Tee tämä ASPERGER-testi ja kerro, paljonko sait pisteitä
Itse en ole ollut testeissä, mutta minulta on usein netissä kysyttykin, onko minulla asperger, joten päätin sitten tehdä testin. Sain 140 pistettä, eli hyvin paljon, mikä viittaa siihen, että minulla voi hyvinkin olla aspergerin syndrooma.
Tässä testi:
Kommentit (566)
Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 49 sekuntia ja testipistemääräsi on 114 eli sinussa on piirteitä, jotka ovat tyypillisiä Asperger-henkilöille.
Vierailija kirjoitti:
Käytit testin tekemiseen 4 minuuttia 18 sekuntia ja testipistemääräsi on 112 eli sinussa on piirteitä, jotka ovat tyypillisiä Asperger-henkilöille.
Kenelle tuo testi oli oikein tehty, lapsille? :D
En tiedä! ei ole:/
"Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 24 sekuntia ja testipistemääräsi on 90 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa."
Testiä en tehnyt, mutta aiemmin olen tehnyt neuroepätyypillisyyttä kartoittavan. Suhtaudun varovaisesti testeihin, sillä elämänkulun tapahtumat, etenkin pitkään kestävät paine- ja stressijaksot jättävät jälkensä ajatteluun, reagointiin ja siksi myös ihmissuhteisiin ja työelämään.
Oma epäilyni neuroepätyypillisyydestä on noussut lähinnä siitä, että olen erittäin toimelias, kärsimätönkin ja esim. työtehtävät, joissa joudun istumaan päätteen ääressä eivät houkuta, vaikka edut, palkka ja arvostus ovat paremmat kuin "duunarin" töissäni. Kotioloissa teen usein kolmea asiaa kerrallaan, lomittain.
Nukun vähän, olen nopea päätöksissäni. Kuljen pitkiäkin matkoja jalan tai pyörällä, mitä usein ihastellaan, sillä ikääkin jo on. Kaipaan tunnetta, jossa keho on aivan uupunut. Pelottomuus ja omapäisyys ovat toimintamallejani. Olen muuttunut huonojen ihmissuhdekokemusten myötä varovaiseksi päästämään uusia ihmisiä elämääni. Tämä on jokin verran ristiriidassa sen kanssa, että minua luonnehditaan sydämelliseksi ja helpostilähestuttäväksi. Tunnepuolen ja taloudenkin hyväksikäyttö ovat olleet menneisyydessäni yleisiä, siitä varovaisuus on kehittynyt.
Lapset, lastenlapset ja työni sekä kotini hoidan hyvin tunnollisesti. Olen siirtänyt oman hyvinvointini usein sivuun, mitä nykyisin koitan edes joskus muistaa eli lepopäivä.
Olenkohan neuroepätyypillinen...
Nykyään epäillään ties mitä kenestäkin, kun tieto on lisääntynyt aiheista. Jotkut, jotka tietävät näistä paljon ovat sitten olevinaan muiden yläpuolella analysoimassa. Kyllä jokaisesta jotakin löytyy kun tarpeeksi tutkitaan. Ihan jokaisesta. Liian selväjärkinenkin saattaa peittää jotakin. Itse olen todella kyyninen pohjimmiltani ja en luita juuri keneenkään. Työelämässä on kaikenmaailman hurskastelijoita. Joskus mietin, että olen vittuillessani oikein selväjärkisen oloinen.