Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kertoo naisista että he ovat valmiita ottamaan vieraan suvun nimen itselleen?

Vierailija
12.12.2016 |

Jotenkin käsittämätöntä. Vieläpä nykyisillä eroprosenteilla ihan hullua että aletaan venkslaamaan sukunimiä väliaikaisen ja epävakaan romanttisen rakkauden mukaan oman suvun nimen kustannuksella. Naisten lojaaliutta parittelukumppaneita kohtaan on huvittava katsoa. Naisen sukunimen vaihto ja miehen sukuun liittyminen on muuten yksi syy siihen miksi tyttölapsia ei haluta. Heistä kasvaa toisen suvun jäseniä, kaunis naista alistava perinne siis.

Omalla kohdallani ei ole vaikea päättää kummalle haluan olla uskollinen, omalle verelleni vai miehelle joka haluaa heittää mällit päälleni. Jos sukunimestä tahtoo kauniimman, löytyy omasta suvusta varmasti vaihdettava nimi sinullekin.

On vain täydellisen älytöntä vaihtaa nimeä miehen mukaan joka on tarkoitettu siementämään useita naisia eikä vain sinua.

Nimi on osa identiteettiä. Nainen vaihtaa identiteettiään miehen takia. Hirveä vaiva ei minkään takia.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä sukuniminaiset ovat niitä samoja jotka tekevät kaiken muunkin suhteessa ja kodissa ja sitten ihmettelevät kun "mies ei tee mitään". Ei tee ei, kun sinäkin opetat hänelle että teet itse kaikki muutokset. Nainen sitoutuu, vaihtaa nimensä, suunnittelee häät ja ihmettelee kun miestä ei kiinnosta.

Vierailija
82/95 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin käsittämätöntä. Vieläpä nykyisillä eroprosenteilla ihan hullua että aletaan venkslaamaan sukunimiä väliaikaisen ja epävakaan romanttisen rakkauden mukaan oman suvun nimen kustannuksella. Naisten lojaaliutta parittelukumppaneita kohtaan on huvittava katsoa. Naisen sukunimen vaihto ja miehen sukuun liittyminen on muuten yksi syy siihen miksi tyttölapsia ei haluta. Heistä kasvaa toisen suvun jäseniä, kaunis naista alistava perinne siis.

Omalla kohdallani ei ole vaikea päättää kummalle haluan olla uskollinen, omalle verelleni vai miehelle joka haluaa heittää mällit päälleni. Jos sukunimestä tahtoo kauniimman, löytyy omasta suvusta varmasti vaihdettava nimi sinullekin.

On vain täydellisen älytöntä vaihtaa nimeä miehen mukaan joka on tarkoitettu siementämään useita naisia eikä vain sinua.

Nimi on osa identiteettiä. Nainen vaihtaa identiteettiään miehen takia. Hirveä vaiva ei minkään takia.

Mitä kertoo sinusta, että tehtailet pakkomielteisesti avauksia samasta aiheesta? Sitä, että lääkkeet on taas jääneet ottamatta.

Keskittyisit oikeasti elämään omaan elämääsi. Miksi kuvittelit että kaikki parisuhteet (ja varsinkin ne avioliitot) ovat täynnä pelkkiä alistavia pettäjämiehiä ja mällien heittämistä naamalle? Jos ei sinua kukaan kumppani ole koskaan kunnioittanut, niin ei se tarkoita sitä, etteivät muut naiset voisi  elää tasapainoisissa suhteissa.

Nim. 14 vuotta naimisissa, ei kertaakaan mällejä naamalle

Miksi vauhkoonnuit?

Kalahtiko palikka arkaan paikkaan?

Ööh, mikä palikka? En mielestäni vauhkonnut edellisessä viestissäni. Ihmettelen vaan ap:n innostusta tehdä näitä samankaltaisia aloituksia liukuhihnalta. Asetelma niissä on AINA sama, miehet on pettäviä alistajasikoja, ja vaimot tyhmiä alistuvia nöösejä, ja ne tunnistaa kilometrin päähän saman henkilön tekosiksi. Se että ap on jotain mieltä jostain asiasta, ei tee sitä faktaa vaikak kuinka jankuttaisi.

Älä avaa niitä aloituksia.

Tuo minua on naurattanut kun ihmiset kuvittelevat täällä (aika vilkaalla palstalla) tunnistavansa kirjoittajat. Oikeasti höpö höpö. Täällä on aika paljon eri kirjoittajia.

Minäkään en esimerkiksi ole ap.

Mitä itse siinä jankutat?

Kynnysmatto!

No, otahan sinäkin sitten ne omat lääkkeesi.

Tuo on todella kulunut ja lapsellinen fraasi.

Sitä heittelevät häviäjät jotka eivät keksi muuta.

Eikö hävetä?

Etkö oikeasti mitään muuta keksi?

Ei hävetä yhtään. Eikä ole tarvetta keksiä muutakaan, niin kauan kun sinä teet, päivä toisensa jälkeen, näitä samoja aloituksia. Sovitaan, että keksin jotain uutta sitten kun sinäkin vaihdat levyä, ja lopetat nämä naisvihamieliset aloituksesi.

Voi lapsirukka kun minä en ole yhtään tällaista aloitusta tehnyt.

Täällä on tapana että aloituksen tehnyt laittaa viestiensä perään "ap"

Olet aika yksinkertainen jos kuvittelet että vain 1 ihminen voi olla tuota mieltä mitä ap. tässä on.

Siis, ihan oikeasti tämä on aika vilkas palsta. Täällä kirjoittelee tuhansia, kymmeniä tuhansia ihmisiä.

Koita tajuta.

Ohis, mutta tämä kyseinen ap ei kyllä laita viestiensä perään mitään tunnisteita, silti tästäkin ketjusta on tunnistettavissa useampia hänen kirjoittamiaan tekstejä. en ole tuo kenelle vastasit, mutta olen huomannut saman kuin hän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä se nyt niin iso osa sun identiteettiäsi ole. Suurin osa meidän sukunimistä on alle 100 vuotta vanhoja. Vasta sillon tuli sukunimet pakolliseksi. Sitä ennen me mentiin jonkun poikina/tyttärinä ja talojen nimillä. Vanhoissa tarinoissa olevat sukunimet eivät siis olleet sukunimiä vaan juurikin talojen nimiä. 

Länsi-Suomessa ja talonpojilla. Kaupungeissa sen sijaan on ollut jo keskiajalla lisänimiä, joista monet sukunimet ovat kehittyneet. Ja Itä-Suomessa on ollut sukunimiä viimeistään 1200-luvulla.

Vierailija
84/95 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se niin on, että arvovaltaisen aseman saavuttanut nainen työelämässä muuttaa nimensä mennessään naimisiin, niin kollegojen kunnioitus häntä kohtaan katoaa. Tossu mikä tossu.

Rumuusargumentin ymmärrän, jos nainen on nuori, mutta jos vielä kolmikymppisenä ja/tai uran luoneena on sillä helvetin rumalla nimellä ja sitten muka vaihtaa rumuuden vuoksi, niin selittely haiskahtaa.

Vierailija
85/95 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis en halua häitä, korkeintaan mukava hieno illallinen ja kahvittelu.

Enkä myöskään sormusta, en kihla- enkä hääsormusta.

Mies on semiperinteinen, on katollisesta perheestä, ihan mielelläni otan hänen sukunimensä! 😀

Sukunimeni on äitini etäisän sukunimi. En ikinä nää pappaani enkä äitini puolisisaruksia. Facebookista kun luen näiden sukulaisten juttuja niin lähinnä hävettää! 😂

Eli paaaskåt verestä, mun avomies on mun perhe.

Vierailija
86/95 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen nimi se todennäköisesti on alun perinkin. Nimittäin isän nimi. Ei ole mitään "omia nimiä". 

Oma nimeni on kyllä äitini nimi.

Vierailija
87/95 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin mieheni sukunimen, mutta minusta jokainen voi tehdä, kuten itse haluaa. Joku ottaa miehen nimen, pitää omansa, ottaa kaksoissukunimen tai mies ottaa naisen nimen. Jokainen vaihtoehto on yhtä hyvä.

Minä voisin omasta valinnastani kertoa. Halusin, että perheellä olisi yhteinen nimi, jos tulee lapsia enkä halunnut ainakaan kaksoissukunimeä "Niemi-Holm", se ei tuntunut omalta jutulta, vaikka monelle se on hyvä ratkaisu.  Mies olisi varmaan voinut ottaa tuon Niemi-nimen, mutta minä itse halusin vaihtaa ja koen, että sain kaksi sukua tässä. Niemi on aina mun sisimmässä ja mun geeneissä, ikuisesti mukana. Sen sijaan Holm tulee avioliiton kautta ja avoimin sydämin otan myös Holmin suvun omakseni.  Minulla on kaksi sukua: Niemi olen geeneiltäni ja ihanan Holmin suvun sain avioliiton kautta. Eipä siinä sen kummempaa.

Aloittajalle sanoisin sen verran, että jos sinulle puoliso on "joku joka heittää mällit päälle" niin olen pahoillani puolestasi. Minulle puoliso on elämän rakkaus ja avoimin mielin avaan sydämeni myös hänen perheelle ja suvulle, kuten hänkin minun perheelle ja suvulle. Jokainen pariskunta valkkaa itse ja moni pitää oman nimensä ja sit taas osa haluaa sen yhteisen, jotta lapsilla ja vanhemmilla olisi kaikilla sama sukunimi. Seuraavaksi valitaan, kumman nimi. Meille valikoitui se miehen nimi "Holm" ja jotkut päätyy naisen sukunimeen, tässä tapauksesa "Niemi". Ei ole kovinkaan iso juttu tai problemaattinen asia yhteiskunnassa tämä, vaan enemmänkin yksilöiden (monenlaista) valintaa.

Vierailija
88/95 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja taitaa olla oikeia kunnon miehiä vihaava rekkalesbo. Anteeksi miehet hänen puolestaan, tämän törpön kirjoitukset ovat teitä loukkaavia ja erittäin typeriä.

N47

Onko sulla ihan kaikki kotona? Miehillä on aina ollut ja tulee olemaankin oikeus pitää oma nimensä aviossa, ei tässä heistä ole kyse.

Tässä se juuri nähdään, naiset pyytelevät anteeksi samojen oikeuksien vaatimista kuin miehillä on, ja miehet sen kuin nauravat partaansa.

Vierailija
89/95 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan miehen sukunimen jos se on harvinaisempi kuin omani. Mikä on aika epätodennäköistä sillä sukunimeämme on parillakymmenellä hengellä. En ikinä voisi olla Virtanen tai muu yleinen sukunimi. Toivon että mies ottaisi oman sukunimeni jos hänellä on yleinen sukunimi.

Vierailija
90/95 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin tyttönimestäni eroon, sillä oli huono kaiku...

Vierailija
91/95 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole enää vieras suku, jos nainen on jo ehtinyt tutustua miehen sukuun.

Niin, ja itse kun menen naimisiin otan ehdottomasti mieheni sukunimen. Haluan olla naimisiin mentäessä mieheni vaimo enkä enää mikään isäni tyttö. Harmi vain kun minun nykyinen mieheni haluaisi ottaa minun sukunimeni, vaikka tietää miten tärkeää minulle on saada mieheni sukunimi.

Vierailija
92/95 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naimisiin mennessä minusta tulee rouva, niin on luonnollisempaa, että olen mieheni rouva kuin isäni rouva. Olen mieluumin rouva Lahtinen mieheni mukaan kuin rouva Koskinen isäni mukaan.

Minusta on koko ajan kuulostanut omituiselta kun on sanottu rouva Jenni Haukio. Eihän hän isänsä vaimo ole vaan Sauli Niinistön.

Vierailija
93/95 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä se nyt niin iso osa sun identiteettiäsi ole. Suurin osa meidän sukunimistä on alle 100 vuotta vanhoja. Vasta sillon tuli sukunimet pakolliseksi. Sitä ennen me mentiin jonkun poikina/tyttärinä ja talojen nimillä. Vanhoissa tarinoissa olevat sukunimet eivät siis olleet sukunimiä vaan juurikin talojen nimiä. 

Se oli noin vain länsisuomessa, itäsuomalaiset nen-päätteiset sukunimet ovat Euroopan vanhimpia kansan käyttämiä sukunimiä. Minun isäni puoleinen sukunimi on sukututkimuksen mukaan kulkenut isältä pojalle 1500-luvun lopusta tähän päivään ja äitini puoleinen sukunimi esiintyy periytyvänä nimenä ensimmäisen kerran 1400-luvun puolessavälissä.

Samoin pohjoisessa, oma sukunimeni löytyy 1500-luvun kirkonkirjoista, ja sitä vanhempia ei ole, joten nimi voi olla paljonkin vanhempi. Miehenkin sukunimellä on useamman sadan vuoden historia, samoin äitini suvun nimillä. Tuo talon nimi-juttu taitaa koskea vain Pohjanmaata.

Vierailija
94/95 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on koko ajan kuulostanut omituiselta kun on sanottu rouva Jenni Haukio. Eihän hän isänsä vaimo ole vaan Sauli Niinistön.

jeNNINIINIstö

Vierailija
95/95 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis en halua häitä, korkeintaan mukava hieno illallinen ja kahvittelu.

Enkä myöskään sormusta, en kihla- enkä hääsormusta.

Mies on semiperinteinen, on katollisesta perheestä, ihan mielelläni otan hänen sukunimensä! 😀

Sukunimeni on äitini etäisän sukunimi. En ikinä nää pappaani enkä äitini puolisisaruksia. Facebookista kun luen näiden sukulaisten juttuja niin lähinnä hävettää! 😂

Eli paaaskåt verestä, mun avomies on mun perhe.

Ai on perheellä ollut oikein katto. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan