Kukaan muu ihmetellyt tätä: samaan aikaan miehet ovat ahtaalla parisuhteissa ja sitten myös sinkkuina syrjäytyvät?
Olen ollut avioeron jälkeen vuosia yksin ja taidan jatkaakin tätä menoa. Alkaa tuntua siltä, että naisena on mahdollista tehdä edes etäisesti oikein siten, että ei sekaannu miehiin muuten kuin seksin vuoksi.
Ymmärrän kyllä esim. sen pointin, että mies tarvitsee äijäilyaikaa, ihan samalla tavalla itselleni on ollut tärkeää se, että olen saanut olla omissa oloissani/ystävien kanssa/mitä huvittaakin ilman parisuhteen odotuksia.
Nyt viime aikoina on alkanut tuntua siltä, että naisena kannattaakin pysyä yksin. Paitsi että siihenkin löytyi Heli Vaaralan taannoisesta mielipiteestä moitittavaa: naisilla on sinkkumiehiä kohtaankin liikaa odotuksia, mikä lisää entisestään vastentahtoisesti yksin jäävien miesten joukkoa. Se herätti lähinnä huvittuneisuutta, mutta toisaalta on myös aika pelottava ajatus, että jonkun mielestä en saisi olla yksinkään ilman paheksuntaa. Mikä sitten olisi miehille hyvä, jos parisuhteessa nainen vaatii liikaa ja yksin ei haluta olla?
Tämä on entistä hämmentävämpää siksi, että omissa menneissä suhteissani miehet ovat odottaneet minulta enemmän sellaista "omistelua" ja mitä lie mammailua. Olisi pitänyt vahtia miehen tekemisiä ja kieltää lähtemästä ulos. Sitten kun tyytyväisenä elelin omaa elämääni miehen rinnalla ja ajattelin että on hienoa, kun on oma vapaus kummallakin, siitä seurasi kahdenlaisia asioita: miehet olivat epävarmoja tunteistani, koska olivat niin vapaita enkä osoittanut mustasukkaisuutta. Lisäksi erojeni jälkeen miehet ovat hakeutuneet sellaisten naisten kanssa yhteen, jotka ovat vastakohtiani ja päättävät niistä verhoista, mitä en tehnyt. Minun tapani ei siis ole todellakaan se toimiva. Mikä sitten olisi? Ihan aidosti ällistyttää se, että en tajua, miten naisena edes voisi olla oikein parisuhteessa? No, kuten sanottu, itse en kyllä edes etsi.
t. yli 40-vuotias, useammassa pitkässä parisuhteessa ollut nainen
Kommentit (203)
Sukupuolinormien purkutalkoot. Kun lakataan odottamasta ihmisiltä mitään pelkän sukupuolen perusteella vapautuvat kaikki toimimaan identiteettinsä, kykyjensä ja osaamisensa pohjalta ilman turhanpäiväisiä rooliolotuksia. Kyllä, myös sukupuolenmukainen asepalvelus tulisi poistaa ja ulottaa se koskemaan koko ikäluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveän huolissaan ollaan tällä hetkellä ylipäätään valkoisesta keskiluokkaisesta heteromiehestä. Eikä siinä mitään, hyvä elämä kuuluu kaikille. Se vain että oikeassa elämässä akat ottaa turpaan ja rodullistettuja ihmisiä syrjitään, kiusataan ja estetään työpaikan saantia. Ihan niin kuin ennenkin.
Valehtelija. Suomessa naiset ovat Ruotsin ohella MAAILMAN tasa-arvoisimpia, esimerkiksi tytöt pärjäävät koulussa paremmin kuin pojat eivätkä joudu edes armeijaan. Toisekseen suurin ongelma ulkomaisissa ihmisissä ei ole heidän kaltoinkohtelunsa vaan se, että heille annetaan niin paljon ilmaiseksi ja vaatimatta mitään, etteivät integroidu yhteiskuntaan.
Odottelinkin tätä "mutta entäs PAKKOARRRRRMEIJJA sitten???22?" -korttia.
Suomalaisia miehiä ja poikia ei ilmiselvästi loppupeleissä kiinnosta pätkääkään päästä eroon asevelvollisuudesta - vuonna 2014 päättynyt "Ohi on" -kansalaisaloitekampanja keräsi vuodessa vaivaiset 5700 allekirjoitusta.
Jos tämä oikeasti on sinulle tärkeää ja sydämenasia, niin liity toki Rauhanpuolustajiin, Sadankomiteaan tai muuhun vastaavaan järjestöön ja organisoi uusi kansalaisaloite!
http://www.ohion.fi/
Fakta nyt vaan on se, että ilman maanpuolustusta ei voida olla, ja palkka-armeija ei voida toteuttaa Suomen kokoisessa maassa. Sen takia kukaan ei halua "päästä eroon" asevelvollisuudesta. Tasa-arvon kannalta olisi oikeudenmukaista että myös naisilla olisi asevelvollisuus / pakollinen siviilipalvelu /muuta vastaavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ihmetellyt miten naiset voivat samaan aikaan kärsiä anoreksiasta ja lihota palloiksi. Etenkin, kun kyseessä on ihan eri naiset... Aivan kummallista.
Hyvä kuittaus, joka tiivistää vauva-palstan tason. Analyyttisyys loistaa poissaolollaan ja välillä myös perusjärki.
Olitpa nokkela komppaaja! Et tosin ihan niin nokkela, että olisit lukenut ap:n vastaukset tuohon liittyen. Ja päädyit tekemään juuri sitä, mistä av:ta moitit. No, täällä olemme kaikki, joten moite osuu aina maaliin. :D
Nojaa, en jaksa lukea palstaa samalla intensiteetillä kuin ammattiini liittyviä tieteellisiä julkaisuja. Luin jälkikäteen ja totesin, että ap se siinä ei taas voinut myöntää olleensa väärässä. Ap paljastaa ketjun edetessä koko enemmän ja enemmän syitä, miksi on joutunut tyytymään b-luokan miehiin ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva saada tähän miehistä näkökulmaa julkisen keskustelun muutamien ulostulojen lisäksi. Mitä yksilötasolla halutaan? Mikä sitten olisi hyvä?
Ulin ei ole pakko vastata, tiedämme jo että se, että naiset eivät saisi itse päättää elämästään, saati parisuhteistaan, ja miehillä olisi oikeus vaatia ja saada haluamansa kaltainen nainen. :)
Miehet haluaa naisen joka hyväksyy miehen juuri sellaisena kuin mies on.
Miehet haluaa naisen joka ei yritä koouluttaa miestä yhtään mihinkään
Miehet haluaa naisen joka on valmis pistämään miehen elämän tärkeimmäksi ihmiseksi (tietenkin sitten kun lapset tulee niin ne on tärkeimpiä mutta nekään ei saa sivuuttaa miestä).
Miehet haluaa naisen joka pitää seksistä eikä yhtäkkiä lopeta haluamasta puoleksi vuodeksi.
listaa voi jatkaa.
Vaatimukset ei todellakaan ole kovia.
Kiitoksia listauksesta. :) Mitä olet mieltä siitä kokemuksestani, että tuollainen suhde ei riittänyt? Onko "liika" vapaus joillekin miehille ehkä merkki välinpitämättömyydestä?
Ohiksena vastaan:
Mies haluaa naisen joka kunnioittaa ja antaa miehelle vapauden, mutta samalla osoittaa huolehtivansa ja rakastavansa. Siihen kuuluu että ollaan kiinnostuneita (terveellä tavalla) puolisosta ja tämän elämästä eikä välinpitämättömiä kuten sinä.
Esimerkki: Mies sanoo lähtevänsä kavereiden kanssa epämääräiselle ryyppyreissulle jonne lähtee mukaan myös vieraita naisia. Sinä toivotat vaan hyvää matkaa ja kysyt milloin mies tulee takaisin.
Tasa-arvoisessa suhteessa myös naisella on lupa lähteä vieraiden miesten mukaan ryyppyreissulle. Siitähän ei tule mitään ongelmia, kun kumpikin saa tehdä mitä haluaa.
Sellainen ero tuossa on, että nainen saa seksiä tuollaisessa tilanteessa. Mies välttämättä ei vaikka haluaisi.
Keneltä se nainen sitten sitä seksiä saa, jos ei joltain niistä miehistä? Joka siis voi olla jonkun naisen aviomies.
Ihmeellinen tuo ätmien yhtälö, jossa heteronaiset saavat seksiä aina kun haluavat, mutta miehille sitä ei koskaan heru.
Tavismies tuskin edes pääsee mukaan tuollaisille rälläysreissuille. Sen sijaan tiedättekö paljonkin naisia joille ei ole koskaan ehdoteltu jatkoja?
Niin? Mikä ihme on pointtisi? Minä ainakin olen ollut uskollinen eikä tulisi mieleenikään lähteä mukaan, ihan sama kuka ehdotteli ja mitä.
Kuten joku aiempi kirjoittaja sanoi, niin sellaisella "uskollisuudella", joka johtuu vain siitä, että kukaan ei suostu seksiin ko. ihmisen kanssa, on täysin merkityksetöntä.
ap
Se että miehen ryyppyreissu ei vastaa naisen ryyppyreissua.
Vastauksesi ei kyllä selventänyt tuota asiaa lainkaan. Toivottavasti viitsit kirjoittaa sen verran, että muutkin saavat ajatuksestasi kiinni. :)
ap
Nainen saa seksiä tuollaisessa tilanteessa. Mies välttämättä ei vaikka haluaisi.
Mitä sitten? Missasit ilmeisesti kokonaan pointtini: minulle on tarjottu seksiä suhteen aikana, millä ei ole mitään väliä, koska olen uskollinen. Koko homman ydin on tuossa. Jos luottaa kumppaniin, tämän mahdollisuudet seksiin eivät ole yhtä kuin seksin harrastaminen jonkun muun kuin oman kumppanin kanssa.
ap
Rikkinäisissä kengissä kulkevat rikas saituri ja kerjäläinen ovat samassa asemassa?
Jos joku haluaa oikein paljon vaikka syödä ulostetta, muttei mistään löydä tuota herkkua, on hän varmasti katkera sellaiselle ihmiselle jolle oikein tuputetaan ämpäreittään höyryävän lämmintä kakkaa.
Luulet varmasti että se kenelle sitä kakkaa tuputetaan, on jotenkin etuoikeutettu ja onnellinen.
Huomaa, ettei hän nimenomaan välittäisi maistaa paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ihmetellyt miten naiset voivat samaan aikaan kärsiä anoreksiasta ja lihota palloiksi. Etenkin, kun kyseessä on ihan eri naiset... Aivan kummallista.
Hyvä kuittaus, joka tiivistää vauva-palstan tason. Analyyttisyys loistaa poissaolollaan ja välillä myös perusjärki.
Olitpa nokkela komppaaja! Et tosin ihan niin nokkela, että olisit lukenut ap:n vastaukset tuohon liittyen. Ja päädyit tekemään juuri sitä, mistä av:ta moitit. No, täällä olemme kaikki, joten moite osuu aina maaliin. :D
Nojaa, en jaksa lukea palstaa samalla intensiteetillä kuin ammattiini liittyviä tieteellisiä julkaisuja. Luin jälkikäteen ja totesin, että ap se siinä ei taas voinut myöntää olleensa väärässä. Ap paljastaa ketjun edetessä koko enemmän ja enemmän syitä, miksi on joutunut tyytymään b-luokan miehiin ;)
En ole se kenelle vastasit mutta tässä sinulle sopiva vastaus: Njääh, tollasta pseudoälykästä psaskaa jolle me naureskellaan täällä Harvardissa proffan kanssa päivittäin. Huomaa ette ole rationaalinen, looginen ettekä älykäs. Ei tarvitse mitään sinulle argumentoida, koska sinä tyhmä, minä viisas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveän huolissaan ollaan tällä hetkellä ylipäätään valkoisesta keskiluokkaisesta heteromiehestä. Eikä siinä mitään, hyvä elämä kuuluu kaikille. Se vain että oikeassa elämässä akat ottaa turpaan ja rodullistettuja ihmisiä syrjitään, kiusataan ja estetään työpaikan saantia. Ihan niin kuin ennenkin.
Valehtelija. Suomessa naiset ovat Ruotsin ohella MAAILMAN tasa-arvoisimpia, esimerkiksi tytöt pärjäävät koulussa paremmin kuin pojat eivätkä joudu edes armeijaan. Toisekseen suurin ongelma ulkomaisissa ihmisissä ei ole heidän kaltoinkohtelunsa vaan se, että heille annetaan niin paljon ilmaiseksi ja vaatimatta mitään, etteivät integroidu yhteiskuntaan.
Suomalaisia miehiä ja poikia ei ilmiselvästi loppupeleissä kiinnosta pätkääkään päästä eroon asevelvollisuudesta - vuonna 2014 päättynyt "Ohi on" -kansalaisaloitekampanja keräsi vuodessa vaivaiset 5700 allekirjoitusta.
Jos tämä oikeasti on sinulle tärkeää ja sydämenasia, niin liity toki Rauhanpuolustajiin, Sadankomiteaan tai muuhun vastaavaan järjestöön ja organisoi uusi kansalaisaloite!
http://www.ohion.fi/
No niin... mietitään hetki yhdessä, mistä kummasta tämä voisi johtua että vain 5700 allekirjoitusta tuli. Miten olisi sellainen fakta, ettei yksikään - korotan sanaa yksikään - maa maailmassa ole ilman armeijaa tai puolustusliiton jäsenyyttä (Islanti esimerkkinä). Jos lukisit edes kerran kuussa uutisia, ymmärtäisit, ettei maailmassa, missä on Venäjän tapaisia valtioita, selviä kauaa itsenäisenä ilman armeijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole se kenelle vastasit mutta tässä sinulle sopiva vastaus: Njääh, tollasta pseudoälykästä psaskaa jolle me naureskellaan täällä Harvardissa proffan kanssa päivittäin. Huomaa ette ole rationaalinen, looginen ettekä älykäs. Ei tarvitse mitään sinulle argumentoida, koska sinä tyhmä, minä viisas.
Hauska mielikuvitusmaailma sinulla :) Minä olen tekniikan tohtori ja kyllä, naureskelen usein proffien kanssa kahvitauoilla. Sen lisäksi nauran matkalla pankkiin. Sinun elämässäsi nauran aiheet taitavat olla tiukassa. Siitä huolimatta, onnea elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mielestäni myönsin, että lähestymistavassa on ongelmansa, että enpä tiedä, mistä keksit, että en ole myöntänyt olleeni väärässä? Ei siitä sen enempää, ettei keskustelu tosiaan mene ihan lillukanvarsiin.
Vastasin tähän viestiin varsinaisesti siksi, että pyydän sinua kertomaan, millaisia ne syyt ovat, jotka ovat mielestäsi vaikuttaneet miesvalintoihini tai pariutumiseeni. Kuulen mielelläni, millaisia johtopäätöksiä olet kehitellyt kertomastani. :)
Tiivistys niille, jotka eivät ole lukeneet kaikkea:
- Olen yli 40-vuotias, lapseton nainen.
- Olen ollut useassa eri parisuhteessa, joissa vapauden antaminen/saaminen oli miehille haasteellista (olin liian vapaa ja annoin liikaa vapautta heidän makuunsa).
- Teen kirjoitusvirheitä jopa otsikkotasolla, syitä tälle voi vain arvailla.
P.s. En pidä eksiäni huonoina, vaikka he eivät minulle sopineetkaan. :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.ohion.fi/No niin... mietitään hetki yhdessä, mistä kummasta tämä voisi johtua että vain 5700 allekirjoitusta tuli. Miten olisi sellainen fakta, ettei yksikään - korotan sanaa yksikään - maa maailmassa ole ilman armeijaa tai puolustusliiton jäsenyyttä (Islanti esimerkkinä). Jos lukisit edes kerran kuussa uutisia, ymmärtäisit, ettei maailmassa, missä on Venäjän tapaisia valtioita, selviä kauaa itsenäisenä ilman armeijaa.
Sinä keksit tuon syyn allekirjoitusten puuttumiselle, mikä ei tarkoita, että asia olisi näin. Että melkoisen ohut argumentti nyt.
Parisuhde kun on sellainen juttu, että se onnistuu vain kahden henkisesti kypsän ihmisen välillä, jotka suhteessa haluavat olla. Ei se mitään rakettitiedettä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska mielikuvitusmaailma sinulla :) Minä olen tekniikan tohtori ja kyllä, naureskelen usein proffien kanssa kahvitauoilla. Sen lisäksi nauran matkalla pankkiin. Sinun elämässäsi nauran aiheet taitavat olla tiukassa. Siitä huolimatta, onnea elämässä.
Kaikki näkevät että osaat hienosti nostaa itseäsi ja pilkata keskustelukumppaniasi.
Mutta miksi et osaa pysyä aiheessa ja sanoa mitään kiinnostavaa siitä?
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde kun on sellainen juttu, että se onnistuu vain kahden henkisesti kypsän ihmisen välillä, jotka suhteessa haluavat olla. Ei se mitään rakettitiedettä ole.
Näin on ainakin siinä tapauksessa, jos parisuhteen olemassaoloa pidetään todisteena parisuhteen onnistumisesta. SIlloinhan kaikki parisuhteisiin osalliset olisivat henkisesti kypsiä ihmisiä. Uskoisin, että tämä on kuitenkin hieman moniulotteisempi kysymys.
T. henkisesti ilmeisen epäkypsä ap :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne muutamat tekniikan tohtorit joita minä tunnen, perustelevat aina asiansa järkevästi. Koskaan eivät ole alistuneet tuollaiseen hiekkalaatikkoikäisen lapsen lällälälläl lieruun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin nyt haluaisin kuulla mitä syitä sinä neropatti olet löytänyt tuolta ketjusta, jota et ole edes lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Hieman kyllä mietityttää, miksi minua eri tavoin moittivat eivät lainkaan keskity itse aiheeseen. Onko se kenties liian vaikea tai ärsyttävä? Epäilen, että tähän ei tule selvyyttä. ^_^
ap
Ainakin minä olen sinulle kertonut mikä aiheessasi on vikana, kerroinko liian epäselvästi? Lähestymistapasi on sterotyyppinen ja kysymyksenasettelusi väärä. Valitsemallasi tulokulmalla ei voi saada aikaan muuta kuin virheellisen lopputuloksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekstisi on siitä varsin analyyttinen ja perusjärjellinen esimerkki...
Vierailija kirjoitti:
Minun tapani ei siis ole todellakaan se toimiva. Mikä sitten olisi? Ihan aidosti ällistyttää se, että en tajua, miten naisena edes voisi olla oikein parisuhteessa?
Tuohon on kauhean helppo vastata ja ihmettelen, ettet sitä itse tajunnut. Toimivin tapa on se joka on sinulle itsellesi luontevin ja johon juuri sinun kumppanisi luonne parhaiten sopii. Tuo tietysti edellyttää sellaisen yksilön löytymistä, joka mätsää sinun luonteeseesi. Muunalainen ällistely, vaikka olisi aitoakin, on täysin turhaa. Ihan turha yrittää keksiä jotain yleispätevää kaikkiin miehiin sopivaa kaavaa, koska sellaista ei voi edes olla olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman kyllä mietityttää, miksi minua eri tavoin moittivat eivät lainkaan keskity itse aiheeseen. Onko se kenties liian vaikea tai ärsyttävä? Epäilen, että tähän ei tule selvyyttä. ^_^
ap
Ainakin minä olen sinulle kertonut mikä aiheessasi on vikana, kerroinko liian epäselvästi? Lähestymistapasi on sterotyyppinen ja kysymyksenasettelusi väärä. Valitsemallasi tulokulmalla ei voi saada aikaan muuta kuin virheellisen lopputuloksen.
Haluamani lopputulos on yhtä kuin keskustelu aiheesta, se kyllä onnistui. Ne, jotka eivät ole keskittyneet kirjoitusvirheisiini tai aloituksen ongelmiin, ovat tosiaan vastanneet tavalla tai toisella aiheeseen liittyen, kiitos heille. :)
En tosin oikein ymmärrä, miksi nostit tämän aiheen vielä esille, mielestäni se käsiteltiin jo sivuja sitten. Kannattaa palata sinne, jos jäi epäselväksi.
Toiseen asiaan: kiva, että joku muukin kuin minä odottaa näkevänsä niitä syitä, joita tässä kirjoittelussani on erään kommentoijan mukaan noussut esille liittyen siihen, miksi olen ollut eksieni kanssa. :)
ap
Niin kun tullaan sössöttämään että kirjoittajalta puuttuu analyyttisyys, perusjärki ja oikeatulokulma, olisi kohtuullista vähän avata näitä syytöksiä.
Voisi samalla kertoa millainen kysymyksen asettelu olisi sopivampi.
Jokainen paviaanikin osaa sanoa että, sinä olet tyhmä ja kirjoitat tyhmästi, ja sen perään retostella koulutuksellaan tms.
Voisi myös perään heitää että, on minulla tässä 167 älykkyysosamäärä, mites siellä väärässä olijalla?
Se on kuitenkin ihan sama kuin tuuleen huutelisi, häää hoooo höhöö
Siitä mitä et halua nähdä.