~*~ ENSIKOT vko 11 ~*~
Kommentit (109)
Ykkösopelle onnittelut ihanista ultrakuulumista! =)
Mä kerroin äidilleni heti plussattuani ja äitipä sitten totesi vaan, että no mä katselin eilen mutta en uskaltanut kysyä =D ja viikkoja mulla oli silloin jotain 4... samoin miehen äiti ja miehen veljen vaimo oli huomannut musta 6+ viikolla. Miehen vanhemmille tosin kerrottiin sitten vasta alkuraskauden ultran jälkeen ja silloin kerrottiin kyllä jo suurimmalle osalle kavereistakin.
Nyt kotiin syömään ja sitten koululle käymään...
[color=red]pikku-milli & paco 33+4[/color]
Huomasinpas että kiireessä viikot unohtu lopusta!
Puoliväli alkaa olla käsillä täälläkin..
Niamey ja Pikkunen rv 19+5
Heissan!
Ekasta ultrasta juuri tulen. Kävin myös yksityisellä, kun halusin sitä samaa mielenrauhaa kuin ykkösopekin. Ja siellähän se Tyyppi köllötti ja [color=red][size=3]♥[/size][/color] sykki. Pituutta on 9,2mm ja vastaa viikkoja 7+0 eli taitaapa tuo laskettu aika venyä marraskuulle. Mutta mitäpä väliä sillä olisikaan. Täytyy nyt sitten seuraavaa ultraa odotella ja neuvolan tätin kanssakin jutella siitä la:sta.
Meillä tosiaan monet ystävät jo tietää odotuksesta ja mun pomokin. Tänään mennään kertomaan mun vanhemmille ja miehen vanhemmille soitetaan myös tänään. Ymmärrän täysin, että olisi varmempaa odotella kertomisen kanssa näiden riskiviikkojen ohi, mutta mä olen luonteeltani sellainen etten vaan saa pidettyä suuta supussa tällaisista asioista. ;o)
Elina, mä olen muuten kanssa huomannut sellaisia vihlaisuja juuri niistäessä ja jonkun kerran myös ylös noustessa. Ei kai mitään vaarallisia ole, niin olen ymmärtänyt.
Kuullostipa ihanalta tuo Niameyn lomaraportti - tekis mieli itsekin lähteä johonkin hiukan lämpöisempään! Vaikka mukavaahan näillä keväthangilla on käydä hiihtelemässäkin. Kun vaan jäisi se loskakausi lyhyeksi...
Mitään vauvajuttuja en ole ostellut, mutta täään taidan ultran rauhoittamana ja innostamana käydä jotain katsomassa. Ainakin lankaa ja käsityölehden, josko jotain vaikka neuloisi.
Hyviä vointeja kaikille!
-Amy ja EkaVekara rv 7+5 (7+0)
eli huomenna 36 vkoa kasassa. Kauheasti en jaksa kirjottaa. Sama väsymys vaivaa.
Piti vain Niamey_85 :lle sanoa, että ei käy kateeksi, vaikka sulla oli ihana loma. Mulla on täällä kotimaan pakkasissakin todella tukala ja kuuma kokoajan, joten osaan vaan kuvitella millainen helvetti tuollainen etelän lomakohde mulle olisi. En tajua ollenkaan, miten yks puolituttu tyttö viittii lähteä kaks kuukautta ennen la:ta etelän helteisiin pariksi viikoksi. Olen ainakin oppinut, että koitan ajoittaa mahdolliset myöhemmät raskaudet niin, ettei loppuraskaudessa tarvitsisi helteissä kipristellä.
Jepu jee. Odottelen miestä kotia töistä. Ruoka onkin jo valmiina.
Iglu ja Kepa rv35+6
Oli kiva saada lukea positiivisa uutisia =D Onnea ja iloa.
Niin ja kuka niitä vaunuja ihmetteli, uusimmassa vauvalehdessä (ilmestyi tänään) on vaunuvertailua.
Elina: Mulla on vieläkin vihlontoja... joku pv niitä on enemmän, joskus taas ei juuri mitään. Sunnuntaina yskäsin autossa, niin sattu ihan hirveesti... ei oikeen vihlonu mutta jotenki vaan koko alavatsaan sattu ihan hirveesti pitkän aikaa. =/
Mahasta sen verran, että mulla alko maha pullottaa kunnolla oikeestaan tossa rv 9/10. Ja niinku siitä kuvastakin näky, niin ihan kiitettävästi pullotti... ja sen jälkeen on vielä vaan isontunu. =) Ukon pikku veljet aina huokailee kauhuissaan ku ne näkee mun mahan. =D
WcAnkka: Oon vuorotöissä. Nyt oli jopa viikonloppu kokonaan vapaa ja nyt on 2 yövuoroa ja vapaita lauantaille asti ja sillon meen iltavuoroon. =) Eli aika vaihtelevasti oon kotona ja netissä...
En oo muuten miltään ennustajilta tai muilta vauvajuttuja kyselly. Toisaalta olis ihan hauska... mitähän ne sanois?! Apuva. =) " joo teille tulee kolmoset!" heh.
MiaMik: No minähän se - hullu vauvanvaate ja -tarvike ostelija. =) Kävin kerran kylässä yhellä mun kaverilla, kun se oli viimesillään raskaana... katteltiin sen vauvan vaatekaappia, niin oli pikkasen noloo huomata, että itellä oli siinä vaiheessa 2x enemmän vauvanvaatteita kun sillä. =) Noh... mä otin sen yhessä vaiheessa harrastuksena.. pitihän se jollain ittelleen perustella ja selittää. =D
Suippo: Ei tartte pahotella pitkästä viestistä... Joskus vaan on paljon asiaa ja se on ihan kiva!!!
Niamey: Tervetuloa takaisin koto Suomeen. =) Kiva kuulla, että matka meni hyvin!
Amy: Hienoa, että ultrassa oli kaikki hyvin!
Iglu: Kiva kuulla, että teillä siellä on taas yks rajapyykki saavutettu! =) On varmaan sillain huojentunu olo, kun tietää että taas ollaan paremmalla puolella. =)
).) Mulla alko tää päivä tosi hyvin! Kun pääsin klo 7 jälkeen yövuorosta, huomasin että mulla ei oo kotiavaimia mukana. Voi vee. No istuin sitten rappukäytävässä väsyneenä ja flunssassa, söin sämpylää aamupalaks ja odotin huoltomiestä ovea avaamaan... Kai se huoltomies luuli, että mä olin itkeny, ku mä nokkaani niistelin ku se tuli. =) no onneks pääsin kotiin, kuskaamaan koiraa ulos ja sit nukkumaan.
Meillä oli äsken asuntoesittely... Pikkasen oli outoo, kun vieraat ihmiset hiipi hiljaa pitkin kämppää. =) Noh. Onneks se on ohi.
Meen sohvalle pötköttää ja lukee uutta vauvalehtee... =) Jos vaikka sais vielä vähän nukuttua, että jaksaa taas valvoo..
Burde & Penni-Enni rv 11+2
Ihania ultrakuulumisia ykkösopella ja Amylla! Varmasti hieno tunne nähdä se pikkuinen sydämensyke!
Mahasta on ollu puhetta. Mullakin on jonkinlainen kumpu jo, johtuen turvotuksesta, jota muutenkin helposti mahaan tulee saatikka sitten nyt!
Minä kerroin äidille melkein heti saatuani itse tietää, ja äiti liikuttui ihan kyyneliin asti, niin onnellinen oli! Nyt se hössöttää ja hipelöi vauvanvaatteita joka kaupassa (pikkusisko kertoi =). Miehen vanhemmat oli myös yhtä iloisesti yllättyneitä uutisesta. Molemmille tämä olisi ensimmäinen lapsenlapsi.
Kävin tänään neuvolassa kun on ollut keltaista valkovuotoa ja aloin epäilemään ettei kai joku emätintulehdus ole päällä, kun kipujakin on ollut. Otettiin hiiva ym. tulehdusnäytteet, vaikka terkan mielestä limakalvot näytti ihan siisteiltä, " ei tulehduksellisilta" . No tuleepa varmistettua. Samalla se ehdotti että kokeillaanpa ultraa. Hämmästyin ja aloin toivomaan että jos siellä näkyisi jo jotain.. Vaikka tiesin kyllä että hyvin epätodennäköistä näillä viikoilla. Ei siellä sitten alkiota näkynytkään, mutta amnion-ontelo näkyi selvästi, eli vesikalvon muodostama ontelo jonne alkaa kehittyä lapsivettä ja alkio siellä sisällä. Tulin jo tästä tiedostakin onnelliseksi, koska oon pelänny kohdunulkoista raskautta, mutta jos kerran kohtuun on muodostunut vesikalvo niin eikös se kaiken järjen mukaan oo jatkeena istukalle! Ensi viikon ke sitten ultraan yksityiselle, toivottavasti silloin jo näkyy enemmän!
Viipero rv 6+1
No joo, olin ilmaissut ehkä itseäni eilen vähän epäselvästi, kun niin moni ihmetteli, etten äitilleni mitään sanonut. Me asutaan siis mun vanhempien kanssa eri paikkakunnalla, ja olin eilen ihan sattumalta pikavisiitillä, kun olin iltapäivällä työhaastattelussa pk-seudulla. Aion kerota asiasta sitten, kun ollaan kaikki yhtä aikaa samassa paikassa, siis vanhukset, minä ja mies. Eilen keskustelin asiasta jotain vaan ohimennen, kun käytiin äitin kanssa työpäikan lounasravintolassa syömässä nopsasti ennen mun lähtöä. Niin, ja se ultra oli vasta illalla täällä kotona Turussa :)
Miehen kanssa kyllä ultran jälkeen puhutiin, että kai periaatteessa nyt vois tilaisuuden tullen asiasta puhuakin sopiville ihmisille. Mutta pitää ekana ilmoittaa kihlauksesta, kunhan vielä saadaan sormuksetkin, kun ei ollut kaupassa oikeaa kokoa. Saavat sitten vanhemmat iloita yhdestä uutisesta kerrallaan ;)) Ja tosiaan viimeistään lapin reissulla ajateltiin, etä olis mukava tilaisuus kertoa. Miehen vanhemmille sitten joskus samoihin aikoihin, niin ei voi kukaan tulla mustasukkaseks ;)
Kyllä mun teki jo töissä mieli muutamalla ihmiselle sanoa, mutta sielläkään en ajatellut vielä kertoa, odotan että saavat ihmetellä sormus-asiaa sielläkin ekaksi :) Tosin mietin kyllä taktiikkaa, miten voisi tuoda asian ovelasti esille, kun meidän koulussa on virka avoinna (mua " varten" ), ja raskaushan ei saa olla este valinnalle. Eli jos olen muuten yhtä pätevä kun joku muu, mutta raskaana, ei ne " uskalla" jättää valitsematta?! Ainakin siitä on monen monta ennakkotapausta olemassa ties missä oikeudessa...
Mä taisin jo unohtaa muitten kuulumiset, sorry :) Kiva kumminkin lukea miudenkin kuulumisia, vaikkei kommentoida jaksakaan/ muistakaan aina :)
t. Ope rv 8+1
Mä kirjottelen ensin vähän eilisiä neuvolakuulumisia:
Vauvan syke oli sama 160 kun viimeks ja vilkas liikkeinen kaveri on, hemoglobiini oli pysyny hyvänä 128,mitä neuvolan täti vähän hämmästeli kun oon kasvissyöjä,höh.
Painoa oli tullu nyt huimat 650g/viikko,mä olin ihan kauhuissani ku aiemmin ei oo tullu juuri mitään;)
Kohdunpohjankorkeus oli 17 cm. kaikki oli muutenki ok:)
Meillä on seuraava ja viimenen ultra vasta vk 26 lääkärin yhteydessä..vähän hämmästyin ku aattelin että ois rakenneultra kohta puoliin?
Mä kerroin raskaudestani äipälle heti samana iltana kun tein testin, äippä tosin ties meidän vauvahankkeestaki koko ajan ja muisti jopa mun kiertopäivät paremmin ku mä ite;)
Anteeks kauheesti mutta mä oon niin väsyny etten muista yhtään mitä kukakin kirjotteli joten menee nyt ihan omaan napaan nää jutut:/
Meillä miehen mieluisin vauvahankinta taitaa olla uus auto, sitä se nyt hokeltää ihan into piukassa, meillä kun nykyinen on tommonen urheilullisempi auto johon ei kyllä vaunut mahdu..vähän aattelin millä mielellä se luopuu rakkaasta autosta luopua, mutta se onki nyt ihan hurahtanu tila-autoihin ym..juoksee autokauppoja läpi joka vkloppu:)
Burdeko se kirjotteli miehen yöllisistä liikkeistä, sympatiat sulle, meillä on ihan sama juttu, mä uppoon aina suunnilleen patjan sisään ku iso käsi rojahtaa mun päälle, sit saa kammeta ihan hiki hatussa että pääsee alta pois :) Muutenki se harrastaa kävelyä ja jutustelua pitkin yötä,kaikki paras oli kun mies yks yö anto suukkoja ilmaan ja kuiskas että " kiitos viimesestä" ..?!?mitäköhän rontti mahto puuhata unissaan;)
Kukas se kyseli masun kasvamisesta, mulla masu pullahti heti alussa niin turvoksiin että piti ottaa napakorukin pois, eikä se siitä mihinkään enää laskenu, nyt onki jo ihan muhkee masu.
Niamey: Ihanaa että oli onnistunu reissu!
Opelle onnittelut ultrakuulumisista:)
Syömään--->
Queen ja pulla rv 18+6
siskoni mies, joka aina öisin heräilee höpöttämään! Eräänä yönä mun sisko heräsi kun sen mies oli yhtäkkiä noussut istumaan sängyn laidalle ja ruvennut kädellä osoittamaan huoneen eri kulmiin luetellen " tuolla on mun formula-autorata, tuolla on mun autokorjaamo, tuolla on..." Ja voi että mun siskolla oli hauskaa ja niin meillä kaikilla muillakin kun saimme kuulla siitä :)
Olen minäkin muutaman kerran saanut kyynärpäästä, mutta siihen se sitten on jäänytkin...
Kiva kuulla että Niameyllä oli kiva reissu!! Mä yhä edelleen mietin että lähtisin heinäkuun alussa (rv 27) etelän reissuun! Siis ihan vain löhöämään aurinkoon! minä kun rakastan aurinkoa ja kuumuutta! Viime kesänä Turkin +40 astetta ei tuntunut missään :) No, voipi olla että masun kanssa on erilaista!!
MiaMik rv 11+6
Hitto,äske kirjotin just pitkän litanjan ja onnistuin jollain napilla painamaan koko sivun kiiii,AAAAAAARGH!!!!
Neuvola oli tänään:pissi ja paineet ourait.Painoa oli tulle 2.4kg viidessä viikossa,mistä yllätyin....luulin että ehkä jonkun 0,5kg noussu....tuntuu hurjalle ku nyt painaa enemmän ku on koskaan ennen painanu.Sydänäänet kuulu heti ja syke oli 150-160.Tais kaverilla olla jotkut jumppasessiot meneillään ku livahti dopplerin alta aina pois ;)
Onks kellään muulla ollu hiivatulehdukset ongelmana?Mulla ollu jo 3 krt tän raskauden aikana ja kaks viimesintä oli parin viikon sisällä ja ylläri,ylläri taas tuntuu että on iskemässä päälle.Ei helkkari tuun hulluks kohta!
Ja toinen vaiva on päänsärky,mitä nytki ollu yli viikon yhteen putkeen,ainut hetki millo ei koske päähän on sillo ku oon umpiunessa!Ja oireet viittaa migreeniin.Ei paljoo panadoolit lämmitä tässä kivussa.........hulluks meinaa tääkii vetäää!!!!!!!!!!
Kiva oli lueskella teiän kuulumisia!!!!
-Pepsi ja pikkunappula rv14+2
Vaikka ei mulla oikeastaan oo mitään erityistä...
Kiire lukea tenttiin vaan, mutta mistäs mä taas löysinkin itseni surffailemasta :)
Tänään tuli tosiaan se uusin Vauva-lehti, jossa on vaunuvertailu. Jee! Täytyypäs tutkailla, kunhan huominen tentti on ohi.
Tänään mulla on pörissyt kummasti mahassa koko ajan, vaikka vatsa ei oo ollenkaan kipeä. Silti se on niin voimakasta pörinää ja surinaa, että ei kai toi masuasukki sellasta vois saada aikaan? Voi höh! Kyllä mun kärsivällisyyttä koetellaan! Tässähän voi mennä vielä pari viikkoa ennen kuin mitään tuntuu. Mulla on kuulemma istukka ihan kohdun pohjalla, joten sen ei kyllä pitäis vaimentaa potkutteluja.
Huusin meille Huuto.netistä pinniksen päälle laitettavan hoitotason. Ja mun vanhemmat oli ostanut jostain marketista nätin pehmoalustan, jonka voi sitten laittaa sen hoitotason päälle. Tästä se lähtee :)
Kivoja ultrakuulumisia oli monella!
-Q- ja -q- 17+1
Mä olen valvonut koko yön tytön kanssa. Äsken taisi nukahtaa... itse en taida viitsiä enää emnnä nukkumaan, täytyy lähteä kuitenkin asioille aikasin... tänään on tytön neuvola päivällä, saankohan ennen sitä nukuttua yhtään...
Näin nämä päivät menee, vauvaa hoidellessa. Kyllä on suloinen tyttö meillä, ei voi muuta sanoa. Kyllähän tämä vie suurimman osan päivästä, omille jutuille ei juurikaan jää aikaa, mutta ehtiihän sitä myöhemmin. Nyt mennään näin.
Mukava lukea muiden kuulumisia, se taitaa olla ankka joka seuraavana ensikoista jakaantuu! Vai menikö joku pidemmällä...?
NapNap + tyttö 11 vrk
Quiero3: Mulla on ainakin ollu tosi paljon ilmavaivoja (jos siis niitä tarkoitit pörinällä) ei välttis ees kipeitä, mutta niillä täyttäis varmasti paljon ilmapalloja =D
Mä olen muuten aivan koukussa tuohon huuto.nettiin. Oon kyl nyt koittanu kauheesti olla ostamatta kaikenlaista kamaa nurkkiin, vaikka on kertyny aika paljon sieltä kestovaippoja ja vaatteita, hoitopöytä, imetystyyny, kantoliina... Mies kerran toteski, et jos voitettas lotossa, ni mä tuhlaisin rahat siellä.
Oma (.) Olin siis viimeisessä lääkärineuvolassa. Lantio on kuulemma normaali, kohdunkaula on kiinteä, mutta lyhentynyt kahdesta kolmeen senttiin. Turvotusta on järkyttävästi ja paino onkin päätynyt uusiin sfääreihin. Maanantaina menen taas pissaamaan ja paineen mittauksiin ja parin viikon päästä on kokoarvioultra, kun keskikokosta suurempaa vauvaa epäillään.
Jep jep. Tämä täti jää tänään kotia viettämään lököpäivää. Taidan mennä vaavini, koirun, kainaloon makoilemaan.
Iglu ja Kepa rv36+0
Vitsit kun kateellisena jo luen vauva-arjesta, vaikkei se mullakaan kaukana ole. Kuulostaa sellaselta mukavalta ja että sulla on asenne äitiyteen kohdallaan. Jaksamista teille =D
Iglu
Ultra kuulumisia täältäkin...
Tänään oli vihdoinkin se kauan odotettu rakenneultra. Jännitin kyllä eniten tätä käyntiä kuin muita ultraamisia, mutta onneksi kaikki näytti olevan kohillaan ja lapsivettäkin normaalisti.
Vauva oli kyllä kasvanut tosi kovasti =)
Nyt oli tällainen pikainen käynti, jatkan myöhemmin lisää..
Niki 17+3
Terve!
Tulin tänne kuulostelemaan, miten teillä muilla ensikkoa odottavilla sujuu? Itse testasin positiivisen tuloksen toissapäivänä kp.25/27-29 :D
Olen kirjoitellut tuolla ensikoiden kuumeilu puolella. Täällä onkin tuttuja nimiä :O)
Hieman pöllämystynyt ja todella onnellinen olo uutisesta! Ei meinaa uskoa ennenkuin täti jättää tulematta. Viihdyn vielä tuolla kuumeilijoiden puolella jonkin aikaa ennen tänne siirtymistä..
- JP -
jepen joukkoon niin paisuvaan =)
Itsellä on nyt tosiaan ollut tosi hyvä mieli kun kaikki oli kunnossa tuossa ultrassa ja kaveri liikkui vinhaan. Jospa se tästä tämä energinen kausikin alkais niin mikäpäs ois ollessa =)
Nyt ulkoileen
Niki 17+3
Onnea nyytin jo saaneille :)
Ja tervetuloa uusille odottajille!!
Kotiuduttu ollaan ;) Eilinen päivä meni ihan vaan nukkuessa matkaväsyä pois.. Ihana kun aurinko paistaa jo lämpimästi täälläkin!
Loma meni oikein hyvin.. tuli uitua ja käveltyä tosi paljon! Mitään vuotoja ei tullut vaikka aika raskaita lenkkejä tehtiin, Lanzarotella kun noita mäkiä oli aika lailla ;)
Tykästyttiin paikkaan niin paljon että mennään sitten pikkuisen kanssa uudestaan kun on vähän isompi ja mummu otetaan mukaan :)
Lämmintä oli koko viikon +20-24 astetta. Oltiin just oikea aika pois suomesta kun täällä on tieten ollut aika kylmää..
Huomenna olisi neuvola.. ainakaan painoa ei pitäisi olla paljoa tullut! Mukavaa kun noita vuotoja ei enää ole tullut, voin aloittaa taas uimisen. Täytyykin neuvolassa kysyä onko täällä mammauintia/jumppaa uimahallilla!
Aikamoinen potkuri tuolla massussa on kasvamassa.. jatkuvasti pyörii ja potkuttelee! Ihanaa tuntea liikkeet noin selvästi :)
Soittelin tänään kelalle sairaslomaraha hakemuksista.. postittaa tänään mulle lappuja täytettäväksi, rahaa on tulossa joskus hamassa tulevaisuudessa! Käsittely aika 3 viikkoa..
Palkanlaskentaankin soittelin ja selvitin kesäloma juttuja! Loma täytyy pitää pois ennen tai jälkeen äiskäloman.. Ilmoitin sitten vastaavalle että pidän loman ennen äiskälomaa alkaen 5.6.
5.4 täytyisi tieten palata töihin jos ei mitään ihmeitä tapahdu.. enpä kyllä kerkeä kun kovin kauaa töissä enää olla! Vähän turhalta tuntuu..
Mutta nyt imuroimaan ja laittamaan jotain perus-suomalaista ruokaa!