Nuoren aikuisen lapseni elämä huolestuttaa
Jäi työttömäksi (muista kuin omasta syystään), eikä ole nyt kuukauteen löytänyt uutta työtä yrittämisestä huolimatta ja motivaatio alkaa olla loppumassa. Hänellä ei ole yhtäkään kaveria, eikä oikein harrastuksiakaan. Omissa oloissaan hyvin pitkälti omassa kodissaan, jos hänen avopuolisonsa ei ole kotona.
Viime kerralla kun näin häntä, niin oli selkeästi apean oloinen. On sanonut, ettei oikein tiedä mitä haluaa elämältä.
Tiedän, että hän on omillaan asuva aikuinen, mutta silti kannan hänestä huolta. Pelkään oikeasti, että hän syrjäytyy kokonaan
Kommentit (35)
Hyvälle työntekijälle on aina töitä.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sinä uskottelet itsellesi, kunnes saat potkut.
Vierailija kirjoitti:
On puoliso, mutta ei kavereita?
En ole ap, mutta minun mielestä nuorella aikuisella pitäisi olla myös kavereita, vaikka olisikin parisuhde. Kyllä nyt ihminen muitakin ihmisiä elämäänsä tarvitsee
Vierailija kirjoitti:
No kerro mistä löytyy? Kerro osoite, niin olen maanantaina klo 8 paikan päällä.
- kolmella tutkinnolla ja 20 vuoden kokemuksella varustettu työtön keski-ikäinen mies
Opiskelupaikkaa hakemaan ! Siellä saa myös opiskelukavereita !
Ajatella, että tähänkin tyyppiin on valtio sijoittanut lapsilisinä, neuvolakäynteinä, koulutuksina jne. kymmeniä, satoja tuhansia euroja veronmaksajien rahaa. Ja tässä on tulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta minun mielestä nuorella aikuisella pitäisi olla myös kavereita, vaikka olisikin parisuhde. Kyllä nyt ihminen muitakin ihmisiä elämäänsä tarvitsee
Kavereiden saaminen on paljon vaikeampaa kuin parisuhteen
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, että tähänkin tyyppiin on valtio sijoittanut lapsilisinä, neuvolakäynteinä, koulutuksina jne. kymmeniä, satoja tuhansia euroja veronmaksajien rahaa. Ja tässä on tulos.
Ai työttömyys, joka ei ole edes omaa syytä? Onko sulla kaikki inkkarit kanootissa varmasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kavereiden saaminen on paljon vaikeampaa kuin parisuhteen
Miten se nyt tähän liittyy? Parisuhde taas tuhoaa useasti kaverisuhteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä alapeukutettavaa tässäkin nyt on?
Tee huoli-ilmoitus, hänellä on varmasti skitsofrenia tai kaksisuuntainen mielialahäiriö. Saattaa myös olla persoonallisuushäiriö jos saa mieleensä ajatuksia. Myöntäkää kaikki virheet sossuille ja luottakaa etteivät kieli poliiseille jos kerrotte luottamuksellisia toilailuitanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin?
No mietipä sitä vähän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut aina pelkästään puoliso. Ei ole vaikuttanut työpaikkoihin mitenkään.
Et ap maininnut, minkä alan koulutus aikuisella lapsellasi on, vain onko mitään koulutusta peruskoulun jälkeen. Jos tekee jatkuvasti ns. hanttihommia, niin aina on irtisanomisuhan alla. Eikö hänen kannattaisi hakeutua ammattiin johtavaan koulutukseen? En tarkoita mitään työllisyyskursseja, vaan ihan oikeaa koulutusta. Nykyisinhän monet melko iäkkäätkin hakeutuvat uudelleen koulutukseen ja vaihtavat alaa. Sinun lapsesi ei liene kovinkaan iäkäs, joten ei muuta kuin seuraa hakuaikoja ja laittaa hakemuksen vetämään. Tältä syksyltä hakuajat ovat jo menneet, mutta keväällä on uusi mahdollisuus. Jos töitä ei heti löydä, kannattaisi käydä vaikka tietotekniikan kursseja, elleivät taidot sitten ole jo erittäin hyvät. Muitakin kursseja voi harkita kansalaisopistosta oman kiinnostuksen mukaan. Sieltä voi myös löytää uusia tuttavia.
Vierailija kirjoitti:
Tee huoli-ilmoitus, hänellä on varmasti skitsofrenia tai kaksisuuntainen mielialahäiriö. Saattaa myös olla persoonallisuushäiriö jos saa mieleensä ajatuksia. Myöntäkää kaikki virheet sossuille ja luottakaa etteivät kieli poliiseille jos kerrotte luottamuksellisia toilailuitanne.
Sinä olet avohoidon tukitoimien tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen jättänyt veljestäni huoli-ilmoituksen, ei mitään hyötyä. Ne soittaa kerran ja jos veli sanoo että kaikki on hyvin niin homma jää siihen. Vuosikausia ollaan koitettu saada sitä hoitoon mutta ei vaan onnistu. Surullista.