Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tee tämä ASPERGER-testi ja kerro, paljonko sait pisteitä

Vierailija
10.12.2016 |

Itse en ole ollut testeissä, mutta minulta on usein netissä kysyttykin, onko minulla asperger, joten päätin sitten tehdä testin. Sain 140 pistettä, eli hyvin paljon, mikä viittaa siihen, että minulla voi hyvinkin olla aspergerin syndrooma.

Tässä testi:

http://xestia.net/testit/asperger.php

Kommentit (566)

Vierailija
401/566 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 min, 97 pistettä, ei Aspergeria.

Vierailija
402/566 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

120, pistettä, jonkin verran asperger-piirteitä, kuten arvelinkin. Tosni on kysymyksistä liittyi jotenkin siihe, että on introvertti ja introvertit varmaan saavat enenmmän pisteitä tästä kyselystä. Jotkut ihmiset ovat joutuneet ilman mitään selvää syytä kiusatuksi, hekin varmasti kokevat tulleensa kohdelluksi ala-arvoisesti.  Kiusatuksi tuleminen lisää yksinolon tarvetta monilla eikä silloin ole kyse aspergerista. Toista voi myös haukkua aspergeriksi ilman mitään diagnoosia tai sitä, että haukkuja olisi siinä asemassa, että voi tehdä diagnoosin: tämä on kohtalaisen yleistä nykyään (olen tullut haukutuksi itse ja kun hermostuin asiasta, haukkuja näytti tyytyväiseltä itseensä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/566 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

120, pistettä, jonkin verran asperger-piirteitä, kuten arvelinkin. Tosni on kysymyksistä liittyi jotenkin siihe, että on introvertti ja introvertit varmaan saavat enenmmän pisteitä tästä kyselystä. Jotkut ihmiset ovat joutuneet ilman mitään selvää syytä kiusatuksi, hekin varmasti kokevat tulleensa kohdelluksi ala-arvoisesti.  Kiusatuksi tuleminen lisää yksinolon tarvetta monilla eikä silloin ole kyse aspergerista. Toista voi myös haukkua aspergeriksi ilman mitään diagnoosia tai sitä, että haukkuja olisi siinä asemassa, että voi tehdä diagnoosin: tämä on kohtalaisen yleistä nykyään (olen tullut haukutuksi itse ja kun hermostuin asiasta, haukkuja näytti tyytyväiseltä itseensä).

Aika : 2 minuuttia, 52 sekuntia, olen tehnyt tällaisia itsetuntemukseen tms liittyviä testejä useammakin viimeisen muutaman kuukauden aikana

Vierailija
404/566 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käytit testin tekemiseen 8 minuuttia 26 sekuntia ja testipistemääräsi on 136 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma."

Heh, luulin tehneeni testin tosi nopeasti. Muilta osin ei mitään yllättävää. Todennäköisesti olen asperger, samaa väittävät kaikki muut vastaavat testit ja olen niiden kanssa samaa mieltä.

Muut ihmiset eivät kuitenkaan näe minussa asperger-piirteitä. Mutta he eivät ole näkemässä, mitä minulle tapahtuu sosiaalisten tilanteiden jälkeen. Kaupungin keskustassa vietetyn parituntisen tai kaverin kanssa tapaamisen jälkeen joudun nukkumaan koko seuraavan päivän tai kaksikin. Työelämään en ole päässyt enkä tiedä pärjäisinkö, parisuhdetta ei ole koskaan ollut, ystäviä on pari. Tulen usein väärinymmärretyksi ja tunnen olevani alien kaikkialla. Olisi ihan hyödyllistä saada diagnoosi, mutta en tiedä jaksaisinko sitä prosessia käydä läpi, enkä edes tiedä mistä aloittaa sen suhteen.

Vierailija
405/566 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit testin tekemiseen 4 minuuttia 42 sekuntia ja testipistemääräsi on 130 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma.

Vierailija
406/566 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 min ja 30 sek, 64 pistettä. Minussa ei ole asperger-piirteitä ja sen tiesinkin. Vastasin ainoastaan yhteen kohtaan kyllä ja tämä koski joukkueurheilua, jota en voi sietää.

Vierailija
407/566 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

120 pistettä. Testin tekemiseen kului alle 2 minuuttia.

Olen siis tuo testin mukaan ehkä asperger, mutta aivan liian ulospäinsuuntautunut ja liian helposti normaalimaailman sääntöihin (koulu, opiskelu, sosiaaliset tilanteet) sopeutuva. En pidä mitenkään ongelmana sitä, että vietän baari-iltaa ja tapaan 10 uutta ihmistä. 

Vierailija
408/566 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit testin tekemiseen 4 minuuttia 57 sekuntia ja testipistemääräsi on 131 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma.

On diagnoosi aspergerista.

Vierailija
409/566 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 119p. ja 6min 46sek., Asperger-piirteitä siis on mutta ei diagnoosia. Olen ollut jossain määrin omituisen/lapsellisen maineessa kyllä aina ja sosiaaliset suhteet koen jossain määrin hankaliksi. Tarvitsen omaa aikaa paljon latautuakseni taas työhön.

Vierailija
410/566 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit testin tekemiseen 13 minuuttia 47 sekuntia ja testipistemääräsi on 159 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma.

Vierailija
411/566 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3min 11s. 127 pistettä ja olet todennäköisesti asperger. No niinhän olenkin!

Vierailija
412/566 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 19 sekuntia ja testipistemääräsi on 127 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma."

Tunnistan itsessäni paljon aspergerin piirteitä, mutta mitään tutkimuksia ei ole koskaan tehty. 

Vierailija
413/566 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M34 kirjoitti:

Sain 132 ja aikaa meni alle 4min..kysymykset oli suht helppo sijoittaa omiin lokeroihin.

Mä olen ollut omituinen lapsi. Paljon sellaista mikä hävetti jo silloin.. Mutta koulussa se erilaisuus vasta paistoikin läpi. Olen tosin kielellisesti suht kömpelö, en oppinut edes tavuttamaan. Matematiikka takkuaa ja sain siitä traumat ala-asteella, kun opettaja eristi minut nurkkaan tunnepurkauksien takia.

Lapsesta asti masentunut, sain ADD-diagnoosin, mutta tuntuu ettei se ole koko totuus.. En voi sietää kun kaulan ympärillä on jotain, ehkä siihen jo jollain tasolla tottunut. Välillä en siedä kosketusta laisinkaan. En joitain ääniä tai varsinkaan toistuvia sellaisia.

En aina tulkitse tilanteita oikein ja niistä on tullut ihan ongelmiakin.

On pakkoliikkeitä, varsinkin innostumiseen liittyviä. (suuremmat tunnereaktiot saa minut lukkoon.) On aika kehno keho- mieli yhteys.

Olen suht loistava taiteilija. Pystyn yksityiskohtiin, mutta kokonaisuudet takkuilee. Elämä on kaaosta ja se tuntuu välillä todella monimutkikkaalta.

Viihdyn yksin, kun sosiaalisuus vie voimat.. Ihan vaikka pelkkä chattaily. Ei oikein ole kavereita, paitsi yksi joka hänkin on aika omituinen.

Voi toki olla, että olen vain hullu tai jotain muuta. Jos ne varhaislapsuuden hiljaiset traumat tekee temppujaan.

Seurusteletko? Haluaisitko?

Vierailija
414/566 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

65 pistettä

Vierailija
415/566 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen testin alkua, olisi pitänyt kertoa, että mitataan myös nopeutta, tulos olisi ollut erilainen, jos olisi tiennyt tuon. Aika erikoista sinällään, että nopeasti testistä selviäminen, liitetään testitulokseen.

Vierailija
416/566 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin ja käytin yli 10 minuuttia. En tiennyt että aikaakin mitattiin ja kävin välillä kusella.

Sain 109 pistettä. Olen vain lähinnä epäsosiaalinen ja tykkään olla omissa oloissani mutta muita asperger piirteitä minusta ei taida löytyä.

Vierailija
417/566 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit testin tekemiseen 2 minuuttia 59 sekuntia ja testipistemääräsi on 127 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma.

Vierailija
418/566 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

118 aikaa kului alle 4 minuuttia, jotain asperger-piirteitä on ja olen tullut kiusatuksi ja kohdelluksi ala-arvoisesti, mutta esim. osaan tulkita ihmisten ilmeitä. Silti en ole aina nähnyt kieroutta ja petosta ihmisissä, liian hyväuskoinen olen ollut. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä paremmin viihdyn yksin usein (mutten aina). Olen pian 50-vuotias nainen, ulospäin rauhallinen ja pidättyväinen.

Vierailija
419/566 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 82, ei siis asbergeria. "Kyllä" vastaukset sopi introverttimäisyyteen ja itsenäiseen luonteeseen. Sosialisointi myös kuluttaa paljon energiaa ettei vapailla jaksa ku ladata akkujaan.

Vierailija
420/566 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

130 ja 2 min 16sek.

Onkai mulla ties mitä .