Mitä ruokaa tehdä josta saa eväät useammalle päivälle?
Kommentit (25)
En tajua ihmisiä, jotka syövät samaa ruokaa monena päivänä peräkkäin. En mä ainakaan tiedä mitä haluan huomenna syödä
Joku pataruoka, paranee vaan vanhetessaan. Mä teen usein sellaista chili con carne tyyppistä (jauhelihaa, papuja, tulisia mausteita, tomaattia) ja syön sitä eri lisukkeiden kanssa. Loppu menee yleensä kylmänä salaatin ja majoneesin kanssa vähän kuin tacosalaattina.
Vierailija kirjoitti:
Joku pataruoka, paranee vaan vanhetessaan. Mä teen usein sellaista chili con carne tyyppistä (jauhelihaa, papuja, tulisia mausteita, tomaattia) ja syön sitä eri lisukkeiden kanssa. Loppu menee yleensä kylmänä salaatin ja majoneesin kanssa vähän kuin tacosalaattina.
Eli chili con carne, karjalanpaisti, pörkölt, intialainen linssipata tuli nyt ekana mieleen näist hyvistä pataruoista.
Kaikkia patoja, keittoja ja laatikoita on helppo tehdä isompina annoksina ja laittaa eväsrasiaan.
Vihannekset voi saman tien kaupasta tultua pilkkoa valmiiksi rasioihin, joista niitä sitten lisätään ruokiin. Evässalaatin teko on helppoa, kun on valmis "salaattibuffet" jääkaapissa. Vihannekset eväsrasiaan, siemensekoitusta ja oliiviöljyä tai maustettua etikkaa loraus, kansi kiinni ja ravistetaan. Siihen päälle sitten edellisen päivän lohen tai kanan tähteet tai vaikkapa keitetty kananmuna ja persikkaa. Nami!
Vierailija kirjoitti:
En tajua ihmisiä, jotka syövät samaa ruokaa monena päivänä peräkkäin. En mä ainakaan tiedä mitä haluan huomenna syödä
Erikoista. Miten teet esim. chili con carnen? Siihenhän tulee purkillinen tomaattimurskaa. Laitatko vaan puoli purkillista ja jemmaat loput jääkaappiin odottamaan seuraavaa kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö muissakaan asioissa ihmisiä, jotka toimivat toisin kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä kun on kuuden hengen perhe, ruokaa ei yleensä jää seuraavaksi päiväksi. Mehet meillä syövät paljon. Onneksi. En itsekkään tykkää syödä samaa ruokaa monta peräkkäistä päivää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista. Miten teet esim. chili con carnen? Siihenhän tulee purkillinen tomaattimurskaa. Laitatko vaan puoli purkillista ja jemmaat loput jääkaappiin odottamaan seuraavaa kertaa?
Kutsun kaverit kylään syömään
Keitot laatikot ja kisaukset. Makaronilaatikot ja erilaiset mössöt, missä on esim. kanaa riisiä ja kasviksia sekaisin on mielestäni helpoin kuljettaa ja lämmittää. Nyt mulla on lämpiämässä pasta ja herkkusienisipulikastike samaa tarkoitusta varten.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ruokaahan kannattaa pakastaa lounasannoksiksi. Pakastimesta sitten valitsee sen, mikä milloinkin maistuu. Ison ruokamäärän tekeminen eväitä varten ei siis tarkoita sitä, että teet 2 vuokallista makaronilaatikkoa ja syöt sitä töissä seuraavat 2 viikkoa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva. Liittyy tähän keskusteluun miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen ison satsin ruokaa vain jos saan kavereita syömään. Silloin voi tehdä chili con carnea, tortilloja tai sen tyyppistä ruokaa. Näin ei tarvitse syödä samaa ruokaa seuraavana päivänä. Sillä tavalla liittyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä? Oletpas kiltti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen ison satsin ruokaa vain jos saan kavereita syömään. Silloin voi tehdä chili con carnea, tortilloja tai sen tyyppistä ruokaa. Näin ei tarvitse syödä samaa ruokaa seuraavana päivänä. Sillä tavalla liittyy
Mitä teet niinä päivinä kun ei ole kavereita tulossa syömään? Anna jotain esimerkkiruokia.
Ihan mitä vaan ruokaa kunhan teet sitä tarpeeksi. Tee vaikka kahta ruokaa , toisen uunissa ja toisen hellalla ja pakasta annoksina loppuviikon ateriat ja syöt ruokaa a joka toinen päivä ja joka toinen päivä ruokaa b.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ruokaahan kannattaa pakastaa lounasannoksiksi. Pakastimesta sitten valitsee sen, mikä milloinkin maistuu. Ison ruokamäärän tekeminen eväitä varten ei siis tarkoita sitä, että teet 2 vuokallista makaronilaatikkoa ja syöt sitä töissä seuraavat 2 viikkoa :D
Näin minäkin teen. Yhden annoksen jätän seuraavaksi päiväksi, seuraavat pakastan. Joskus laiskottelen ja haen lähikaupasta jonkin valmisannoksen. Sieltä tosin saa lounasruokaa tiskiltäkin.
Kiitos hyvistä vinkeistä! Olin jo unohtanut risoton esim. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut härvelistä nimeltä pakastin?
Keittoruokaa iso kattilallinen, on hyvää myös uudelleen lämmitettynä ja tarvittaessa helppo jatkaa.