän ja sellaista mikä maittaa. No sehän on selvä. En vain tiedä miten onnistuu kun mikään ei oikein maittaisi... Voiko tästä olla vauvalle haittaa? En ole kuitenkaan onneksi oksentanut.

Onko kellään vastaavia kokemuksia ja millä olette saaneet ruokahalunne takaisin? Pelottaa...

JoJo ja Napero rv 7+1

Onnellista odotusta kaikille enskoille ja SEVille onnittelut!!

Vierailija
73/109 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jojo: Mulla oli alussa kans tuon syönnin kans niin että tuntui ettei mikään maistu ja kaikki haisee pahalle. Sitten aloin syömään mandariineja, ne jotenkin maistui sitten hyvälle. Niitä mussuttelin aina vähän väliä niin olo pysyi ihan hyvänä. Mullakin on sellainen oksennus kammo, koska mulla tulee sitten yökkimisen jälkeen naama täyteen pieniä verenpurkaumia, ei kiva. Mutta tuolla että mussutti kokoajan jotain pientä, niin ei tarvinut pönttöä halailla. Toinen olo sitten salaatit. Itse en niitä kyllä viittinyt tehä, mutta kun joku teki tai sitten töissä kävin ruokalassa syömässä niin sai energiaakin jonkin verran. Tietty yritin myös syödä aina väliin jotain raskaanpaa, mutta välillä tuntui etä väkisin se meni, mutta meni kuitenkin.

Ei muuta kuin yrität jotain kevyttä vaan, jogurtitkin vois olla hyvä. Kyllä se ruokahalukin sieltä jossain välissä tulee, usko pois!

Uusille enskoille tervetuloa.

Täällä olo jatkuu mukavissa merkeissä, jospa se nyt se energinen kausi alkoi (bd)

Taidanpa alkaa hiukan siivoilemaankin..

Mukavaa päivän jatkoa!

Niki 17+5

Vierailija
74/109 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Tänä aamuna olisi väsyttänyt todenteolla ja paljon! Vko ollut niin tunnerikas ja ihana + uutinen myllertää mielessä ja pikkuhiljaa myös kehossa.

Tämän vauva-lehden vauvalaskurin mukaan rv olisi nyt 5. Pikkuhiljaa päivä kerrallaan mennään eteenpäin :O)

Käytiin eilen mun iskän luona ja halu kertoa uudesta tulokkaasta oli todella kova! Istuttiin melkein tunti siinä kun sain kerrottua,että hänesta tulee tripla ukki. (Siskollani on 2 lasta) Iskä kysyi vain, että " ihan oikeastikko" ? Tuli halaamaan ja onnitteli kovasti! Ihanaa kun saan nyt hänelle puhua asiasta. Ollaan iskän kanssa todella läheisiä ja tullaan hyvin toimeen. Äidille ja siskolle kerron myöhemmin.

Jojo1: Itselläni kuvotus ja huono-olo ei ole vielä saapunut, mutta eiköhän se löydä tännekkin?!? Toistaiseksi ruoka maittaa todella hyvin! Eihän pahaolo/oksentaminen ole mukavaa mutta yritän ajatella niin että loppuu toivottavasti jossakin vaiheessa... Tuohon sinun ruokahaluttomuuteen en pysty kommentoimaan muuta kuin, että yritähän saada jotakin alas :O)

Hyvää vkl kaikille!

- JP -

Vierailija
75/109 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistu tuosta ihan mieleen kun kerroin lapsen tulosta isälleni. Sanoin, että jos kaikki sujuu hyvin, susta tulee kolmannen kerran isoisä huhtikuussa. Isä vaan totesi siihen, että saako veljeni ja hänen vaimokkeensa kolmannen lapsen...

Vierailija
76/109 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä minäkin sitten uskaltaudun kurkkimaan tälle puolelle, 3 plussatestin turvin ;). Ensimmäiseen ei tohtinut uskoa. Lämmötkin on pysyneet korkealla, että kai tässä sitten raskaana ollaan vihdoinkin. Täytyy toivoa, että nyt pysyy samppi kyydissä mukana loppuun saakka.

Jos km tulee niin sitten tulee, siihen saakka nautin raskaana olosta!!

Väsyttää vietävästi, palelee ja hieman on aamuisin huono ruokahalu. Iltapäivästä taas kaamea nälkä!! Kaipa se tästä :)

Vierailija
77/109 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet mukaan, mörötin ja kumppanit! :) Möröttimen nimimerkki onkin tuttu tuolta lapsettomuus- ja plussanneitten puolelta :)

Jojo kyseli onko ruokahaluttomuudesta haittaa vauvalle? Uskoisin että ei ole, kun ainahan sitä sanotaan että vauva saa kaiken haluamansa ravinnon vaikka sitten äitin varastoista! Itsekin olen miettinyt ihan samaa asiaa kun nyt 6 viikkoa oksensin! Tällä hetkellä ruokahalua ei ole juurikaan yhtään, sillä olen oksentanut kaikkea mahdollista ja siksi ei enää mitään tee mieli. Hedelmiä ja porkkanaa minä mussutan nyt vähän väliä, mutta esim kunnon ruokaa en juurikaan pysty syömään ja leivänkin ajatteleminen tekee huonoa! Onko sinulla paino tippunut?

Eilen kun kävin kirjoittamassa että en ole oksentanut kolmeen päivään, niin heti koneelta lähdettyäni piti käydä halaamassa ämpäriä kun menin vahingossa hengittämään vessa-ilmaa ;)

Kiva kun Marika ja NapNapkin käyvät kertomassa vauva-kuulumisia täällä odotuksen keskellä :)

MiaMik rv 12+2

Vierailija
78/109 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kun kysyit että onko paino pudonnut niin pakko oli käydä vaa' alla. En kyllä punnitse itseäni kovinkaan säännöllisesti joten en ole varma mikä painoni oli ennen raskautta, mutta ilmeisesti se on saattanut vähän pudotakin, eikä mikään ihme. Helpottavaa kuitenkin kuulla ettei siitä pitäisi olla vauvalle haittaa. Mieskin on musta/meistä niin huolissaan! Ostin eilen kaupasta just porkkanoita ja kiinankaalia ja tomaattia, omenoita, banaania, appelsiineja... jos niillä yrittäis eikä väkisin yrittäis mitään raskaampaa ruokaa jos ei kerran uppoo. Mukava kuulla että sulla on olo helpottanu vaikka olitki taas joutunu ämpärillä käymään...

Nyt tämä tyttö heittää takin niskaan ja lähtee hiljalleen kävelemään korttelin ympäri jos raitis ilma vaikka auttais ruokahaluun.. maanantaina pitäs kuitenki kyetä taas töihin, no onneks on sentään viikonloppu tässä välissä... johan ne siellä arvaa jos alan pitää mukanani kauheeta arsenaalia hedelmiä ja vihanneksia :-O

Kiitos kaikille muillekin jotka kommentoitte, hyvä että ootte olemassa! :-) Piristyin taas vähän! Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
79/109 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan keväiset ilmat jatkuu!

Tervetuloa mörötin-81 joukkoomme :) Alkuraskaudesta verkkarit oli mielestäni maailman paras keksintö :D

Samoin Hemuli5, rohkeasti peremmälle vain :)

Jepen: Taitaa olla suurimmalla osalla plussaajista sama juttu... Testi tehdään useamman kerran, ihan vain varmistukseksi :D Niin myös mie aikoinaan :) Kait tämä vain kertoo siitä, että lapsi on todella toivottu :)

Älä tosiaan turhaan hoppuile esimiehelle kertomisessa... Nauti itekseen tiedosta ja kerro vasta myöhemmin. Mie taisin kertoa joskus rv 16+...

Iglulle ja isännälleen oikein hyvää vuosipäivää :)

JoJo1: Yleensä tosiaan sanotaan, että sikiö kyllä ottaa tarvitsemansa ravinnon, vaikka äiti ei kunnolla söisikään. Toivottavasti kuitenki pystyisit etes jotain hieman jyrsimään... Hedelmiä jne. Se vain, että jos sinua jo ihan pyörryttää niin neuvoisin kyllä käymään varain vuoksi lääkärillä ja mahdollisesti pistäisivät sinut hetkeksi nesteytykseen... Näin myös oma olosi todennäköisesti helpottuisi. Voimia sulle!

Meillä mies sai eilen illalla houkuteltua minut lastentarvikeliikkeisiin. Minua olis kyllä hieman väsyttänyt, mutta oli se niin hellyyttävä, kun hänellä oikein poltteli ajatus lapsen tarvikkeista :)

Hän halusi ehdottomasti hakea lämpöpussin vaunuihin/rattaisiin ja hoitolaukun, jotka tietysti samaa väriä kun vaunut. No mukaan tarttui samalla myös hoitoalusta hoitopöydälle, muutama pehmolelu, ensi-kirja, helistin/purulelu ja soittorasia joka heijastaa kattoon kuvioita. Hieman kyllä mietin, että olis pärjätty ilmanki tätä kaikkea, mutta menköön :)

Sitten kun kävi myöhemmin saunassa ja söi iltapalaa, niin kyllä oli tämä mamma valmista kauraa nukkumaan. Ja edelleen nukutti hyvin, vaikka kyllä sitä muutaman kerran havahtui Pertsan liikkeisiin.

Jos nyt sais viimein taas vaatteet niskaan ja lähtis koiran kans aurinkoo käveleen :)

Nähdään taas :)

Lisa & Pertti-Irmeli 33+3

Vierailija
80/109 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään nyt sit puolessa välissä. Ja toivotaan tosiaan, että 20 viikon päästä viimeistään pääsee näkemään, minkälainen mynkeröinen tuolta tulee ulos, eikä sen pitempään tarvitsisi odotella. Pitääkin haastatella äitiä, millä viikolla minä itse esim. olen syntynyt.

Masuasukki muksauttelee tuolla juuri kohdun yläreunaan vasemmalla puolella.. ehkä on mielissään juuri syömästäni kalakeitosta. Oli kyllä niin taivaallisen ihanaa kalakeittoa taas ruokalassa, että nam. Se olisi ihan helppo ruoka itsekin tehdä pakastekalasta, mutta eipä ikinä saa aikaiseksi. Harmi.

Ja ruuasta sitten tulee mieleen Jojon kirjoitus. Minäkin kommentoisin, että älä liikaa huolestu vauvan tilanteesta, jos sinulle ei tietty määrä ruokaa maistuisikaan päivässä. Eiköhän se masulainen sieltä viestittele sitten lisääntyvällä ruokahalulla, kun alkaa ravinto käydä vähiin. Tai näin minä maalaisjärjelläni päättelisin.. Oman jaksamisesi kannalta on tietysti tärkeää, että edes hiukan jotain saisi kurkusta alas joka päivä. Ihan vesilinjalla ei varmaan kannata olla. Jos tuntuu esim. ettei mene kiinteät ruuat, niin koita edes juoda: esim. tuoremehuja ja tiivistemehuja, joissa ihan oikeaa sokeria. Jos ei mene maitotuotteet alas, niin kalsiumiahan voi ottaa tilanteen parantumista odotellessa tabletteina tms. Järsi semmoisia hedelmiä ym., jotka maistuvat, vaikka sitten ihan pieniä annoksia kerrallaan. Kauppareissuja vartenhan voi olla hyvä kantaa mukanaan mehua tai sit vaikkapa jotain hedelmäsokeria tai jotain, joka auttaa verensokerin heittelystä johtuvaan huimaukseen. Mä itse pidin joskus rv 8-10 mukana aina jotain syömistä tai juomista, kun huono olo tuli juuri siitä, että ei ollut vähään aikaan syönyt. Toivotaan että sulla ja muilla huonovointisilla tilanne alkaa pian korjaantua :) Niinkuin minä pienenä kipeänä aina itseäni yritin lohduttaa: ei mikään kurja juttukaan voi jatkua ikuisesti.

Minäkin muuten käytän joskus meseä, mutta nyt on jäänyt tosi vähälle. Voisihan sitä tietysti harkita, että ottaisi ensikot listalle myös sinne :) Voisi sitten reaaliajassa pähkäillä tuntemuksia joskus.

Ja niin, Quiero: Kyllä minäkin luulen, että ne pörinät on masuasukin liikkeitä. Varsinkin kun menet jo noin pitkällä kuitenkin. Mulla tuo otus ottaa myös jotain pyrähdyksiä ja värisee/tärisee joskus, esim. silloin kun olen juuri ajanut autolla :)

Kivat viikonloput Enskat! Hmm.. ehkä meidän lapsesta voisikin tulla Ensio... :)

Mii- ja mynkerö rv 20