Mitä kertoo naisista että he ovat valmiita ottamaan vieraan suvun nimen itselleen?
Jotenkin käsittämätöntä. Vieläpä nykyisillä eroprosenteilla ihan hullua että aletaan venkslaamaan sukunimiä väliaikaisen ja epävakaan romanttisen rakkauden mukaan oman suvun nimen kustannuksella. Naisten lojaaliutta parittelukumppaneita kohtaan on huvittava katsoa. Naisen sukunimen vaihto ja miehen sukuun liittyminen on muuten yksi syy siihen miksi tyttölapsia ei haluta. Heistä kasvaa toisen suvun jäseniä, kaunis naista alistava perinne siis.
Omalla kohdallani ei ole vaikea päättää kummalle haluan olla uskollinen, omalle verelleni vai miehelle joka haluaa heittää mällit päälleni. Jos sukunimestä tahtoo kauniimman, löytyy omasta suvusta varmasti vaihdettava nimi sinullekin.
On vain täydellisen älytöntä vaihtaa nimeä miehen mukaan joka on tarkoitettu siementämään useita naisia eikä vain sinua.
Nimi on osa identiteettiä. Nainen vaihtaa identiteettiään miehen takia. Hirveä vaiva ei minkään takia.
Kommentit (95)
Sellaiset, jotka ei vouhkaa muutenkaan turhista asioista.
Mua ei kiinnosta "olla uskollinen" kenellekään. Otan miehen nimen jos se on parempi, muuten en vaivaudu.
Naiset eivät pysty perustelemaan omaa alistumistaan. Myöntäisivät edes. Kaikki argumenttinne on kumottavissa tai käännettävissä. Jos nimi on yhdentekevä, miksi vaihtaa se? Miksi koko perheellä tulee olla yksi nimi ja miksi juuri miehen nimi? Miehet todennäköisemmin häipyvät, hyvä valinta siis.
Vaikka kuinka mitätöitte asiaa, symboloi miehen sukunimen otto miehen sukuun liittymistä ja miehen omistuksessa oloa. Jatkatte tätä perinnettä koska ette ole fiksuja ettekä ajattele tulevia sukupolvia. Symbolit ovat kaikki kaikessa ja tällä symbolilla alistatte itsenne täysin.
Suuressa osassa maailmaa nainen on miehen omaisuutta. Itse tunnen sympatiaa heitä kohtaan enkö koskaan valitsisi orjuutussymbolia kun voi valita toisin.
Miehet eivät tosiaan vaihda nimiään perheensä takia. Turhaa työtä ja oman statuksen alentamista naisilta. Vieras suku, miksi ottaa sen nimi ja hylätä oma suku, omat sisarukset ja vanhemmat?
Otin mieheni nimen, jonka mies halusi minulle ehdottomasti antaa, koska haluamme nykyisessä avo- ja irtosuhteiden maailmassa alleviivata sitä, että olemme naimisissa.
Mutta me olemmekin paheksuttavia konservatiiveja, jotka pilaavat nykymaailman.
Meilläpä mies ottaa minun sukunimen, koska se on harvinaisempi :)
Vierailija kirjoitti:
Otin mieheni nimen, jonka mies halusi minulle ehdottomasti antaa, koska haluamme nykyisessä avo- ja irtosuhteiden maailmassa alleviivata sitä, että olemme naimisissa.
Muslimimiehetkin haluavat ehdottomasti antaa naisilleen vapauden käyttää huivia. Se on naisen arvostamista heille.
Miksi sitten naiset vaihtavat myös harvinaiset nimensä miesten talonpoikaisnimiin?
Abreu->Heiskari
Kyllä kannattaa. Lisäksi osaisitteko käsitellä aihetta ihan yleiseltä kantilta ilman että selostatte miksi juuri itse otatte miehen nimen. Enpä oikein usko että 70% naisen nimen vaihdoista johtuu siitä että miehen nimi oli kauniimpi.
Uudistajia naiset eivät ole. Avioperinteet ovat naisen pahin alistaja mutta tässäkin keskustelussa huomaa että kun alistaminen on kaunista niin se kelpaa. Niin paljon opittavaa teillä tyttöset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin käsittämätöntä. Vieläpä nykyisillä eroprosenteilla ihan hullua että aletaan venkslaamaan sukunimiä väliaikaisen ja epävakaan romanttisen rakkauden mukaan oman suvun nimen kustannuksella. Naisten lojaaliutta parittelukumppaneita kohtaan on huvittava katsoa. Naisen sukunimen vaihto ja miehen sukuun liittyminen on muuten yksi syy siihen miksi tyttölapsia ei haluta. Heistä kasvaa toisen suvun jäseniä, kaunis naista alistava perinne siis.
Omalla kohdallani ei ole vaikea päättää kummalle haluan olla uskollinen, omalle verelleni vai miehelle joka haluaa heittää mällit päälleni. Jos sukunimestä tahtoo kauniimman, löytyy omasta suvusta varmasti vaihdettava nimi sinullekin.
On vain täydellisen älytöntä vaihtaa nimeä miehen mukaan joka on tarkoitettu siementämään useita naisia eikä vain sinua.
Nimi on osa identiteettiä. Nainen vaihtaa identiteettiään miehen takia. Hirveä vaiva ei minkään takia.
Mitä kertoo sinusta, että tehtailet pakkomielteisesti avauksia samasta aiheesta? Sitä, että lääkkeet on taas jääneet ottamatta.
Keskittyisit oikeasti elämään omaan elämääsi. Miksi kuvittelit että kaikki parisuhteet (ja varsinkin ne avioliitot) ovat täynnä pelkkiä alistavia pettäjämiehiä ja mällien heittämistä naamalle? Jos ei sinua kukaan kumppani ole koskaan kunnioittanut, niin ei se tarkoita sitä, etteivät muut naiset voisi elää tasapainoisissa suhteissa.
Nim. 14 vuotta naimisissa, ei kertaakaan mällejä naamalle
Miksi vauhkoonnuit?
Kalahtiko palikka arkaan paikkaan?
Ööh, mikä palikka? En mielestäni vauhkonnut edellisessä viestissäni. Ihmettelen vaan ap:n innostusta tehdä näitä samankaltaisia aloituksia liukuhihnalta. Asetelma niissä on AINA sama, miehet on pettäviä alistajasikoja, ja vaimot tyhmiä alistuvia nöösejä, ja ne tunnistaa kilometrin päähän saman henkilön tekosiksi. Se että ap on jotain mieltä jostain asiasta, ei tee sitä faktaa vaikak kuinka jankuttaisi.
Älä avaa niitä aloituksia.
Tuo minua on naurattanut kun ihmiset kuvittelevat täällä (aika vilkaalla palstalla) tunnistavansa kirjoittajat. Oikeasti höpö höpö. Täällä on aika paljon eri kirjoittajia.
Minäkään en esimerkiksi ole ap.
Mitä itse siinä jankutat?
Kynnysmatto!
No, otahan sinäkin sitten ne omat lääkkeesi.
Tuo on todella kulunut ja lapsellinen fraasi.
Sitä heittelevät häviäjät jotka eivät keksi muuta.
Eikö hävetä?
Etkö oikeasti mitään muuta keksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muslimimiehetkin haluavat ehdottomasti antaa naisilleen vapauden käyttää huivia. Se on naisen arvostamista heille.
Tätä ilmiötä kutsutaan kotisokeudeksi. Oman kulttuurin epäkohtia ei hahmoteta samalla tavalla. Huomaa tästä keskustelusta. Islam on hyvä esimerkki. Nainen "saa olla palveleva", "saa kunnian olla neitsyt", "saa kunnian olla tekemättä töitä".
Kaiken voi pukea nätiksi.
Vinku vinku lässyn lässyn
0/5 paskin provo tähänmennssä!
Olet ap oikeassa tuossa nimien venkslauksessa, kun ajattelee kuinka lyhyitä liittoja solmitaan. Mutta, harvapa sitä voi tietää etukäteen miten pitkään/lyhyeen yhdessäolo kestää. Sopimusta solmimassa on kuitenkin kaksi osapuolta. Jos toinen osapuoli haluaa liiton päättyvän, niin minkäs toinen sille voi.
Työlästä ja kallista oli hankkia avioitumisen jälkeen uudet paperit, ajokortti, passi, henkilökortti ym. viralliset asiapaperit. Toki silloin ajattelin, että onpa hullun hommaa.
Olisin itse halunnut pitää alkuperäisen nimeni, mutta sen mahdollistama laki tuli voimaan vasta hieman sen jälkeen kun olimme menneet naimisiin. Kaksois- eli hankalista viiva nimistä en itse tykkää ollenkaan.
En uuden nimen takia ole kokenut vaihtaneeni puolta 😁
Omat verenperintöni ei avioituessani tullut mitenkään esteellisenä mieleeni, johtuisiko siitä, että olen alakoululaisena saanut epäonnistuneen leikkauksen seurauksena verensiirron, eli jonkun vieraan verta, huh helvati. Mutta kiitos, se kuitenkin pelasti minut. Myös itse olen ahkera verenluovuttaja (heti kun täytin 18v) uskon, että olen vastavuoroisesti ollut jollekin toiselle avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kertoo sinusta, että tehtailet pakkomielteisesti avauksia samasta aiheesta? Sitä, että lääkkeet on taas jääneet ottamatta.
Keskittyisit oikeasti elämään omaan elämääsi. Miksi kuvittelit että kaikki parisuhteet (ja varsinkin ne avioliitot) ovat täynnä pelkkiä alistavia pettäjämiehiä ja mällien heittämistä naamalle? Jos ei sinua kukaan kumppani ole koskaan kunnioittanut, niin ei se tarkoita sitä, etteivät muut naiset voisi elää tasapainoisissa suhteissa.
Miksi vauhkoonnuit?
Ööh, mikä palikka? En mielestäni vauhkonnut edellisessä viestissäni. Ihmettelen vaan ap:n innostusta tehdä näitä samankaltaisia aloituksia liukuhihnalta. Asetelma niissä on AINA sama, miehet on pettäviä alistajasikoja, ja vaimot tyhmiä alistuvia nöösejä, ja ne tunnistaa kilometrin päähän saman henkilön tekosiksi. Se että ap on jotain mieltä jostain asiasta, ei tee sitä faktaa vaikak kuinka jankuttaisi.
Tuo minua on naurattanut kun ihmiset kuvittelevat täällä (aika vilkaalla palstalla) tunnistavansa kirjoittajat. Oikeasti höpö höpö. Täällä on aika paljon eri kirjoittajia.
Kynnysmatto!
Eikö hävetä?
Ei hävetä yhtään. Eikä ole tarvetta keksiä muutakaan, niin kauan kun sinä teet, päivä toisensa jälkeen, näitä samoja aloituksia. Sovitaan, että keksin jotain uutta sitten kun sinäkin vaihdat levyä, ja lopetat nämä naisvihamieliset aloituksesi.
Korkean statuksen naiset kuten Clinton näyttävät pöljiltä kantaessaan munantarjoajamiestensä nimiä. Siis ainoa asia mikä tulee mieleen on aisankannatus.
Naiset eivät ymmärrä alentavansa statustaan. Miehet ovat naisia arvivaltaisempia, eivätpä näytä nimiä vaihtelevan. Nimen vaihtaminen on alistumista. Onko niin vaikea myöntää? Siitä se perinne on lähtenyt ja perinne elää lähes kaikissa maailman kulttuureissa. Useissa maissa naiset ovat miehen kotiin liittyviä ja hylkäävät oman sukunsa. Niin käsittämättömän ruma symboli vaihtaa nimeään.
Miehille usein korostetaan jo lapsuudessa kuinka tärkeää oman suvun ja samalla nimen jatkaminen on, vanhempia taas ei samalla tavalla kiinnosta että tyttären nimi vaihtuu kun se on normi.
Veikkaan että aloittaja on mies. On jotenkin kiinni spermoissa ja seksissä. Kyllä sinäkin löydät vielä naisen, kasva ensin aikuiseksi ja lopeta vauva-palstoilla naisten trollaus.
Ajateltiin ottaa miehen kanssa hänen isoäitinsä aatelisnimi kun on laillista Suomessa toisinkuin hänen kotimaassan. Niin että mites nyt kun otetaan NAISEN sukunimi vaikka ollaan molemmat melko konservatiivisia ja perinteisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vauhkoonnuit?
Kynnysmatto!
Eikö hävetä?
Ei hävetä yhtään. Eikä ole tarvetta keksiä muutakaan, niin kauan kun sinä teet, päivä toisensa jälkeen, näitä samoja aloituksia. Sovitaan, että keksin jotain uutta sitten kun sinäkin vaihdat levyä, ja lopetat nämä naisvihamieliset aloituksesi.
Voi lapsirukka kun minä en ole yhtään tällaista aloitusta tehnyt.
Täällä on tapana että aloituksen tehnyt laittaa viestiensä perään "ap"
Olet aika yksinkertainen jos kuvittelet että vain 1 ihminen voi olla tuota mieltä mitä ap. tässä on.
Siis, ihan oikeasti tämä on aika vilkas palsta. Täällä kirjoittelee tuhansia, kymmeniä tuhansia ihmisiä.
Koita tajuta.
Miksi suututte naiset, jos ette muka ole alistuneita lampaita?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten naiset vaihtavat myös harvinaiset nimensä miesten talonpoikaisnimiin?
Abreu->HeiskariKyllä kannattaa. Lisäksi osaisitteko käsitellä aihetta ihan yleiseltä kantilta ilman että selostatte miksi juuri itse otatte miehen nimen. Enpä oikein usko että 70% naisen nimen vaihdoista johtuu siitä että miehen nimi oli kauniimpi.
Uudistajia naiset eivät ole. Avioperinteet ovat naisen pahin alistaja mutta tässäkin keskustelussa huomaa että kun alistaminen on kaunista niin se kelpaa. Niin paljon opittavaa teillä tyttöset.
Abreu taitaa olla aika paljon yleisempi nimi kuin Heiskari, joita lienee koko maailmassa alle 1000.
Naisissa on lappu niin kuin vaatteissakin, johon mies kirjoittaa nimensä omistuksen merkiksi.
https://verkkopalvelu.vrk.fi/nimipalvelu/nimipalvelu_sukunimitop.asp?L=1
Sukunimeni oli yksi noista, joten otin mielelläni mieheni harvinaisemman sukunimen.