Nykyäidit ovat hoikkia!
Ainakin täällä Helsingissä, kotiäidit ovat todella hoikkia. Hoikempia kuin lapsettomat naiset usein. Käyn paljon erilaisissa tapahtumissa lapsen kanssa ja pistää silmään tuo äitien hoikkuus kun itse olen ylipainoinen äiti (vaikka urheilen ja syön ihan hyvin).
Itse olin lihava jo ennen raskaaksi tuloa joten olen sitä nytkin (vaikka raskauskilot ovat hävinneet) sen vuoksi tuo hoikkuus pistää silmään.Onko se sitten niin että hoikat naiset ovat saaneet miehen ja lisääntyneet joten ovat hoikkia sitten äiteinäkin, kun muuten naisissa on paljon ylipainoisia nykyään?
En voi kuin ihailla niitä hoikkia äitejä, ja samalla tunnen omantunnon pistoksen kun en itse ole samanlainen.
Oletteko huomanneet saman? Äidit eivät enää ole niitä kulahtaneita joilla vartalo on mennyt pilalle vaan paremman näköisiä kuin lapsettomat ikätoverinsa.
Kommentit (5)
Juu luulevat sillä pitävänsä miehensä kun oksentavat ruokansa
Miehet taas tykkää muodoista.
Laihuus rypistää,tukka lähtee ja nälkä vetää naaman naaman norsun veelle.
Mammaryhmässä ainakin on paljon lihavia. Mutta ovat olleet jo ennen raskautta. Sitten on niitä jotka elää miehensä rahalla ja laihduttaa kodinhoidontuen aikana, vievät kuntosalien lapsiparkkiin yms.
Inhoan muita äitejä.
sopivastikiloja kirjoitti:
Juu luulevat sillä pitävänsä miehensä kun oksentavat ruokansa
Miehet taas tykkää muodoista.
Laihuus rypistää,tukka lähtee ja nälkä vetää naaman naaman norsun veelle.
Miehet tosiaan tykkäävät muodoista eli normaalipainoisista/hoikistakin naisista, joilla on vieläpä tukka päässä. Ylipainoinen ei ole yhtä kuin muodokas.
Minunkin kaupungissani näkyy että äidit juoksevat rattaiden kanssa ja urheilevat ja ovat oikeasti hoikkia. Neuvoloissa ja muualla näen vain hoikkia naisia.
Itsekin lihoin kolme vuotta sitten todella paljon (olin ennen anorektinen) ja nyt raskausaikana lihonnut lisää. Mutta raskauden syyksi en pistä siis painonnousuani. Olen itsekin ylipainoinen ollut nyt kaks vuotta.
En ole ikinä muiden painoon kiinnittänyt huomiota sillä tavalla, vaikka itse aina halusinkin olla oikein laiha.
Vasta lihottuani olen ollut onnellinen ja löytänyt itseni -en ymmärrä miksi halusin vain olla laihempi ja laihempi, nyt kun näen kuvia itsestäni hoikkana tai normaalipainoisena tai edes bormipainon ylärajoilla, ihmettelen että miksi en voinut olla silloin tyytyväinen itseeni? Miksei mikään riittänyt?
Mutta niin, minäkin ihailen sitä että joku pysyy hoikkana, mutta siis sillä tavalla liikunnalla ja onnellisesti. Ja olenkin ajatellut että kunhan raskaus on ohi niin laihdutan sitten. Haluaisin jo nyt laihduttaa mutta vauva on minulle tärkein että hän saa aivan kaikki vitamiinit ja hivenaineet.
Aion olla itselleni armollinen ja tietenkin myös muille kun laihdutan. :) olisi kyllä ihanaa löytää ylipainoisia äitejä lähiseudulta, joiden kanssa yhdessä käydä vaunulenkeillä.
Olkaamme toisille lämpimiä ja positiivisia. Kyllä me lihavat tiedostetaan meidän ulkomuotomme ja moni kyllä onnistuukin laihduttamaan. Oli kroppa silti millainen tahansa, minusta kenelläkään ei ole haukkua toista laihaksi tai lihavaksi.
Joo... tosiaan ainakin täällä Munkin seudulla ei ole lihavia pikkulasten äitejä.
Muutenkin lihavia on todella vähän iäkkäämmisskään sukupolvissa. Tupakoiviakaan ei näy.
Hyvinvointi on eriytyneempää nykyään kuin ennen.