Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset ovat niin kitsaita rahan antamisen suhteen ja parisuhteessakin pihdataan?

nannamanna
11.12.2016 |

Missään muualla ei pidetä lompakosta kovaa kiinni kun kävellään kerjäläisen ohitse.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

Vierailija
2/12 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että rahat eivät riitä omallekaan perheelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pula-ajoista asti periytynyt pihtaaminen. Siksi talouskaan ei nouse kun ihmiset tekevät kaiken itse ja ostavat mahdollisimman halpaa. Syntyvyyskin on alhainen kun naiset pihtaavat jopa varakkaille miehilleen.

Vierailija
4/12 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sosiaalidemokraattinen ns. hyvinvointivaltio. Se tarkoittaa, että minä HYVIN VOIN kävellä apua tarvitsevan ihmisen ohi tai yli. Jos nyt joku vaikka saa sairauskohtauksen kadulla, niin minähän voin hyvin astua yli ja luottaa että kyllä Setä Valtio hoitaa asian.

Vierailija
5/12 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun itsellekään riittää. Teen töitä itseäni varten.

Vierailija
6/12 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun itsellekään riittää.

Suomessa on myös tapana valehdella raha-asioissa.

Vierailija
7/12 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, mutta totta totta. Itse enkyllä koe ongelmalliseksi puhua rahasta tai tarjota tutuille. Parisuhteessa pihtaan enemmä.

Vierailija
8/12 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi antaisin rahaa noille järjestäytyneen rikollisuuden työläisille?

Kerjääminen pitää kriminalisoida niin nuo kyllä häipyvät täältä sen jälkeen saman tien!

Vierailija
9/12 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurella osalla suomalaisista ei ole käteistä mukanaan vaan he maksavat pankkikortilla. Sitäpaitsi jo vuosia sitten kehotettiin olemaan antamatta rahaa näille kerjäläisille, koska he eivät kerjää itselleen vaan rikollisliigoille. 

Vierailija
10/12 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä voisi jokainen lahjoittaa euron tai kaksi sotaa kärsiville ihmisille joilla on huoli läheisistään kotimaassaan. Siitä saisi ainakin jouluksi matkan katsomaan äitiä ja sukulaisiaan. Kamala kohtaloa olla yksin Suomessa ilman rahaa ja vain mannapuuropaketti vierellään.

Ei rahan antaminen voi olla niin vaikeaa.

Samaa olen myös huomannut kun suomalaiset turistit tulevan lomalle ja heille yritettään myydä pieniä hassuja tuotteita niin suurin osa kieltäytyy, vaikka ideahan on sama kuin kerjäämisessä mutta vastalahjaksi saa krääsää. Ei sitä krääsää tarvitse pitää. Sen voi ostaa ja lahjoittaa pois tai heittää roskikseen. Pääasia on että raha kiertää köyhemmälle. Suomalaiset eivät ole tajunneet tätä hienovaraista sivistynyttä tapaa vaihtaa omaisuutta.

Vierailija
11/12 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meiltä voisi jokainen lahjoittaa euron tai kaksi sotaa kärsiville ihmisille joilla on huoli läheisistään kotimaassaan. Siitä saisi ainakin jouluksi matkan katsomaan äitiä ja sukulaisiaan. Kamala kohtaloa olla yksin Suomessa ilman rahaa ja vain mannapuuropaketti vierellään.

Ei rahan antaminen voi olla niin vaikeaa.

Samaa olen myös huomannut kun suomalaiset turistit tulevan lomalle ja heille yritettään myydä pieniä hassuja tuotteita niin suurin osa kieltäytyy, vaikka ideahan on sama kuin kerjäämisessä mutta vastalahjaksi saa krääsää. Ei sitä krääsää tarvitse pitää. Sen voi ostaa ja lahjoittaa pois tai heittää roskikseen. Pääasia on että raha kiertää köyhemmälle. Suomalaiset eivät ole tajunneet tätä hienovaraista sivistynyttä tapaa vaihtaa omaisuutta.

Olen tajunnut ajat sitten että en anna rahaa kerjäläisille. Työnteosta maksetaan, oleilusta ei.

Vierailija
12/12 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jokainen suomalainen lahjottaisi minulle euron niin voisin olla miljonääri. Sitten voitaisiin tehdä jotastain toisesta miljonääri ja lahjottaisin myös euron hänelle.

Mutta kun kansa on niin pihi niin kukaan ei rikastu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi