Mitä ruokaa tehdä josta saa eväät useammalle päivälle?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua ihmisiä, jotka syövät samaa ruokaa monena päivänä peräkkäin. En mä ainakaan tiedä mitä haluan huomenna syödä
Erikoista. Miten teet esim. chili con carnen? Siihenhän tulee purkillinen tomaattimurskaa. Laitatko vaan puoli purkillista ja jemmaat loput jääkaappiin odottamaan seuraavaa kertaa?
Kutsun kaverit kylään syömään
Kiva. Liittyy tähän keskusteluun miten?
Teen ison satsin ruokaa vain jos saan kavereita syömään. Silloin voi tehdä chili con carnea, tortilloja tai sen tyyppistä ruokaa. Näin ei tarvitse syödä samaa ruokaa seuraavana päivänä. Sillä tavalla liittyy
Mitä teet niinä päivinä kun ei ole kavereita tulossa syömään? Anna jotain esimerkkiruokia.
Nuudelikeitto katkaravuilla/kanalla
Bratwurstia ja hapankaalia
Kaupan tiskistä jotain valmista esim. grillattu broileri tai loimulohi
Lihatiskiltä sopiva määrä lihaa yhtä pihviateriaa varten
Tai sitten käyn jossain syömässä
Jokainen tietty tyylillään, mutta itse tykkään tehdä näin
Mitä tahansa, kunhan sitä on riittävä määrä muutamaksi päiväksi. Höh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua ihmisiä, jotka syövät samaa ruokaa monena päivänä peräkkäin. En mä ainakaan tiedä mitä haluan huomenna syödä
Erikoista. Miten teet esim. chili con carnen? Siihenhän tulee purkillinen tomaattimurskaa. Laitatko vaan puoli purkillista ja jemmaat loput jääkaappiin odottamaan seuraavaa kertaa?
Kutsun kaverit kylään syömään
Kiva. Liittyy tähän keskusteluun miten?
Teen ison satsin ruokaa vain jos saan kavereita syömään. Silloin voi tehdä chili con carnea, tortilloja tai sen tyyppistä ruokaa. Näin ei tarvitse syödä samaa ruokaa seuraavana päivänä. Sillä tavalla liittyy
Mitä teet niinä päivinä kun ei ole kavereita tulossa syömään? Anna jotain esimerkkiruokia.
Nuudelikeitto katkaravuilla/kanalla
Bratwurstia ja hapankaalia
Kaupan tiskistä jotain valmista esim. grillattu broileri tai loimulohi
Lihatiskiltä sopiva määrä lihaa yhtä pihviateriaa varten
Tai sitten käyn jossain syömässä
Jokainen tietty tyylillään, mutta itse tykkään tehdä näin
Eli paljon einestä ja muiden tekemää ruokaa. Arvasin.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ole huomannut että monet ruuat vain paranee lämmitettäessä: pataruuat, kastikkeet, monet laatikkoruuat, keitot jne. Risottoa ja kalaruokia minäkään en lämmittele mutta kaikkea muuta kyllä. Meillä tiedetään aina mitä halutaan syödä ja 2 pvän ruuat on normaalia. Erinomaista ruokaa voi syödä vaikka joka päivä! Jos 2. päivän jälkeen vielä jää pakastan annoksia kiirepäivien varalle.
Monissa hienoissa ravintoloissa maailmalla pataruuat tehdään edellisenä päivänä, jos et sattunut tietämään;D Rilletet ja confitit tehdään jopa viikkoja ennen tarjoamista.
Mutta vastauksena ap:lle:
- kaikki mainitut - erityisesti pataruuat.
- uunijuureksia runsaasti ja vaikka broilerin tai possun file siihen päälle. Seuraavana päivänä sitten ylijääneistä paahdetuista juureksista sosekeitto 1-2 päivälle.
Mä osaan tehdä ison satsin ja pakastaa ylijääneen ruoan. Näinkään ei tarvitse syödä samaa ruokaa seuraavana päivänä eikä myöskään valmistaa chili con carnea alusta asti jos sattuu iskemään mieliteko joskus myöhemmin. Säästyy sähköä, rahaa ja pankkitili kiittää.