Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tee tämä ASPERGER-testi ja kerro, paljonko sait pisteitä

Vierailija
10.12.2016 |

Itse en ole ollut testeissä, mutta minulta on usein netissä kysyttykin, onko minulla asperger, joten päätin sitten tehdä testin. Sain 140 pistettä, eli hyvin paljon, mikä viittaa siihen, että minulla voi hyvinkin olla aspergerin syndrooma.

Tässä testi:

http://xestia.net/testit/asperger.php

Kommentit (566)

Vierailija
441/566 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi ei toimi. Onko tää joku huijaus?

Vierailija
442/566 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toimii. Tein sen äsken ongelmitta. Sain 94 pistettä, ei aspergeria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/566 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 30 sekuntia ja testipistemääräsi on 121 eli sinussa on piirteitä, jotka ovat tyypillisiä Asperger-henkilöille.

Asperger-testin tulos vaihtelee asteikolla 53 - 159 Tämä testi ei riitä lääketieteellisen diagnoosin tekemiseen!

Vierailija
444/566 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama kaavake + liuta muitakin lappusia täytetään nepsy-tutkimuksissa ja korkeista pisteistä huolimatta moni jää vaille diagnoosia. Minä myös, leimattiin epäluuloiseksi persoonallisuudeksi. Itse sain siis 122 pistettä. Ei saisi hirttäytyä tuohon väärään diagnoosiin mutta kyllä se leimaa ja toiminnanohjauksessa on ongelmia. 

Vierailija
445/566 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon lukiolaistyttö ja asperger diagnosoitu. Asia huomattiin yläkoulussa, kun aloin miettimään, miksei minulla ole ollut pikkulapsiajan jälkeen kavereita, vaikka olisin kovasti halunnut. Äiti ehdotti koulupsykologille menemistä ja sitten päädyin tutukimuksiin.

Asian huomaamista vaikeutti se, ettei minulla ole ongelmia kielellisissä lahjoissa ja että HALUAN kavereita. Siis niin kauan kun keskustelen korkeasti koulutettujen aikuisten kanssa, ei sosiaalisten taitojen pahin kuoppakohta tule esille. Se on kyvyttömyyteni lukea ilmeitä. Eli siis tunnistan hymyn, mutten tekohymyä tyyppisesti. Tein joskus silmistä lukemisen testin ja se meni niin päin seiniä, kun ikinä mahdollista. Kehon kieleen liittyvä lukutaitoni on huono jopa aspergerien mittakaavalla.

Ja sitten niitä hyviä puolia: lukiossa olen saanut kavereita:) He ovat myös vähän sosiaalisesti sokeita, joten ymmärretään hyvin toisiamme. Korona-ajan maskien käyttö on ihanaa, koska kukaan ei oleta minun pystyvän lukea mitään kasvoilta. Ja MATIKKA ja OMAT tutkimukseni :D Luen lukiossa pitkää matikkaa ja menee loistavasti, vaikka sain ysin valtakunnallisista 8. En tiedä liittyykö aspergeriin, mutta olen tullut tosi hitaasti koulukypsäksi. Siis en alakoulussa ollut mitenkään erityisen hyvä, yläkoulussa olin semi hyvä ja lukiossa pärjään peruskoulun arvosanoihin nähden mahtavasti.

Suosittelen lukeen kirjan "olennainen ero"

Siellä kerrotaan loistava asperger-teoria.

Vierailija
446/566 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

147 pistettä. Virallista diagnoosia en halua, niistä on aikuiselle vain haittaa.

Vierailija
447/566 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit testin tekemiseen 4 minuuttia 29 sekuntia ja testipistemääräsi on 128 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma.

Vierailija
448/566 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

147 pistettä. Virallista diagnoosia en halua, niistä on aikuiselle vain haittaa.

Niinkuin mitä haittaa?  ellet sitte lentäjäksi halua tms.

Vierailija
449/566 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanta-tiedot on käytännössä kaikkien luettavissa. Haittaa esim. työpaikkaan, vakuutuksiin, somaattisesti sairauksien hoitoon liittyvissä asioissa.

Vierailija
450/566 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanta-tiedot on käytännössä kaikkien luettavissa. Haittaa esim. työpaikkaan, vakuutuksiin, somaattisesti sairauksien hoitoon liittyvissä asioissa.

https://yle.fi/uutiset/3-12289735

Vierailija
451/566 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 42 sekuntia ja testipistemääräsi on 137 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma.

Hyvä tietää nyt viisikymppisenä että olenkin assberger.

Ei taida olla kovin luotettava testi tai sitten täytyy vissiin mennä lääkäriin?

Vierailija
452/566 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 42 sekuntia ja testipistemääräsi on 137 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma.

Hyvä tietää nyt viisikymppisenä että olenkin assberger.

Ei taida olla kovin luotettava testi tai sitten täytyy vissiin mennä lääkäriin?

Miten helvetissä sinulla voi olla asberger, jos testinkin mukaan se on ASPERGER! Sinulla on korkeintaan HEIKKOLAHJAISUUS!

Vierailija
453/566 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on tämä minunkin vastaus myöhässä, mutta sain tulokseksi 141 pistettä. En oikeastaan yllättynyt.

Vierailija
454/566 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

51 pojoa. Huvikseni tein myös tuon lyhyen älykkyystestin, tulos 12/12 :)

Vierailija
455/566 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

89 eli ei olisi Aspergerin syndroomaa.

Vierailija
456/566 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 pistettä.

Vierailija
457/566 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 44 sekuntia ja testipistemääräsi on 132 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma."

Hakeuduin loppuvuodesta diagnostisiin tutkimuksiin, kun tuli useampikin ihminen sanoi, että näkevät minut autistina. Olen aina kokenut olevani vähän erilainen, mutta en silti osannut ajatella, että voisin olla autisti. Vasta muutama vuosi sitten opin bongaamaan sellaiset päivänselvät tapaukset, niitä oli tyttäreni koulukavereissa useampia. 

Nyt olemme molemmat tutkimuksissa autismin kirjon häiriötä selvittääksemme. ADHD-diagnoosit saimme molemmat viime keväänä. (Enkä sitäkään osannut epäillä meissä kummassakaan. Ihmettelin, kun tyttärellä epäiltiin ja sitten luin lisää ja tajusin, että taidan itsekin olla tutkimuksia vailla.)

Suurin harmistukseni on, etten nuorena innostunut ohjelmoinnista. Ohjelmointi on monen autistin pelastus ja keino päästä yhteiskunnan arvostetuksi jäseneksi (ja tienata kasapäin rahaa).

Vierailija
458/566 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se noilla pisteillä näkyy muillekin ihan ilman diagnoosiakin :-D

Vierailija
459/566 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 49 sekuntia ja testipistemääräsi on 96 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa.

Vierailija
460/566 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

148. Olen ihan virallisestikin diagnosoitu aspergeri.