Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tee tämä ASPERGER-testi ja kerro, paljonko sait pisteitä

Vierailija
10.12.2016 |

Itse en ole ollut testeissä, mutta minulta on usein netissä kysyttykin, onko minulla asperger, joten päätin sitten tehdä testin. Sain 140 pistettä, eli hyvin paljon, mikä viittaa siihen, että minulla voi hyvinkin olla aspergerin syndrooma.

Tässä testi:

http://xestia.net/testit/asperger.php

Kommentit (566)

Vierailija
361/566 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3min 4 sekunttia, 69 pistettä, 

Vierailija
362/566 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

120

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/566 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettitesti ei kerro mitään, koska Aspergerin oireet voivat olla myös oireita toisista mielisairauksista, kuten ADHD, masennus, persoonallisuushäiriö, ym... Myös miten ihminen on lapsena sosialisoitu muiden kanssa on paljon merkitystä hänen persoonan kehittymisessä ja siinä miten hyvin tulee toimeen toisten kanssa. Aspergerithan ajattelevat maailman huomattavasti eritavalla ja sen yleisemmin näkee heidän puheistaan ja käyttäytymisestä. Myös introvertti persoonalla on paljon samoja piirteitä kuin Aspergerilla, mutta ei se tee Aspergeriksi. Suomalaisissa tuo introvertti puoli näkyy aika vahvasti, varsinkin kun vertaa suomalaisia amerikkalaisiin.

Masennus tai ADHD eivät ole mielisairauksia!!!

Vierailija
364/566 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttiys ei ole aspergeriyttä.

Vierailija
365/566 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettitesti ei kerro mitään, koska Aspergerin oireet voivat olla myös oireita toisista mielisairauksista, kuten ADHD, masennus, persoonallisuushäiriö, ym... Myös miten ihminen on lapsena sosialisoitu muiden kanssa on paljon merkitystä hänen persoonan kehittymisessä ja siinä miten hyvin tulee toimeen toisten kanssa. Aspergerithan ajattelevat maailman huomattavasti eritavalla ja sen yleisemmin näkee heidän puheistaan ja käyttäytymisestä. Myös introvertti persoonalla on paljon samoja piirteitä kuin Aspergerilla, mutta ei se tee Aspergeriksi. Suomalaisissa tuo introvertti puoli näkyy aika vahvasti, varsinkin kun vertaa suomalaisia amerikkalaisiin.

Masennus on mielenterveyden häiriö, eli kyllä luokitellaan mielen ongelmiin. ADHD kuuluu keskushermoston kehityshäiriöihin.

Vierailija
366/566 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulos 143. Ei diagnoosia ja tämän palstan mukaan olen ärsyttävä ja väärässä kun sanon että minulla on asperger vaikka ei ole koskaan diagnoosia tehty. En nyt vaan ole halukas menemään lääkäriin. Ahdistaa koko ajatus että pitäisi puhua niin pitkään toisen ihmisen kanssa.

Vierailija
367/566 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

82. Minulla ei ole aspergerin syndroomaa.

Vierailija
368/566 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtainen asia taas.

Vierailija
369/566 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaanpa aiheeseen liittyvää musiikkia:

Oletin että Ghostia.

Vierailija
370/566 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletin että Ghostia.

Siis mikä juttu tää o?

Vierailija
371/566 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D ei juma...

Vierailija
372/566 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

82 pistettä, kolme minuuttia meni vastaamiseen. Ei ole Aspergeria.

Vierailija
373/566 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

113 pistettä, testin tekoon meni reilu 6 ja puoli minuuttia. Tämän mukaan viitteitä Aspergerin syndroomasta

Minulla ei kuitenkaan ole asperger vaan lievä add sekä traumaperäinen stressihäiriö joihin osa kysymyksistä osui yksi yhteen

Vierailija
374/566 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

120 pistettä. Mulla ei ole koronaa.

Vierailija
375/566 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asperger on ylidiagnosoitu valheellinen oireyhtymä, joka pitäisi saada tiedemaailman suurennuslasin alle.

Mies lähetti kolmannessa valtakunnassa neurologisesti poikkeavia kuolemaan leireille.

Älkää palvoko tämän miehen perintöä neurologialle, vaan kyseenalaistakaa se!

Eihän ihmiset osaa kyseenalaistaa enää mitään, mutta olen samaa mieltä kanssasi.

Vierailija
376/566 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennus on mielenterveyden häiriö, eli kyllä luokitellaan mielen ongelmiin. ADHD kuuluu keskushermoston kehityshäiriöihin.

Mielisairaus on edelleen olemassa oleva termi, jolla kuvataan ihmistä, joka sairastaa jotain psykoosisairautta.

Vierailija
377/566 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 149/153 pistettä. ADD diagnoosi löytyy jo.

Vierailija
378/566 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 153 pistettä, tein testiä 3 min 56 s. Diagnosoitu Asperger.

Vierailija
379/566 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin 3 min 5 sek ja 146 pistettä. On diagnosoitu. 

Käännöstesti oli vähän kömpelö. Voisin parantaa sitä jos saisin sen tehtäväksi :)

Ylipäänsä suomalaisilla on näitä piirteitä, mutta arvelen että introverttiyttä suosivasta kulttuurista johtuen, omissa oloissa olemisesta etäisyyksien ja yksilökeskeisen nykyisen perhemallin vuoksi vrt. perhekeskeinen isossa porukassa eläminen joka oli Suomessakin normi vielä pari sukupolvea sitten.

Asperger liittyy nykytiedon mukaan usein syntymässä olleeseen happivajeeseen. Minulla oli. Onneksi ei ollut pahempaa. Olisin kehitysvammainen. Nyt vaan vähän erikoinen, joskus. Just sen verran että muut ei ensin huomaa, mutta sitten ottavat etäisyyttä hehe :)

Vierailija
380/566 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

85 pistettä.

Löytyy tosin masennusta, ahdistusta ja adhd.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi