Suomalainen nainen on vaativa.
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän ne miehet sen Justiinansa valitsevat, aivan turha kitistä jos tyytyy parisuhteeseen, missä ei saa olla oma itsensä. Ei herätä myötätuntoa mihinkään suuntaan.
Jos mies ei huolisi Justiina hän ei saisi naista ollenkaan, enemmistö miehistä joutuu tyytymään, se on normi täällä Suomessa että mies on parisuhteen altavastaaja.
Voi jeesuus. Eli mies olisi tyytyväinen ja kokisi tasa-arvon toteutuvan, mikäli 50-luvun normit vielä vallitsisivat ja naisilla ei olisi mitään oikeuksia eikä omaa tahtoa?
Altavastaaja ei ole sama kuin että ei saa päättää kaikesta yksin.Mies olisi tyytyväinen jos asioista päätettäisiin tasa-arvoisesti yhdessä eikä kuten nykyään menee että nainen on kuningatar jonka lakeja mies noudattaa.
Altavastaajana olo on sitä että nainen päättää kaikesta yksin ja mies tottelee.
Pidä puolesi. Tuo on ihan täysin oma ongelmasi, kun et kykene muuhun kuin tottelemaan.
Puolensa pitävälle miehelle on oma vakiintunut nimityksensä, se on sinkkumies, tuleva vanhapoika.
Olet ihan oikeassa. Koskee siis sellaisia miehiä jotka ei kykene pitämään puoliaan asiallisesti, vaan häntä koipien välissä ulisevat mielipiteensä ilmoille kömpelösti ja paniikinomaisesti ja loukkaavasti.
Naisella ei ole oikeutta sanoa mielipidettään miehen tekemisistä. Kun se ei kuulu naiselle millään tavalla.
Villi arvaus, sulla ei taida olla vaimoa?
Vierailija kirjoitti:
Elämä on suomessa vaativaa niin miehille kuin naisille. Kyllähän jokainen mielummin hummailisi illat ja viikonloput kavereiden kanssa juomassa olutta ja saunomassa (tms.), eikä kotona pitämässä arkea kasassa ja pitämässä huolta lapsista.
No en minä ainakaan. Mielummin kotona.
Ai että mä vieroksun kaikkia näitä sukupuolistereotypioita... Yksi harvoja jutussa yksipuolisena "faktana" esitettyjä asioita taisi olla juuri se, että naiset on vaativia ja kontrolloivia. Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka monta prosenttia miehistä on näin tutkimuksessa vastannut, kun on kerran voitu tällainen yleistys vetää. Muutenhan jutun idea oli että "toiset miehet tykkää viettää vapaa-aikaa kavereiden kanssa ja toiset yksin" - no shit!? (Ainiin, ja tietty ristiriitaisuuttakin löytyy kun alussa vielä sanotaan, että yhdistävä piirre olisi etsiä nimenomaan toisten seuraa...)
Vierailija kirjoitti:
Minun suvussani on hyviä ja menestyviä miehiä. Juoppolalleja ei ole yksikään. Heillä on melkein kaikilla ulkomailta tuotu vaimo. Olisiko se syy vai seuraus?
Vai unta?
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, miksihän naiset ovat niin kontrolloivia miesten suhteen. Usein populaarikulttuurissa miehiä demonisoidaan, että alistamme naisia, mutta todellisuudessa homma menee kyllä päinvastoin useimmiten.
Homma menee kutakuinkin kaikessa juuri päinvastoin kuin feministit paasaavat. Oikeasti ne ovat miehet, jotka ovat yhteiskunnassa heikommassa asemassa. Lähes kaikki huono-osaiset ovat miehiä.
Esimerkiksi itsemurhatilastoissa miehillä on kaikkialla länsimaissa huomattava yliedustus. Se on konkreettisin tilastollinen fakta, mikä kuvaa miesten pahoinvointia.
Samoin naisilla masennus. Olisiko niin, että naiset hakevat apua ennen kuin tappavat itsensä? Se ei ole naisten vika, että miehet eivät hae.
Myös alkoholismi ja aggressiivisuus on useammin miesten ongelma kuin naisten - siitä voisi johtua myös se huono-osaisuus. Oletko huomannut, että myös yhteiskunnan parasosaiset ovat yleensä miehiä?
Tehdään sitten lisää yleistyksiä, naiset tappavat mielellään lapsiaan, pakastavat niitä, ajavat lapset kyydissä bussin keulaan ja hukuttavat lapsensa kylpyammeeseen miehen ollessa lätkämatsissa.
Tämänhän kaikki tietävät.
Suomalainen nainen on muuten tasan yhtä väkivaltainen, aggressiivinen ja alkoholisoitunut kuin suomalainen mieskin.
Ei muuten ole. Kuinka monta miestä on kuollut vaimojensa käsissä viime vuosina?
Ja suurin osa (ei tarkoita edelleenkään samaa kuin kaikki), lapsensa tappaneista naisista on tehnyt sen lasten parhaaksi (synnytyksenjälkeinen psykoosi tai vakava masennus).
Hankipa apua noihin harhoihisi. Olet todella sairas. Tutki hiukan tilastoja ja lue asiantuntijoiden kertomuksia.
Naiset ovatkin kyllä juuri niin velliperseitä, että osaavat tappaa vain lapsiaan.
No sinähän se onneksi tasapainoiselta vaikutatkin, huh, mikä tyyppi.. Ei ihme, ettei oikein suksi luista vastakkaisen sukupuolen kanssa.
Olen nainen. Samassa parisuhteessa nyt neljättä, kohta viidettä vuotta. Koko artikkeli on musta outo, mulla on tietyt odotukset siitä miten mieheni puhuu, pukeutuu ja kuinka hän puhuu seksistä. OMG mikä pirttihirmu. Tai ehkä sittenkin olen ihan normaali ihminen. Myös mun miehellä on tietyt odotukset siitä miten mä puhun, pukeudun tai mainitsen seksin. Itse asiassa, meidän kriteerit on hyvin samanlaiset.
Jos rajoitukset perustuu siihen että muut ihmiset pitää ottaa huomioon omalla käytöksellä, asia on musta ok, koska se kuuluu minusta ihan peruskäytöstapoihin.
Jos rajoitukset menee sen yli niin sitten en enää ymmärrä.
Esimerkki: Kuuluu myös ihan peruskäytöstapoihin ettei toisia nimitellä alentavasti joten musta ihan ok että miehelle kommentoi jos tämä heittää jotain rasistista tai muuten alentavaa "läppää" seurassa joka sitä ei arvosta, mutta musta kyllä sellaista läppää ei tulisi heittää missään seurassa.
Ehkä joku mies kokisi tuon kontrolloimisena mutta eipä ainakaan oma mieheni ole. On ihan samaa mieltä että tiettyjä asioita ei tule sanoa ääneen kun ne on yksinkertaisesti väärin ja loukkaavia.
Jos kyse taas on sitten siitä että nainen suurin piirtein rajoittaa sitä mitä mieltä mies saa olla niin sitten se menee yli eikä ole suotavaa. Mielipiteitä saa olla ja asioista saa puhua ja neuvotella mutta ei kukaan saa määrätä mitä toinen sanoo tai tekee, kunhan ottaa toiset huomioon asioissa joissa muut tulee ottaa huomioon.
Musta on kyllä myös aika yleistä että miehet yrittää kontrolloida naisen tunteita, "etsä voi olla tosta vihainen/loukkaantunut/surullinen" asiaan josta nainen on vihainen/loukkaantunut/surullinen. Kaikkien tunteet on ihan valideja, se miten reagoi niihin ei välttämättä. Esimerkiksi olen vihainen koska teit asian xyz on ihan ok, se että heitän astioita seinään, koska olen vihainen koska teit asian xyz ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien tunteet on ihan valideja, se miten reagoi niihin ei välttämättä. Esimerkiksi olen vihainen koska teit asian xyz on ihan ok, se että heitän astioita seinään, koska olen vihainen koska teit asian xyz ei ole ok.
Ei todellakaan ole kaikkien tunteet valideja.
Esimerkiksi olen vihainen sinulle koska unessani sanoit näin eikä se ole ok!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien tunteet on ihan valideja, se miten reagoi niihin ei välttämättä. Esimerkiksi olen vihainen koska teit asian xyz on ihan ok, se että heitän astioita seinään, koska olen vihainen koska teit asian xyz ei ole ok.
Ei todellakaan ole kaikkien tunteet valideja.
Esimerkiksi olen vihainen sinulle koska unessani sanoit näin eikä se ole ok!
No okei, tarkennan vähän. Kaikki tunteet jotka osoitetaan oikeaan kohteeseen on valideja. Jos loukkaat minua, on ok että olen vihainen sinulle. Se ei ole ok että olen vihainen naapurille koska sinä loukkasit minua.
En huomannut mainita tuota oleellista seikkaa koska oletin että se nyt on selvää ettei saa olla vihainen jollekulle jolla ei ole osaa eikä arpaa asiaan, kuten esimerkissäsi.
Se kuuluu muuten siihen mainitsemaani muiden huomioon ottamiseen ettei anna oman huonon päivän vaikuttaa muihin liikaa. Eli jos näen pahaa unta ja olen aamulla vihainen sen ei pitäisi vaikuttaa siihen kuinka kohtelen muita ihmisiä. Joskus epäonnistun mutta osaan kuitenkin pyytää anteeksi jos kohtelen ihmisiä epäreilusti.
Ja onko oikeasti ihmisiä jotka on vihaisia aamulla siitä että jotain tapahtuu unessa??? Ei näin, ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Ja onko oikeasti ihmisiä jotka on vihaisia aamulla siitä että jotain tapahtuu unessa??? Ei näin, ihmiset.
Minua on jopa läpsitty ja olkapäätä hakattu tuon takia.
On hyvin yleistä että naiset luulee ja väittää että kaikki tunteet ovat valideja, loukkaantuvat ja raivostuvat jos joku uskaltaa kyseenalaistaa tunteen, mutta kuten juuri osoitin ja sinä hyväksyit, se on bullshittiä.
Validi tunne on validi, syy tunteeseen, on se joka määrittää onko se validi, ei tunne itsessään. Aivan kuten sinä selityksessäsi sanoit. Mutta silti väitteessäsi validoit nämä hörhöt, jotka suuttuvat täysin oman pään sisäisten syitten takia muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvin yleistä että naiset luulee ja väittää että kaikki tunteet ovat valideja, loukkaantuvat ja raivostuvat jos joku uskaltaa kyseenalaistaa tunteen, mutta kuten juuri osoitin ja sinä hyväksyit, se on bullshittiä.
Validi tunne on validi, syy tunteeseen, on se joka määrittää onko se validi, ei tunne itsessään. Aivan kuten sinä selityksessäsi sanoit. Mutta silti väitteessäsi validoit nämä hörhöt, jotka suuttuvat täysin oman pään sisäisten syitten takia muille.
Tässä on se ero, että esimerkissäsi henkilö jota syytettiin ei ollut osallinen tilanteeseen. Kukaan ei voi kontrolloida unia joten niistä toista syyttäminen on epäloogista. Se että unesta aiheutuu tunnereaktio ei ole. Eli tunne periaatteessa on validi, reaktiona uneen, mutta se että syyttää tästä tunteesta ketään ei ole.
Ymmärrätkö eron? Se että osoitan vihaa naapuria kohtaan koska en maksanut laskua on väärin. Tunnereaktio siihen etten maksanut laskua on validi. Se että reagoin siihen jotenkin naapuria kohtaan ei ole.
Päänsisäisten asioiden tunnereaktiot on ok. Esimerkiksi: pelkäät lentämistä ja joudut lentokoneeseen. Tunnet pelkoa. Ihan validi tunne. Se, että syyttäisit tästä pelosta ketään tai reagoisit muihin ihmisiin tämän takia on väärin.
Mun mielestä on ongelmallisempaa syyttää ihmistä tunteistaan, koska silloin voidaan joutua tilanteeseen jossa syytetään toista reagoimisesta asioihin joihin on täysin oikein reagoida.
Ei ole ok että sua on läpsitty tai hakattu reaktiona johonkin. Sen taustalla oleva tunne kuitenkin on ok, esimerkiksi juuri se että on vihainen kun on nähnyt unta jossa on tapahtunut jotain. Siitä saa olla vihainen, mutta se ei ole kenenkään syytä eikä ketään tule kohdella väärin sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvoistumisen myötä naiset saavat olla entistä enemmän aidosti oma itsensä, mutta samaan aikaan miehillä on näin "Mieskaveriporukalla on vapauttava merkitys. Airaksinen kuvaa sitä varaventtiiliksi.
– Naiset kontrolloivat: heillä on käsityksensä siitä millaista kieltä mies saa käyttää, miten saa pukeutua, kuinka voi puhua seksistä. Suomalainen nainen on hyvin vaativa.
– Kun miehet sitten ovat keskenään, niin kaikesta tästä voi luopua, voi olla niin kuin haluaa, Airaksinen jatkaa."
Niin. Kun naiset vain luopuisivat järjettömistä vaatimuksistaan ja alkaisivat elää ja olla miten miehet haluavat, niin kaikki olisivat onnellisia, eikö vain?
Naisella ei saa olla käsitystä siitä millainen kielenkäyttö on hyväksyttävää, miehen käsitys on oikea. Naisella ei saa olla käsitystä siitä mikä on fiksua pukeutumista, miehen käsitys on oikea. Naisella ei saa olla käsitystä siitä, miten ja milloin seksistä puhutaan. Miehen käsitys on oikea.
Jos nainen ilmaisee oman näkemyksensä mistään asiasta mikä etäisestikään liittyy miehen elämään, nainen kontrolloi, määrää ja käskyttää. Naisen mielipide musertaa ja kuohitsee miehen, räjäyttää miehen mielen atomeiksi. Repii sielun riekaleiksi, ajaa puhumattomuuteen, ahdistukseen, alkoholismiin ja itsemurhaan. Jos nainen sen sijaan ottaa miehen käsitykset omaksi esikuvakseen ja ihanteekseen, nainen on kunnon nainen, hyvä, reilu, kunnioitettava, kaunis.
Miehet elävät täysin siinä harhassa, että nainen ei saa kyseenalaistaa heitä missään. Naisen mielipide ei vain ole samalla viivalla miehen mielipiteen kanssa. Jos nainen unohtaa asemansa ja kyseenalaistaa miehen näkemykset, eli aukoo päätään itseään paremmalle, mies lamaantuu, menee lukkoon. Mies ei käsitä, miten tässä näin kävi. "Tuo, jolla ei ole mitään oikeutta kyseenalaistaa minua kuin olisi vertaiseni, röyhkästi alkaa kiukutella ja niskuroida. Ja nyt kun se kerran on alkanut niskuroida, miten saan sen takaisin ruotuun? En voi alkaa väitellä, silloin myöntäisin että hänen on sallittua kyseenalaistaa. Menen siis kavereiden kanssa kaljalle. Toivottavasti arvokas vaikenemiseni saa sen häpeämään ja muistamaan paikkansa."
Olen samaa mieltä siitä, että jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta en ole kyllä törmännyt mielipiteitä esittäessäni siihen, että en olisi samalla viivalla puolisoni kanssa tai kyseenalaistaisin parempaani. Meillä on erilaisiakin mielipiteitä esim. yhteiskunnasta ja saadaan hyviä arvostavia keskusteluja aikaan.
Pukeutumisesta tai tavasta puhua seksistä tai alatyylisestä kielenkäytöstä ei ole mun kyllä tarvinnut huomautella. Minusta mieheni on ihanan tyylikäs ja puhuu fiksusti. Mutta siis tuosta, että on oikeus sanoa mielipide niin kyllä, kunhan se koskee molempia sukupuolia. Olen törmännyt keskusteluissa kyllä siihenkin, että mies huomauttaa naisen pukeutumisesta ja sitten moni keskustelija on sitä mieltä, että ei saisi ja että se on naisen oma asia, kuinka pukeutuu. Tällä logiikalla sen ei pitäisi olla naisen oma asia, jos sen ei pidä olla miehenkään oma asia.
Kunhan tasa-arvo toteutuu nii hyvä. Tasa-arvo on sitä, että mies saa huomauttaa naisen tavasta puhua seksistä, naisen kielenkäytöstä ja naisen pukeutumisesta. Ja nainen saa huomauttaa vastaavista miehelle. Tai sitten kumpikaan ei saisi. Minä itse kannatan sitä, että en haluais arvostella mollaavasti toista, mutta toki huomauttaisin, jos olisi aihetta, esim. hän puhuisi epäkunnioittavaan sävyyn minusta tai muista ihmisistä ja kiroilisi paljon (kielenkäyttö), puhuisi minun korvaan rumalla halventavalla tavalla seksistä tai olisi lähdössä häihin verkkareissa. Mieheni ei vaan tee mitään noista. Kuitenkin sen huomauttelun oikeutus on siinä, että sama huomauttelu on sallittua myös mieheltä naiseen kohdistuvana. Olen tosiaan havainnut, että näin ei olisi ja esim. miehen kyseenalaistaessa naisen asun tai käytöksen niin se olisi ehdoton ei ja naisen pitäisi voimaantua ja olla oma itsensä. Se on ikävä, jos se ajattelu tosiaan menis noin, että vain nainen voi kyseenalaistaa. Joko molemmat tai ei kumpikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että koska sinua on läpsitty ja hakattu, sinä saat mitätöidä muiden tunteet? Joo, et saa.
jeesusolimies kirjoitti:
Miks ne äidit vinkuu että ei saa kadota metsään pariks päiväks ku on lapsia, kuka pakotti tekemään lapsia? Ai kun se oli se "ihana" ajatus omasta pikkusesta ja taaskaan ei naismaisesti voitu käyttää järkeä, halusit lapsia now deal with it!
Niin, kuka pakotti miehen suostumaan isäksi? Meillä isäntä on vastannut huutonsa lasten kanssa, mutta kahden ipanan jälkeen hän ilmoitti erittäin yksiselitteisesti ja selvästi, että hänen lapsilukunsa on täynnä. Minä totesin,että asia selvä, enkä alkanut tinkiä enempää. Jaa että salaa raskaaksi? Se on minusta vastuutonta, ja turha silloin on miestä syyttää, jos on pelkällä omalla - ei yhteisellä - päätöksellä jättänyt ehkäisyn pois.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on se ero, että esimerkissäsi henkilö jota syytettiin ei ollut osallinen tilanteeseen. Kukaan ei voi kontrolloida unia joten niistä toista syyttäminen on epäloogista. Se että unesta aiheutuu tunnereaktio ei ole. Eli tunne periaatteessa on validi, reaktiona uneen, mutta se että syyttää tästä tunteesta ketään ei ole.
Ymmärrätkö eron? Se että osoitan vihaa naapuria kohtaan koska en maksanut laskua on väärin. Tunnereaktio siihen etten maksanut laskua on validi. Se että reagoin siihen jotenkin naapuria kohtaan ei ole.
Nyt pakoilet, erottamalla tunteen, sen kohde, ja hyppäämällä suoraan reaktioon.
Se tunne on viha toista kohtaan, ei pelkkä viha, ja se on tietenkin väärin eli epävalidi, koska oli unesta kotoisin. Ei se muutu epävalidiksi vasta sitten kun reaktio tapahtuu pään ulkopuolella, se on väärin jo tunteena pään sisällä. Epävalidi tunne, joka pitääkin mitätöidä. Omatoimisesti mieluiten, mutta ulkopuolinen joka validoi tämmöisen epävalidin tunteen syyllistyy sen tukemiseen.
Vierailija kirjoitti:
"Naiset kontrolloivat: heillä on käsityksensä siitä millaista kieltä mies saa käyttää, miten saa pukeutua, kuinka voi puhua seksistä. Suomalainen nainen on hyvin vaativa."
- Naisten ei enää 2000-luvulla tarvitse suvaita naista halventavaa kieltä tai sietää miesten sovinistisia juttuja, jota miehet puheessaan tuottaa erilaisin sanamuodoin. Naisella on oikeus ojentaa miesystäväänsä, jos kokee miehen puheen itseään tai muita loukkaavaksi - nainenkin menettää maineensa siinä.
Naisella ei ole oikeus ojentaa miestä. Mies on aikuinen ihminen eikä naisella ole mitään sananvaltaa miehen tekemisiin. KAIKKI naiset puhuvat joka ikinen päivä loukkaavasti miehistä.
- 2000-luvulla pelkästään nainen ei edusta miestään vaan myös mies edustaa naista (nainen voi olla esim.korkeammassa asemassa sosiaaliselta statukseltaan tai työurallaan). Miehen rähjäinen olemus tai epäasiallinen pukeutuminen voi vaikuttaa negatiivisesti naisen statukseen. Naisen ei kuuluisi olla miehen äiti ja neuvoa pukeutumisessa.
Ihminen joka määrittelee toisen pukeutumisen perusteella on ihminen jonka kanssa ei kannata olla missään tekemisissä. Pinnalliset, narsistit ovat ainoita joita kiinnostaa toisten ihmisten pukeutuminen. Itsetunnolla varustettua ihmistä ei kiinnosta tippaakaan mitä mieltä toiset on hänestä.
- Seksi on kahden ihmisen välinen intiimi asia, josta kukaan ei toivoisi kumppanin puhuvan muille ulkopuolisille. Varsinkaan naista halventavaan sävyyn. Naisen ja miehen väliset seksiasiat ei kuulu muille, vaikka seksistä puhuminen luotettavien ystävien kanssa onkin oikeasti yleistä ja ihan tervettä . Seksistä voi kuitenkin keskustella rakentavasti ja tervehenkisesti. Naisella on oikeus raja miehen seksipuhetta, jos se loukkaa naista tai naisen yksityisyyttä. Kumppanin kanssa seksistä pitäisi pystyä puhumaan avoimesti, joten naisella on myös oikeus vaatia mieheltä vuorovaikutusta, jos seksi tuottaa parisuhteessa ongelmia. Miehet ovat usein haluttomia puhumaan seksistä kumppaninsa kanssa. Jätkäporukassa siitä on kuitenkin muka oikeus rehvastella.
Miehet eivät puhu toisilleen seksistä. Mutta naiset puhuu. Lähes kaikki naiset puhuvat toisilleen parisuhteestaan ja SE ON PETTÄMISTÄ. Parisuhteen asiat ei koskaan kuulu kenellekkään muulle kuin parisuhteen osapuolille.
Seksi on fyysistä nautintoa ja puhdasta intohimoa. Jos siitä joutuu keskustelemaan niin kannattaa lopettaa koko juttu.
Naisethan he juuri eivät halua seksiä. Joko seksiä haluaa tai ei halua. Jos haluaa seksiä niin sitä hhaluaa vaikka toinen olisi pukeutunut jätesäkkiin ja sitä haluaa vaikka ei edes olisi kumppania. Seksihalu tulee itsestä eikä toisesta ihmisestä. Kaikki puheet siitä että toinen ei tee tarpeeksi jotta itseä haluttaisi ovat valetta. Ne ovat tekosyitä sille että oikeasti ei itse halua seksiä. Sillä sekunnilla kun et halua seksiä kumppanisi kanssa olet irtisanonut parisuhteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So? Elä sen kanssa. Lopeta ulina ja hanki ulkomailta nainen, jos suomalaisen naisen vaativuus häiritsee.
Suosittelen tätä. Suominaiset eivät ole koskaan lämmenneet mulle, vaikka olen mielestäni hyvä mies. Työmatkalta löysin puolivahingossa virolaisen naisen ja synkkasi heti. Arvostaa mun ajattelukykyä ja rauhallisuutta eikä halua luoda draamaa tyhjästä
Lisäksi esim. venäläiset, valko-venäläiset ja ukrainalaiset naiset ovat kauniimpia kuin suomalaiset.
Vaadin tasa-arvoa ja hyvää kohtelua. Onhan se toki suomimiehille liikaa, joten ei anneta heidän lisääntyä.
Suomalaiset naiset ovat varmaan maailman rennoimpia naisia... olen matkustellessa huomannut että monissa maissa on ihan normaalia että nainen vaatii lahjoja, kukkia ja muita mukavuuksia ihan viikottain. Töissä voi käydä maksimissaan osa-aikaisesti. Miehen olisi parempi tienata tarpeeksi jotta kotiin voi palkata apua. Mies tienaa, nainen hallitsee rahankäyttöä. Vaikka mies olisi näissä paikoissa ns. perheen pää, naiset ovat kyllä niitä jotka kotona sanovat missä kaappi seisoo. Ei tule kuuloonkaan että mies vetäisi päivän päätteeksi pieruverkkarit jalkaan ja pelaisi vähän pleikkaa kavereiden kanssa.
Suomalaisilla naisilla on sentään työ, itsetunto ja omia harrastuksia. Miestä ei hankita elättäjäksi ja viihdyttäjäksi.
Mitä jos lähdettäisiin siltä pohjalta ettei naisia tai miehiä yleistettäisi ja ihmisiä pidettäisiin yksilöinä monoliitin sijaan?
Vois kummasti auttaa sopivan treffikumppanin löytämisessä, jos siis sellaisen haluaa.
No eipä ole, nainen varsin usein läimäyttää miestä kun kokee loukkaantuvansa. Toki mieskin läimäyttää naista samalla tavalla, mutta järjetön hakkaaminen ei kuulu asiaan. Rakastajia pitävät molemmat osapuolet, nimittäin kulttuurissa on tärkeää pysyä naimisissa ja omaisuus suvussa. Syrjähypyt, kun lapset on tehty, kuuluvat asiaan molemmilla sukupuolilla. Suomisika se ajaa vaimon ja lapset hankeen, kun kiskaisee pari pulloa viinaa.